Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 25 januari 2021, 20:53 uur
madmadder schreef:
Vanavond stamppot van aardappel en pastinaak met postelein en vegaballetjes in kerriesaus.
*googelt postelein*Vanavond stamppot van aardappel en pastinaak met postelein en vegaballetjes in kerriesaus.
Ziet er interessant uit. Ik ben het alleen nog nooit ergens tegengekomen, dus zelf een keertje uitproberen wordt lastig.
1
geplaatst: 25 januari 2021, 21:27 uur
stoepkrijt schreef:
Ziet er interessant uit. Ik ben het alleen nog nooit ergens tegengekomen, dus zelf een keertje uitproberen wordt lastig.
(quote)
*googelt postelein*Ziet er interessant uit. Ik ben het alleen nog nooit ergens tegengekomen, dus zelf een keertje uitproberen wordt lastig.
Ik heb het ook nog nooit in een winkel gezien, maar het zit regelmatig in mijn groentepakket.

3
geplaatst: 25 januari 2021, 21:42 uur
Postelein: gewoon bij de groenteboer op de markt (vanaf medio maart tot in de herfst); rauw met aardappelen (zoals andijvie), of even gekookt (idem).
Vandaag: quinoa met bietjes in vruchtensaus (aardbei, bosbes, braam, framboos), gegratineerd met brie in de oven.
Vandaag: quinoa met bietjes in vruchtensaus (aardbei, bosbes, braam, framboos), gegratineerd met brie in de oven.
1
geplaatst: 25 januari 2021, 22:23 uur
chili con carne. en dat merk ik, terwijl ik dit type op de wc
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 25 januari 2021, 23:22 uur
Ben je zeker dat dat door het eten komt? Naar het nieuws kijken lijkt me eerder een reden.
Weerzinwekkend!!!!!! Na al die beelden heb ik al gegeten en gedronken

1
geplaatst: 26 januari 2021, 00:53 uur
Midnight snack: in de pan geroosterde verse Italiaanse halve bol met groene pesto, kipfilet en cheddar.
2
geplaatst: 26 januari 2021, 11:39 uur
Hachee met gekookte aardappeltjes (in schil, zoals altijd) en rode kool met appeltjes.
3
geplaatst: 26 januari 2021, 17:59 uur
Roodbaarsfilet met geraspte zoete aardappel en pecannoten uit de oven, bulgur met groenten (paprika, ui, bleekselderij erdoor), gemengde sla.
2
geplaatst: 26 januari 2021, 18:56 uur
De frequent op het menu terugkerende pasta met groente en rode saus.
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 26 januari 2021, 20:33 uur
Quesadilla Carnitas. Dat is een tortilla met buikspek en hete avocadosaus. Prima voor een niet al te grote honger. Dat hete viel nogal tegen. Was meer Duits 'heet'
.
.
4
geplaatst: 27 januari 2021, 16:10 uur
Lunch was 2 geroosterde boterhammen met avocado en gebakken ei. Avondeten wordt gegratineerde spruiten, rookworst en puree.
3
geplaatst: 27 januari 2021, 17:35 uur
Hier ook rode biet. Maar ik had blijkbaar de zomer in mijn hoofd tijdens de inkoop; een vlaag van verstandsverbijstering als ik zo naar buiten kijk...
Dus met rucola, perzik, feta, dressing van olie, mosterd en balsamico, geroosterde zonnebloempitten. Erg lekker, dat wel.
Dus met rucola, perzik, feta, dressing van olie, mosterd en balsamico, geroosterde zonnebloempitten. Erg lekker, dat wel.
2
geplaatst: 27 januari 2021, 19:10 uur
Entrecote, krieltjes uit de oven, haricots verts, pompoen met ui en chili.
2
geplaatst: 28 januari 2021, 21:39 uur
ZAP! schreef:
Pasta Carbonara, bij benadering.
Pasta Carbonara, bij benadering.
Bij benadering? Wel >1.5 meter, toch!
Hier wast: penne met kalfsgehakballetjes in tomatensaus, roerbakspinazie met paprika en ui, gemengde sla.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 28 januari 2021, 22:12 uur
dix schreef:
Rookworst. Casselerib. Piepers. Zuurkool. Pinot Blanc.
Rookworst. Casselerib. Piepers. Zuurkool. Pinot Blanc.
Bijna lekker voor mij. Ik hou niet zo van worst. Maar ik vind zuurkool het lekkerst in de mix met puree.
De wijnkeuze is lekker*.
* Ik zou als ik jou was eens een Pinot Grigio/Gris proberen bij zuurkool. Maar je moet het dan wel in huis hebben. Om daarvoor apart naar de slijter te gaan is dan ook wat overdreven.
1
geplaatst: 28 januari 2021, 23:17 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Om daarvoor apart naar de slijter te gaan is dan ook wat overdreven.
Om daarvoor apart naar de slijter te gaan is dan ook wat overdreven.
Die zit hier aan de overkant essentieel te zijn.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 28 januari 2021, 23:34 uur
Voilá. Slijterijen zijn dan ook essentieel. Maar als ie een beetje verstand heeft van wijn/spijscombinaties? Vraag em naar een bijpassende wijn bij Sauerkraut.
Genieten is een primaire levensbehoefte. Dat vind ik dan.
0
geplaatst: 28 januari 2021, 23:37 uur
Jan uit Berlijn schreef:
...Maar ik vind zuurkool het lekkerst in de mix met puree...
Al es een zuurkool omelet (uiteraard met room en bieslook) geprobeerd?...Maar ik vind zuurkool het lekkerst in de mix met puree...
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 28 januari 2021, 23:59 uur
Daag je me uit? Nee, er zijn denk ik wel een stuk of 4.762 voorbeelden die beter te 'knagen' zijn. Zuurkool en room zijn tegenovergestelden. Voor het afzwakken van goede smaak is de Amerikaan uitgevonden. De bieslook zou ik vervangen door koriander.
Vanavond was er overigens een prima Turks gerecht ten tafel verschenen. Köfte. Deze keer met perfecte frietjes. Krokant van buiten en als puree van binnen. En gekruid. Zout is niet genoeg voor mij. Onder begeleiding van een heerlijke feta-salade. Pas de vin. L'eau.
0
geplaatst: 29 januari 2021, 00:06 uur
Jan uit Berlijn - heb het nog nog nooit geprobeerd, het was vooralsnog een idee. Zuurkool in een omelet is iets wat ik ooit nog es wil proberen, de room en bieslook kwamen net ter plekke in me op. Koriander mijd ik vooralsnog als de pest - heb het wel es geprobeerd, maar nee.
Op 'der Amerikanische freund an sich' heb ik niets tegen, die hebben me zoveel moois en lekkers gebracht (check maar es wat op 24Kitchen, o.a. met Anthony Bourdain, als het nog te vinden is), ook al begrijp ik de bedenkingen op sommige fronten heel goed.
Suggesties verder altijd welkom hoor! Behalve qua wijn, want dat drink ik niet of nauwelijks meer.
Op 'der Amerikanische freund an sich' heb ik niets tegen, die hebben me zoveel moois en lekkers gebracht (check maar es wat op 24Kitchen, o.a. met Anthony Bourdain, als het nog te vinden is), ook al begrijp ik de bedenkingen op sommige fronten heel goed.

Suggesties verder altijd welkom hoor! Behalve qua wijn, want dat drink ik niet of nauwelijks meer.
* denotes required fields.