MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:

Rudi S wij kennen jouw langer dan vandaag

Dat Sainz eerder een podium zou pakken dan Hamilton dit jaar, wie had dat gedacht!

Dramatische race voor McLaren, Piastri valt uit en Norris profiteert amper op P7.

Ferrari 8e en 9e is toch bitter teleurstellend na 1-2 in FP2. Hamilton zei overigens wel mooi het record voor meeste races bij Ferrari zonder podium scherper.

En weer een masterclass van Verstappen. Grand slam op weg naar overwinning nummer 67. Misschien is er toch nog een kleine hoop op de titel?

Moet hij wel 10 punten per race op Piastri goedmaken en ruim 6 per race op Norris. Ofwel alles winnen met Norris op telkens P2 en Piastri op P3. Singapore zal het ons leren, maar denk dat het te laat is; daar gezegd hebbende stond hij in 2022, met 19 races te gaan 46 punten achter een won hij het WK met 146 punten voorsprong, ofwel 10 punten per race.

Lawson en Yuki ook knap op P5 en P6.

Dat Verstappen hier beide McLarens verslaat hadden niet veel mensen gedacht van tevoren. De druk staat nu in ieder geval vol op Piastri, want als Verstappen hen hier kan verslaan, dan zou het overal moeten kunnen. Hij klonk in ieder geval erg ongelukkig over de radio en wat daarnaast ook niet bepaald snel, tamelijk onzichtbare race eigenlijk.

Enfin, McLaren wint het WK zes races voor het einde, als ze de coureurs titel nu nog verspelen zou dat mega gênant zijn.

Sterke race van Russell, leek de race volledig onder controle te hebben. Ook Sterke race van Alonso, die ondanks een trage stop 8e werd een Sainz, die vanaf achteraan een puntje pakt. Ferrari, ondanks een verwoede poging met Hamilton, die eerlijk gezegd alleen mogelijk werd door het enorme gat achter hem, tamelijk kleurloos. En Leclerc liet zich wel heel makkelijk opzij zetten door Kimi.

Dat Hamilton de laatste ronde zonder remmen in de rondte reed om de 7e plek te behouden vind ik toch ook wel een straf waard. Driving in a dangerous condition is dat normaal gesproken. Maar net als dat hij zaterdag ontsnapte aan en gridstraf, ondanks dat hij wel heel hard doorreed onder een rode vlag, zal hij hier ook wel mee wegkomen.

Verder een typische Singapore race, redelijk saai, op wat leuke inhaalacties in de middenmoot na, die we helaas niet live te zien kregen dankzij de wederom matige regie.

De regie was inderdaad weer hopeloos, er gebeurde best wat moois.

Piastri valt een beetje door de mand door zich zo makkelijk opzij te laten duwen. Ik hoop al tijden dat die gewoon een 'dan maar samen eraf' mentaliteit gaat tonen. Maar tot dusver nog steeds niet. Wordt door het team natuurlijk ook wel gevoed, alles moet netjes en eerlijk verlopen. Maar dat blijkt in zo'n sport toch weer niet haalbaar te zijn. Ik hoop dat Piastri fuck you tegen die Papaya rules zegt. En gewoon gaat racen voor wat die waard is. Dat samen met Max die zit te hijgen in hun nek zou het nog extra pittig kunnen maken die laatste paar races.

Tof dat Verstappen er zo goed op zit, die kan de komende paar races nog wel een beetje meestrijden verwacht ik zo. Russel was wel echt sterk bezig, knappe prestatie. Ferrari was weer Ferrari, reden echt in niemandsland. En Hamilton heeft zoals altijd zijn paspoort mee in het geval van straffen. 5 seconden voor het doorrijden zonder remmen. Alonso's reactie zegt genoeg, bizar dat dit zo kan. Maar ja, FIA = Ferrari International Assistance...

Je zal maar Hamilton fan zijn.

Eerst is er natuurlijk het pijnlijke verlies van de titel in Abu Dhabi 2021. Vervolgens wint Verstappen drie jaar op rij de titel en breekt hij talloze records, terwijl Hamilton drie magere jaren heeft. Dan komt de overstap naar Ferrari, dat in 2024 bijna de titel won bij de constructeurs. Zou er dan toch, meteen al in zijn eerste jaar die 8e titel komen? Na de sprint in China mochten zijn fans hopen, maar helaas. Schrale troost is dat Verstappen dit jaar ook geen auto heeft om voor de titel te strijden, zodat ze op zijn minst nog konden zeggen, 'zie je wel, in een mindere auto lukt het Verstappen ook niet'.

En dan lijkt er alsnog een miraculeuze ommekeer te komen waardoor Verstappen weer kanshebber is voor zijn 5e opeenvolgende titel. Iets wat Hamilton nooit is gelukt. Ik zou, als ik fan was van Hamilton, helemaal gek worden als het Verstappen lukt, zeker als Hamilton de rest van het jaar ook niet op het podium komt. Want ja, dit was de 19e race op rij dat hem dat niet lukte, dat is op zich al een record, maar het maakt hem ook de Ferrari coureur met de meeste races voor dat team zonder podium.

Verder natuurlijk een top weekend. Verstappen loopt liefst 23 punten in op Piastri en maakt daarmee in één klap de 7 gemiste punten in Singapore goed. Ook loopt hij er 15 in op Norris.

De sprint was, op de startcrash na, niet heel bijzonder en de hoofdrace, op het gevecht tussen Norris en Leclerc na ook niet spectaculair.

Maar goed. Piastri heeft het nog steeds in eigen hand. De McLaren zou goed genoeg moeten zijn om elke race tweede te worden, maar dan moet hij wel Norris verslaan, en dat is nogal lastig gebleken de laatste 4 races. Van zijn team hoeft hij ook geen hulp te verwachten, want die wedden nog steeds op 2 paarden.

Dit weekend Mexico, waar Verstappen altijd goed gaat en Piastri een lastige race had vorig jaar.

harm1985 schreef:
Je zal maar Hamilton fan zijn.

Die mensen kunnen gewoon fan blijven hoor, wat hij er verder mee te maken heeft?

Het kampioenschap blijft spannend vanwege Verstappen, maar de race was weer tergend saai. Piastri lijkt zijn Mojo kwijt, hopelijk weet hij die nog te vinden. Zou zonde zijn als Norris hem nu nog voorbij gaat. Het was juist zo mooi dat die zelfs met alle hulp van het team achter Piastri staat. Maar goed het blijft Zak's lievelingetje natuurlijk...
Yuki weet het ook niet waar te maken zo. Russel viel hier ook weer tegen. Ferrari deed het eigenlijk redelijk ok, behalve dan de strategie van Leclerc, maar het zit hem nooit mee.

Het zou tof zijn als Verstappen het kampioenschap wint, wat zoals het nu lijkt steeds aannemelijker wordt. Maar ik ben allang blij dat hij het weer eens een beetje spannend maakt. Dat miste de afgelopen tijd wel.

Nou legian elders voelen sommige Hamilton fans zich stevig aangevallen als je benoemt dat dit toch wel een erg teleustellend jaar is voor hem. En grijpen daarbij (uit frustratie?) elke kans aan om Verstappen's prestaties te bagataliseren. En als je dan terecht aankaart dat Hamilton ook weer een kleurloze race reed in Austin, in niemandsland, terwijl Leclerc de hele race om plek 2 streed met Norris, die een beter auto heeft, roepen ze: ja, maar Hamilton ging van 5 naar 4 en Leclerc bleef op 3 rijden, hoezo verdient dat dan Driver of the Day?

harm1985 dat soort fans heb je aan elke kant zitten. Beste is om die mensen gewoon te negeren want je kan er toch geen normale conversatie mee hebben. Ik zie dan ook nooit het nut in om dingen aan te halen als 2021 of dat Hamilton geen 5 achter elkaar kon pakken. Daarmee lok je juist dat soort fans uit om een heel beklaag te beginnen.

Hopelijk wordt dit een vaste walk on song voor Ricky Juul1998B jordidj1

legian schreef:
harm1985 dat soort fans heb je aan elke kant zitten. Beste is om die mensen gewoon te negeren want je kan er toch geen normale conversatie mee hebben. Ik zie dan ook nooit het nut in om dingen aan te halen als 2021 of dat Hamilton geen 5 achter elkaar kon pakken. Daarmee lok je juist dat soort fans uit om een heel beklaag te beginnen.

Dat soort dingen komen meestal voort uit claims dat Hamilton de grootste allertijden is, omdat hij 7x kampioen is geweest en 104 overwinningen heeft, etc.

En als dat dan van weerwoord wordt voorzien door het benoemen van Verstappen's palmares, dan is het 'ja maar'.

Sowieso is er niet zoeiets als een beste ooit, daarvoor zijn verschillende tijdperken te moeilijk vergelijkbaar.

harm1985 schreef:
(quote)

Dat soort dingen komen meestal voort uit claims dat Hamilton de grootste allertijden is, omdat hij 7x kampioen is geweest en 104 overwinningen heeft, etc.

En als dat dan van weerwoord wordt voorzien door het benoemen van Verstappen's palmares, dan is het 'ja maar'.

Toevallig elders een discussie over de F1 aan het voeren?

Ik weet waar het vandaan komt. Maar nogmaals, dat soort fans heb je aan beide kanten en er valt geen normaal gesprek mee te voeren. Hamilton reed kleurloos deze race. Meer valt er niet te zeggen over hem. Heb het dan over Piastri en Norris die eraf gekegeld werden. Of over hoe Piastri zijn mojo kwijt is en het niet klaarspeelt terwijl Norris de druk wel weet op te voeren. Of hoe Verstappen weer boven zijn materiaal uitstijgt en weer een winst weet te pakken, terwijl Yuki nergens te bekennen is. Er valt genoeg te zeggen over deze race, maar waarom je 2 alinea's uitgebreid het over Hamilton fans hebt is mij nog steeds onduidelijk.

legian schreef:
dat soort fans heb je aan elke kant zitten. Beste is om die mensen gewoon te negeren want je kan er toch geen normale conversatie mee hebben.

Zo is het. Messi vs Ronaldo, Hamilton vs Verstappen, The Beatles vs The Rolling Stones, enz... Als er twee partijen in eenzelfde generatie aan de top zitten gaan fans ze onnodig zwart-wit tegen elkaar uitspelen.

Beiden zijn straffe drivers en hebben het geluk (gehad) dat hun team op dat moment ook top waren en voor hun individueel een uitstekende wagen wisten te fabriceren. Maar op het einde van de dag zijn het allemaal narcistische idioten die gewoon goed zijn in hun job/hobby.

Lang verhaal kort, het lijken vijf schitterende laatste races te worden. Zin in!

"Als je je vloer zo hoog mogelijk maakt, dan hoeft je plafond niet zo hoog te zijn."

– Jacques Nieuwlaat aka The Human Calculator, 2025

Price blijft mijn favo darter wel.
Legend

Hetty en Harry sportvrouw en -man van het jaar?

Geen Kwartettie Hetty, maar Harry pakt zijn twintigste wereldtitel.

Poek schreef:
Harry pakt zijn twintigste wereldtitel.

#besteooit

Gun het die man niet normaal erg.
Bijzonder sympathieke kerel die gian.
Heb no joke echt n traantje gelaten.
Meer majors zullen volgen denk ik, wat een talent

Btw wat een weekend met ook nog feyenoord psv 2-3 en real barca 2-1.

Juul1998B schreef:
Meer majors zullen volgen denk ik, wat een talent
Geef maar toe dat je ook een traantje hebt gelaten toen Brobbey die assist gaf.

Juul1998B schreef:

Voor mij ook kippenvel bij z'n langverwachte zege. Lijkt me een van de sympathiekste darters op de tour. Goede interviews ook altijd

Eerlijk is eerlijk, hier had ik niet op gerekend. Behalve het dominante optreden van Norris een enorm spannende race in Mexico gisteren. Verstappen bewijst zichzelf en mij ongelijk met een geweldige tweede stint die hem de derde plek brengt, zonder VSC had dat ook zomaar tweede kunnen zijn. Heeft hij ons toch weer voor de gek gehouden met zijn uitspraken na de quali!

Alhoewel, het robuuste verdedigen van Hamilton is hier ook debet aan. Bocht 1 was nog tot daar aan toe, dat vonden de steward ook, maar wat er daarna bij de volgende bocht gebeurde werd terecht bestraft met 10 seconden. Niet alleen snijdt hij de baan af om Verstappen voor te blijven hij doet dat nog eens zo dat hij tijd wint ook. Ik waardeer zijn agressie maar het kost hem een 4e plek. En dus staat hij weer niet op het podium, terwijl Leclerc tweede wordt. Het gat is nu bijna 75 punten tussen de twee.

Zeer knappe race van Bearman, maar je vraagt je af of er, net als bij Piastri en in zekere zin Hamilton meer in had gezeten als hij op een één stopper was blijven staan. Aan de andere kant liet Leclerc zien dat dat eigenlijk geen zin had. Tenzij je in een McLaren zit, wat de tweede stop van Piastri de te dubieus maakt.

Hoe dan ook, schade beperking voor Piastri, maar dan vooral ten opzichte van Verstappen, die op zijn beurt toch 5 punten inloopt op Piastri en maar 10 verliest op Norris. Met 4 races en 2 sprints te gaan staat hij er dus 36 achter. Niet ideaal, maar halverwege de race zag het er veel slechter uit. In Singapore liep hij ook maar 6 punten in en dat maakte hij ruimschoots goed in COTA. De opdracht van Norris is nu hetzelfde als die van Piastri, elke race tweede worden achter Verstappen. Sterker nog, ze kunnen zelfs een keertje 3e worden. Verstappen heeft het dus niet meer helemaal in eigen hand, maar als Ferrari zo sterk blijft kan hem dat ook helpen.

Of het aan de update van Mexico ligt die toch niet werkt, de 'bijzondere' eigenschappen van de Pirelli banden of dat ze bij Red Bull de verkeerde kant zijn opgegaan qua setup weet ik niet, maar het WK lijkt nu definitief om zeep. Maar goed, dat hij überhaupt nog in de race was na eerder 104 punten achter te hebben gestaan was al een klein wonder. Schrale troost: Verstappen is tenminste wél sneller dan zijn teamgenoot.

Het lijkt nu écht de kant van Norris op te vallen, gelukkig maar. Niet dat hij nou zoveel bijzondere dingen laat zien dit jaar, maar alles beter dan die kleurloze Piastri.

Zeer verrassend resultaat van Gasly, nota bene in de slechtste auto van het veld. Ook weer Pirelli magic, denk ik.

Bearman was in zijn laatste run aan het overdriven, maar die komt er wel. Mocht Hamilton, die wederom teleur stelde met P13, 10 plekken achter Leclerc, die verrassend 3e start, besluiten om te stoppen, dan heeft hij de toekomst.

Hopelijk gebeurt er nog wat geks morgen, al is een dubbele uitvalbeurt van McLaren natuurlijk niet echt waar je op hoopt, maar dat lijkt nu de enige manier waarop Verstappen nog in de running blijft.

Ik kom superlatieven tekort om de race van Verstappen te beschrijven. Vanuit de pitstraat naar P3, ondanks een extra stop voor een lekke band.

Toch resteert de vraag. Wat als?

Kostbare fouten kosten Piastri misschien wel de titel, hij staat nu 24 punten achter Norris. In dit tempo wordt hij misschien niet eens 2e!

Dramatische race voor Ferrari met een dubbele uitvalbeurt.

Geweldige prestatie van Bearman die 6e wordt en ook Antonelli, die Verstappen knap achter zich houdt voor de 2e plek.

Denk wel de beste race van het jaar.

Het is toch wel fijn om iemand als Verstappen in de F1 te hebben rijden. Die maakt tenminste nog spannende races. Wat een prestatie zeg, wat een machtsvertoon dit. Compleet onverwacht.

Leclerc had echt enorme pech na een wat wanhopige poging van Piastri. Die zijn mojo nog steeds kwijt is trouwens. Lijkt maar niet naar voren te kunnen komen. Terwijl Norris zijn voorsprong weer vergroot en een nette race reed. Antonelli trouwens ook, sterk gereden en mooi resultaat. Evenals beide Racing Bulls, nette punten voor het team. En Bearman natuurlijk, wat misschien nog wel het meest bijzondere resultaat is.

Norris lijkt nu wel definitief het kampioenschap binnen te gaan halen. Enige mogelijkheid om die te verliezen is als hij het zelf verkloot komende races. Wel jammer als hij hem wint want het is een nogal kleurloos personage wat mij betreft, met zijn good guy act (dan deed Ricciardo dat toch wel beter). Maar goed, Mclaren heeft een oppermachtige auto neergezet en met twee sterke coureurs is het geen gek resultaat natuurlijk. Het is alleen jammer dat ze nooit echt sterke tegenstand hebben gekregen en vooral bezig waren met de 'Papaya Rules' (om Norris voor te trekken).

Maar goed, wie weet komen er nog wat leuke races aan. Voor Verstappen/RB worden het drie alles of niets races gok ik zo. Hopelijk gooien Piastri, Leclerc en Ferrari eenzelfde strategie in de mix om nog wat spanning erbij te gooien. Dan heeft dit wat saaie seizoen tenminste nog een vermakelijk slot.

Niemand over het schaatsen?
Loubineaud, Jilek, Sonnekalb en uiteraard weer Stolz.
Zou zomaar kunnen dat 'we' geen enkel goud halen bij de mannen in Milaan.
Bij de vrouwen lonkt wel 5 keer goud individueel (en de andere onderdelen ook wel kansrijk).

Gast
geplaatst: vandaag om 20:52 uur

geplaatst: vandaag om 20:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.