Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 14 december 2020, 12:10 uur
Vanavond biefstuk met gebakken aardappels en boontjes. Nu al zin aan. 

3
geplaatst: 14 december 2020, 12:19 uur
Hollandsche pot vanavond: verse sperzieboontjes, aardappels en een tartaartje. Wellicht doe ik eens gek en trek ik ook nog een potje appelmoes open.
1
geplaatst: 14 december 2020, 13:05 uur
Thudd schreef:
Ik dacht dat de restaurants gesloten waren; of ben je zelf eigenaar van een nering?
(quote)
Ik dacht dat de restaurants gesloten waren; of ben je zelf eigenaar van een nering?
Nee - vroeger wel gedacht dat ik ooit een tent zou runnen (ober/sommelier geweest), maar andere afslag genomen (mede door het besef dat werken in een restaurant een pittig beroep is). Verder is er een simpele verklaring: er zit altijd een stoofschotel in de diepvries (voor als ik geen zin/tijd heb), er is meer dan 1 soort vlees en/of vega in de koelkast en volop groente. Geeft de vrijheid om te kiezen zoals mijn pet en die van m'n wederhelft staat.
Gisteren heb ik bijv spiezen gemaakt van die ossehaas, in geraspte hazelnoot, ketjap en sesamolie ipv standaardbiefstuk.
Vanavond daarom: vegagehakt met bonen, pompoen, koreander, ui, tomaat met bulgur. De stoofschotel schuift dan door naar morgen, tenzij ik verse vis haal van de markt.

1
geplaatst: 14 december 2020, 14:12 uur
Zack schreef:
Normaal eten .
Normaal eten .
Hi Zack, welkom hier waar wij onze etenswaardigheden dagelijks delen. Wij vinden onze eigen baksels trouwens redelijk normaal (ik spreek iig voor mezelf), dus ik ben wel benieuwd wat voor jou normaal eten is
.
2
geplaatst: 14 december 2020, 15:21 uur
Kliekjesdag:
rundvleesslaatje (had eigenlijk huzaren- moeten zijn i.v.m. de vis, maar ja) op blaadjes botersla, met plakjes gekookt ei, stukjes haring in tomatensaus, zilveruitjes, en slasaus.
3
Thudd
geplaatst: 14 december 2020, 16:36 uur
Rijst. Nasi-groente. Kipreepjes. Babi-Pang saus. Groentekruiden.
Het geheel vormt uiteindelijk een Nasi-Kip schotel zonder naam en toenaam óf duiding.
Lock-down? Break-up!! Every day a kitchen party...
Het geheel vormt uiteindelijk een Nasi-Kip schotel zonder naam en toenaam óf duiding.
Lock-down? Break-up!! Every day a kitchen party...
0
geplaatst: 14 december 2020, 16:46 uur
Fathead schreef:
...Met een lepel...
Is dat lekker, een lepel? ...Met een lepel...
Fathead schreef:
En sla.
Let me guess, met een vork!En sla.
2
geplaatst: 14 december 2020, 17:08 uur
Maandag. Ik schuif een viertal kant en klare pasteitjes in de oven. Sla met tomaatjes erbij, nix meer aan doen.
2
geplaatst: 14 december 2020, 17:08 uur
Ovenschotel met gehakt en witte kool en tomatensaus en lekker veel kaas.
4
geplaatst: 14 december 2020, 18:35 uur
GrafGantz schreef:
Hollandsche pot vanavond: verse sperzieboontjes, aardappels en een tartaartje. Wellicht doe ik eens gek en trek ik ook nog een potje appelmoes open.
Het is zelfs appelcompote geworden. Gekkenhuis.
0
geplaatst: 15 december 2020, 17:49 uur
Leptop schreef:
Boerenkoolstamppot met worst, heel normaal eigenlijk.
Tip voor deze stoemp: doe er es een paar spruitjes bij, heerlijk!Boerenkoolstamppot met worst, heel normaal eigenlijk.
Hier wortel-ui-aardappelstamppot aka hutspot met (mee) gekookte verse worst.
1
geplaatst: 15 december 2020, 18:08 uur
Tarbot met paddestoelen, aardappelen, gemengde groente - doodgewoon 

1
geplaatst: 15 december 2020, 19:30 uur
Ik lees in het AD dat ook prei goed combineert (het witte deel). Gewoon met de aardappels meekoken en meestampen.
2
geplaatst: 15 december 2020, 20:25 uur
Gebakken broccoli met walnoten, aardappelgratin, vleesjes uit de vriezer.
1
geplaatst: 15 december 2020, 20:42 uur
Leptop schreef:
Ik lees in het AD dat ook prei goed combineert (het witte deel). Gewoon met de aardappels meekoken en meestampen.
Ik zou er niet op komen, maar misschien is het wel lekker. Stamppot prei is sowieso lekker. En dat zou ik nog wel es willen combineren met doppertjes (en dan meteen voor de smaak speklappen en/of worst mee koken), à la snert.Ik lees in het AD dat ook prei goed combineert (het witte deel). Gewoon met de aardappels meekoken en meestampen.
Van de prei gooien we trouwens zo min mogelijk weg, nooit begrepen waarom (tv-)koks dat zo vaak wel doen.
1
geplaatst: 15 december 2020, 20:46 uur
Wij eten heel vaak preistamppot. Met ham, ei, peterselie en roomkaas. Inderdaad met de hele prei.
Mensen doen sowieso rare dingen. Ik las laatst op een bordje in de supermarkt: de stronk van de broccoli kunt u gewoon eten!
Mensen doen sowieso rare dingen. Ik las laatst op een bordje in de supermarkt: de stronk van de broccoli kunt u gewoon eten!

2
geplaatst: 15 december 2020, 20:50 uur
Prei met aardappel geeft ook een fijne soep: vichyssoise.
Heb wel eens een tv-kok gezien die de (donker-)groene stukken prei apart verwerkte. Prei is bovendien ook goed te gebruiken - in de lengte doorsnijden, schoonmaken (aarde) en pocheren - als bekleding van een vorm, voor een terrine. Als de terrine dan gestort is geeft het verloop van wit naar groen een fraai beeld.
Verder niet te veel prei gebruiken (met kool, paprika en ui); is een goede aanjager van het windorgel a.k.a. de flatulatie-turbo.
Heb wel eens een tv-kok gezien die de (donker-)groene stukken prei apart verwerkte. Prei is bovendien ook goed te gebruiken - in de lengte doorsnijden, schoonmaken (aarde) en pocheren - als bekleding van een vorm, voor een terrine. Als de terrine dan gestort is geeft het verloop van wit naar groen een fraai beeld.
Verder niet te veel prei gebruiken (met kool, paprika en ui); is een goede aanjager van het windorgel a.k.a. de flatulatie-turbo.
0
geplaatst: 15 december 2020, 21:17 uur
Fathead schreef:
Dan ben ik raar....
Ik haal wel eerst de taaie huid eraf.

0
geplaatst: 15 december 2020, 21:29 uur
Ik steek altijd met een flink koksmes de broccoli van onder naar boven in de stronk, verlam ik de zenuwen en dan heeft ie minder pijn als ie de pan in gaat

Broccoli: altijd stomen

0
geplaatst: 15 december 2020, 21:43 uur
Bakken is lekkerder, wordt ie zoeter van. En het stronkje is veel lekkerder dan de roosjes. 

* denotes required fields.