MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #4

zoeken in:
En Beune morgen weer tegen Groenewoud

Rudi S schreef:
Eline Roebers is vandaag ook top

En vandaag weer, naar de halve finale! Nog even twee matches winnen en ze is wereldkampioen.

Poek schreef:
(quote)

En vandaag weer, naar de halve finale! Nog even twee matches winnen en ze is wereldkampioen.

Gedeeld 1e met 11 punten ( door weerstand oid is ze 3e).
Voorlaatste 2 verloren.
Gevolgd op Lichess ( net als gisteren).

Ik had geen geduld jouw bericht op schaaksite af te wachten

Dag top 2000, het is weer OKT

Merel Conijn redt het wel.
Maar Beune of Groenewoud? Of Bente!

johan de witt schreef:
Maar Beune of Groenewoud?

Ze waren allebei het haasje achter Conijn

johan de witt schreef:
Maar Beune of Groenewoud? Of Bente!

Beune moest wel een (voor haar doen) topprestatie leveren om 2e te worden.
Mooie nummer 1 en 2.

In ieder geval geen issues nu bij de invulling vd matrix. Jutta kan gewoon de 1.000m rijden.
Al blijf ik het ergens wel sneu vinden voor Beune, zonder dat gedoe met die rits onderweg had ze het (lijkt me) makkelijk gehaald op de 1.500m

Geen feest vanavond in huize Nuis.

Mooier dan de OS zelf.

De keuze is nu: Bosker/vd Bunt/Huizinga TP + Nuis 1500 meter, of gewoon de huidige volgorde houden en Prins naar de 1500 meter?

Eens met Tuitert wat dat betreft, gewoon Prins sturen. Mag Bergsma ook nog de 5k rijden.

Lijkt me duidelijk dat ze voor het eerste gaan kiezen.

Wel dubbel zuur voor Tim Prins.

Bij de KNSB is het nooit duidelijk…hoe duidelijk het ook lijkt

Maar op de team pursuit gaan we vrees ik ook geen medaille halen (ik schat Italië, VS, Noorwegen sowieso hoger in)…of het moet nu met vd Bunt erin ineens een impuls krijgen.

Poek schreef:
(quote)

Helaas was dat net een brug te ver maar toch een prachtresultaat.

Matige Michael in plaats van Machtige Michael vanavond.

ABDrums schreef:
Matige Michael in plaats van Machtige Michael vanavond.

Tja, en van de week had hij nog een grote mond toen hij van die Duitser won.

Goed, zijn privé situatie speelt ook niet mee.

Wat een top-toernooi is dat OKT!!! Geweldige sport. Veel mooier dan de OS zelf!

Tim Prins schijnt Kjeld Nuis voorstel te hebben gedaan om hun startbewijzen vd 1000m en 1500m om te wisselen.

Wanhoopspoging. Lijkt me ook geen goede deal voor Nuis.
Die wil/gaat ze gewoon allebei rijden.

Als je beider tijden optelt van de 1000 en 1500, heeft Prins eigenlijk meer recht op te gaan.
Als Nuis 5-duizendste langzamer was geweest op de 1000 was er geen discussie geweest.
Wat mij betreft gaan ze allebei.

Ja, dan gaat Bosker niet, op zich de meest chique oplossing. Maar dan mis je twee man van de ploegenachtervolging, daar gaat Ritsma niet mee akkoord.

Die ploegenachtervolging is toch compleet kansloos? Nederland gaat in geen enkele samenstelling een medaille halen. Daar gaan ze echt niet een individueel startbewijs voor afpakken.

Ik vind dat hele OKT maar een vreemd vehikel. Te zot voor woorden dat de paar wereldtoppers (De Boo, Kok, Beune) die we hebben zich moeten bewijzen. Beune wint al meer dan een jaar alles wat er te winnen valt en dan wordt ze nu afgerekend op één slechte race. Ik hoop dat ze alsnog wordt aangewezen. Hartstikke leuk voor Kok en Groenewoud dat ze zich geplaatst hebben voor de 1500M, maar ze maken beiden veel minder kans dat Beune om te winnen op de OS.

Niet mee eens. De OS is een alles of niets wedstrijd. Net als het OKT. Dan moet je kunnen pieken en je zenuwen de baas zijn. Bij Beune is het dan al vaker mis gegaan, hoe sympathiek ik haar ook vind. Ze zou juist in topvorm moeten zijn momenteel.
Enfin, na de OS kunnen we de hele discussie weer opnieuw doen denk ik (als, dan...)

Edgar18 schreef:
Hartstikke leuk voor Kok en Groenewoud dat ze zich geplaatst hebben voor de 1500M, maar ze maken beiden veel minder kans dat Beune om te winnen op de OS.

Marijke Groenewoud is Nederlands kampioen van 2025 en 2026 op de 1500 meter, in beide gevallen voor Beune. Ze heeft bovendien Beune drie keer verslagen dit toernooi. Kok is de snelste Nederlandse vrouw in Thialf, in een tijd die volgens mij sneller is dan Beune ooit gereden heeft in Europa.

Dat kan zijn Poek, maar ik ben nog steeds van mening dat Beune (veel) meer kans maakt.

Dat is geen discussie. Beune is in een rechtstreeks duel verslagen en de anderen maken evenveel kans als zij. Misschien alleen Rijpma-De Jong niet, maar zij wint hier, op het juiste moment.

Gelukkig is er bij de vrouwen geen discussie mogelijk. En bij de mannen hebben alle favorieten zich geplaatst, dus daar is de ‘schade’ ook minimaal.

Een fantastisch OKT en een mooie voorbode voor een weer zeer succesvolle OS, zeker bij de vrouwen

johan de witt schreef:
Beune is in een rechtstreeks duel verslagen en de anderen maken evenveel kans als zij. Misschien alleen Rijpma-De Jong niet, maar zij wint hier, op het juiste moment.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat Beune meer kans maakt dan andere Nederlandse schaatsters op een gouden medaille op de 1.500 meter, als je puur kijkt naar kwaliteit en dat afzet tegenover de resultaten die de dames hebben gereden. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat Beune gewoon is verslagen op het moment van de waarheid bij het OKT, dus dan is het volgens mij 'jammer, maar helaas'. Geen discussie over mogelijk inderdaad.

Ik denk ook dat Beune veel meer kans maakt (veel meer als op de 3km waar ze zich wel voor geplaatst heeft) dan de 3 die wel gaan rijden op de 1.500m. Ik ben er ook wel van overtuigd dat als ze dat gedoe met die rits van haar pak onderweg niet had gehad (de ellende hiervan is dat je - in ieder geval ik dan toch - nu met een gevoel blijft zitten dat ze niet puur op “waarde” is geklopt) ze sowieso Groenewoud had verslagen en ik denk dat ze heel kort op de top 2 had gezeten of er zelfs voor...maar goed, dat zullen we nooit weten.
En de regels zijn duidelijk dus ja, daar is verder geen discussie meer over mogelijk. We mogen nog blij zijn dat Leerdam de 1000m kan rijden want die had er met dit systeem ook zomaar uit kunnen liggen.

We gaan zien hoe het uitpakt in Milaan...als er een Nederlandse wint hoor je niemand er meer over....en als er geen Nederlandse wint dan komt - of we het nu leuk of terecht vinden of niet - natuurlijk de hele discussie weer boven.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:25 uur

geplaatst: vandaag om 15:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.