menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:

avatar van madmadder
Restje lasagne. Wees gerust, deze week weer volop boerenkool in mijn groentepakket dus dat wordt vertrouwd alle dagen boerenkool eten.

avatar van ZAP!
Hier ook (stamppot) boerenkool, omdat mijn vader dat nou eenmaal volop in z'n moestuin heeft staan. Met een gehaktbal, die helaas wat minder smeuïg was dan ik de laatste tijd gewend was. Dit ga ik tot op de bodem uitzoeken! Toch teveel paneermeel, is mijn eerste inschatting.

avatar van Leptop
Kun je schuldigen aanwijzen denk je ?

avatar van Leptop
Hier: spitskool met gehakt ras el hanout, knoflook, ui, walnoot, geitenkaas, abrikoos.

avatar van ZAP!
Leptop schreef:
Kun je schuldigen aanwijzen denk je ?
Nou, ikzelf, hoogstwaarschijnlijk. Mijn vader opperde nog dat het aan het gehakt zou kunnen liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet.

avatar van Mjuman
Zuurkool met gele en rode puntpaprika, spekblokjes, kastanjechampignons, ui, knakkerds en puree met kaas erdoor.

avatar van dix
dix
Thudd schreef:
(afbeelding)
je was bij Zack uitgenodigd?

avatar van Fathead
ZAP! schreef:
Hier ook (stamppot) boerenkool, omdat mijn vader dat nou eenmaal volop in z'n moestuin heeft staan. Met een gehaktbal, die helaas wat minder smeuïg was dan ik de laatste tijd gewend was. Dit ga ik tot op de bodem uitzoeken! Toch teveel paneermeel, is mijn eerste inschatting.

- Gebruik nooit rundergehakt. Daar krijg je sowieso droge ballen van.
- Reken ongeveer 1 ei en 1 beschuitje per 500 gram gehakt. Eventueel extra dooiertje.
- Bak ze óf kort in de pan met een klontje boter tot ze net gaar zijn (met een korstje), óf laat ze garen in de jus. Dan maakt de tijd niet eens zo gek veel uit.

Extra dikke vette tip: karwijzaad, piment en komijn er in. Persoonlijk mijn lievelingsbal. En natuurlijk altijd een klein uitje...

Hier trouwens lasagne vandaag. AH had fantastische vleestomaten vandaag, ze zijn niet vaak zó zoet.

avatar van GrafGantz
Volkoren penne met kip, pesto, cherrytomaatjes en courgette.

avatar van madmadder
PANNENKOEKEN

avatar van Fathead
ANDIJVIE

avatar van ZAP!
Fathead schreef:
- Gebruik nooit rundergehakt. Daar krijg je sowieso droge ballen van.
- Reken ongeveer 1 ei en 1 beschuitje per 500 gram gehakt. Eventueel extra dooiertje.
- Bak ze óf kort in de pan met een klontje boter tot ze net gaar zijn (met een korstje), óf laat ze garen in de jus. Dan maakt de tijd niet eens zo gek veel uit.

Extra dikke vette tip: karwijzaad, piment en komijn er in. Persoonlijk mijn lievelingsbal. En natuurlijk altijd een klein uitje...
Mijn vader is geen fan van komijn e.d.. Heb 'm zelf nu ook het liefst met Maggi, mosterd en een beetje ketchup. Verder bak ik ze altijd even lang, gebruik ik bijna altijd hoh-gehakt en idd 1 ei. Ik gooi het er op dat ik teveel paneermeel heb gebruikt. Volgende keer zie ik dan wel. Vandaag viel de smeuïgheid toch nog wel mee van de twee overgebleven ballen van gisteren.

Dus vandaag weer boerenkool met een bal.

Thudd
Ijsbergsla met dressing, krieltjes , dode vis, vla.

avatar van GrafGantz
Zalm in bladerdeeg, verse spinazie en aardappelpuree.

avatar van Mjuman
Zeebaars, quinoa met koriander, zongedroogde tomaat, rivierkreeftjes en salsa, gemengde salade.

Ponty Mython
Indiaas besteld. Onion Bhaji en Chicken Rogan Josh.

avatar van GrafGantz
Broodje hamburger en friet.

avatar van jordidj1
Bobotie

avatar van Johnny Marr
Een broodje waarschijnlijk. Of een kebab. Ik zie nog wel.

avatar van ZAP!
SNERT!

En het wordt voor me gemaakt... Vooruit, even de uien snijklaar gemaakt.



Overigens hoort er géén wortel in de snert!

avatar van AOVV
Zo meteen sandwiches met beleg. Hopelijk is alles nog niet weg. Want dan zijn het sandwiches met pech.

avatar van Rudi S
Pasta salade .

avatar van Fathead
Broccoli, brie, cherrytomaatjes, walnoten en aardappeltjes in een ovenschotel

avatar van Fathead
ZAP! schreef:
SNERT!

En het wordt voor me gemaakt... Vooruit, even de uien snijklaar gemaakt.



Overigens hoort er géén wortel in de snert!


Inderdaad, wordt-ie zoet van. Ik doe altijd alleen veel prei en nog meer knolselderij. Ik doe er ook geen ui in trouwens.

avatar van ZAP!
Fathead schreef:
Inderdaad, wordt-ie zoet van. Ik doe altijd alleen veel prei en nog meer knolselderij. Ik doe er ook geen ui in trouwens.
Ui wel (flink wat ook), knolselderij niet (doen we nooit). Dit keer met een varkenspoot, krabbetjes (niet krab! ) en speklappen.

En sambal... dat leek me eerst helemaal niks, maar viel goed mee. Pittig, dat wel. En dan stond op het pakje spliterwten dat er een paar eetlepels in konden, als zgn. 'variatie tip'. M'n pa heeft een halve gedaan, echt meer dan genoeg.

avatar van Leptop
Pastaprutje met restjes uit de koelkast.

avatar van Venceremos
Ragù alla bolognese, fijn pruttelen in de vino.

avatar van Michiel Cohen
Koolhydraatarm. Gehaktbal van de poellier met mayo en salade+roomtoetje. Gisteren stamppot boerenkool gehakt met veel koolhydraten.

avatar van Poles Apart
Spaghetti Bolognese met knoflookbrood. Toetje to be confirmed.

Fijn om weer eens met ons viertjes doordeweeks samen te kunnen eten. Vrije dag opgeofferd omdat het op het werk ontzettend druk is, maar nu is iedereen thuis en kunnen we zometeen lekker gaan smikkelen.

Smakelijk iedereen!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.