Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 29 januari 2021, 01:01 uur
ZAP! schreef:
Jan uit Berlijn - heb het nog nog nooit geprobeerd, het was vooralsnog een idee. Zuurkool in een omelet is iets wat ik ooit nog es wil proberen, de room en bieslook kwamen net ter plekke in me op. Koriander mijd ik vooralsnog als de pest - heb het wel es geprobeerd, maar nee.
Op 'der Amerikanische freund an sich' heb ik niets tegen, die hebben me zoveel moois en lekkers gebracht (check maar es wat op 24Kitchen, o.a. met Anthony Bourdain, als het nog te vinden is), ook al begrijp ik de bedenkingen op sommige fronten heel goed.
Suggesties verder altijd welkom hoor! Behalve qua wijn, want dat drink ik niet of nauwelijks meer.
Jan uit Berlijn - heb het nog nog nooit geprobeerd, het was vooralsnog een idee. Zuurkool in een omelet is iets wat ik ooit nog es wil proberen, de room en bieslook kwamen net ter plekke in me op. Koriander mijd ik vooralsnog als de pest - heb het wel es geprobeerd, maar nee.
Op 'der Amerikanische freund an sich' heb ik niets tegen, die hebben me zoveel moois en lekkers gebracht (check maar es wat op 24Kitchen, o.a. met Anthony Bourdain, als het nog te vinden is), ook al begrijp ik de bedenkingen op sommige fronten heel goed.

Suggesties verder altijd welkom hoor! Behalve qua wijn, want dat drink ik niet of nauwelijks meer.
Naja, ideeën hebben ooit de wereld beter gemaakt, dus gewoon doen. En als je het lekker vindt? Herhalen.
De Amerikaanse keuken? Die is alleen regionaal te pruimen. Als je er bent. Zeker. Alleen exporteren ze die niet naar de geciviliseerde wereld. Wij mogen alleen geconfronteerd worden met gefrituurde plofkip, met water aangelengd gehakt, so called, hamburger. En meer van dit soort walgelijke geprefabriceerde onzin.
Anthony Bourdain? Voor mij een culinaire held. Beter kun je culi-programmas niet maken. Culinair en wereldverbredend. Ontzettend goed. God, Allah en Pinkeltje hebbe zijn ziel. In 1 van zijn bijdragen (youtube maar eens op z'n naam en Berlin) hapt hij heerlijk weg met een döner met een *kok. En wel de meest extreme. Waar je moet aanbellen om binnen te komen. Waar stickers op de deur hangen. Geen drugs, wapens of AfD. Ze koken daar met alleen regionale producten. Dus er komt zelfs geen peper ter tafel. Of citroen. Ook geen koriander dus. Persoonlijk vind ik het wisselend. In de zomer kun je er lekkerder eten dan in de winter. Maar soit, altijd verrassend.
Wat betreft de wijn? Uiteraard weet ik niet waarom. Uiteindelijk is dat is privé. Maar persoonlijk vind ik het wel een verrijking.
0
geplaatst: 29 januari 2021, 01:36 uur
Die in Berlijn heb ik gezien. De Parts Unknown afl. in Baskenland is ook zeer aan te raden.
1
geplaatst: 29 januari 2021, 01:49 uur
Midnight snack: Italiaanse bol met groene pesto, geraspte kaas en cervelaatworst, verwarmd in de bakpan.
1
geplaatst: 29 januari 2021, 17:43 uur
Ja hoor , daar mag ik ook heel graag naar kijken (24 kitchen).
Zet ook altijd een land of streek mooi neer, erg jammer dat zijn leven uiteindelijk zo tragisch is verlopen.
2
geplaatst: 29 januari 2021, 22:19 uur
Kipspiezen, sugar snaps/shi-take/ meiknol/ lente+ui, ciabatta en smeersels. Lichtrood er bij.
2
Ponty Mython
geplaatst: 29 januari 2021, 22:41 uur
Thaise pompoen-kokossoep van de Appie. Iets te kruidig en proefde weinig kokos. 6/10
0
geplaatst: 30 januari 2021, 00:10 uur
Morgen (lees: later vandaag) ga ik wat van het lokale Chin. Ind. Rest. afhalen. Iemand nog suggesties, buiten de bekende Foe Yong Hai, Babi Pangang, Tjap Tjoy, Gado Gado, Foh Lam Peng Poen, Ajam Ketjap en haaienvinnensoep?
2
geplaatst: 30 januari 2021, 07:55 uur
ZAP! schreef:
Morgen (lees: later vandaag) ga ik wat van het lokale Chin. Ind. Rest. afhalen. Iemand nog suggesties, buiten de bekende Foe Yong Hai, Babi Pangang, Tjap Tjoy, Gado Gado, Foh Lam Peng Poen, Ajam Ketjap en haaienvinnensoep?
Nummer 47 en 31 kan ik zeker aanbevelen.

1
geplaatst: 30 januari 2021, 11:03 uur
ZAP! schreef:
Ikan Bali, mijn favoriet. Laat je verrassen.
2
geplaatst: 30 januari 2021, 11:32 uur
Zuurkoolschotel met gekookte aardappels, braadworst, spekjes en casselerrib erbij.
Wijn wordt een Sylvaner uit de Elzas die ook gebruikt wordt om de zuurkool langdurig gaar te stoven.
Wijn wordt een Sylvaner uit de Elzas die ook gebruikt wordt om de zuurkool langdurig gaar te stoven.
2
geplaatst: 30 januari 2021, 18:51 uur
De plaatselijke ondersteund, terwijl oorspronkelijk een culinaire uitspatting in eigen keuken, met de overburen, op de agenda stond.
Maar dit was ook geslaagd, zonder de buren uiteraard. Wie weet alsnog over enkele weken weer.
Maar dit was ook geslaagd, zonder de buren uiteraard. Wie weet alsnog over enkele weken weer.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 30 januari 2021, 22:05 uur
Leptop schreef:
De plaatselijke ondersteund.
De plaatselijke ondersteund.
Dat zouden meer mensen moeten doen
.Ik heb vandaag de lokale Thai ondersteund.
Saté Gai. Malse kip, subtiele saus. Had van mij ietsje meer pit mogen hebben.
Massaman curry met krokante Ente. Lekker, maar ik miste de bijdrage van kaneel.
Deze keer géén wijn, maar citroen van Fritz.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 30 januari 2021, 23:18 uur
dix schreef:
Geen van beiden toch
Geen van beiden toch
Ik heb dan werkelijk geen idee. Of gaan we er een kwisje van maken?
Is het eetbaar?
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 30 januari 2021, 23:49 uur
Oei. Uit ervaring weet ik dat die delicatesse erg lekker kan smaken. Maar, indien niet goed bereid, als rubber. Wat had je erbij?
3
geplaatst: 31 januari 2021, 09:48 uur
Allemaal fout. Octopus. Lekker hoor.
Tomatensalade en olijven ernaast.
Tomatensalade en olijven ernaast.
3
geplaatst: 31 januari 2021, 12:12 uur
Op zaterdag was 't:
Voor: coquille met auberginecreme, serranoham en salsa verde; erbij wit (was 'n Pulpo
)
Hoofd: eendefilet met peperroomsaus, zuurkool, sugar snaps met koreander en aardappel; erbij rood
Na: appeltaartje van Jumbo
Heden: vegaballetjes, wortel, linzen, ui in tomatensaus met bulgur
Voor: coquille met auberginecreme, serranoham en salsa verde; erbij wit (was 'n Pulpo
)Hoofd: eendefilet met peperroomsaus, zuurkool, sugar snaps met koreander en aardappel; erbij rood
Na: appeltaartje van Jumbo
Heden: vegaballetjes, wortel, linzen, ui in tomatensaus met bulgur
0
geplaatst: 31 januari 2021, 15:37 uur
Ik zie trouwens nu dat ie op desktop meer op een kreeft lijkt dan op een mobile device.
1
geplaatst: 31 januari 2021, 15:48 uur
In onze folder wordt no. 31 op mysterieuze wijze overgeslagen... 47 klinkt wel goed.
Uiteindelijk ben ik bij de frietboer beland: bamischijf, kroket en een tegenvallende loempia (met een lomp stuk kipfilet en weinig groenten erin).
Vandaag kliekjesdag @ pasta carbonara, bij benadering.
dix schreef:
Ikan Bali, mijn favoriet. Laat je verrassen.
Die staat niet in de folder, wel no. 115 'Gebakken vis met kruiden'. Die hebben we al es gehad, was erg lekker, maar of het ook echt de Ikan Bali was...?Ikan Bali, mijn favoriet. Laat je verrassen.
Uiteindelijk ben ik bij de frietboer beland: bamischijf, kroket en een tegenvallende loempia (met een lomp stuk kipfilet en weinig groenten erin).
Vandaag kliekjesdag @ pasta carbonara, bij benadering.
* denotes required fields.