MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Oosterse quesadilla's met gehakt, prei en hoisinsaus met zelfgemaakte coleslaw ernaast.

Gyros met zelfgemaakte rösti. Vla na.

Pannenkoeken.

Boerenkoolstamppot.

tajine met pompoen, ui, kikkererwten, rozijnen, couscous, feta, amandelen

pompoenstoofpot met couscous.

Kalfsescalope met erenghi, rosevalkrieltjes, gegrilde aubergine en gemengde sla (walnoot, geitenkaas).

Geroosterde groentes met aardappelkroktetten en een bal gehakt. Als toetje zelfgemaakte vanillevla.

Aardappelsalade (gisteren inmiddels).

Gisteren: baked chicken Alfredo. Italiaans-Amerikaans gerecht met pasta, room, kaas, kip en dan uit de oven. Soort van een luxe versie van een mac'n'cheese. Alfredo-saus kennen we hier niet echt dus moest "from scratch" gemaakt worden (boter, room, melk, bloem en knoflook).

En dat ziet er dan zo uit:
https://i.imgur.com/9J7ZLni.jpg

Ziet er goed uit! T zal wel voedzaam zijn geweest

Wat hadden wij op? Ow ja stampot Rode Kool, appeltje en zoete aardappel.

vigil schreef:
Ziet er goed uit! T zal wel voedzaam zijn geweest

Staat rechtop in je maag, dus niet echt geschikt als dieet-voedsel

Fathead schreef:
Als toetje zelfgemaakte vanillevla.
Klinkt lekker, maar is dat niet wat veel gedoe voor iets dat je kant-en-klaar kunt kopen? Of is dit echt heel veel lekkerder?

Wederom aardappelsalade, dit keer met gebraden makreel op zuur, een augurk en een beetje ketchup.

Spitskool met gehakt ras el hanout, abrikoos, rozijn, walnoot, geitenkaas. Rijst.

Couscous met rundermerguez en ratatouille, gemengde sla

stoepkrijt schreef:
(quote)
Klinkt lekker, maar is dat niet wat veel gedoe voor iets dat je kant-en-klaar kunt kopen? Of is dit echt heel veel lekkerder?

Dat is echt veel en veel lekkerder. Deze vla smaakt naar vanille in plaats van naar suiker. En het smaakt vers.

Fathead schreef:
(quote)

Dat is echt veel en veel lekkerder. Deze vla smaakt naar vanille in plaats van naar suiker. En het smaakt vers.
Hmm, misschien ook maar eens een keer een poging wagen dan, want ik ben een vla-fan.

Het is echt niet moeilijk!

Fathead - Recept! Waar?

ZAP! schreef:
Fathead - Recept! Waar?

Typ vla maken in op Google. Volgens mij zeggen de sites allemaal ongeveer hetzelfde: volle melk warm maken met vanillestokje - papje maken van suiker, maïzena, nog een beetje melk en eidooiers - papje langzaam door de melk roeren - roeren totdat het dik wordt, gaat supersnel. Wel daarna even zeven, klontjes krijg je er nooit helemaal uit. Af laten koelen, daarna opeten. Bereiding kost je hooguit een kwartiertje...

Fathead - ok thx, ik had gehoopt op een obscuur grootmoeders receptje, maar dit volstaat ook hoor.
Mijn moeder maakte regelmatig custard uit zo'n pakje, dat was ook erg lekker (al zullen daar de nodige onnodige toevoegingen in zitten)...

Plus dat ik welzeker toetjes blief, maar met enige mate.

Spruitjes verwerkt in aardappelstamppot met een schijf knolselderij en wat prei.

Zelfgemaakte bietenburgers met blauwe kaas en sperzieboontjes.

Viscurry (ui, kokosmelk, zelfgemaakte pasta) met zilvervliesrijst, wortel en bloemkool

Jan uit Berlijn
Bruine bonen met spek en gebakken aardappelen. Turkse gehaktballen.

dix
Adana Kebab en Iskender Kebab.

Ik ben in beide steden geweest (nee niet vanavond). Elke Turkse stad heeft zijn kebab. De beste vind je in Tokat, maar Bursa kebab is ook niet te versmaden.

Zelfgemaakte hotwings en Broccoli.

Jan uit Berlijn
Pad Thai.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:07 uur

geplaatst: vandaag om 07:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.