Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2025, 23:20 uur
Gretz schreef:
Potje hoor tussen The Machine Gun en The Nuke. Iedereen massaal ingeschakeld?
Potje hoor tussen The Machine Gun en The Nuke. Iedereen massaal ingeschakeld?
Call of Duty? Fallout? Of Command & Conquer?
0
geplaatst: 25 juli 2025, 18:03 uur
Pogačar wint weer wat Nederlandse fans terug. Arensman is duidelijk top in het koudere natte weer, en toch wel een van de tien beste klimmers ter wereld: winst uit de favorietengroep. In 2018 was hij als jongste deelnemer ook tweede in de Tour de l'Avenir, na diezelfde Pogačar. Geen gewone smurf
1
geplaatst: 25 juli 2025, 18:10 uur
Hij lijkt een beetje op Boogerd, qua renner, vind ik.
Nèt geen topklassementsrenner. Bij Boogerd was zijn tijdrit nooit goed genoeg, bij Arensman is het mentale aspect zijn zwakte.
Wel allebei echt fantastische klimmers!
Maar het jaar van de arend? Meer de week van de arend...
Nèt geen topklassementsrenner. Bij Boogerd was zijn tijdrit nooit goed genoeg, bij Arensman is het mentale aspect zijn zwakte.
Wel allebei echt fantastische klimmers!
Maar het jaar van de arend? Meer de week van de arend...
1
geplaatst: 25 juli 2025, 19:10 uur
1
geplaatst: 26 juli 2025, 23:05 uur
Marianne Vos sportvrouw van het jaar.
Of wacht: van de eeuw natuurlijk. Wisten jullie dat ze op de weg, in het veld, op de baan, op gravel en in haar/bij de jeugd zelfs op de mountainbike wereldkampioen is geweest?
Of wacht: van de eeuw natuurlijk. Wisten jullie dat ze op de weg, in het veld, op de baan, op gravel en in haar/bij de jeugd zelfs op de mountainbike wereldkampioen is geweest?
0
geplaatst: 26 juli 2025, 23:42 uur
Poek schreef:
Marianne Vos sportvrouw van het jaar.
Vervang baan door mountainbike en je mag hetzelfde zeggen van Ferrand-Prévot.Marianne Vos sportvrouw van het jaar.
Maar Vos is wel de GOAT van het vrouwenwielrennen. Dat staat buiten kijf.
0
geplaatst: 27 juli 2025, 16:50 uur
Waarom demarreert er nooit eens bij wijze van grap de nummer 2 terwijl de winnende ploeg zich naast elkaar laat filmen? Even een moment van verwarring om je na 100 meter terug te laten pakken. Wat relativering na 3 weken niets ontziend beulswerk. Die slotrit gaat om de show toch? Nu is het een saaie bedoening wachtende op die ene sprint.
0
geplaatst: 27 juli 2025, 18:54 uur
vigil schreef:
Ik verwacht anders geen (massa)sprint.
Ik hoop het. Montmartre is i.i.g. leuk!
0
geplaatst: 27 juli 2025, 19:36 uur
vigil schreef:
Maar zoals altijd wint er toch gewoon weer een sprinter in Parijs

1
geplaatst: 27 juli 2025, 19:38 uur
Veel leuker zo! Al waren de kritieken vast niet mals geweest bij een valpartij van bijvoorbeeld Pogi op die keitjes afdaling?
1
geplaatst: 27 juli 2025, 19:45 uur
Ik kon me niet aan de indruk ontrekken dat de NOS commentator niet zo'n fan is van pocajar. Prachtig dat de gele truidrager gewoon in de aanval ging, wat is daar nou mis mee? Mooie rit met prachtige winnaar.
0
geplaatst: 27 juli 2025, 20:06 uur
Ach de NOS, dat je nog kijkt 
Eurosport en de Belg zijn veel betere opties.
Maar goed, Pogi. Natuurlijk is daar niets mis mee, sterker nog.... En hier beleeft hij meer plezier aan dan berg op en berg af met een Deen in z'n wiel

Eurosport en de Belg zijn veel betere opties.
Maar goed, Pogi. Natuurlijk is daar niets mis mee, sterker nog.... En hier beleeft hij meer plezier aan dan berg op en berg af met een Deen in z'n wiel
0
geplaatst: 27 juli 2025, 20:46 uur
De kraanvogel, met haar typische stijl https://www.forumsmileys.nl
0
Sting
geplaatst: 27 juli 2025, 21:12 uur
Saaie Tour wat betreft wie de Nr.1 werd.....
Tymen Arendsman heeft overigens een bijna unieke prestatie geleverd door in één Tour zowel een etappe in de Pyreneeën als de Alpen te winnen....het is maar één keer eerder gebeurd , nml. in 1971 , de man heet Luis Oçana....
Overigens , los hiervan was Arendsman de Nederlandse topper in deze Tour : 2 etappes en een aanvallende wielrenner !
Tymen Arendsman heeft overigens een bijna unieke prestatie geleverd door in één Tour zowel een etappe in de Pyreneeën als de Alpen te winnen....het is maar één keer eerder gebeurd , nml. in 1971 , de man heet Luis Oçana....
Overigens , los hiervan was Arendsman de Nederlandse topper in deze Tour : 2 etappes en een aanvallende wielrenner !
2
geplaatst: 27 juli 2025, 22:45 uur
Sting schreef:
Geen idee wat je bron is maar dit is onzin. Dat moet echt al tientallen keren gebeurd zijn. Pogacar vorig jaar al om te beginnen.Tymen Arendsman heeft overigens een bijna unieke prestatie geleverd door in één Tour zowel een etappe in de Pyreneeën als de Alpen te winnen....het is maar één keer eerder gebeurd , nml. in 1971 , de man heet Luis Oçana....
0
geplaatst: 27 juli 2025, 23:31 uur
Pogacar idd vorig jaar en Vingegaard won in 2022 op de Grandon in de Alpen en op Hautakam in de Pyreneen....dus al in ieder geval al 3x in de laatste 4 jaar....en even verder terugzoeken kom ik in ieder geval ook al Barguil en Nibali tegen...dus er zullen er idd meer dan genoeg zijn geweest denk ik.
Geweldige overwinning van Wout van Aert trouwens vandaag want Pogacar had z'n zinnen echt wel op deze etappe gezet.....en hoewel van Aert deze tour denk ik niet op z'n best was, in ieder geval niet zoals in voorgaande jaren, lijkt hij sowieso wel altijd in de zomermaanden beter in vorm te zijn dan in het voorjaar....wellicht tekenend daarvoor is dat hij zowel Strade Bianchi als Milaan - San Remo won toen beide edities in augustus werden verreden.
Geweldige overwinning van Wout van Aert trouwens vandaag want Pogacar had z'n zinnen echt wel op deze etappe gezet.....en hoewel van Aert deze tour denk ik niet op z'n best was, in ieder geval niet zoals in voorgaande jaren, lijkt hij sowieso wel altijd in de zomermaanden beter in vorm te zijn dan in het voorjaar....wellicht tekenend daarvoor is dat hij zowel Strade Bianchi als Milaan - San Remo won toen beide edities in augustus werden verreden.
1
Sting
geplaatst: 28 juli 2025, 05:35 uur
Arno schreef:
(quote)
Geen idee wat je bron is maar dit is onzin. Dat moet echt al tientallen keren gebeurd zijn. Pogacar vorig jaar al om te beginnen. Natuurlijk is dat onzin
Ze bedoelden waarschijijk renners die in de eindrangschikking desondanks niet bij de eerste 10 zaten .....
3
geplaatst: 3 augustus 2025, 20:34 uur
Het venijn zat in de staart. Goed verdedigd door Norris. Strategisch goede race voor hem, zette Piastri zo een hak, die daar op zijn beurt niet blij mee was en zich, ongewoon voor hem, liet kennen op de radio.
Ferrari fans mochten lang hopen, maar McLaren was gewoon te sterk vandaag. Denk dat met een één stop het ook lastig was geworden. Het lek is nog lang niet boven daar. De pace op het einde van de race was dramatisch. En dan ook nog een straf voor erratic driving.
Inhalen bleek wederom lastig, al maakte Verstappen een paar mooie achterop het circuit, en een, uiteraard, controversiële inhaalactie op Hamilton in bocht 4. Het kan ook nooit normaal met die twee. De stewards moesten daar hun hoofd nog over buigen. Kost hem gelukkig geen plekken, zelfs al kreeg hij straf, omdat hij meer dan 10 seconden voor Kimi zat.
Ondanks dat, een erg lastige race voor Verstappen, die nooit competitief leek, zijn team maakte het met de twee stop, waaronder een vroege eerste stop, onnodig moeilijk.
Zeer strakke race voor Alonso en Bortoleto, die de één stop lieten werken en goede punten scoorden. Evenals Lawson en Stroll.
Ook een shout out naar Kimi, die ondanks een matige quali en een moeizaam begin van de race een puntje pakt.
Dramatische strategie en race voor Hamilton. Een overcut op een circuit waar het moeilijk inhalen was. Zat op het einde, ironisch genoeg, net als Verstappen vast achter een Racing Bull. Finishte zo, ondanks de op één na snelste auto te hebben, achter Antonelli, die nota bene achter hem gestart was. Tijd voor vakantie.
Ferrari fans mochten lang hopen, maar McLaren was gewoon te sterk vandaag. Denk dat met een één stop het ook lastig was geworden. Het lek is nog lang niet boven daar. De pace op het einde van de race was dramatisch. En dan ook nog een straf voor erratic driving.
Inhalen bleek wederom lastig, al maakte Verstappen een paar mooie achterop het circuit, en een, uiteraard, controversiële inhaalactie op Hamilton in bocht 4. Het kan ook nooit normaal met die twee. De stewards moesten daar hun hoofd nog over buigen. Kost hem gelukkig geen plekken, zelfs al kreeg hij straf, omdat hij meer dan 10 seconden voor Kimi zat.
Ondanks dat, een erg lastige race voor Verstappen, die nooit competitief leek, zijn team maakte het met de twee stop, waaronder een vroege eerste stop, onnodig moeilijk.
Zeer strakke race voor Alonso en Bortoleto, die de één stop lieten werken en goede punten scoorden. Evenals Lawson en Stroll.
Ook een shout out naar Kimi, die ondanks een matige quali en een moeizaam begin van de race een puntje pakt.
Dramatische strategie en race voor Hamilton. Een overcut op een circuit waar het moeilijk inhalen was. Zat op het einde, ironisch genoeg, net als Verstappen vast achter een Racing Bull. Finishte zo, ondanks de op één na snelste auto te hebben, achter Antonelli, die nota bene achter hem gestart was. Tijd voor vakantie.
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 08:56 uur
harm1985 schreef:
Het venijn zat in de staart. Goed verdedigd door Norris. Strategisch goede race voor hem, zette Piastri zo een hak,
Het venijn zat in de staart. Goed verdedigd door Norris. Strategisch goede race voor hem, zette Piastri zo een hak,
Hij kreeg het redelijk in zijn schoot geworpen door zijn slechte start. Enige optie was om dat te proberen. Toch netjes dat Piastri hem er nog bijna afkegelde aan het eind. Die 2e pitstop had die snel dichtgereden, alleen inhalen is toch altijd net wat anders.
die daar op zijn beurt niet blij mee was en zich, ongewoon voor hem, liet kennen op de radio.
Hij ziet dathet kampioenschap reel is voor zowel hem als Norris en dan telt maar 1 ding. Zitten nu op de helft en hij heeft geen comfortabele voorsprong, dan ga je meer in de emotie zitten en wanhopige acties ondernemen. Daarin is zijn onervarenheid toch wel te zien.
Ferrari fans mochten lang hopen, maar McLaren was gewoon te sterk vandaag. Denk dat met een één stop het ook lastig was geworden. Het lek is nog lang niet boven daar.
Leclerc stond met geluk op Pole, dat was al een verrassing. Dat had hij nooit kunnen houden.
Inhalen bleek wederom lastig
Sowieso is dat gebrek aan inhalen wel een probleem zeg. Alonso die vanaf de 5e ronde ofzo iedereen in een DRS trein had zitten. En niemand die er ergens voorbij kan steken. Ik zit me eigenlijk elke race weer af te vragen waarom ik het live kijk de laatste paar jaar. De paar sterke ronde en leuke acties komen in die 30 minuten samenvatting ook prima langs. Scheelt flink. Want er is weinig boeiends meer aan als raceliefhebber. En dat Mclaren ala Mercedes het hele veld zoek rijd helpt ook niet mee.
RedBull is duidelijk een midfield team geworden. Ferrari blijft Ferrari met een rijder die depressief is en eentje die elk lichtpuntje en succesje tegen beter weten in ziet als zijn kans om kampioen te worden. Ik las dat Vasseur een meerjarige verlenging heeft gekregen, hopelijk krijg hij dat team strakker in het gareel. Want dat Ferrari het ergens wel weer verkloot is na al die jaren ook wel te triest aan het worden.
Aston Martin verraste bij de opening, maar weet qua pace nog steeds niets te doen.
Toen dit reglement begon zaten ze dicht bij elkaar konden ze elkaar goed volgen en was inhalen (voor mijn gevoel) weer makkelijker te doen. Maar toch is dat een paar jaar later allemaal weer verdwenen. Toch jammer dat de koningsklasse van het racen eigenlijk vooral erg weinig daadwerkelijk racen oplevert.
En als we dat dan eens krijgen (en nee inhalen met DRS is geen racen), dan resulteert dat eigenlijk altijd wel in een straf voor iemand. Want oh wee als je je iets breder maakt, of even probeert hem toch in dat gaatje te duwen. Het is steeds meer een fluwelen handschoenen sport aan het worden.
Goed nu vakantie, de tweede helft ga ik wel via het nieuws volgend denk ik. Piastri mag hem van mij winnen.
1
geplaatst: 30 augustus 2025, 19:28 uur
In de kantlijn van de Formule 1, waar Verstappen zich als 3e kwalificeerde haalde onze landgenote Nina Gademan, op haar verjaardag nog wel, haar eerste overwinning in de F1 Academy.
1
geplaatst: 30 augustus 2025, 22:39 uur
Mighty michael was niet in vorm 
Groene sloopkogel zijn comeback is ff uitgesteld

Groene sloopkogel zijn comeback is ff uitgesteld
1
geplaatst: 31 augustus 2025, 19:57 uur
McLaren was vandaag oppermachtig, wat Verstappen en Red Bull ook probeerden qua strategie, McLaren had genoeg over om hem op afstand te rijden. Ontzettend jammer voor de strijd om de titel dat Norris uitviel, maar daardoor haalde Hadjar wel zijn eerste podium, ijzersterke race in de kielzog van Verstappen en hij hield relatief eenvoudig de Ferrari's en Mercedesen achter zich.
Ook zeer knappe race van Albon, Bearman en Stroll, die allen punten pakten.
Voor Ferrari fans was het maar een moeilijke dag, eerst maakt Hamilton een onbenullig foutje en crasht, wat wederom een deuk in zijn zelfvertrouwen is en daarna wordt Leclerc er bruusk afgereden door een wat té enthousiaste Antonelli. En dan krijgt hij waarschijnlijk ook nog een grid penalty voor Monza vanwege de clash met Russell.
Wat ik zo oneerlijk vind aan een potentiële straf voor Leclerc is dat als ze dat al direct hadden bepaald, dan had hij die pitstop niet gemaakt om Antonelli te coveren. Nu maakt hij een stop en wordt eraf gereden, krijgt dan na de race een straf, die normaal 10 seconden was geweest en nu 5 plekken gridstraf wordt voor de thuisrace van Ferrari.
Ook zeer knappe race van Albon, Bearman en Stroll, die allen punten pakten.
Voor Ferrari fans was het maar een moeilijke dag, eerst maakt Hamilton een onbenullig foutje en crasht, wat wederom een deuk in zijn zelfvertrouwen is en daarna wordt Leclerc er bruusk afgereden door een wat té enthousiaste Antonelli. En dan krijgt hij waarschijnlijk ook nog een grid penalty voor Monza vanwege de clash met Russell.
Wat ik zo oneerlijk vind aan een potentiële straf voor Leclerc is dat als ze dat al direct hadden bepaald, dan had hij die pitstop niet gemaakt om Antonelli te coveren. Nu maakt hij een stop en wordt eraf gereden, krijgt dan na de race een straf, die normaal 10 seconden was geweest en nu 5 plekken gridstraf wordt voor de thuisrace van Ferrari.
0
geplaatst: 1 september 2025, 10:02 uur
Nou, geen straf voor Leclerc, maar wél voor Hamilton, wegens het negeren van gele vlaggen. 5 plekken gridstraf voor Monza.
Ik ben even in de geschiedenis gedoken, sinds 1990 is het maar 3 keer voorgekomen dat een Ferrari coureur geen prodium pakte: Capelli in 1992, Massa in 2011 en Raikkonen in 2014. Maar de Ferrari was in 1992 en 2014 een veel minder competatieve auto dan dit jaar.
Zelfs in het dramatisch verlopen seizoen van 2020, het slechtste jaar sinds 1980, pakten beide coureurs podiums.
Nog 9 races te gaan om daar verandering in te brengen.
Ik ben even in de geschiedenis gedoken, sinds 1990 is het maar 3 keer voorgekomen dat een Ferrari coureur geen prodium pakte: Capelli in 1992, Massa in 2011 en Raikkonen in 2014. Maar de Ferrari was in 1992 en 2014 een veel minder competatieve auto dan dit jaar.
Zelfs in het dramatisch verlopen seizoen van 2020, het slechtste jaar sinds 1980, pakten beide coureurs podiums.
Nog 9 races te gaan om daar verandering in te brengen.
1
geplaatst: 7 september 2025, 10:16 uur
We hebben weer een sportploeg van het jaar!
https://nos.nl/artikel/2581495-nederlandse-compoundschutters-schloesser-en-de-laat-grijpen-wk-goud
Of toch de damesbridgers?
https://nos.nl/artikel/2581495-nederlandse-compoundschutters-schloesser-en-de-laat-grijpen-wk-goud
Of toch de damesbridgers?
1
geplaatst: 7 september 2025, 18:00 uur
Ik koesterde het succes van gisteren al, wetende dat het vandaag anders zou zijn, maar niets was minder waar! Fantastische race van Verstappen, zo'n 20 seconden voor McLaren, al is dat wat geflatteerd omdat ze hoopten op een late SC. Ondertussen wordt Hadjar 10e, terwijl hij in de pits startte en Yuki 13e, terwijl hij als 9e startte.
Matige race voor Ferrari, 4e en 6e. Meer zat er niet in, Hamilton kon het hele weekend Leclerc niet bijbenen, maar zat er op zich redelijk bij. Slordig van Kimi dat hij alsnog 5 seconden pakt voor track limits.
Overigens niet te vergeten, na de snelste ronde ooit, nu ook de snelste race ooit voor Verstappen. En met de nieuwe regels in '26 zal dat record niet snel verbroken worden!
Matige race voor Ferrari, 4e en 6e. Meer zat er niet in, Hamilton kon het hele weekend Leclerc niet bijbenen, maar zat er op zich redelijk bij. Slordig van Kimi dat hij alsnog 5 seconden pakt voor track limits.
Overigens niet te vergeten, na de snelste ronde ooit, nu ook de snelste race ooit voor Verstappen. En met de nieuwe regels in '26 zal dat record niet snel verbroken worden!
* denotes required fields.