MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Diederik d(-_-)b
Frittata Di Spaghetti

Mous.

Middernachtelijke munchies: rode bietensalade met slasaus en zilveruitjes.

Noedels met nepkip en restjesgroenten en woksausje.

Ook hier nepkip (stukjes) - RUFUS THOMAS, THE FUNKY CHICKEN - YouTube met quinoa - wortel, doperwten, shi-take, paprika, ui en zelfgewrochten roerbaksaus (van kokosmelk, sereh, knoflook, koreander en cashewnoten)

Rijst met groenten, dochter kookt net thuis uit het ziekenhuis.

Rijst met gebakken groene paprika, ui en spek, met woksaus uit een flesje (sorry).

Morgen en overmorgen kliekjes (mous en de schotel van vandaag), dus tot zondag maar weer. Smakelijk!

Gestoofde karbonaadjes, gekookte aardappelen en gebakken spruitjes met kerrie en pijnboompitjes.

Pittige lasagne.

Midnight snack: thai green curry / bruine bonen mix met stukjes hamburger en champignons.

Frietje met snacks.

Broccoli / aardappel ovenschotel.

Rudi S schreef:
Broccoli / aardappel ovenschotel.
Dit staat toevallig vanavond bij mij op het menu. Met kip erin en kaas erop.

Als toetje zelfgemaakte vanillevla à la Fathead. Ik ben benieuwd!

Aardappelpartjes uit de oven, salade met champignons, avocado, zwarte bonen, feta, noten en champignonburger.

Soep van pompoen, zoete aardappel, zoete paprika, kikkererwten, chorizo en nog wat ingredienten.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Dit staat toevallig vanavond bij mij op het menu. Met kip erin en kaas erop.

Als toetje zelfgemaakte vanillevla à la Fathead. Ik ben benieuwd!
Ik ben ook benieuwd!

Friet met kip en salade.

Kofta gemaakt voor mn ouders

Fathead schreef:
(quote)
Ik ben ook benieuwd!
Hij was lekker! Ik had toevallig nog een restje van de Campina-variant in huis en even vergeleken. Daar zat geen smaak aan joh.

Hij was wel wat klonterig, dus dat kan beter een volgende keer.

Jan uit Berlijn
Vandaag heb ik lang lopen twijfelen. Maar oké....veganistisch. Misschien valt het wel mee.

Gnocchi (Pasta fresca with fresh Tomatoes Sauce and Vegan Cheese) bij een Afro-Italiaans veganzaakje gehaald.

Nee, het viel niet mee. Erger nog. Een belediging van de goede smaak. Vegan cheese? Smerig en totaal barbaars. Mijn afvalemmer is nog steeds van slag.

Vervolgens maar een Mont d’or chaud afgehaald in een Franse kaaszaak. En dat was perfect met een heerlijke brioche erbij.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Hij was lekker! Ik had toevallig nog een restje van de Campina-variant in huis en even vergeleken. Daar zat geen smaak aan joh.

Hij was wel wat klonterig, dus dat kan beter een volgende keer.

Leuk! Wel even door een zeefje gehaald?

Diederik d(-_-)b
Jan uit Berlijn schreef:
Vandaag heb ik lang lopen twijfelen. Maar oké....veganistisch. Misschien valt het wel mee.

Gnocchi (Pasta fresca with fresh Tomatoes Sauce and Vegan Cheese) bij een Afro-Italiaans veganzaakje gehaald.

Nee, het viel niet mee. Erger nog. Een belediging van de goede smaak. Vegan cheese? Smerig en totaal barbaars. Mijn afvalemmer is nog steeds van slag.

Vervolgens maar een Mont d’or chaud afgehaald in een Franse kaaszaak. En dat was perfect met een heerlijke brioche erbij.

Ik zag van de week nog weetjes van KVW over vegan cheese hoe smerig het is en ook ongezond met geen voedingsstoffen erin.

Diederik d(-_-)b
Vandaag was het glutenvrije penne (Tip Barilla) pasta Arrabbiata met Pecorino kaas.

https://minnascookingblog.files.wordpress.com/2013/02/img_2335.jpg

Fathead schreef:
(quote)

Leuk! Wel even door een zeefje gehaald?
Ja, maar kwam toch nog wat doorheen.

Jan uit Berlijn
Diederik d(-_-)b schreef:
(quote)

Ik zag van de week nog weetjes van KVW over vegan cheese hoe smerig het is en ook ongezond met geen voedingsstoffen erin.

Oh die heb ik niet gezien.
Maar ik vind dat veganistisch gedoe maar hysterisch. Wat zeg ik? Extremistisch. Maar goed, dat is mijn mening. Ik ga het niet meer doen. Als ik een gangetjes of 5 wil dineren (als de restaurants weer open zijn) dan mag er wat mij betreft wel één gangetje vegetarisch zijn. Niet méér.

Overigens stoor ik me ik écht aan zeurzakken (alhoewel het meestal vrouwen zijn) die zagen over de beperkte keuze van vegetarische gerechten in betere restaurants. Nou, als je culinaire keuze al beperkt is......je krijgt wat je verdiend.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Ja, heb ik ook altijd wel. Nou ja, noem het ambachtelijk en klaar is kees.

Hier trouwens vandaag i.v.m. de sneeuw erwtensoep gemaakt. Er zat wel een half varken in, denk ik...

stoepkrijt schreef:
Dat hoort toch ook zo, met een zeef?

Diederik d(-_-)b
Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Oh die heb ik niet gezien.
Maar ik vind dat veganistisch gedoe maar hysterisch. Wat zeg ik? Extremistisch. Maar goed, dat is mijn mening. Ik ga het niet meer doen. Als ik een gangetjes of 5 wil dineren (als de restaurants weer open zijn) dan mag er wat mij betreft wel één gangetje vegetarisch zijn. Niet méér.

Overigens stoor ik me ik écht aan zeurzakken (alhoewel het meestal vrouwen zijn) die zagen over de beperkte keuze van vegetarische gerechten in betere restaurants. Nou, als je culinaire keuze al beperkt is......je krijgt wat je verdiend.

Het is al zo vaak aangetoond door voedselwetenschappers dat de bouwstenen voor ons lichaam vlees, vis, gevogelte en groenten zijn en ook duizenden jaren geleden al echter veganisme of vegetariërs zijn een moderne uitvinding die gebaseerd zijn op een idee van de mens en niet zoals wij volgens de wetten van de natuur leven.

Bijna alle veganistische producten bestaan uit bij elkaar geraapte chemische processen om een product te verkrijgen die vooral met fabrieksmatige additieven (vitaminen en smaak) vol gestouwd en van nature afwezig zijn of in zulke kleine hoeveelheden dat je er drie keer zoveel van moet eten.

Ik blijf vlees eten en ga mij niet aanpassen naar een ander omdat die ander dat wil.

Gisteren shoarma, paste goed bij het winterse weer . Met pitabroodjes, rauwkost en zelfgemaakte knoflooksaus met meer yoghurt dan mayo. Want dat spul uit een flessie is niet te nassen (en veel te zoet!).

Vandaag laten we iets bezorgen, m'n vrouw mag kiezen dus ik heb nog geen idee wat het gaat worden.

Vanavond Indiaas eten van de Bombay Spice bij mijn broer in het kader van de verjaardag van mijn moeder. Helaas is ze zelf een paar jaar geleden overleden.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:40 uur

geplaatst: vandaag om 13:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.