Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 25 mei 2025, 19:11 uur
Behoorlijk staaltje anti racen ja. Maar RB en Williams zetten Mercedes mooi schaakmat. Tot grote frustratie van Toto en Russell.
Verstappen deed aan damage control. Verloor 3 punten op Piastri en staat nu 22 achter Norris en 25 achter Piastri. Hopelijk doet de strengere controle op flexi wings in Barcelona de rest.
McLaren en Ferrari waren te snel vandaag, of ja, Leclerc want Hamilton reed weer geen deuk in een pakje boter, finisht op zo'n 50 seconden van Leclerc, dat is 0.6s per ronde. Beschamend gewoon.
Verstappen deed aan damage control. Verloor 3 punten op Piastri en staat nu 22 achter Norris en 25 achter Piastri. Hopelijk doet de strengere controle op flexi wings in Barcelona de rest.
McLaren en Ferrari waren te snel vandaag, of ja, Leclerc want Hamilton reed weer geen deuk in een pakje boter, finisht op zo'n 50 seconden van Leclerc, dat is 0.6s per ronde. Beschamend gewoon.
0
geplaatst: 26 mei 2025, 08:28 uur
De verplichte pitstops maakten het alleen maar wat ridiculer. Niet dat het er echt spannender of aantrekkelijker van werd. Vieze smaak in mijn mond na het kijken.
0
geplaatst: 26 mei 2025, 09:39 uur
Rustdag in de Giro. Hopen dater komende week eindelijk eens een echte strijd losbarst.
1
geplaatst: 26 mei 2025, 10:29 uur
Ik ben bang dat het niet meer spannend gaat worden in de Giro.
Grote kans dat Roglic niet meer opstapt a.s. dinsdag.
Bernal en Arendsman staan al te ver achter vrees ik. In Gee, Tiberi en Caruso zie ik ook geen Giro winnaars.
Simon Yates staat het dichtstbij maar dat zie ik ook niet gebeuren.
De enige die het nog een beetje spannend zou kunnen maken is Carapaz denk ik.
Maar laten we hopen dat ik er helemaal naast zit.
Grote kans dat Roglic niet meer opstapt a.s. dinsdag.
Bernal en Arendsman staan al te ver achter vrees ik. In Gee, Tiberi en Caruso zie ik ook geen Giro winnaars.
Simon Yates staat het dichtstbij maar dat zie ik ook niet gebeuren.
De enige die het nog een beetje spannend zou kunnen maken is Carapaz denk ik.
Maar laten we hopen dat ik er helemaal naast zit.
1
geplaatst: 26 mei 2025, 10:59 uur
En wat te denken van de interne strijd binnen "team" UAE?! De slotweek is loei zwaar. Ik denk dat daar nog best mooie dingen gaan gebeuren. Kanshebbers naast het UAE-duo zijn wat mij betreft Yates, Carapaz en toch ook wel Bernal.
1
geplaatst: 26 mei 2025, 13:19 uur
Del Toro is zo jong en heeft geen ervaring met zo'n trui verdedigen in een zware laatste groterondeweek. Ik zie potentieel nog veel strijd. En als je ziet met welke branie bv. Carapaz en Bernal rondrijden kan het echt nog leuk gaan worden. Sowieso is er geen team dat er bovenuit steekt, tenzij UAE maar die lijken nog altijd niet goed te weten wat nu precies het plan is. Ik heb er zin in!
0
geplaatst: 28 mei 2025, 09:16 uur
Carapaz de grote favoriet nu. Ben wel benieuwd naar Yates en Gee de komende dagen.
Dat lijken me de grootste uitdagers.
Dat lijken me de grootste uitdagers.
0
geplaatst: 28 mei 2025, 09:38 uur
Grote favoriet vind ik te veel eer, maar hij staat er absoluut goed voor. Tis een soort afvalrace aan het worden. Nog over: Del Toro, Yates, Carapaz en Gee. Wie kunnen we na vandaag van dit rijtje wegstrepen?
0
geplaatst: 28 mei 2025, 09:48 uur
De Giro stelt echt nooit teleur he.
(Oké, vorig jaar was het niet spannend, maar de beste renner ter wereld mag ook gewoon 'ns de rest vernederen.)
(Oké, vorig jaar was het niet spannend, maar de beste renner ter wereld mag ook gewoon 'ns de rest vernederen.)
0
geplaatst: 28 mei 2025, 11:29 uur
Edgar18 schreef:
Grote favoriet vind ik te veel eer, maar hij staat er absoluut goed voor. Tis een soort afvalrace aan het worden. Nog over: Del Toro, Yates, Carapaz en Gee. Wie kunnen we na vandaag van dit rijtje wegstrepen?
Er kunnen ook weer nieuwe kanshebbers bij komen.
1
geplaatst: 28 mei 2025, 11:33 uur
Dan moeten er toch al gekke dingen gebeuren. Pellizarri lijk heel sterk maar staat al bijna 5 minuten achter. Bernal is te wisselvallig. Het duo van Bahrain heb ik nog nooit zien aanvallen.
1
Dessin
geplaatst: 28 mei 2025, 11:42 uur
Edgar18 schreef:
Del Toro wegstrepen.Grote favoriet vind ik te veel eer, maar hij staat er absoluut goed voor. Tis een soort afvalrace aan het worden. Nog over: Del Toro, Yates, Carapaz en Gee. Wie kunnen we na vandaag van dit rijtje wegstrepen?
1
geplaatst: 28 mei 2025, 11:54 uur
Storer staat ongeveer op de achterstand die Froome had toen die een coupe pleegde in 2018. Niet dat ik verwacht dat Storer dat dit jaar doet, maar heel verbaasd zou ik ook niet zijn.
2
geplaatst: 28 mei 2025, 12:05 uur
Poek schreef:
Storer staat ongeveer op de achterstand die Froome had toen die een coupe pleegde in 2018. Niet dat ik verwacht dat Storer dat dit jaar doet, maar heel verbaasd zou ik ook niet zijn.
Dat gebeurde toen op de Finestre, die nu zaterdag op het programma staat. Simon Yates reed die dag in het roze maar verloor 38 minuten. Blijft een van de meest bizarre etappes ooit.Storer staat ongeveer op de achterstand die Froome had toen die een coupe pleegde in 2018. Niet dat ik verwacht dat Storer dat dit jaar doet, maar heel verbaasd zou ik ook niet zijn.
0
geplaatst: 28 mei 2025, 14:32 uur
Zou toch wat zijn als Yates zaterdag op de Finestra het roze pakt en de Giro wint. Veel ronder kan de cirkel niet worden.
Edit: kijkend naar de kopgroep van dit moment lijkt Yates vandaag al plannen te hebben.
Edit: kijkend naar de kopgroep van dit moment lijkt Yates vandaag al plannen te hebben.
0
Dessin
geplaatst: 28 mei 2025, 18:47 uur
By the way: De wielrenner Isaac Del Toro heeft een manier van bewegen op de racefiets die heel veel lijkt op die van Tadej Pogacar; geef bij wijze van spreken hem een UAE outfit en fiets, en je ziet van enige afstand het verschil niet.
We zullen de komende jaren eens zien hoe deze Mexicaan de grote rondes gaat verteren, én de monumenten van de ééndags wedstrijden.
Interessant.
We zullen de komende jaren eens zien hoe deze Mexicaan de grote rondes gaat verteren, én de monumenten van de ééndags wedstrijden.
Interessant.
1
geplaatst: 28 mei 2025, 20:16 uur
Edgar18 schreef:
Zou toch wat zijn als Yates zaterdag op de Finestra het roze pakt en de Giro wint. Veel ronder kan de cirkel niet worden.
Dat zou ik een mooi scenario vinden
maar ik gun het Del Toro en Carapaz ook van harte, zij maken deze Giro mede tot een van de mooiste rondes in jaren.
0
geplaatst: 29 mei 2025, 19:49 uur
Uit verveling vandaag de ontknoping van de hockey finale heren competitie gekeken en ik moet zeggen dat het best spannend en vermakelijk was. Toch blijf ik het een wat aparte sport met soms rare regels vinden. Ten eerste werd er bijna een doelpunt afgekeurd vanwege spelen met bolle kant. Omdat dat veel moeilijker is zou ik die juist dubbel tellen. En tweede vind ik de regel dat er ten minste één Floris of Floris-Jan in elk team moet zitten bijzonder.
0
geplaatst: 29 mei 2025, 20:17 uur
Lees net dat de kleurrijke Belgische oud-renner Ludo Dierckxsens is overleden op 60-jarige leeftijd. 
Ludo Dierckxsens (60) overleden tijdens goededoelenrit

Ludo Dierckxsens (60) overleden tijdens goededoelenrit
2
geplaatst: 31 mei 2025, 15:28 uur
Edgar18 schreef:
Dit scenario lijkt toch werkelijkheid te worden

4
geplaatst: 31 mei 2025, 16:04 uur
Finestre 2018: "Dit is de meest bizarre Giro-ontknoping ooit."
Finestre 2025: "Hold my beer."
0
geplaatst: 31 mei 2025, 19:52 uur
Arno schreef:
Froome altijd al een nare renner gevonden.
2
geplaatst: 31 mei 2025, 22:58 uur
Dit soort omwentelingen en ontknopingen maken wielrennen absoluut mijn favoriete sport (naast dat ik het ook heerlijk vind om het zelf te doen).
Vuelta 2015, Giro 2016, Giro 2017, Giro 2018, Tour 2020, Giro 2020, Tour 2022 en nu deze Giro. Vaak in het laatste weekend, soms iets eerder, allemaal legendarische ritten. Toch wel vaak de Giro
Vuelta 2015, Giro 2016, Giro 2017, Giro 2018, Tour 2020, Giro 2020, Tour 2022 en nu deze Giro. Vaak in het laatste weekend, soms iets eerder, allemaal legendarische ritten. Toch wel vaak de Giro
2
geplaatst: 1 juni 2025, 09:14 uur
Ongelofelijk he. Wat een rit gisteren! Een etappe voor de eeuwigheid.
0
geplaatst: 2 juni 2025, 10:36 uur
Teleurstellend. Anders kan ik de GP van Spanje niet noemen. Tot de laatste SafetyCar een enorm enerverende race, ook al was de 1-2 van McLaren niet één moment in gevaar, met volop inhaalacties en actie op de baan.
Maar dan begaat Red Bull een grote blunder door Verstappen op harde banden te zetten die dus totaal niet werken. Op oude banden buiten blijven, of 7 ronden oude softs monteren was, achteraf beter geweest.
Verstappen had tot dan toe een dijk van een race gereden, hoe hij, met een drie stopper zo dicht op de McLarens zat, ondanks een significant verschil in race pace, terwijl Yuki in de achterhoede reed was niet minder dan geweldig.
Maar toen volgde er kortsluiting. Eerst het momentje bij de herstart (dat hij dat nog opvang was enorm knap), daarna wheelbangen met Leclerc, Russell die hem van de baan drukt, zijn team die hem instrueert (ten onrechte) om de plek terug te geven en de wetenschap dat een zekere podiumplek door het putje is gespoeld ging het even mis. Wat Verstappen dacht toen hij richting Russell stuurde weet ik niet, maar dat kan gewoon niet. Niet alleen geeft hij nog eens 9 punten extra weg, en dan mag hij van geluk spreken dat het geen stop/go werd, zoals bij Vettel in Baku in 2017.
Het is duidelijk dat Verstappen er klaar mee is. Al dat geneuzel over track limits, pushing another driver off, leaving the track and gaining an advantage, causing a collision, het feit dat je geen enkele kritiek mag uiten richting stewards of FIA, op straffe van een zware boete of erger. Dat vond hij al vervelend toen hij bijna alles won, maar nu hij geen competatieve auto heeft is het nog erger.
De sport is ook kapot. Banden die een te klein window hebben. Lukrake straffen die worden uitgedeeld nadat vier man er rondenlang naar hebben gekeken, met vele slomo's en referentiegevallen, terwijl ze van een coureur verwachten dat die in een split second een beslissing maakt op basis van centimeters verschil, en dat alles op hoge snelheid. Dan krijg je dus dat coureurs straffen gaan incalculeren, zoals Russel in Monaco, of Verstappen vorig jaar in Mexico en COTA en Magnussen vorig jaar in Jeddah en Miami. Het heeft gewoon niks meer met racen te maken.
En alle Verstappen haters kunnen zich de komende twee weken weer lekker uitleven op Social Media. En het grappige is dat hij zich niet uit de tent laat lokken. Voor hem is de kous af, het is gebeurd, en het is nu klaar. Door naar de volgende race. Ze zullen hem ongetwijfeld het hemd van het lijf vragen in Canada, net zoals in 2018, maar no way dat hij er nog op ingaat. Hij doet zijn visier dicht en rijdt dan zonder al te veel ophef naar een podiumplek.
Moet ook, want hij heeft nog maar 1 strafpunt nodig voor een race ban. Het zou hem wel sieren dit keer zijn excuses aan te bieden, maar ja, dat is een schuldbekentenis en dat kan hem duur komen te staan.
Voor de rest: meesterlijke race van Hulkenberg die zelfs Hamilton inhaalde! Die kwalificeerde zich knap voor Leclerc, maar dat was slechts van korte duur, want Leclerc was veel sneller. Het staat nu 7-2 in kwalificatie en 8-1 in de races. Kan toch niet zijn wat beide partijen ervan verwachtten. Doet zijn status geen goed.
Maar dan begaat Red Bull een grote blunder door Verstappen op harde banden te zetten die dus totaal niet werken. Op oude banden buiten blijven, of 7 ronden oude softs monteren was, achteraf beter geweest.
Verstappen had tot dan toe een dijk van een race gereden, hoe hij, met een drie stopper zo dicht op de McLarens zat, ondanks een significant verschil in race pace, terwijl Yuki in de achterhoede reed was niet minder dan geweldig.
Maar toen volgde er kortsluiting. Eerst het momentje bij de herstart (dat hij dat nog opvang was enorm knap), daarna wheelbangen met Leclerc, Russell die hem van de baan drukt, zijn team die hem instrueert (ten onrechte) om de plek terug te geven en de wetenschap dat een zekere podiumplek door het putje is gespoeld ging het even mis. Wat Verstappen dacht toen hij richting Russell stuurde weet ik niet, maar dat kan gewoon niet. Niet alleen geeft hij nog eens 9 punten extra weg, en dan mag hij van geluk spreken dat het geen stop/go werd, zoals bij Vettel in Baku in 2017.
Het is duidelijk dat Verstappen er klaar mee is. Al dat geneuzel over track limits, pushing another driver off, leaving the track and gaining an advantage, causing a collision, het feit dat je geen enkele kritiek mag uiten richting stewards of FIA, op straffe van een zware boete of erger. Dat vond hij al vervelend toen hij bijna alles won, maar nu hij geen competatieve auto heeft is het nog erger.
De sport is ook kapot. Banden die een te klein window hebben. Lukrake straffen die worden uitgedeeld nadat vier man er rondenlang naar hebben gekeken, met vele slomo's en referentiegevallen, terwijl ze van een coureur verwachten dat die in een split second een beslissing maakt op basis van centimeters verschil, en dat alles op hoge snelheid. Dan krijg je dus dat coureurs straffen gaan incalculeren, zoals Russel in Monaco, of Verstappen vorig jaar in Mexico en COTA en Magnussen vorig jaar in Jeddah en Miami. Het heeft gewoon niks meer met racen te maken.
En alle Verstappen haters kunnen zich de komende twee weken weer lekker uitleven op Social Media. En het grappige is dat hij zich niet uit de tent laat lokken. Voor hem is de kous af, het is gebeurd, en het is nu klaar. Door naar de volgende race. Ze zullen hem ongetwijfeld het hemd van het lijf vragen in Canada, net zoals in 2018, maar no way dat hij er nog op ingaat. Hij doet zijn visier dicht en rijdt dan zonder al te veel ophef naar een podiumplek.
Moet ook, want hij heeft nog maar 1 strafpunt nodig voor een race ban. Het zou hem wel sieren dit keer zijn excuses aan te bieden, maar ja, dat is een schuldbekentenis en dat kan hem duur komen te staan.
Voor de rest: meesterlijke race van Hulkenberg die zelfs Hamilton inhaalde! Die kwalificeerde zich knap voor Leclerc, maar dat was slechts van korte duur, want Leclerc was veel sneller. Het staat nu 7-2 in kwalificatie en 8-1 in de races. Kan toch niet zijn wat beide partijen ervan verwachtten. Doet zijn status geen goed.
* denotes required fields.