Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
1
geplaatst: 9 juli 2025, 22:26 uur
Kan ook juist een voorwaarde zijn voor een langer verblijf van Verstappen bij Red Bull.
Ik vind het wel erg makkelijk om, nu het een jaartje wat minder gaat, hem te ontslaan. Al is hij, in principe, wel verantwoordelijk voor het vertrek van Rob Marshall, Jonathan Wheatly en Adrian Newey. Achteraf hadden ze hem beter begin 2024 de laan uit kunnen sturen, dan was het niet zover gekomen denk ik.
Uiteindelijk maakt het mij niet uit waar Verstappen volgend jaar rijdt, als hij maar kan meedoen voor de titel.
Ik vind het wel erg makkelijk om, nu het een jaartje wat minder gaat, hem te ontslaan. Al is hij, in principe, wel verantwoordelijk voor het vertrek van Rob Marshall, Jonathan Wheatly en Adrian Newey. Achteraf hadden ze hem beter begin 2024 de laan uit kunnen sturen, dan was het niet zover gekomen denk ik.
Uiteindelijk maakt het mij niet uit waar Verstappen volgend jaar rijdt, als hij maar kan meedoen voor de titel.
1
geplaatst: 11 juli 2025, 10:02 uur
harm1985 schreef:
Ik vind het wel erg makkelijk om, nu het een jaartje wat minder gaat, hem te ontslaan.
Ik vind het wel erg makkelijk om, nu het een jaartje wat minder gaat, hem te ontslaan.
De problemen bij RedBull lopen al langer natuurlijk, die auto was in in de verstappen dominantie ook al niet vlekkeloos. Alleen is de ontwikkeling steeds verder de verkeerde kant op gegaan.
Las vanochtend ergens dat een Thaise aandeelhouder zijn aandelen verkocht heeft. Waardoor ze geen meerderheid meer hebben en daarom Horner nu wel ontslagen kon worden. De Thaise eigenaren zaten in het kamp van Horner terwijl het Oostenrijkste deel hem al weg wilde hebben. Eigenlijk sinds Dietrich Mateschitz overleden is, is het al gerommel daar. Maar hij had in 2024 inderdaad al gewoon weg gemoeten.
Wel bijzonder want dit seizoen is voor het team nu wel echt verloren. Mekkies gaat daarin ook geen soelaas brengen. Maar zal waarschijnlijk wel een andere dynamiek met Wolf en Brown brengen denk ik. Stopt dat eeuwige gekibbel tussen die gasten hopelijk ook eens.
Ik zie Verstappen nog wel loyaal zijn naar RedBull, maar verwacht niet dat hij daar nog winst gaat behalen eigenlijk. Mercedes is eigenlijk de enige optie die echt wat te bieden heeft. Aston Martin wordt veel over gesproken maar dat team weet nog steeds nauwelijks potten te breken.
Zou mooi zijn om hem nog voorin te zien strijden.
1
geplaatst: 17 juli 2025, 01:17 uur
Waar is het "de Toer wacht op niemand" gebleven? Is dat ouderwets geworden? Hoe kunnen ze nu iemand die valt omdat hij rijdt alsof die ondertussen kattenfilmpjes op zijn mobiel zit te kijken daarvoor niet afstraffen? Ik begrijp het niet.
1
geplaatst: 17 juli 2025, 08:38 uur
Justus18 schreef:
Waar is het "de Toer wacht op niemand" gebleven? Is dat ouderwets geworden? Hoe kunnen ze nu iemand die valt omdat hij rijdt alsof die ondertussen kattenfilmpjes op zijn mobiel zit te kijken daarvoor niet afstraffen? Ik begrijp het niet.
Omdat ze dan hoogstens een seconde of 15 gewonnen zouden hebben, maar wel alle credits en respect van UAE kwijt waren. En er werd op dat moment toch niet al volop gereden, dan zou het wel erg sneu zijn om dat wel te beginnen doen wanneer er iemand gevallen is.Waar is het "de Toer wacht op niemand" gebleven? Is dat ouderwets geworden? Hoe kunnen ze nu iemand die valt omdat hij rijdt alsof die ondertussen kattenfilmpjes op zijn mobiel zit te kijken daarvoor niet afstraffen? Ik begrijp het niet.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 09:12 uur
Vandaag valt er veel meer te halen en zullen ze ‘all out’ gaan.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 10:11 uur
Justus18 schreef:
De voorste groep had volgens mij alleen Van Wilder als knecht. Die reed initieel wel vol door, totdat ze doorhadden dat het beter was te wachten. De groep met Pogi had Tudor vol in de achtervolging (dat lijkt me hier het meest stompzinnige) + Narvaez en A. Yates.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 10:53 uur
Je zou er hooguit maar 20 seconden of zo mee winnen denk ik, maar je verspeelt een hoop goodwill en credit.....en als Vingegaard en/of Evenepoel nu de komende week zoiets overkomt kan Pogacar ook maar moeilijk vol gas gaan geven.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 11:04 uur
In de In De Waaier-podcast van gisteravond hadden Thijs en Jip het er ook over. Wanneer wacht je wel, wanneer niet, wat zijn de ongeschreven regels. Het geval van gisteren was er duidelijk eentje om te wachten.
Wat een fantastische rit was het alweer gisteren trouwens. Heel mooi ook dat de eerste twee aanvallers ook de eerste twee over de finish waren, ondanks alle andere aanvallers onderweg.
Wat een fantastische rit was het alweer gisteren trouwens. Heel mooi ook dat de eerste twee aanvallers ook de eerste twee over de finish waren, ondanks alle andere aanvallers onderweg.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 11:40 uur
Ik denk dat Pogacar ook geluk had dat iedereen van de betere klassementsrenners samen zat. Op de laatste klim heeft Vauquelin aangevallen. Stel dat die (of iemand anders uit de top 10) nog wat voorsprong had op het moment van de val, dan was het voor de anderen veel moeilijker geweest om te wachten want dan moesten ze wel koersen om een concurrent niet zomaar tijd te laten pakken.
Verder vraag ik me ook af waar de grens ligt qua status van renner voor wie men wacht. Op Pogacar werd gewacht, en als gele trui Healy, Vingegaard of Evenepoel gevallen zou zijn was er denk ik ook wel gewacht. Maar wat als pakweg Onley of Johannessen gevallen zou zijn? Dan heb ik toch al meer twijfels of er ook gewacht zou zijn.
Verder vraag ik me ook af waar de grens ligt qua status van renner voor wie men wacht. Op Pogacar werd gewacht, en als gele trui Healy, Vingegaard of Evenepoel gevallen zou zijn was er denk ik ook wel gewacht. Maar wat als pakweg Onley of Johannessen gevallen zou zijn? Dan heb ik toch al meer twijfels of er ook gewacht zou zijn.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 11:51 uur
Dan niet nee. En als je al aan het rijden was om de etappe te winnen is dat ook een goede reden om niet te wachten. Maar als ze gisteren niet gewacht hadden, dan had dat vooral na de etappe onnodig energie gekost omdat mensen het er steeds over gaan hebben. En het voelt ook niet goed.
0
geplaatst: 17 juli 2025, 12:44 uur
Plus Visma heeft alle kaarten in handen om vandaag toe te slaan.
1
geplaatst: 17 juli 2025, 17:51 uur
Wilde net zeggen, rest van de Tour kunnen ze schriftelijk afdoen 

0
geplaatst: 17 juli 2025, 18:13 uur
1
geplaatst: 17 juli 2025, 22:37 uur
Visma viel toch wel erg tegen.
Jörgensen, Kuss, Yates duidelijk niet op de afspraak.
0
Dessin
geplaatst: 18 juli 2025, 12:03 uur
Tour de France 2025, goed-beter-best kwestie....
Best = Tadej Pogacar
Beter = Jonas Vingegaard
Goed = Alle wielrenners vanaf plaats 3 en lager in het algemeen klassement.
Best = Tadej Pogacar
Beter = Jonas Vingegaard
Goed = Alle wielrenners vanaf plaats 3 en lager in het algemeen klassement.
0
geplaatst: 18 juli 2025, 15:22 uur
johan de witt schreef:
Vingegaard zelf ook wel enigszins tegenvallend met nauwelijks een betere tijd dan Lipowitz. Ik ben erg benieuwd waar een in vorm zijnde/fitte/nog niet afgetakelde S. Yates, Roglič, Ayuso, Almeida, Thomas, Quintana, Bernal, MA Lopez, Carapaz, etc. waren geëindigd. Als je kijkt naar de nummers 3 t/m 6 heb ik toch een sterk vermoeden van zwaar onderbezette Tour. Zeker puncheur Vauqelin op #6 en middelmatige tijdrijder Raúl García Pierna op #12 klinken niet echt als een bergetappe van de absolute top.
PS: Het is Jorgenson.
1
geplaatst: 18 juli 2025, 15:27 uur
Teunnis schreef:
Vingegaard zelf ook wel enigszins tegenvallend met nauwelijks een betere tijd dan Lipowitz. Ik ben erg benieuwd waar een in vorm zijnde/fitte/nog niet afgetakelde S. Yates, Roglič, Ayuso, Almeida, Thomas, Quintana, Bernal, MA Lopez, Carapaz, etc. waren geëindigd. Als je kijkt naar de nummers 3 t/m 6 heb ik toch een sterk vermoeden van zwaar onderbezette Tour. Zeker puncheur Vauqelin op iets meer dan een minuut van Vingegaard en middelmatige tijdrijder Raúl García Pierna op #12 klinken niet echt als een wedstrijd van de absolute top.
(quote)
Vingegaard zelf ook wel enigszins tegenvallend met nauwelijks een betere tijd dan Lipowitz. Ik ben erg benieuwd waar een in vorm zijnde/fitte/nog niet afgetakelde S. Yates, Roglič, Ayuso, Almeida, Thomas, Quintana, Bernal, MA Lopez, Carapaz, etc. waren geëindigd. Als je kijkt naar de nummers 3 t/m 6 heb ik toch een sterk vermoeden van zwaar onderbezette Tour. Zeker puncheur Vauqelin op iets meer dan een minuut van Vingegaard en middelmatige tijdrijder Raúl García Pierna op #12 klinken niet echt als een wedstrijd van de absolute top.
Is ook nog maar één bergrit geweest. En verder bestaat de ‘absolute top’ al vijf jaar uit slechts twee renners/ploegen.
1
geplaatst: 18 juli 2025, 17:30 uur
Teunnis schreef:
PS: Het is Jorgenson.
Wie is er dan niet? Almeida is uitgevallen en Ayuso is er niet. Carapaz is verre van een garantie voor een Tour-top 10.(quote)
Als je kijkt naar de nummers 3 t/m 6 heb ik toch een sterk vermoeden van zwaar onderbezette Tour. Zeker puncheur Vauqelin op #6 en middelmatige tijdrijder Raúl García Pierna op #12 klinken niet echt als een bergetappe van de absolute top.PS: Het is Jorgenson.
Bij een grote ronde, de Tour vooral, gaat het altijd hetzelfde. Van tevoren ziet de startlijst er waanzinnig sterk uit, iedereen is er. Uiteindelijk zakken er allerlei renners doorheen, zijn er uitvallers en kom je uit op een top 10 met verrassingen. Vervolgens wordt er gesproken over een matige bezetting. Deze Tour is niet beter of minder bezet dan andere Tours uit het recente verleden, denk ik. Dit zegt niet alles, maar wel iets Position in race ranking Tour de France
0
geplaatst: 18 juli 2025, 17:40 uur
Wie bij de techniek van NOS zit er zo enorm te slapen dat er nu al een half uur geen geluid is??
0
geplaatst: 18 juli 2025, 20:17 uur
De strijd om plek 3 daarentegen (met Evenepoel, Lipowitz, Onley, Vauquelin en de nog niet af te schrijven Roglic allemaal binnen anderhalve minuut) kan best leuk worden.
Obv het moraal van vandaag en een mogelijk sterke 3e week zet ik in op Roglič, maar bij Lipowitz zal het gevoel ook wel goed zitten.
Obv het moraal van vandaag en een mogelijk sterke 3e week zet ik in op Roglič, maar bij Lipowitz zal het gevoel ook wel goed zitten.
1
geplaatst: 19 juli 2025, 17:20 uur
Geweldige prestatie van Arensman, wat een loodzware rit was dit zeg. Petje af, indrukwekkend.
1
geplaatst: 23 juli 2025, 23:01 uur
Potje hoor tussen The Machine Gun en The Nuke. Iedereen massaal ingeschakeld?
* denotes required fields.