Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 28 februari 2021, 09:32 uur
ZAP! schreef:
Nou ja, befaamd. Ik vind het gewoon een intrigerend ritueel. Je wordt 's-nachts wakker, hebt zin in wat te snaaien en gaat dan uitgebreid de keuken in om te kokkerellen?(quote)
+ gebakken (kwart) uitje, gesmoorde reepjes ijsbergsla en gesmolten cheddar, ja. Maar befaamd...?
3
geplaatst: 28 februari 2021, 13:18 uur
Japanse stoofschotel met shiitake, aardappel, wortel, ui gestoofd in paddestoelendashi met mirin, sake, sojasaus en op het laatst nog peultjes een minuut meestoven.
3
geplaatst: 28 februari 2021, 13:22 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Haha
Maar ik ben dan ook een rare. Ik vind asperges, zuurkool, venkel en spruitjes écht zalig. Mits goed bereid. Slecht gekruide en tot moes gekookte spruitjes zijn uiteindelijk de McDrek van de goede smaak.
(quote)
Haha

Maar ik ben dan ook een rare. Ik vind asperges, zuurkool, venkel en spruitjes écht zalig. Mits goed bereid. Slecht gekruide en tot moes gekookte spruitjes zijn uiteindelijk de McDrek van de goede smaak.
Venkel en asperges.

Zuurkool en Spruitjes zijn ook prima, maar niet mijn eerste keuzes om iets mee te bedenken.
1
geplaatst: 28 februari 2021, 13:29 uur
Koenr schreef:
Venkel en asperges.
Zuurkool en Spruitjes zijn ook prima, maar niet mijn eerste keuzes om iets mee te bedenken.
(quote)
Venkel en asperges.

Tja, ooit bij Maitre Kanter in Annecy zuurkool met kreeft (en room) gegeten en dat smaakte uitstekend. Durf eens iets anders te doen, zou ik zeggen: ik heb wel eens een hartige taart met spruitjes en spekjes gezien en dat zag er smakelijk uit. Ik vind ook bijtgare spruitjes met amandelschaafsel en/of pecannoten erg lekker - ik ken er die zweren bij de combi spruitjes lickapillie

In de nieuwe keuken zie je dat ernaar wordt gestreefd lekkere gerechten te maken obv simpele ingrediënten of ingrediënten die normaal niet zo snel zouden worden gebruikt zoals lamsnek.
2
geplaatst: 28 februari 2021, 20:43 uur
Ik kreeg een vegetarische hamburger. Die was gemaakt met een flinke portabello champignon en dat was best een verrassing.
4
geplaatst: 28 februari 2021, 20:53 uur
Hier ook vegetarische burgers, zelfgemaakt van knolselderij met knoflook, mosterd, walnoot en peterselie.
2
geplaatst: 28 februari 2021, 21:38 uur
herman schreef:
Hier ook vegetarische burgers, zelfgemaakt van knolselderij met knoflook, mosterd, walnoot en peterselie.
Ooit een recept van heer Oliver - die anders zeer bruikbare recepten serveert - na willen bootsen: vegaburger obv van tofu en dat was, ondanks de uitgebreide behandeling een typisch geval van Miss Peer.
Zelf ooit een combi gemaakt van cashew, zelfde portobello, koreander en ui en dat was smakelijk - vergt wel de presence van een ekte keukenmasjien (kleine hapjes, grote hapjes, haal ze uit je keuk'nmasjien )
Hier aten we: kalfshaas met risotto van quinoa, groene asperge, pompoen, ui, verse knoflook en peterselie, daarbij gem. sla met geitenkaas.
A propos knolselderij: ooit in een lokale culi-hotspot een voorgerecht gehad van zacht gegaarde knolselderschijf (sous-vide), gegratineerd met een tome, en bestrooid met thijm - heel fijn wazda!
1
geplaatst: 28 februari 2021, 23:01 uur
Zeg Mjuman, zo aan het fooneetisj te zien van je bericht heb je de wijn vergeten te melden... en die was vast lekkurr!
2
geplaatst: 28 februari 2021, 23:03 uur
Mjuman schreef:
A propos knolselderij: ooit in een lokale culi-hotspot een voorgerecht gehad van zacht gegaarde knolselderschijf (sous-vide), gegratineerd met een tome, en bestrooid met thijm - heel fijn wazda!
Zoiets heb ik vorig jaar ook een keer gedaan. Een knolselderij gekruid met o.a. tijm, ingepakt in folie en alles een dag in laten trekken. De volgende dag in de oven laten garen. Dat was best geslaagd. Gratineren klinkt ook goed.
1
geplaatst: 28 februari 2021, 23:18 uur
stoepkrijt schreef:
Nou ja, befaamd. Ik vind het gewoon een intrigerend ritueel. Je wordt 's-nachts wakker, hebt zin in wat te snaaien en gaat dan uitgebreid de keuken in om te kokkerellen?
Nee. Ik zal je de details besparen, maar regelmatig ben ik hele nachten (meestal halve, de laatste tijd) wakker. En kokkerellen is het meestal ook niet, want even wat pasta opwarmen of een tosti maken is zo gepiept.Nou ja, befaamd. Ik vind het gewoon een intrigerend ritueel. Je wordt 's-nachts wakker, hebt zin in wat te snaaien en gaat dan uitgebreid de keuken in om te kokkerellen?
Vandaag snert (avondeten)!

Midnight snack: broodje bapao, zeer waarschijnlijk.
1
geplaatst: 28 februari 2021, 23:21 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Doe je er dan jonge, belegen of ouwe kaas door? )
Wat er voorhanden is, hier is dat vaak 48+, maar soms jonge of (een soort van) cheddar.Doe je er dan jonge, belegen of ouwe kaas door? )
2
geplaatst: 28 februari 2021, 23:23 uur
Fathead schreef:
Pizza. Het is tenslotte het seizoen.
Quattro stagioni zeker.Pizza. Het is tenslotte het seizoen.
0
geplaatst: 1 maart 2021, 22:42 uur
ik twijfel tussen cordon bleu en cloud boner.
Hier vandaag spaghetti met geroosterde groenten.
Hier vandaag spaghetti met geroosterde groenten.
2
geplaatst: 1 maart 2021, 23:21 uur
Cloud Boner was een beter anagram geweest, dan had je mogen twijfelen tussen Double Corn en Cordon Blue.
2
geplaatst: 2 maart 2021, 08:38 uur
dix schreef:
Cloud Boner was een beter anagram geweest, dan had je mogen twijfelen tussen Double Corn en Cordon Blue.
(quote)
Of de derde optie: cordon bleu

1
geplaatst: 2 maart 2021, 20:16 uur
Pandan rijst, roerbak paksoi en oosterse paddenstoelen, kippengehakt.
2
geplaatst: 2 maart 2021, 20:22 uur
Gisteren shiitake-jaga. Vandaag restje broccoli, misosoep, saladetje met wafudressing, vega gyoza's met rijst.
2
geplaatst: 3 maart 2021, 00:16 uur
Gisteren, avondeten: aardappels met boontjes en een stuk schnitzel.
3
geplaatst: 3 maart 2021, 13:49 uur
Gisteren speciaal voor mijn twaalfjarige dochter pizza (zij salami, ik shoarma, paprika en ui) uit de doos op de bank onder het genot van een paar afleveringen The Big Bang Theory.
Vandaag is nog volledig onbekend. Iets simpels. Wellicht snijbonen, aardappels een stukje vlees.
Vandaag is nog volledig onbekend. Iets simpels. Wellicht snijbonen, aardappels een stukje vlees.
2
geplaatst: 3 maart 2021, 18:20 uur
Restje van gisteren, maar niet verkeerd: rijst met geroerbakte spitskool, gehakt ras el hanout, walnoten en geitenkaas.
* denotes required fields.