Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 8 augustus 2020, 18:41 uur
Wortelwrap met honing mosterdressing, sla, avocado, tomaat, sjalot en beetje parmezaanse kaas, ernaast een kop groentesoep zonder vlees.

1
geplaatst: 8 augustus 2020, 18:55 uur
Hij was best groot en het was er een met rucola, tomaatjes, petto en zo.
2
geplaatst: 8 augustus 2020, 21:36 uur
Voor: mie, garnalen, coquilles, wortel, zeekraal, serehsaus + Riesling
Hoofd: kalfssukade met cantharellensaus, krieltjes met provinciale kruiden, witte asperges + Spätburgunder
Na: pasteiz de arroz & macarons
Hoofd: kalfssukade met cantharellensaus, krieltjes met provinciale kruiden, witte asperges + Spätburgunder
Na: pasteiz de arroz & macarons
0
geplaatst: 8 augustus 2020, 21:41 uur
Nou Mjuman, je haalt alles uit de kast met dit weer, of laat je je verwennen deze avond?
0
geplaatst: 9 augustus 2020, 01:02 uur
Leptop schreef:
Nou Mjuman, je haalt alles uit de kast met dit weer, of laat je je verwennen deze avond?
Tja

1
geplaatst: 9 augustus 2020, 17:24 uur
Alternatief broodje gezond met kliekjes: https://i.ibb.co/nCtfQ4v/brgez-small.jpg
Sneetje bruin licht geroosterd in de pan. Beetje sandwichspread (tomaat/lente-ui) erop, blaadjes sla daar op en dan nog een kliekje andijvie/amsoi prut (warm) on top. Stukjes komkommer, tomaat en kip erover. Afwerken met toefjes spread en knoflooksaus. Jum.
Sneetje bruin licht geroosterd in de pan. Beetje sandwichspread (tomaat/lente-ui) erop, blaadjes sla daar op en dan nog een kliekje andijvie/amsoi prut (warm) on top. Stukjes komkommer, tomaat en kip erover. Afwerken met toefjes spread en knoflooksaus. Jum.
1
geplaatst: 9 augustus 2020, 17:44 uur
Kip uit de oven staat al versiert klaar, lekker warm ook
.
Roerbak groente schotel , pittig gekruid (pepertjes, knoflookje en verder kruiden uit eigen keukenvoorraad) en rijst erbij.
.Roerbak groente schotel , pittig gekruid (pepertjes, knoflookje en verder kruiden uit eigen keukenvoorraad) en rijst erbij.
2
geplaatst: 9 augustus 2020, 20:03 uur
Hier tomatensoep met brood. Ik vind zelf mijn eigen tomatensoep altijd het lekkerst 

2
geplaatst: 9 augustus 2020, 21:45 uur
Krieltjes uit de airfryer met salade en vegetarische tomaat/mozzarella schnitzel.
Net couscoussalade staan maken om mee te nemen naar mijn 1e werkdag na de vakantie. Morgen al

Net couscoussalade staan maken om mee te nemen naar mijn 1e werkdag na de vakantie. Morgen al

2
kleine man
geplaatst: 9 augustus 2020, 21:49 uur
Dat was vandaag krieltjes, gebakken in de schil. Bloemkool met zelfgemaakte kaassaus. Komkommersalade en falafel met knoflook.
Maar het was vooral te veel.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 15:49 uur
kleine man schreef:
Vandaag kliekjesdag dus?Maar het was vooral te veel.
Hier aardappelen, boontjes en konijn zometeen.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 15:56 uur
ZAP! schreef:
Hier aardappelen, boontjes en konijn zometeen.
Zeg, zijn die konijnen nou nog niet op?Hier aardappelen, boontjes en konijn zometeen.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 16:21 uur
Aurum schreef:
Zeg, zijn die konijnen nou nog niet op?
Die raken hier nooit op.Zeg, zijn die konijnen nou nog niet op?
0
kleine man
geplaatst: 10 augustus 2020, 20:54 uur
Niet zozeer kliekjes, maar meer dat je al een beetje corpulent bent, en dan wilt afvallen, en dat dan de vriendin heerlijk kookt.
En daarbij zegt dat je beter niet te veel kunt nemen, omdat je hebt voorgenomen af te vallen.
Ja, kook dan minder lekker, of minder veel. Ik ben maar een mens natuurlijk.
1
geplaatst: 10 augustus 2020, 21:03 uur
Waldorfsalade: kip, bleekselderij, appel, banaan, ananas, room, vadouvan, walnoten, mosterd, citroen. Dit alles door elkaar. Lekker man.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 21:33 uur
kleine man schreef:
Niet zozeer kliekjes, maar meer dat je al een beetje corpulent bent, en dan wilt afvallen, en dat dan de vriendin heerlijk kookt.
En daarbij zegt dat je beter niet te veel kunt nemen, omdat je hebt voorgenomen af te vallen.
Ik bedoelde dat, als er gisteren teveel gekookt is, je vandaag dus het teveel kan opmaken... en dat heet dan 'kliekjesdag', maar misschien mis ik iets...?Niet zozeer kliekjes, maar meer dat je al een beetje corpulent bent, en dan wilt afvallen, en dat dan de vriendin heerlijk kookt.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 21:34 uur
Fathead schreef:
Waldorfsalade: kip, bleekselderij, appel, banaan, ananas, room, vadouvan, walnoten, mosterd, citroen. Dit alles door elkaar. Lekker man.
Ik heb 'm geliket, maar banaan, ananas en room in een Waldorfsalade? Gedurfd, dat in elk geval. Ik weet verder niet wat vadouvan is.Waldorfsalade: kip, bleekselderij, appel, banaan, ananas, room, vadouvan, walnoten, mosterd, citroen. Dit alles door elkaar. Lekker man.
1
geplaatst: 10 augustus 2020, 21:42 uur
Waldorf is dacht ik altijd met dun geslagen room dat je aanmaakt met mosterd en citroen, de dressing. Ananas is er lekker in, lekker fris met deze hitte.
Vadouvan is een specerij, Frans/Indiaas. Lijkt eenbeetje op kerriepoeder, alleen is kerriepoeder uit een potje niet zo lekker. Dit wel
Edit: een klein rondje Google leert mij dat in het basisrecept inderdaad geen room zit. Wel mayonaise, maar die zit er bij mij ook in.
Vadouvan is een specerij, Frans/Indiaas. Lijkt eenbeetje op kerriepoeder, alleen is kerriepoeder uit een potje niet zo lekker. Dit wel

Edit: een klein rondje Google leert mij dat in het basisrecept inderdaad geen room zit. Wel mayonaise, maar die zit er bij mij ook in.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 21:45 uur
Nou, klinkt behalve de banaan (ananas lijkt me beter passen) wel goed hoor. Ik wist niet dat er room in een Waldorfsalade zat, maar ik neem het ter kennisgeving aan. En ik zal vadouvan es googlen. Kerriepoeder uit een potje vind ik al lekker, mits juist toegepast uiteraard.
1
geplaatst: 10 augustus 2020, 22:00 uur
In het klassieke recept gaat iig géén room en banaan, wel bleekselderij.
Diezelfde bleekselderij - geen gemakkelijke groente - gaat ook in Jambalaya en kan daarnaast worden gebruikt in combinatie met blauwe kaas in salade.
Maar goed, de gustibus non est disputandem
Diezelfde bleekselderij - geen gemakkelijke groente - gaat ook in Jambalaya en kan daarnaast worden gebruikt in combinatie met blauwe kaas in salade.
Maar goed, de gustibus non est disputandem

1
geplaatst: 10 augustus 2020, 22:06 uur
Ik heb mijn Waldorfsalade graag met gehalveerde witte druiven, pitloos. Ooit een variant met mandarijnpartjes uit blik gehad. Dat oogde zó vrolijk dat ik het onvermijdelijke kwaliteitsverschil voor lief nam.
0
geplaatst: 10 augustus 2020, 22:08 uur
Welja, dan is mijn salade niet klassiek. Waarom is bleekselderij trouwens moeilijk? Het schilt wat lastig inderdaad, maar daar ben ik toch te lui voor.
Ik doe het ook altijd in de kippensoep voor de frisheid.
Ik doe het ook altijd in de kippensoep voor de frisheid.
1
geplaatst: 10 augustus 2020, 22:09 uur
Fathead schreef:
Welja, dan is mijn salade niet klassiek.
Welja, dan is mijn salade niet klassiek.
Ha, samen met die avatar is mijn avond weer goed

* denotes required fields.