MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
ZAP! schreef:
Spaghetti Polonaise.

In een rij om de pan met spaghetti heen sjouwen, met Boer Harms op de achtergrond?

Hier wordt 't volkorenpenne met kalfsreepjes, pied-moutons, ui en room, gegrilde courgette erbij.

Mjuman schreef:
In een rij om de spaghetti-pan heen sjouwen, met Boer Harms op de achtergrond?
Hoe raad je 't zo? Nee, het wordt spaghetti Bolognese, maar dan 'bij benadering'.

Volkoren pasta smaakt nergens naar, heb ik gehoord.

Rijst met kip-kerrie.

Boerenschnitzel, spinazie ala crème en rosti.
Vla na.

Mjuman schreef:
In een rij om de spaghetti-pan heen sjouwen, met Boer Harms op de achtergrond?

ZAP! schreef:
Hoe raad je 't zo? Nee, het wordt spaghetti Bolognese, maar dan 'bij benadering'.

Volkoren pasta smaakt nergens naar, heb ik gehoord.

Hangt ervan af: "witte pasta" bevat in de regel veel slechte koolhydraten en smaakt eigenlijk alleen beter als ie hand-crafted is (met Italiaanse bloem) óf van een goede Italiaaanse traiteur komt. Mij is "hand-crafted" voor 2 p. gewoon te veel werk.

Thudd
Kipnoodles met lekker veel groente.

Mjuman schreef:
Hangt ervan af: "witte pasta" bevat in de regel veel slechte koolhydraten en smaakt eigenlijk alleen beter als ie hand-crafted is (met Italiaanse bloem) óf van een goede Italiaaanse traiteur komt. Mij is "hand-crafted" voor 2 p. gewoon te veel werk.
Ik ga voor the alternative truth in deze: goedkope "witte pasta" smaakt beter therefore it is gezond.

ZAP! schreef:
(quote)
Ik ga voor the alternative truth in deze: goedkope "witte pasta" smaakt beter therefore it is gezond.

We hebben gestemd en unaniem werden de volkoren penne verkozen boven deze, bekende, https://www.ah.nl/producten/product/wi56027/ah-verse-tagliatelle-all-uovo

(ik heb nog nooit volkoren pasta gehad hoor, dus wat weet ik ervan)

Fish & chips met een salade honing mosterd dressing erbij.

Kaasgehakt met frieten en salade en warme groenten (wat voor groenten dat zijn is een verrassing nog).

Rode bieten en een schnitzel.

Hamburger + rode bieten-salade

Zalm/citroen pasta met kookroom en vlokken parmezaan.

Zalmburger met garnalen en coquilles in knoflook en koreander, bulgur met wortel, paksoi, shi-take, ui en groene kerriesaus.

Witte wijn erbij

2x friet, 2x rode biet, 2x zalm, wie volgen?

Stamppot spruiten, aardappel en pastinaak met parmazaan en carpaccioburgers met een balsamicosausje.

Kip met bruine basmati rijst, in een saus van room, kokosnoot, gember en diverse andere kruiden, met sperzieboontjes, paprika, poppadoms en naanbrood. Niet alleen Adam zou dat een Curry noemen. Ik ook.

Poles Apart schreef:
Niet alleen Adam zou dat een Curry noemen.
Hij zou Patricia er mee kunnen Paayen?

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
2x friet, 2x rode biet, 2x zalm, wie volgen?

Ik voor 2/3 .
Vooraf: Borshch-Ukrainsky
Hoofd: Bliny Boyarskie (gerookte zalm)

Couscous, kippenpootjes, gegrilde courgettes en paprikatajine.

Jan uit Berlijn schreef:
Ik voor 2/3 .
...Borshch-Ukrainsky...zalm)
Een dubbele match, maar liefst. Bonuspunten!

taco's gemaakt

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
(quote)
Een dubbele match, maar liefst. Bonuspunten!

Dank! Maar wat is dat toch? Rode bietjes en kou in de lucht? Zowel rode bieten als zalm vind ik koud het lekkerst.

Poles Apart schreef:
Niet alleen Adam zou dat een Curry noemen.
ZAP! schreef:
Hij zou Patricia er mee kunnen Paayen?

Alleen als ie zijn "pole" apart houdt, zipped

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Dank! Maar wat is dat toch? Rode bietjes en kou in de lucht? Zowel rode bieten als zalm vind ik koud het lekkerst.
Maar bij de koude bietensalade (met o.a slasaus en zilveruitjes) dan liever een zuur harinkje, of een braadharing op zuur. De bieten maken we hier in grote pannen klaar en dan gaan er legio bakjes in de vriezer - kunnen we het hele jaar mee vooruit, ook welkom in de zomer.

Zalm wil ik nog altijd es in bladerdeeg met spinazie en fetakaas maken, lekker cliché, maar niet voor niets, denk ik dan. Iemand nog suggesties voor de kruiding?

@ Mjuman: cheers?...!?

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
(quote)
Maar bij de koude bietensalade (met o.a slasaus en zilveruitjes) dan liever een zuur harinkje, of een braadharing op zuur. De bieten maken we hier in grote pannen klaar en dan gaan er legio bakjes in de vriezer - kunnen we het hele jaar mee vooruit, ook welkom in de zomer.

Zalm wil ik nog altijd es in bladerdeeg met spinazie en fetakaas maken, lekker cliché, maar niet voor niets, denk ik dan. Iemand nog suggesties voor de kruiding?

@ Mjuman: cheers?...!?

Nou, bietjes met een gesnipperd uitje met wat peper en zout vind ik al zalig. Je cliché is zonder meer lekker. Zeker omdat (verse) spinazie en feta zeker tot mijn favorieten behoren. Maar op 1 of andere manier vind ik zalm koud gewoon het lekkerst. In een salade ofzo. Ik heb me de laatste tijd een beetje tegen gegeten op warme zalm. Als hoofdgerecht dan. Kan gbeuren.

Tenslotte? Mjuman zal dan denken aan Moselblumchen. Niet aan een ordentelijke Champagne .

Jan uit Berlijn schreef:
Tenslotte? Mjuman zal dan denken aan Moselblumchen. Niet aan een ordentelijke Champagne .
Wijn / drinken bij het eten is hier geen optie. Da's voor de late uurtjes, en dat deel ik hier weer niet mede. Mede als in mee, niet mede.

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Nou, bietjes met een gesnipperd uitje met wat peper en zout vind ik al zalig. Je cliché is zonder meer lekker. Zeker omdat (verse) spinazie en feta zeker tot mijn favorieten behoren. Maar op 1 of andere manier vind ik zalm koud gewoon het lekkerst. In een salade ofzo. Ik heb me de laatste tijd een beetje tegen gegeten op warme zalm. Als hoofdgerecht dan. Kan gbeuren.

Bereijding van zalm, mits niet Gerrit (die zou ik het liefst aan iemand van de andere kunne overlaten): meerdere mogelijkheden, van roken (rookoven), grillen (in de pan), sous-vide (en daarna heel kort bakken), rauw inleggen (gravad lax - met o.m. dille en mosterdzaadje en peperkorrels) kan allemaal leiden tot fijn voedsel. In bladerdeeg met spinazie vind ik meer de Kap'tän Iglo-treatment. Vis wordt van alle kleur en smaak ontdaan. Ooit zelf in een restaurant - kom we doen eens gek - gepocheerde zalm met bearnaisesaus gegeten en dat deed me tegen de ober ("heeft het gesmaakt, meneer?") verzuchten dat ik hoopte dat de zalm een waardiger dood was gestorven dan zijn bereiding was geweest.

Thudd
Gisteravond: Rode Bietjes, Aardappelen, Vegetarische Schijf, Jus en Vla na.

Gistermiddag op 't werk: Patatje met Mayo, Kroket met mosterd en Cola erbij.

Gisterochtend: 2 plakken ontbijtkoek met boter en glas karnemelk.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:25 uur

geplaatst: vandaag om 05:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.