Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 21 januari 2021, 09:45 uur
Ik ga vanavond Hachee met ontbijtkoek eens proberen. Laatst al een soortgelijke recept van Smulweb geprobeerd, maar ik ga maar eens kijken hoe die van Mijn Recepten gaat smaken.
3
geplaatst: 21 januari 2021, 10:53 uur
MarieB schreef:
Ik ga vanavond Hachee met ontbijtkoek eens proberen. Laatst al een soortgelijke recept van Smulweb geprobeerd, maar ik ga maar eens kijken hoe die van Mijn Recepten gaat smaken.
Wel goed het recept lezen. Het is niet zo dat je op een plak ontbijtkoek een schepje hachee doet.
4
geplaatst: 21 januari 2021, 16:48 uur
Zelfmaak Fish & Chips met ravigotesaus en frisse venkel-komkommersalade (van de HelloFresh)
2
geplaatst: 21 januari 2021, 17:05 uur
Thudd schreef:
Pasta Penne Pesto Pompoen met kip en cherry.
Zeg dan gewoon kers, dan allitereert het nog lekkerder!Pasta Penne Pesto Pompoen met kip en cherry.
0
Thudd
geplaatst: 21 januari 2021, 17:24 uur
-SprayIt- schreef:
Zelfmaak Fish & Chips met ravigotesaus en frisse venkel-komkommersalade (van de HelloFresh)
Lekker! En: ken je me nog?

2
geplaatst: 21 januari 2021, 18:46 uur
Pasta (spaghetti polonaise uit de vriezer) met nep-Parmezaanse strooikaas en zilveruitjes.
3
geplaatst: 22 januari 2021, 16:36 uur
Pasta met roomsaus, surimi, bacon en doperwten. Een soort surf en turf dus, maar dan anders.
4
geplaatst: 22 januari 2021, 18:00 uur
Geen idee over vandaag, maar gisteren was het risotto met inktvis en pittige salami. Het smaakte voortreffelijk.
3
Thudd
geplaatst: 22 januari 2021, 18:50 uur
In plmin chronologische volgorde...
2 bruine boterhammen met chocovlokken.
Reep ontbijtkoek.
Patat oorlog met frikandel speciaal.
Saucijzenbroodje Bakker B.
Wortelstamp met spekjes, jus en rookworst.
Vlaflip met slagroom.
Vocht vandaag: drinkyoghurt, water, koffie, cola.
2 bruine boterhammen met chocovlokken.
Reep ontbijtkoek.
Patat oorlog met frikandel speciaal.
Saucijzenbroodje Bakker B.
Wortelstamp met spekjes, jus en rookworst.
Vlaflip met slagroom.
Vocht vandaag: drinkyoghurt, water, koffie, cola.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 januari 2021, 00:11 uur
Kaasjes met zuurdesembrood en boter. En uiteraard wijn. Alles Frans.
1
geplaatst: 23 januari 2021, 00:23 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Alles Frans.
Maar... uit welke regio? En is de wijn wel rood? En zijn het zuurdesembrood en de boter ook echt wel uit Frankrijk afkomstig?Alles Frans.
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 januari 2021, 00:40 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Maar... uit welke regio? En is de wijn wel rood? En zijn het zuurdesembrood en de boter ook echt wel uit Frankrijk afkomstig? Regio? De kaas? Werkelijk geen idee. Boeit me ook niet echt. Als het maar ambachtelijke en geen fabriekskaasjes zijn. En die garantie heb ik. Fransozen in Berlijn. Met passie enzo. De wijn was rood. Een Bourgogne. Zeldzaam, omdat de grote voorraden worden opgekocht door Trumpachtige Japanners, Sheikhs en Amerikaanse filmsterretjes enzo. Het brood en de boter zijn volgens Frans recept in Berlijn gefabriceerd. Gelukkig. Ik heb het niet zo op oud brood.
1
geplaatst: 23 januari 2021, 00:53 uur
Merci schön, Jan uit Berlijn, voor de toelichting. En als het maar geschmeckt heeft, nietwaar?
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 januari 2021, 01:15 uur
ZAP! schreef:
Merci schön, Jan uit Berlijn, voor de toelichting. En als het maar geschmeckt heeft, nietwaar?
Jawohl Es hat.
Daarbij past muziek*.
* het kan aangrijpend zijn.
I BELIEVE IN YOU - TALK TALK (WITH LYRICS) - YouTube
0
geplaatst: 23 januari 2021, 01:22 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Jawohl Es hat.
Ja, Talk Talk is niet onbesproken gebleven de laatste dagen op MuMe. Ik waardeer een aantal (overbekende) nummers van hen ten zeerste, en ben zeker van zins om hun oeuvre nog es doordringend tot mij te nemen. Momenteel schalt echter 'Antipop' van Primus nog triomfantelijk door de speakertjes...Jawohl Es hat.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 23 januari 2021, 02:04 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Ja, Talk Talk is niet onbesproken gebleven de laatste dagen op MuMe. Ik waardeer een aantal (overbekende) nummers van hen ten zeerste, en ben zeker van zins om hun oeuvre nog es doordringend tot mij te nemen. Momenteel schalt echter 'Antipop' van Primus nog triomfantelijk door de speakertjes... Oef! Antipop klinkt prima. Maar dit is mij té hard.
Ik val meer op fijnbesnaardheid, mét alle respect voor alle anderen.
1. Jeff Buckley. Fijnbesnaard én raw.
2. De stem van Aretha. Alleen heeft ze imho nooit een perfect album afgeleverd.
3. Mark Hollis en Talk Talk. Genie, maar zelden als zodanig gezien.
4. TWOD. Omdat ik er altijd naar wil luisteren. Omdat dát mij gelukkig maakt.
5. Underworld. I'm Born Slippy. Et vous?
Maar bovenstaande is gewoon persoonlijk. Net als veel andere meningen. De essentie toch?
2
geplaatst: 23 januari 2021, 11:42 uur
Ontbijt: havermoutpap met cacao en banaan
Lunch: broodje vega bitterbal
Avondeten: spaghetti bolognese (vega)
Lunch: broodje vega bitterbal
Avondeten: spaghetti bolognese (vega)
2
Thudd
geplaatst: 23 januari 2021, 12:15 uur
Ontbijt: 2 plakkies ontbijtkoek au beurre met grote mok koffie.
Lunch: XL krentenbol van Bakker B. en witte bol met kaas. Groot glas drinkyoghurt.
Diner: Ovenpizza met waarschijnlijk glas Rivella.
Lunch: XL krentenbol van Bakker B. en witte bol met kaas. Groot glas drinkyoghurt.
Diner: Ovenpizza met waarschijnlijk glas Rivella.
4
geplaatst: 23 januari 2021, 14:12 uur
Ontbijt: 2 beschuitjes, eentje met hagelslag en eentje met honing
Lunch: prefect gelukte omelet met kaas en bacon
Diner: pasta met ricotta, spinazie en citroen
Lunch: prefect gelukte omelet met kaas en bacon
Diner: pasta met ricotta, spinazie en citroen
3
geplaatst: 23 januari 2021, 15:49 uur
Boeuf bourguignon, de rest van de fles Merlot die mee aan het sudderen is komt vanavond in het glas.
Na is er taart of Vla flip.
Na is er taart of Vla flip.
* denotes required fields.