Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 10 augustus 2020, 22:21 uur
Fathead schreef:
Welja, dan is mijn salade niet klassiek. Waarom is bleekselderij trouwens moeilijk? Het schilt wat lastig inderdaad, maar daar ben ik toch te lui voor.
Ik doe het ook altijd in de kippensoep voor de frisheid.
Welja, dan is mijn salade niet klassiek. Waarom is bleekselderij trouwens moeilijk? Het schilt wat lastig inderdaad, maar daar ben ik toch te lui voor.
Ik doe het ook altijd in de kippensoep voor de frisheid.
Sommige mensen zijn er allergisch voor en je moet inderdaad die stengels "rissen". Voor Jambalaya pocheer ik de stukjes altijd even ( 2min oid) dan verdwijnt ook het allergene effect.
En vwb receptuur geldt vaak: less is more; hedenavond scaloppine (van kalf), belegd met verse salie, parmaham eromheen, pasta met champignons, rode ui en pesto erdoorheen; erbij salade van tomaat, dragon en avocado, witte azijn/basilcumolie - alle kruiden uit eigen tuin.
1
geplaatst: 11 augustus 2020, 15:24 uur
Gebakken aardappelen, sla (met uitje, tomaat en komkommer) en... konijn.
2
geplaatst: 11 augustus 2020, 16:52 uur
Hier vooral "less": simpel met rundvleessalade, ijsbersla, eitje en tomaatjes enzo. Niet teveel, want deze jongen heeft zodirect nog een tenniswedstrijd.. 

0
geplaatst: 11 augustus 2020, 16:54 uur
Sushi, nog nooit gehad... zijn die kant-en-klaar-bakjes van de super een beetje te doen?
1
geplaatst: 11 augustus 2020, 16:56 uur
ZAP! schreef:
Sushi, nog nooit gehad... zijn die kant-en-klaar-bakjes van de super een beetje te doen?
Wij maken vaak zelf maar vandaag van een Japans restaurant, ons gezin is fan.
0
geplaatst: 11 augustus 2020, 16:56 uur
0
geplaatst: 11 augustus 2020, 17:14 uur
Sushi... voor de 1 het walhalla, voor de ander een slappe hap. Gewoon eens proberen zou ik zeggen, maar dan adviseer ik je wel een fatsoenlijk restaurant/afhaalpunt.
0
geplaatst: 11 augustus 2020, 17:26 uur
Rudi S schreef:
???
Wat is de vraag precies????
Leptop - dat kan nog lastig worden hier in de outback...
0
geplaatst: 11 augustus 2020, 17:50 uur
2
geplaatst: 11 augustus 2020, 18:49 uur
Leptop schreef:
Sushi... voor de 1 het walhalla, voor de ander een slappe hap. Gewoon eens proberen zou ik zeggen, maar dan adviseer ik je wel een fatsoenlijk restaurant/afhaalpunt.
Ik vond het nooit wat, tot ik het een keer in een goed restaurant at. Sindsdien ben ik wel om, al eet ik het eigenlijk zelden.
Hier zometeen curry madras met aubergine en bloemkool.
1
geplaatst: 11 augustus 2020, 18:54 uur
Ik heb een keer in Gent fantastische sushi gegeten met mijn vrouw, maar na afloop moest ik rollend terug naar het hotel, zo vol zat ik.
Zelf maken doen wij ook vaak, als de tonijn of zalm niet zo duur is. Onze kinderen vinden het ook erg lekker. Lekker met zo'n bakje wakame
Zelf maken doen wij ook vaak, als de tonijn of zalm niet zo duur is. Onze kinderen vinden het ook erg lekker. Lekker met zo'n bakje wakame
4
geplaatst: 11 augustus 2020, 18:55 uur
http://imgshare.io/images/2020/08/11/20200811_184545.md.jpg
Ietwat studentikoos voer. Had nog een gehaktschnitzel die op moest. Vervolgens heb ik een pakje aardappels in de pan gegooid. Niettemin heb ik wel de tomatensaus geheel zelf gemaakt. Saus bevatte rode ui, ansjovis en kappertjes.
Ietwat studentikoos voer. Had nog een gehaktschnitzel die op moest. Vervolgens heb ik een pakje aardappels in de pan gegooid. Niettemin heb ik wel de tomatensaus geheel zelf gemaakt. Saus bevatte rode ui, ansjovis en kappertjes.
1
geplaatst: 11 augustus 2020, 21:18 uur
dix schreef:
Ik bied tegenwicht met een half dozijn oesters
Ik bied tegenwicht met een half dozijn oesters
Vóór of na de sushi?
A propos sushi: ooit uitgenodigd door collega die een reputatie had op dat gebied; kregen we aardig wat verschillende soorten sushi voorgezet.
Stemming was prima, totdat ik voor de grap zei dat ie wel heel erg zijn best had gedaan voor een gevarieerd voorgerecht - dat zoiets wel een verwachting schiep voor het hoofdgerecht.

Hier was 't: roodbaars met cajunkruiden, met pecannoten en geraspte bataat uit de oven - restant jamabalaya (uit de vriezer) erbij en roerbakspinazie.
3
geplaatst: 12 augustus 2020, 16:22 uur
Vandaag koken wij een lekker pittige noedelsoepje, heerlijk zweten boven die dampende kommen 

2
geplaatst: 12 augustus 2020, 16:47 uur
Stamppot amsoi met gebakken cherrytomaatjes en een bal gehakt / uienjus.
1
geplaatst: 12 augustus 2020, 18:22 uur
herman schreef:
Boekoeloekoeburgers vandaag.
Boekoeloekoeburgers vandaag.
Haha, die moest ik even aan google vragen, blijkbaar een gangbaar maal.
0
geplaatst: 12 augustus 2020, 18:41 uur
1
geplaatst: 12 augustus 2020, 18:45 uur
kleine man schreef:
kip, gewoon kip. Meer niet.
kip, gewoon kip. Meer niet.
Bekende volkszanger?
André Hazes jr. eet bijna kilo kipfilet per dag – Mediacourant.nl
1
geplaatst: 12 augustus 2020, 18:50 uur
Rudi S schreef:
Bekende volkszanger?
(quote)
Bekende volkszanger?
Moet ongetwijfeld plofkip zijn - waarom wil zo'n jong haantje anders op kip Maasland ploffen

0
kleine man
geplaatst: 12 augustus 2020, 19:00 uur
Rudi S schreef:
Bekende volkszanger?
(quote)
Bekende volkszanger?
Vond altijd al dat hij meer kakelde dan zong.
* denotes required fields.