MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Pureetje, haricots verts, wat pancetta en champignons (allemaal Kerstrestjes) met een carpaccioburger.

Bruin broodje nep rollade met gebakken uien en fritessaus / curry ketchup.

Thudd
Dinner-time:

Spinazie, aardappelen en restant gourmetvlees van 2e kerstdag. Jus erbij. Ei.
Toetje ijs vanille met slagroom.

Vanavond op het menu: Pita's met geroerbakte spitskool en groenteballetjes in satésaus.

Steaks, geroosterde maiskolf, frietjes, rijst en een simpele salade.

Broodje wildburger (gans met name) en aubergine uit de oven met een sausje van standyoghurt, peper, zout, geschaafde citroen, knoflook, munt en tijm.

Vandaag pasta zeekraal, citroen, anjovis, knoflook, room en parmazaan. Ben eens benieuwd.

Pastei gemaakt van kippendij, ui, knoflook, paddenstoelen, wortels en sperzieboontjes.
Gaat zo direct de oven in.

Kapsalon à la Jordi

Kliekjes bami pangang.

kaasfondue

dix
ZAP! schreef:
Kliekjes bami pangang.

Het is Babi Pangang.
Of Bami Pang Pang, dat mag natuurlijk ook.

dix schreef:
...Het is....
Babi pangang met bami heb ik verbasterd tot bami pangang, dat leek me niet zo ingewikkeld.

Maar wat heb jíj vandaag gegeten?

dix
Bloemkool spruitjes karbonade piepers

Jan uit Berlijn
Typisch Berlijns: Döner mit pommes.

Thudd
Gisteravond:
Pasta pesto met champignons en hamblokjes.
Vlaflip mét slagroom.

Bami, komkommersalade, kip piri piri.
Oreo toetje.

Aardappels, jus, rode bieten, worst.

Vis uit de oven, broccoli en aardappelpuree.

Pompoensoep met naanbrood. Toch wel verslavend die smaak met vadouvan, kokosmelk en citroenolie.
Als toetje vanillevla met zelfgemaakte passievruchtcurd en het een laatste restje mandarijnsuiker als topping.

Spaghetti met pompoensaus met kip en mascarpone en pompoen (je raadt het niet he, er zitten nog wel andere dingen in maar dat houd ik voor mezelf).

Thudd
Spruitjesstamp, jus en vlees.
Vla.

madmadder schreef:
...je raadt het niet he, er zitten nog wel andere dingen in maar dat houd ik voor mezelf
Komijn is iets wat me onmisbaar lijkt in dat / zo'n gerecht... Gebakken groene paprika valt me ook ineens in (of gebakken groene pepertjes?). Maar ik ben verder niet nieuwsgierig hoor.

-edit- Geroosterde pijnboompitjes erbij?

Ponty Mython
Voorgerecht: Paracetamol tegen de hoofdpijn
Hoofdgerecht: Gebakken krieltjes, spinazie a la creme en een (gepaneerde) kaasplak.
Dessert: Een bakje Häagen-Dazs salted caramel-ijs en een kopje koffie.

Thudd
Oliebollen, toastjes met lekkers, etc. etc.

Pizza's van een zekere geneesheer, een kwart tonno en een kwart speciale.
De rest gaat waarschijnlijk vanavond koud genuttigd worden.

Toetje: Bessola watergruwel aka krentjebrij.

Gekarameliseerde kastanje champignons, beenham staat in de oven voor op de broodjes, zelf gemaakte eiersalade, zalm wraps, rauwe kost met dip , bitterballen , kip en oliebollen.
Een vriendelijke salade erbij.

Vrienden op bezoek, met 4-en op afstand. Schort maar weer aangetrokken: paddestoelensoep met truffel en pancetta, gestoomde en vervolgens kort gegrilde kip met ras el hanout, wortelcreme, risotto met bloemkoolrijst en een saus met stroop en balsamico. Creme brulee na met sinaasappel en kardemom. Bezoek neemt bubbels en bollen mee .

Leptop schreef:
Vrienden op bezoek, met 4-en op afstand.

Laat Ferd het niet horen
of zijn er 13 - kinderen bij

2+2. Us and Them.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:41 uur

geplaatst: vandaag om 00:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.