MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
Lol, of je kan er ook als neutrale buitenstaander naar kijken en toch even de Verstappen-bril afzetten.

Ik heb geen Verstappen bril. Ja natuurlijk ben ik fan van hem en daardoor licht bevooroordeeld, maar ik was voornamelijk teleurgesteld in zijn acties (en de strategische blunder van zijn team).

Maar hij heeft, gelukkig, zijn excuses aangeboden: Max Verstappen komt met statement na GP van Spanje: "Dit had niet mogen gebeuren" - nl.motorsport.com

Volwassen reactie, passend bij een kampioen.

Wat een tennisfinale tussen Alcaraz en Sinner. Episch spektakelstuk!

Ik mag hopen dat de Tour de France straks toch iets meer spanning gaat bieden dan de voortekenen nu doen geloven….maar ik vrees er een beetje voor, het verschil tussen Pogacar en de rest lijkt momenteel wel heel erg groot.

Als deze tendens zich voortzet, wordt het geen spannende Tour wat de eindzege betreft vrees ik.. De tijdrit van Pogi enkele dagen geleden viel wat tegen en heeft de concurrentie toch nog enkele dagen hoop geboden, de voorbije twee dagen hebben alle illusies dan weer weggenomen. Toch blijft het afwachten uiteraard, en het rittenschema over drie weken op zich en de gepeperde deelnemerslijst kunnen spektakel in overvloed bieden.

Gisteren valt ie aan zonder aan te vallen (deed me wat aan de Waalse Pijl denken), vandaag bolt ie tijdens de slothectometers uit en leek ie net terug te komen van een ritje naar de slager om de hoek. Stel dat ie morgen de slotrit ook nog wint, zal de eindzege zijn 100ste profoverwinning zijn. Op z'n 26ste, waanzinnig in tijden waar het aantal koersdagen eerder beperkt blijft (in het tijdperk van Van Looy, Merckx, Maertens etc. werden er veel meer koersen gereden).

Evenepoel buiten categorie in de tijdrit, dat mogen we ondertussen wel verwachten van hem. Die valpartij van donderdag zal hem misschien wat parten gespeeld hebben, maar bergop komt ie toch wat tekort, zagen we vorig jaar ook. Vingegaard dik in orde hoor. Lipowitz een aangename bevestiging en Seixas op z'n 18 veelbelovend. Hopelijk brengt zijn team hem voorzichtig en wordt ie niet gekaapt door de Franse media.

Je zou nog kunnen zeggen dat VLAB in de breedte sterker voor de dag komt dan UAE, maar morgen start ene João Almeida in de Ronde van Zwitserland, die is ook weer wat sterker geworden ten opzichte van vorig jaar en het zou me niet verbazen mocht ie dit jaar gewoon podium rijden in de Tour. Van ervaren rot Adam Yates vermoed ik dat de Giro niet zijn hoofddoel geweest zal zijn, die zal er ook wel staan in de Tour.

Ondanks de oppermacht van de Sloveen kijk ik toch weer enorm uit naar de Tour, want ik kan best genieten van 's mans exploten!

Zowel Jamal als Badr al jarenlang een grote mond richting Verhoeven. Spugen, schoppen terwijl zelf niet in de ring, doping, vrouwen slaan etc.
En nu Jamal na een minuutje weer exit. Ik geniet zelden van 'sporters' die verliezen, maar in dit geval vind ik het heerlijk.

Mooie poging van Russell om Verstappen een straf aan te smeren, maar de FIA trapte er niet in. Helaas kreeg Russell zelf ook geen straf voor erratic driving en het meermaals teveel ruimte laten tussen hem en de SC, wat normaliter een slam dunk straf is.

Verder onderhoudende race, waarbij, als gevolg van convergerende strategieën de top 5 binnen 10 seconden zat op het eind. Totdat Norris hem achterin zijn teamgenoot boorde. Gelukkig voor Norris had Piastri geen schade, dus komt hij er met een mea culpa vanaf.

Russell reed ondanks zijn sneaky gedrag wel een goede race. Jammer dat Verstappen in het begin van de race teveel slijtage had en daardoor net te ver achter hem zat, maar na alle ophef van Spanje was dit gewoon een normaal clean weekend van hem, zoals ik al verwachtte.

McLaren was even de weg kwijt en Ferrari ook, ze hadden een auto om voor de overwinning te strijden, of in ieder geval een podium, maar zijn dan vervolgens zo besluiteloos qua strategie, en luisteren helemaal niet naar Leclerc waardoor hij net aan 5e wordt, wat normaliter 6e was geweest.

Hamilton weer vrij kleurloos, maar die bleek achteraf schade te hebben omdat hij zo'n groundhog had aangereden. Ironisch dat juist hem dat als Vegan moet overkomen! Overigens denk ik dat Leclerc hem anders ook wel was voorgebleven, want Leclerc was, tot zijn foutje in Q3 snel genoeg onderweg om hem op de eerste rij te zetten.

Nu weer twee weken rust. Hopelijk kan Verstappen dan weer wat inlopen op de McLarens.

Norris begon best mooi met zijn actie bij de hairpin. Maar om hem daarna in een gat te zetten wat er niet is was gewoon dom. Helemaal omdat hij ook niet zijn directe concurrent uitschakelt maar alleen zichzelf. Heeft het geluk dat het maar 12 punten zijn.

Russel is duidelijk bang voor Verstappen, nutteloze actie om hem een straf aan te naaien (had wel een straf verdiend om het maar eens af te leren). Antonelli wel netjes gedaan die 3e plek. En Ferrari weer typerend kleurloos.

Dessin
Leuke Dauphine gezien de afgelopen week, "de mini Tour de France".
Zoals te verwachten Pogacar en Vingegaard de besten in het hooggebergte, MvdP de beste aanvaller, Evenepoel de beste tijdrijder.
Overall Pogacar momenteel de beste all-rounder en ronderenner. De troostprijzen zijn vooral voor de sprinters en aanvallers van de dag.
Dat beloofd, hopelijk, voor voldoende spektakel tijdens de komende Tour over een kleine 3 weken.

Dessin
Op 5 juli begint de Tour de France van 2025.
Ik heb 10 profrenners geselecteerd waarvan ik inschat dat ze de top 10 van het eindklassement halen:

Tadej Pogacar
Jonas Vingegaard
Remco Evenepoel
Primoz Roglic
Joao Almeida
Simon Yates
Florian Lipowitz
Eric Mas
Felix Gall
Adam Yates

Pogacar en Vingegaard komen in aanmerking voor plek 1 of 2.
Evenepoel, Roglic, Almeida en S. Yates kunnen in staat zijn om het podium te geraken op plek 3; dat moet nog blijken... wel denk ik dat ze de plaatsen 3 t/m 6 gaan bekleden.
Lipowitz, Mas, Gall en A. Yates gaan strijden om plek 7, 8, 9 en 10.

Oproep aan mede wielrenliefhebbers: Welke 10 renners hebben jullie op het oog voor het eindklassement top 10 van deze tour?

Dessin schreef:

Oproep aan mede wielrenliefhebbers: Welke 10 renners hebben jullie op het oog voor het eindklassement top 10 van deze tour?
Ik volg je inschatting grotendeels wel. Skjelmose, Buitrago, Onley en Carlos Rodriguez zullen er ook niet ver af zitten.

Simon Yates gaat vast niet voor een klassement. Jorgenson wel.

Poek schreef:
Simon Yates gaat vast niet voor een klassement. Jorgenson wel.
Officieel gaan alle niet-kopmannen toch niet voor een klassement?

Arno schreef:
(quote)
Officieel gaan alle niet-kopmannen toch niet voor een klassement?

Maar bij Yates is wel duidelijk waarom.

Dessin schreef:
Tadej Pogacar
Jonas Vingegaard
Remco Evenepoel
Primoz Roglic
Joao Almeida
Simon Yates
Florian Lipowitz
Eric Mas
Felix Gall
Adam Yates

Tien logische namen, net als Poek zou ik ook Simon Yates wisselen voor Jorgenson. Ik zie Simon Yates al wel wat tijd verliezen in de nerveuze eerste week met veel korte hellingen, enerzijds omdat hem dat minder ligt, anderzijs misschien bewust om frisser te zijn in de tweede en derde week.

Laat ik er ook maar 10 noemen (in volgorde):

1. Tadej Pogacar
2. Jonas Vingegaard
3. Remco Evenepoel
4. Joao Almeida
5. Primoz Roglic
6. Carlos Rodriguez
7. Enric Mas
8. Matteo Jorgenson
9. Ben O'Connor
10. Felix Gall

Dessin schreef:
Op 5 juli begint de Tour de France van 2025.
Ik heb 10 profrenners geselecteerd waarvan ik inschat dat ze de top 10 van het eindklassement halen:

Tadej Pogacar
Jonas Vingegaard
Remco Evenepoel
Primoz Roglic
Joao Almeida
Simon Yates
Florian Lipowitz
Eric Mas
Felix Gall
Adam Yates

Pogacar en Vingegaard komen in aanmerking voor plek 1 of 2.
Evenepoel, Roglic, Almeida en S. Yates kunnen in staat zijn om het podium te geraken op plek 3; dat moet nog blijken... wel denk ik dat ze de plaatsen 3 t/m 6 gaan bekleden.
Lipowitz, Mas, Gall en A. Yates gaan strijden om plek 7, 8, 9 en 10.

Ik doe altijd mee met verschillende tourspelen. Daarom geef ik geen informatie die mogelijke tegenstanders wijzer maakt.

Michiel Cohen schreef:
(quote)

Ik doe altijd mee met verschillende tourspelen. Daarom geef ik geen informatie die mogelijke tegenstanders wijzer maakt.
Naar verluidt schuimen wielerfans allerlei muziekfora af op zoek naar pooltips.

Je zal maar, net als mijn buren, drie weekend tickets gekocht hebben voor de GP van Oostenrijk, inclusief benzine, eten, etc. zeker derhalf duizend euro lichter zijn en dan ligt je favoriet er na twee bochten uit.

That's racing, maar wel erg jammer. Nu is het WK definitief uit zicht. McLaren was weer oppermachtig.

De tribunes waren dit jaar ook niet uitverkocht, de succes supporters haken dus nu al af.

MotoGP was ook interessant, mokerslag van MM93. Weer een circuit dat een favoriet is van Pecco en weer gewonnen. Broertje Alex valt uit een breekt zijn hand. Is ook dit WK dan beslist?

Nederland wereldkampioen met 3x3 basketbal! En dat nadat ze de eerste twee wedstrijden verloren. In de finale speelde de tegenstander als een stel Mongolen, dat was een makkie dus.

Oostenrijk begon nog best leuk, jammer van Verstappen en Antoneli maar dat soort dingen gebeuren. Piastri die Norris nog heerlijk opjaagde en erg dichtbij kwam. Maar na de pitstop was de spanning uit de race verdwenen. Er gebeurde verder naar achteren nog wel wat leuke dingen, maar de regie had alleen maar oog voor Mclaren helaas. Waarbij de pitstop al duidelijk was dat ze zo zouden gaan eindigen.

Hamilton en Italianen gaat nog steeds niet lekker samen. Heerlijke comedy show wel.

Poek schreef:
In de finale speelde de tegenstander als een stel Mongolen, dat was een makkie dus.

Hier moest ik veel te hard om lachen. Conclusie: ik ga waarschijnlijk naar de hel.

Botic mag nu de comeback inzetten, dan houdt ie z'n kansen voor Sportman van het Jaar nog aardig intact

Lamens ook prima bezig dit jaar. Zou leuk zijn als ze op ongeveer dezelfde leeftijd als Kiki destijds doorstoot naar de absolute (sub)top

Eindelijk weer eens een vermakelijke race. Voornamelijk dankzij de het typerende Engelse weer. McLaren was weinig verrassend, maar Piastri met een toch wat vreemde actie die hem meer kost dan hem lief is, Verstappen die (daardoor?) half spint, Hamilton die niet vooruit te branden is en ineens iedereen voorbij rijd, bijzondere calls voor de banden, rookies die dit niet gewend zijn, een paar safetycar, dikke plensbui en een driftende RedBull. Maar bovenal een van de meest verdiende en tofste podiumplaats en ooit. dat gaat natuurlijk over Hulkenberg die eindelijk zijn podium plek haalt . Machtige race van hem om daar te eindigen.
Dit was er wel weer eentje om geboeid naar te blijven kijken.

Heerlijke start van de tour, gisteren al met de waaierrit en vandaag ook weer met uiteindelijk toch Matthieu die aan het langste eind trok.
Vroeg me alleen af waarom - althans zo leek het - waarom Jorgenson niet vol wilde doorrijden met Vauquelin (ik geloof dat Vauquelin ook behoorlijk boos was op Jorgenson na afloop)...je wint misschien niet maar het was wel een kans om de bonificatiesecondes voor Pogi weg te nemen. (niet dat ik de illusie heb dat Pogi de tour daardoor zou gaan verliezen hoor..haha).

Dim
Ja, dit was absoluut genieten, beide dagen. Helemaal niet stilgestaan bij de bonificatieseconden trouwens; hoorde ik de commentatoren ook niet over. Daarover gesproken: Andries Lamain is een prettige commentator.

El Ninjo schreef:
Heerlijke start van de tour, gisteren al met de waaierrit en vandaag ook weer met uiteindelijk toch Matthieu die aan het langste eind trok.
Vroeg me alleen af waarom - althans zo leek het - waarom Jorgenson niet vol wilde doorrijden met Vauquelin (ik geloof dat Vauquelin ook behoorlijk boos was op Jorgenson na afloop)...je wint misschien niet maar het was wel een kans om de bonificatiesecondes voor Pogi weg te nemen. (niet dat ik de illusie heb dat Pogi de tour daardoor zou gaan verliezen hoor..haha).

Als die twee voorop waren gebleven was Pogi waarschijnlijk derde geworden (aangenomen dat MvdP dan minder zijn best doet), vier seconden gewonnen op Vingegaard (in plaats van de twee nu). Al denk ik dat het was omdat ze niet echt een gat kregen.

Poek schreef:

Als die twee voorop waren gebleven was Pogi waarschijnlijk derde geworden (aangenomen dat MvdP dan minder zijn best doet), vier seconden gewonnen op Vingegaard (in plaats van de twee nu). Al denk ik dat het was omdat ze niet echt een gat kregen.

Dat is achteraf en ook een gok...voor hetzelfde geld wordt Jonas niet 3e in die sprint maar wordt ie geklopt door Alaphilippe, Vauquelin etc....dan is ie ook 4 seconden kwijt....of klopt Pogacar toch v.d. Poel.

Ze waren trouwens eerst nog met 3 volgens mij, Blackmore was er ook nog even bij maar die wilde ook niet meewerken.

legian schreef:
Eindelijk weer eens een vermakelijke race. Voornamelijk dankzij de het typerende Engelse weer. McLaren was weinig verrassend, maar Piastri met een toch wat vreemde actie die hem meer kost dan hem lief is, Verstappen die (daardoor?) half spint, Hamilton die niet vooruit te branden is en ineens iedereen voorbij rijd, bijzondere calls voor de banden, rookies die dit niet gewend zijn, een paar safetycar, dikke plensbui en een driftende RedBull. Maar bovenal een van de meest verdiende en tofste podiumplaats en ooit. dat gaat natuurlijk over Hulkenberg die eindelijk zijn podium plek haalt . Machtige race van hem om daar te eindigen.
Dit was er wel weer eentje om geboeid naar te blijven kijken.

Ja, na de ongelooflijk knappe pole ronde op zaterdag, in wat op pure pace de derde snelste auto was, was het hopen op een mooi vervolg. Helaas was de baan op zondag nat. Normaliter geen probleem voor regenmeester Verstappen, maar met een low downforce setup kan zelfs hij niks aanvangen.

Op zich ik denk ik dat hij, zonder spin, zelfs nog 3e had kunnen worden, iets wat in een droge race ook waarschijnlijk het maximaal haalbare was geweest. Tot in hoeverre de brake check van Piastri achter de safetycar aan zijn spin heeft bijgedragen zullen we niet weten, maar een dergelijk foutje van Verstappen is zéér zelfdzaam. Piastri kreeg overigens zeer terecht een straf, nadat Russell in Canada was ontsnapt na een vergelijkbare actie; het zicht was voor Verstappen niet al te best en dat in combinatie met een verlaagde hoeveelheid grip was de actie gewoon zeer gevaarlijk. Stel je voor dat Verstappen erop was gereden, dan was de wereld te klein geweest!

Hoe dan ook, zéér blij voor Hulkenberg dat hij 3e is geworden, zijn eerste podium in 239 races. Ongelooflijk dat iemand van zijn kaliber dat nog niet gelukt was. Heel even dacht ik dat Hamilton hem nog kon pakken, maar die werd eigenlijk een rondje te vroeg naar binnen gehaald en reed daarna ook nog van de baan af. Hulkenberg maakt het koeltjes af, hield in een Sauber, die op pure pace misschien wel de 8e of 9e snelste auto was (hij startte immmers 19e) een auto af die op op pole had kunnen staan.

De rookies maakten er een zootje van, net als de strategisten van Mercedes en Leclerc's Ferrari, daar ging werkelijk alles verkeerd, met als gevolg dat Verstappen ondanks een wat magere 5e plek, alsnog uitloopt in de strijd om de 3e plek.

Het WK is voor hem uit zicht, of er moet wel een mirakel gebeuren, maar gelukkig houden Piastri en Norris het vooralsnog spannend. Ik vond Norris mentaal niet erg sterk dit jaar, maar hij hield zijn hoofd in Oostenrijk en gisteren koel, daar had ik na Canada niet meer op gerekend.

Pogi met zijn 100e in de regenboogtrui, mooier wordt het niet. Snap nu waarom Wellens gisteren nog even dat puntje moest pakken

Horner ontslagen, alsof het daar beter van wordt. Dan lijkt mij dit het laatste seizoen dat Verstappen bij Red Bull zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.