Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 16 januari 2021, 10:53 uur
Ontbijt, zoals bijna altijd: gekookt ei, banaan en magere yoghurt (lekker zuur) met muesli en een lepeltje lijnzaad. Veel koffie daarbij.
4
Onweerwolf
geplaatst: 16 januari 2021, 10:56 uur
Venceremos schreef:
een lepeltje lijnzaad. Veel koffie daarbij.
een lepeltje lijnzaad. Veel koffie daarbij.
+ brinta, warme melk en een lepel honig
5
geplaatst: 16 januari 2021, 11:12 uur
Net ontbeten met havermoutpap, cacaopoeder en banaan.
Vanmiddag broodje gebakken ei met spek.
Vanavond pompoenlasagne met geitenkaas.
Vanmiddag broodje gebakken ei met spek.
Vanavond pompoenlasagne met geitenkaas.
5
geplaatst: 16 januari 2021, 11:53 uur
Vanavond Chinese tomatensoep met stokbrood e.d.
En hier wordt voor het eerst bier gebrouwen. Geen idee of het lekker wordt, ik ben benieuwd!
En hier wordt voor het eerst bier gebrouwen. Geen idee of het lekker wordt, ik ben benieuwd!
1
geplaatst: 16 januari 2021, 15:31 uur
Fathead schreef:
Leuk! Wat voor type bier wordt het?En hier wordt voor het eerst bier gebrouwen. Geen idee of het lekker wordt, ik ben benieuwd!
Als het een groot succes wordt gaan we er hier vast nog meer over lezen.

4
geplaatst: 16 januari 2021, 15:37 uur
Tussen de middag: panini met groene pesto, tonijn en cheddar. De volgende keer iets minder dik beleggen, want mijn grill was een bende.
Vanavond ga ik wokken: garnalen, paksoi, rode paprika en taugé met noedels. Dit is de eerste keer dat ik met paksoi kook, dus ik ben benieuwd.
Vanavond ga ik wokken: garnalen, paksoi, rode paprika en taugé met noedels. Dit is de eerste keer dat ik met paksoi kook, dus ik ben benieuwd.
2
geplaatst: 16 januari 2021, 15:57 uur
Opgewarmde spaghetti polonaise (+ de andere helft in de vriezer).
0
geplaatst: 16 januari 2021, 16:04 uur
ZAP! schreef:
spaghetti polonaise
Is dat met de sliertjes allemaal achter elkaar gelegd?spaghetti polonaise
2
geplaatst: 16 januari 2021, 16:08 uur
stoepkrijt - nee, en Mjuman had 't ook al niet goed.
Nog 1 keer dan: spaghetti Bolognese, maar dan bij benadering.
Nog 1 keer dan: spaghetti Bolognese, maar dan bij benadering.
2
geplaatst: 16 januari 2021, 16:11 uur
ZAP! schreef:
Lijkt mij dus een spaghetti Bolognese, maar dan bij benadering.

1
geplaatst: 16 januari 2021, 16:18 uur
stoepkrijt schreef:
Tussen de middag: panini met groene pesto, tonijn en cheddar. De volgende keer iets minder dik beleggen, want mijn grill was een bende.
Ergens hoorde ik dat vis combineren met kaas not done is, maar dat klinkt wel erg lekker! Zou zalm i.p.v. tonijn ook wat zijn?Tussen de middag: panini met groene pesto, tonijn en cheddar. De volgende keer iets minder dik beleggen, want mijn grill was een bende.
1
geplaatst: 16 januari 2021, 16:27 uur
stoepkrijt schreef:
Als het een groot succes wordt gaan we er hier vast nog meer over lezen.
(quote)
Leuk! Wat voor type bier wordt het?Als het een groot succes wordt gaan we er hier vast nog meer over lezen.
Het schijnt blond bier te gaan worden en het staat nu te gisten op de kast. Over ca. 2 maanden is het klaar, tegen die tijd zal ik wel dorst hebben, denk ik.

2
geplaatst: 16 januari 2021, 16:27 uur
ZAP! schreef:
Ik heb geen koksopleiding gehad, dus echt verstand heb ik er niet van, maar bij zalm zou ik toch wat zachtere, mildere smaken gebruiken. Maar je mag het testen, laat maar weten of het lekker is. (quote)
Ergens hoorde ik dat vis combineren met kaas not done is, maar dat klinkt wel erg lekker! Zou i.p.v. tonijn zalm ook wat zijn? 
1
geplaatst: 16 januari 2021, 16:29 uur
Fathead schreef:
Het schijnt blond bier te gaan worden en het staat nu te gisten op de kast. Over ca. 2 maanden is het klaar, tegen die tijd zal ik wel dorst hebben, denk ik.
Spannend! Dan heb je in ieder geval nog ruim de tijd om een goede naam te bedenken voor als het op de markt komt.(quote)
1
geplaatst: 16 januari 2021, 16:46 uur
stoepkrijt schreef:
Ik heb geen koksopleiding gehad, dus echt verstand heb ik er niet van, maar bij zalm zou ik toch wat zachtere, mildere smaken gebruiken. Maar je mag het testen, laat maar weten of het lekker is.
Misschien wat kremfres* erbij, om het wat milder te maken.Ik heb geen koksopleiding gehad, dus echt verstand heb ik er niet van, maar bij zalm zou ik toch wat zachtere, mildere smaken gebruiken. Maar je mag het testen, laat maar weten of het lekker is.
* crème fraîche.
3
geplaatst: 16 januari 2021, 17:26 uur
Soms denk ik wel eens alle aangiftes zijn zonder geweer - oftewel alle Angaben sind ohne Gewähr, wie 't opschrijft en maakt, mot 't ook eten. Ook wel wel 't döt, mot 't weten.
Hier doen we:
* vooraf: coquille met witte asperge en gerookte heilbot - witte wijn
* hoofd: hertebiefstuk met port/pepersaus, aardappeltaartje + spruitjes met spekjes - rode wijn
* na: is nog de vraag of 't op tijd stopt met sneeuwen, dan kan ik nog naar de Marokkaanse traiteur, Fata Morgana voor taartjes
Hier doen we:
* vooraf: coquille met witte asperge en gerookte heilbot - witte wijn
* hoofd: hertebiefstuk met port/pepersaus, aardappeltaartje + spruitjes met spekjes - rode wijn
* na: is nog de vraag of 't op tijd stopt met sneeuwen, dan kan ik nog naar de Marokkaanse traiteur, Fata Morgana voor taartjes
1
geplaatst: 16 januari 2021, 17:55 uur
4
geplaatst: 16 januari 2021, 20:30 uur
Kalfsfricassee met aardappeltjes in tartaarsaus en tomaat. Sneetje brood erbij, en een lekker bakje troost!
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 17 januari 2021, 01:01 uur
Als liefhebber van lekker eten had ik oa parelhoen besteld.
Maar dit was een fenomenale mislukking.
Het huidje van een vogel moet wat mij betreft krokant zijn.
Geheel volgens de meegeleverde tekst heb ik de vacuümverpakte vogel laten koken in water.
En daarna, met saus, op het bord gelegd. Volledig conform de receptueuze omschrijving.
Helaas was het verwachte vogeltje omhuld met een smerig, vies, gladakkerig velletje. Een beetje Rutte-achtig. Het velletje heb ik verwijderd. Het vlees was wel aardig. De bijlagen, de groentjes, waren prima.
Het hoogtepunt waren die frietjes (geen patatjes, kom op zeg!!!). Krokant van buiten en als een puree van binnen. Zoals het hoort.
Dit alles onder begeleiding van m'n laatste fles Visinitini. Die had beter verdiend.
Maar dit was een fenomenale mislukking.
Het huidje van een vogel moet wat mij betreft krokant zijn.
Geheel volgens de meegeleverde tekst heb ik de vacuümverpakte vogel laten koken in water.
En daarna, met saus, op het bord gelegd. Volledig conform de receptueuze omschrijving.
Helaas was het verwachte vogeltje omhuld met een smerig, vies, gladakkerig velletje. Een beetje Rutte-achtig. Het velletje heb ik verwijderd. Het vlees was wel aardig. De bijlagen, de groentjes, waren prima.
Het hoogtepunt waren die frietjes (geen patatjes, kom op zeg!!!). Krokant van buiten en als een puree van binnen. Zoals het hoort.
Dit alles onder begeleiding van m'n laatste fles Visinitini. Die had beter verdiend.

0
geplaatst: 17 januari 2021, 01:08 uur
Jan uit Berlijn schreef:
...Rutte-achtig. Het velletje heb ik verwijderd...
Da's beiden politiek en seksueel ge- dan wel beladen. Ik hoop dat de mods slapen...!...Rutte-achtig. Het velletje heb ik verwijderd...
(maar hoe verwacht je ook een krokant huidje wanneer je het kookt?)
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 17 januari 2021, 01:16 uur
ZAP! schreef:
(maar hoe verwacht je ook een krokant huidje wanneer je het kookt?)
(quote)
Da's beiden politiek en seksueel ge- dan wel beladen. Ik hoop dat de mods slapen...!(maar hoe verwacht je ook een krokant huidje wanneer je het kookt?)
Ach, soms moet dat mogen. Zeker in deze tijd*.
Ik heb gewoon gedaan wat de bedenkers bedacht hebben. In goed vertrouwen. Ik heb er altijd lekker getafeld. Maar dit kon écht niet. Als ik glibberig wil eten bestel ik wel een oester ofzo.
* Mjuman heeft ook een subtiele opmerking gemaakt over de slechtste econoom uit de Nederlandsche geschiedenis. En die staat er ook nog altijd. Of beheerst hij de kunst van het omzeilen beter dan ik?

0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 17 januari 2021, 01:38 uur
Die uitspraak zou ik nou nooit maken
. Zeker niet omdat hij véél beter kookt dan de nasi-goreng-met gebakken-ei-man als ik. Ik lees zijn bijdragen met verbazing. Waarom jij wel en ik niet.Waar ik me wel aan stoor, excusez moi, zijn de meninkjes van Onweerwolf. Dat wolfje heeft ruim 26.000 postjes gepost en nog nooit zijn mening gegeven. Moet ik de vergelijking maken met de conference van Youp? Waar Brinta voorbij komt?

1
geplaatst: 17 januari 2021, 02:02 uur
Jan uit Berlijn - ken de Brinta connectie via Youp niet. Maar heb er (Brinta, dan wel Bambix) warme herinneringen aan.
En een perfecte nasi goreng met geb. ei bereiden is een kunst op zich, net als vele andere, ogenschijnlijk simpele, gerechten.
En een perfecte nasi goreng met geb. ei bereiden is een kunst op zich, net als vele andere, ogenschijnlijk simpele, gerechten.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 17 januari 2021, 02:52 uur
ZAP! schreef:
Jan uit Berlijn - ken de Brinta connectie via Youp niet. Maar heb er (Brinta, dan wel Bambix) warme herinneringen aan.
Ten eerste. Brinta herinner ik me volledig. Ma propte het erin. Goed eten eerst. Nu weten we beter.
Wat betreft de conference van Youp. Die gaat over de tijd, waarin een auto niet echt comfortabel was. En na je na tig kilometers je binnenstebuiten tegen de voorruit 'Brintaat'...richting Parijs en de perifirique en zonder stoelverwarring en achteruitrijcamera.
Simpele gerechten?
Wat is simpel? Nasi met gebakken ei? In dat opzicht ben ik een meester-kok. Maar vraag mij niet om het lekkerste rijstgerecht (Risotto) te maken. En al zeker niet met andere lekkere dingetjes erbij.
Maar soit, vergeet nooit never niet, dat perfectionisme niet bestaat. Jij en ik wél.
Straks gaan wel toch lekker weer genieten van fijne muziek en lekker leven en eten? Ik wel iig
.
3
geplaatst: 17 januari 2021, 07:44 uur
Siepeltjesvlees gisteren
Vandaag rösti met Zweedse balletjes (die AH Hollands is gaan noemen) en heel veel groente uit de oven.
Vandaag rösti met Zweedse balletjes (die AH Hollands is gaan noemen) en heel veel groente uit de oven.
0
Thudd
geplaatst: 17 januari 2021, 08:57 uur
Had voor gisteravond Pizza ingevuld; onze jongste zoon at pizza.
Mijn vrouw en ik hebben rest boerenkool opgebakken en opgekauwd. Vleesje erbij. Hoppa!
Best Lekkel zei de Chinees.
Mijn vrouw en ik hebben rest boerenkool opgebakken en opgekauwd. Vleesje erbij. Hoppa!
Best Lekkel zei de Chinees.

* denotes required fields.