Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 31 januari 2021, 16:16 uur
Pompoen, pastinaak, courgette, rode ui. In de oven met olijfolie en nu nog een sausje erbij verzinnen.
2
geplaatst: 31 januari 2021, 17:17 uur
Rudi S schreef:
Sushi.
Sushi.
Bij nader inzien is dat wel goed als comfort food

Leptop schreef:
Pompoen, pastinaak, courgette, rode ui. In de oven met olijfolie en nu nog een sausje erbij verzinnen.
Pesto, groen of rood; (stok)broodje erbij - of anders kaas eroverheen raspen (of geitenkaas eroverheen verkruimelen) en dan grill een minuutje aan.
0
geplaatst: 1 februari 2021, 17:42 uur
Die " teleurstelling" is zo langzamerhand wel ingecalculeerd.
Sushi is hier zeker ook bij de jongelui een echte favoriet.
2
geplaatst: 1 februari 2021, 21:12 uur
Lamscarbonade met potato wedges, doperwten/shitake/courgette, sla/tomaat/basilicum/mozarella
2
geplaatst: 1 februari 2021, 21:19 uur
Scandinavische pizza's
Da's met boerenkool aardappel en crème fraîche
Da's met boerenkool aardappel en crème fraîche
2
geplaatst: 1 februari 2021, 22:51 uur
Sperziebonen, boomstam, aardappelgratin. En een sinaasappel.
1
geplaatst: 1 februari 2021, 23:15 uur
Fathead schreef:
...boomstam...
Toch even vragen: wa's da?...boomstam...
Hier stamppot boerenkool met jus, mosterd, spekjes, zilveruitjes en gekookte droge worst.
2
geplaatst: 1 februari 2021, 23:21 uur
Een collega van me mocht een maaltijdbox weggeven en ik was de gelukkige. De komende dagen eet ik dus extra lekker (hopelijk
).
Vandaag op het menu: Bulgursalade (met o.a. komkommer, gele paprika en munt) met kip, pistachenootjes en een yoghurtdip. Voor herhaling vatbaar!
).Vandaag op het menu: Bulgursalade (met o.a. komkommer, gele paprika en munt) met kip, pistachenootjes en een yoghurtdip. Voor herhaling vatbaar!
0
geplaatst: 1 februari 2021, 23:41 uur
Lievelingsvleesje van onze jongste. Die krengen zijn echt moeilijk te bakken... Een soort slavinken.
0
geplaatst: 1 februari 2021, 23:44 uur
stoepkrijt schreef:
Een collega van me mocht een maaltijdbox weggeven en ik was de gelukkige. De komende dagen eet ik dus extra lekker (hopelijk
).
Hopelijk, indeed, hou ons op de hoogte! Een collega van me mocht een maaltijdbox weggeven en ik was de gelukkige. De komende dagen eet ik dus extra lekker (hopelijk
). 
0
geplaatst: 1 februari 2021, 23:44 uur
Fathead schreef:
Die krengen zijn echt moeilijk te bakken... Een soort slavinken.
Lijkt mij niet ingewikkeld... wat scheelt eraan?Die krengen zijn echt moeilijk te bakken... Een soort slavinken.
0
geplaatst: 1 februari 2021, 23:51 uur
Dat ze ingewikkeld zijn, dat scheelt eraan. (Met de klemtoon op 'in'.
)
)
0
geplaatst: 2 februari 2021, 00:07 uur
Fathead schreef:
Zit zo'n paneerlaagje omheen.
(vlees) Bakken is wel een kunst, ja. Heb wel wat geleerd van Jeroen Meus, wat dat betreft. Eerst de pan goed verhitten, geduld, vuur niet te hoog, niet alleen in boter bakken (of anders af en toe 'blussen' met wat boter) en de zalmforel op de huid bakken heb ik nog altijd niet echt onder de knie: ik hou er zelf niet van, maar mijn vader krijgt telkens nieuwe van een fanatieke buurvisser die ze zelf niet lust. En laatst zag ik dat wanneer een stukje vlees of visch 'vast' aan de bodem lijkt te zitten, je nog even moet wachten en dan laat het vanzelf los...?Zit zo'n paneerlaagje omheen.
1
geplaatst: 2 februari 2021, 07:47 uur
Fathead schreef:
Lievelingsvleesje van onze jongste. Die krengen zijn echt moeilijk te bakken...
(quote)
Lievelingsvleesje van onze jongste. Die krengen zijn echt moeilijk te bakken...
Zwart van buiten en rauw van binnen is toch zoals ze horen?

1
geplaatst: 2 februari 2021, 17:26 uur
Kipburgers ( waarom maakt ie er Limburgers van
) met wat friet en salades.
) met wat friet en salades.
2
geplaatst: 2 februari 2021, 21:12 uur
Vanavond stond op het menu: Baguette met pulled chicken in een hoisin/sriracha-sausje, romanasla en zelfgemaakte coleslaw, afgetopt met wat koriander. Verrassend eenvoudig en zeer smakelijk.
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 2 februari 2021, 22:00 uur
Zuurkoolstamppot met 3 gehaktballen. Met een sausje van Knorr 

* denotes required fields.