Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 6 januari 2021, 17:56 uur
6 januari: MuMe zet een trend neer: Internationale Bolognese Dag - hier ook dus, met zondaarspasta (gewoon witte- beware of bad carbs), gegrilde courgette met petzo en salade caprese.
Net in 't centrum, Vreeburg (markt) geweest en ik kreeg een beetje Twelve Monkeys gevoel ...
Net in 't centrum, Vreeburg (markt) geweest en ik kreeg een beetje Twelve Monkeys gevoel ...
0
geplaatst: 6 januari 2021, 18:23 uur
Leptop schreef:
Hoezo? Kwam je Bruce tegen?
Hoezo? Kwam je Bruce tegen?
Mijn lief had zin in verse zelfgemaakte pesto. Eigenlijk geen zin de stad in te gaan, maar waar een wil is, is een weg. Vrij verlaten bedoening dat dan wel!
1
Thudd
geplaatst: 7 januari 2021, 11:39 uur
Capitol Beef.
Misschien heel lekker; ik heb dus gehakt gemaakt van deze lui. Hoop dat ze zo beter te behappen zijn...

Misschien heel lekker; ik heb dus gehakt gemaakt van deze lui. Hoop dat ze zo beter te behappen zijn...

3
geplaatst: 7 januari 2021, 11:45 uur
Stamppot andijvie met een rookworst.
/edit: krijg zojuist van de chef van dienst door dat de plannen gewijzigd zijn. Wordt nu karbonades, broccoli met kaassaus en aardappel.
/edit: krijg zojuist van de chef van dienst door dat de plannen gewijzigd zijn. Wordt nu karbonades, broccoli met kaassaus en aardappel.
2
Thudd
geplaatst: 7 januari 2021, 13:42 uur
Stoofperen oa. Heb ooit eens een andere versie geprobeerd, maar dat was kwalitatief uitermate... enz 

2
geplaatst: 7 januari 2021, 16:40 uur
GrafGantz schreef:
Wordt nu karbonades, broccoli met kaassaus en aardappel.
Bot verwijderen en stampen maar.Wordt nu karbonades, broccoli met kaassaus en aardappel.
2
geplaatst: 7 januari 2021, 17:48 uur
Bami goreng, sate, tomatensalade, roerbak groenten en eitje wrbij.
5
Onweerwolf
geplaatst: 7 januari 2021, 18:29 uur
GrafGantz schreef:
Vergeet de wijn niet te wisselen.
4
geplaatst: 8 januari 2021, 07:18 uur
Gisteren bieten met een speklap, vandaag kliekjesdag, oftewel SNERT! 

4
Thudd
geplaatst: 8 januari 2021, 18:33 uur
Nogmaals stoofpeertjes, aardappelen, kipkrokantschijf, jus.
Toetje later; waarschijnlijk yoghurt puur...
Toetje later; waarschijnlijk yoghurt puur...
3
geplaatst: 8 januari 2021, 21:17 uur
Restje zuurkoolschotel en straks kaasjes met een lekkere Portugese reserva.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 8 januari 2021, 22:18 uur
Vandaag verwend door mijn buurvrouw. Spruitjes met aardappelen en sudderlapjes. Goddelijk.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 9 januari 2021, 00:54 uur
Venceremos schreef:
Jaja.
Jaja.
Deze had ik verwacht. Ze is 64 jaar ouder dan ik. Een wereldmens. Ze kent de geschiedenis. Machtig mooi. Ook op culinair gebied. Maar ook op het vlak van muziek. Ze snapt dan ook de stad als techno-hoofdstad.
Niks is mooier dan lekker eten (en drinken) en een goed gesprek onder begeleiding van goeie muziek.
Haar Apfelstrudel met vanillesaus is fenomenaal.
1
geplaatst: 9 januari 2021, 13:10 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Deze had ik verwacht. Ze is 64 jaar ouder dan ik. Een wereldmens. Ze kent de geschiedenis. Machtig mooi. Ook op culinair gebied. Maar ook op het vlak van muziek. Ze snapt dan ook de stad als techno-hoofdstad.
Niks is mooier dan lekker eten (en drinken) en een goed gesprek onder begeleiding van goeie muziek.
(quote)
Afgezien van het feit dat je hier bij velen een nudge nudge/wink wink gedachtengang in werking zet, is Berlijn idd wel een van de steden - naast Wenen - waar (een bepaald deel van) de geschiedenis zo dicht aan de oppervlakte ligt. Overigens zijn de recepten van die oudere generatie wel vaak het meest gekoesterd en gewaardeerd: een oud-collega van mij, thans traiteur in A'dam (en part-time tv-kok in Italia) koestert de recepten van haar nonna als een ware schat.
3
Thudd
geplaatst: 9 januari 2021, 14:12 uur
Vanmorgen 2 mokken koffie, 2 plakken ontbijtkoek met boter. Later nog n plak, maar zonder boter.
Zojuist lunch: broodje rund bapao met knoflooksaus. Glas karnemelk erbij.
Vanavond in ieder geval pizza; zaterdag, pizzadag!
Zojuist lunch: broodje rund bapao met knoflooksaus. Glas karnemelk erbij.
Vanavond in ieder geval pizza; zaterdag, pizzadag!

3
geplaatst: 9 januari 2021, 15:24 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Deze had ik verwacht. Ze is 64 jaar ouder dan ik.
Ze kent de geschiedenis. Ze snapt dan ook de stad als techno-hoofdstad.
Deze had ik verwacht. Ze is 64 jaar ouder dan ik.
Ze kent de geschiedenis. Ze snapt dan ook de stad als techno-hoofdstad.
Dus toch: Bum Bum Mit Frau

3
geplaatst: 9 januari 2021, 17:25 uur
Karbonades, ovenaardappels , roerbakgroenten en een komkomersalade.
3
geplaatst: 9 januari 2021, 17:32 uur
Friet met diverse sauzen, bamischijf, groentekroket, groot glas cola van inferieur merk. 

* denotes required fields.