Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 31 december 2020, 18:16 uur
Champignonrisotto
Niet zoveel want ik zit nog vol van de oliebollen.
Niet zoveel want ik zit nog vol van de oliebollen.

3
Thudd
geplaatst: 1 januari 2021, 17:03 uur
Tot op dit moment vandaag 7 oliebollen; moet op - 'zonde om zo weg te mikken'...

3
geplaatst: 1 januari 2021, 21:32 uur
Hier ook allerhande restjes. Nu aan de kaasjes; ook restanten.
2
geplaatst: 2 januari 2021, 20:11 uur
Bruinbrood ham / kaas tosti met ketchup.
En alweer een toetje: laatste restje watergruwel.
En alweer een toetje: laatste restje watergruwel.
2
geplaatst: 2 januari 2021, 20:23 uur
Pasta met pesto, crème fraiche, boontjes, chilipepers, knoflook, uien en wat kippendijfilet.
3
geplaatst: 2 januari 2021, 21:24 uur
Voor: coquille met sinaas/sojasaus, rivierkreeftjes met jambalaya en guacamole - Albarinho
Hoofd: rosevalkrieltjes uit de oven, lamsrack in kruidenkorst, aspergepuntjes met venkel en doperwten - Carmenere Reserva
Na: macarons (gekocht)
Hoofd: rosevalkrieltjes uit de oven, lamsrack in kruidenkorst, aspergepuntjes met venkel en doperwten - Carmenere Reserva
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 3 januari 2021, 01:37 uur
Mjuman schreef:
Voor: coquille met sinaas/sojasaus, rivierkreeftjes met jambalaya en guacamole - Albarinho
Mag ik enige kritiek geven? Ja, dat mag ik
. Coquille is op zich al zoet. Dan nog sinaas erbij? Als ik guacamole lees moet ik gewoon lachen. Om 1 van de meest grappige woordgrapjes (Phillipe Geubels). Guacamolenbeek.
5
geplaatst: 3 januari 2021, 09:18 uur
Vandaag andijviestamppot (met aardappelpuree met bieslook) en zelf gekochte gevulde Kerstkip. Die was namelijk bij de Jumbo afgeprijsd van €13,50 naar € 4,-. (Houdbaarheidsdatum - ik ben u voor - staat genoteerd op 6 januari.)
0
geplaatst: 3 januari 2021, 11:27 uur
Jan uit Berlijn schreef:
. Coquille is op zich al zoet. Dan nog sinaas erbij?
Als ik guacamole lees moet ik gewoon lachen. Om 1 van de meest grappige woordgrapjes (Phillipe Geubels). Guacamolenbeek.
(quote)
. Coquille is op zich al zoet. Dan nog sinaas erbij? Als ik guacamole lees moet ik gewoon lachen. Om 1 van de meest grappige woordgrapjes (Phillipe Geubels). Guacamolenbeek.
Om die kwallebal van een Geubels - zijn THT-datum is écht verstreken en hij verschijnt té vaak op NL tv - kan ik echt niet meer lachen. Ik nomineer hem, Johan, Gijp en consorten eveneens voor de eerste ruimtevlucht van Musk dan wel Branson.
Verder, bedenk: You Can't Judge A Book By It's Cover - Bo Diddley - YouTube - proeven, proeven, proeven (zoals tv-koks Julius Jaspers en Robert Kranenburg altijd zeggen). Op de eerste plaats is coquille niet in-zoet, (Canadese) kreeft is zoeter - ik at ooit kreeft met vanille en cantharellen bij restaurant Solo in Gorinchem (1 ster) - smakelijk; op de tweede plaats: mandarijn is niet alleen zoet, maar ook zuur en met een paar vlokjes chili (gedroogd) en gebakken in sesamolie is kan je balanceren.
At ooit met een maat van mij bij een van de restaurants van Den Blijker (een voormalig pakhuis) en hij koos voor coquilles met geitenkaas en dat was - to say the least - geen gelukkige keuze. Overigens vind ik de meeste Duitse kookprogramma's (Sarah Wiener) beduidend beter dan die in NL.
1
geplaatst: 3 januari 2021, 11:56 uur
ZAP! schreef:
watergruwel
Het klonk al niet appetijtelijk, maar ik heb net even wat plaatjes opgezocht en ga nu bijna over mijn nek. watergruwel
Nou ja, ieder zijn smaak natuurlijk. Ik hoop dat jij ervan genoten hebt!
1
geplaatst: 3 januari 2021, 12:31 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Het klonk al niet appetijtelijk, maar ik heb net even wat plaatjes opgezocht en ga nu bijna over mijn nek.
Nou ja, ieder zijn smaak natuurlijk. Ik hoop dat jij ervan genoten hebt! Krentjebrij is gewoon een oud-hollands recept. Doet mij terugdenken aan de tijd dat ik bij mijn oma logeerde in Groningen (aanvankelijk aan het Hoendiep); die maakte dat zelf, net als de appeltaart; kon je op zolder nog ruiken - blok verder was de koekfabriek van Knol (bestaat nog steeds). Qua nek, neem dan die kapsalon in zo'n bakkie....
0
geplaatst: 3 januari 2021, 12:48 uur
De naam krentjebrij doet inderdaad wel een belletje rinkelen. Het zal vast lekker zijn (hoewel niet voor mij, want ik houd niet van krenten), maar ik vind het er gewoon niet uitzien. Een kapsalonnetje lust ik wel!
1
geplaatst: 3 januari 2021, 12:53 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
De naam krentjebrij doet inderdaad wel een belletje rinkelen. Het zal vast lekker zijn (hoewel niet voor mij, want ik houd niet van krenten), maar ik vind het er gewoon niet uitzien. Een kapsalonnetje lust ik wel! Zou ik een snackbar werken - thank god - zou ik de onbedwingbare neiging hebben de klant te vragen moet ik het inpakken of kan ik het hier weggooien . Maar goed, vroeger hadden we 't "open been" (dikke del speesjaal) of "puhtat oorlog"

5
Onweerwolf
geplaatst: 3 januari 2021, 14:32 uur
Vermoedelijk vanavond pannenkoeken want dat heb ik het hele jaar nog niet gehad.
2
geplaatst: 3 januari 2021, 15:59 uur
Onweerwolf schreef:
Vermoedelijk vanavond pannenkoeken want dat heb ik het hele jaar nog niet gehad.
Ik heb vorig jaar volgens mij uberhaupt geen pannenkoeken gehad
1
Onweerwolf
geplaatst: 3 januari 2021, 16:45 uur
Er schijnen zelfs mensen te zijn geweest die hun wijn niet meer met hun diner konden combineren.
1
geplaatst: 3 januari 2021, 16:55 uur
stoepkrijt schreef:
Reken maar. En daarom kan je bij eten (gemiddeld genomen) ook beter niet afgaan op wat je ziet, want watergruwel is echt heerlijk. Net zo'n klassieker als pannekoeken (met niets anders dan Maggi! - al zijn wij waarschijnlijk het enige huishouden op de wereld dat dat eet, maar swa), of aardappels met jus en bloemkool met sausje van het kookvocht (liefst met draadjesvlees - hoewel we hier het vlees erna eten), of zelf gemaakte snert, of... ik hou nu op.(quote)
Het klonk al niet appetijtelijk, maar ik heb net even wat plaatjes opgezocht en ga nu bijna over mijn nek.
Nou ja, ieder zijn smaak natuurlijk. Ik hoop dat jij ervan genoten hebt! Vandaag: eerder gemaakte macaroni uit de vriezer, ook niet mis.
* denotes required fields.