MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Fathead schreef:
Welja, dan is mijn salade niet klassiek. Waarom is bleekselderij trouwens moeilijk? Het schilt wat lastig inderdaad, maar daar ben ik toch te lui voor.
Ik doe het ook altijd in de kippensoep voor de frisheid.

Sommige mensen zijn er allergisch voor en je moet inderdaad die stengels "rissen". Voor Jambalaya pocheer ik de stukjes altijd even ( 2min oid) dan verdwijnt ook het allergene effect.

En vwb receptuur geldt vaak: less is more; hedenavond scaloppine (van kalf), belegd met verse salie, parmaham eromheen, pasta met champignons, rode ui en pesto erdoorheen; erbij salade van tomaat, dragon en avocado, witte azijn/basilcumolie - alle kruiden uit eigen tuin.

Gebakken aardappelen, sla (met uitje, tomaat en komkommer) en... konijn.

Hier vooral "less": simpel met rundvleessalade, ijsbersla, eitje en tomaatjes enzo. Niet teveel, want deze jongen heeft zodirect nog een tenniswedstrijd..

Sushi, mmm, heerlijk.

Sushi, nog nooit gehad... zijn die kant-en-klaar-bakjes van de super een beetje te doen?

ZAP! schreef:
Sushi, nog nooit gehad... zijn die kant-en-klaar-bakjes van de super een beetje te doen?

Wij maken vaak zelf maar vandaag van een Japans restaurant, ons gezin is fan.

ZAP! schreef:
Gebakken aardappelen, sla (met uitje, tomaat en komkommer) en... konijn.

ZAP! schreef:

^ uit eigen (vaders) tuin.
[/img]
???

Sushi... voor de 1 het walhalla, voor de ander een slappe hap. Gewoon eens proberen zou ik zeggen, maar dan adviseer ik je wel een fatsoenlijk restaurant/afhaalpunt.

Wat is de vraag precies?

Leptop - dat kan nog lastig worden hier in de outback...

ZAP! schreef:
(quote)
Wat is de vraag

Stampertje ook uit eigen tuin

Rudi S - nou, konijnenhok...

Leptop schreef:
Sushi... voor de 1 het walhalla, voor de ander een slappe hap. Gewoon eens proberen zou ik zeggen, maar dan adviseer ik je wel een fatsoenlijk restaurant/afhaalpunt.

Ik vond het nooit wat, tot ik het een keer in een goed restaurant at. Sindsdien ben ik wel om, al eet ik het eigenlijk zelden.

Hier zometeen curry madras met aubergine en bloemkool.

Ik heb een keer in Gent fantastische sushi gegeten met mijn vrouw, maar na afloop moest ik rollend terug naar het hotel, zo vol zat ik.

Zelf maken doen wij ook vaak, als de tonijn of zalm niet zo duur is. Onze kinderen vinden het ook erg lekker. Lekker met zo'n bakje wakame

http://imgshare.io/images/2020/08/11/20200811_184545.md.jpg

Ietwat studentikoos voer. Had nog een gehaktschnitzel die op moest. Vervolgens heb ik een pakje aardappels in de pan gegooid. Niettemin heb ik wel de tomatensaus geheel zelf gemaakt. Saus bevatte rode ui, ansjovis en kappertjes.

dix
Ik bied tegenwicht met een half dozijn oesters

dix schreef:
Ik bied tegenwicht met een half dozijn oesters

Vóór of na de sushi?

A propos sushi: ooit uitgenodigd door collega die een reputatie had op dat gebied; kregen we aardig wat verschillende soorten sushi voorgezet.

Stemming was prima, totdat ik voor de grap zei dat ie wel heel erg zijn best had gedaan voor een gevarieerd voorgerecht - dat zoiets wel een verwachting schiep voor het hoofdgerecht.

Hier was 't: roodbaars met cajunkruiden, met pecannoten en geraspte bataat uit de oven - restant jamabalaya (uit de vriezer) erbij en roerbakspinazie.

Vandaag koken wij een lekker pittige noedelsoepje, heerlijk zweten boven die dampende kommen

Stamppot amsoi met gebakken cherrytomaatjes en een bal gehakt / uienjus.

Skepetti.

Skewatti?

Je weet wel, van die Italiaanse sliertjes met rooie saus.

dix
makreel

Boekoeloekoeburgers vandaag.

herman schreef:
Boekoeloekoeburgers vandaag.

Haha, die moest ik even aan google vragen, blijkbaar een gangbaar maal.

kleine man
kip, gewoon kip. Meer niet.

Kramer schreef:
Je weet wel, van die Italiaanse sliertjes met rooie saus.
Aha!

Moet ongetwijfeld plofkip zijn - waarom wil zo'n jong haantje anders op kip Maasland ploffen

kleine man

Vond altijd al dat hij meer kakelde dan zong.

Aardappelen, boontjes, jus en een bal gehakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.