MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
madmadder schreef:
Vanavond stamppot van aardappel en pastinaak met postelein en vegaballetjes in kerriesaus.
*googelt postelein*

Ziet er interessant uit. Ik ben het alleen nog nooit ergens tegengekomen, dus zelf een keertje uitproberen wordt lastig.

stoepkrijt schreef:
(quote)
*googelt postelein*

Ziet er interessant uit. Ik ben het alleen nog nooit ergens tegengekomen, dus zelf een keertje uitproberen wordt lastig.

Ik heb het ook nog nooit in een winkel gezien, maar het zit regelmatig in mijn groentepakket.

Postelein: gewoon bij de groenteboer op de markt (vanaf medio maart tot in de herfst); rauw met aardappelen (zoals andijvie), of even gekookt (idem).

Vandaag: quinoa met bietjes in vruchtensaus (aardbei, bosbes, braam, framboos), gegratineerd met brie in de oven.

chili con carne. en dat merk ik, terwijl ik dit type op de wc

Jan uit Berlijn
jordidj1 schreef:
chili con carne. en dat merk ik, terwijl ik dit type op de wc

Ben je zeker dat dat door het eten komt? Naar het nieuws kijken lijkt me eerder een reden.
Weerzinwekkend!!!!!! Na al die beelden heb ik al gegeten en gedronken

Midnight snack: in de pan geroosterde verse Italiaanse halve bol met groene pesto, kipfilet en cheddar.

Hachee met gekookte aardappeltjes (in schil, zoals altijd) en rode kool met appeltjes.

Boontjes met spek en ui + worst.

Frietjes met hamburgers.

Roodbaarsfilet met geraspte zoete aardappel en pecannoten uit de oven, bulgur met groenten (paprika, ui, bleekselderij erdoor), gemengde sla.

De frequent op het menu terugkerende pasta met groente en rode saus.

Jan uit Berlijn
Quesadilla Carnitas. Dat is een tortilla met buikspek en hete avocadosaus. Prima voor een niet al te grote honger. Dat hete viel nogal tegen. Was meer Duits 'heet' .

Lunch was 2 geroosterde boterhammen met avocado en gebakken ei. Avondeten wordt gegratineerde spruiten, rookworst en puree.

Rode bieten en worst.

Gehaktschnitzel, sperzieboontjes en rosti.

Hier ook rode biet. Maar ik had blijkbaar de zomer in mijn hoofd tijdens de inkoop; een vlaag van verstandsverbijstering als ik zo naar buiten kijk...
Dus met rucola, perzik, feta, dressing van olie, mosterd en balsamico, geroosterde zonnebloempitten. Erg lekker, dat wel.

Hetzelfde als gisteren (hachee en rode kool dus)

Entrecote, krieltjes uit de oven, haricots verts, pompoen met ui en chili.

Bami met saté en tomatensalade.
Dubbelvla toe.

Pasta Carbonara, bij benadering.

Pasta met zalm

Ponty Mython
Spareribs met friet en een beetje groenvoer.

ZAP! schreef:
Pasta Carbonara, bij benadering.

Bij benadering? Wel >1.5 meter, toch!

Hier wast: penne met kalfsgehakballetjes in tomatensaus, roerbakspinazie met paprika en ui, gemengde sla.

dix
Rookworst. Casselerib. Piepers. Zuurkool. Pinot Blanc.

Jan uit Berlijn
dix schreef:
Rookworst. Casselerib. Piepers. Zuurkool. Pinot Blanc.

Bijna lekker voor mij. Ik hou niet zo van worst. Maar ik vind zuurkool het lekkerst in de mix met puree.
De wijnkeuze is lekker*.

* Ik zou als ik jou was eens een Pinot Grigio/Gris proberen bij zuurkool. Maar je moet het dan wel in huis hebben. Om daarvoor apart naar de slijter te gaan is dan ook wat overdreven.

dix
Jan uit Berlijn schreef:
Om daarvoor apart naar de slijter te gaan is dan ook wat overdreven.

Die zit hier aan de overkant essentieel te zijn.

Jan uit Berlijn
dix schreef:
(quote)

Die zit hier aan de overkant essentieel te zijn.

Voilá. Slijterijen zijn dan ook essentieel. Maar als ie een beetje verstand heeft van wijn/spijscombinaties? Vraag em naar een bijpassende wijn bij Sauerkraut.

Genieten is een primaire levensbehoefte. Dat vind ik dan.

Jan uit Berlijn schreef:
...Maar ik vind zuurkool het lekkerst in de mix met puree...
Al es een zuurkool omelet (uiteraard met room en bieslook) geprobeerd?

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
(quote)
Al es een zuurkool omelet (uiteraard met room en bieslook) geprobeerd?

Daag je me uit? Nee, er zijn denk ik wel een stuk of 4.762 voorbeelden die beter te 'knagen' zijn. Zuurkool en room zijn tegenovergestelden. Voor het afzwakken van goede smaak is de Amerikaan uitgevonden. De bieslook zou ik vervangen door koriander.

Vanavond was er overigens een prima Turks gerecht ten tafel verschenen. Köfte. Deze keer met perfecte frietjes. Krokant van buiten en als puree van binnen. En gekruid. Zout is niet genoeg voor mij. Onder begeleiding van een heerlijke feta-salade. Pas de vin. L'eau.

Jan uit Berlijn - heb het nog nog nooit geprobeerd, het was vooralsnog een idee. Zuurkool in een omelet is iets wat ik ooit nog es wil proberen, de room en bieslook kwamen net ter plekke in me op. Koriander mijd ik vooralsnog als de pest - heb het wel es geprobeerd, maar nee.

Op 'der Amerikanische freund an sich' heb ik niets tegen, die hebben me zoveel moois en lekkers gebracht (check maar es wat op 24Kitchen, o.a. met Anthony Bourdain, als het nog te vinden is), ook al begrijp ik de bedenkingen op sommige fronten heel goed.

Suggesties verder altijd welkom hoor! Behalve qua wijn, want dat drink ik niet of nauwelijks meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.