Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 23 maart 2021, 10:27 uur
Vanavond een broccoli / aardappel ovenschotel , beetje kaas erover en lekker gratineren.
3
geplaatst: 23 maart 2021, 18:35 uur
Kip mango.
(dijfilet, paksoi en groene paprika samen met basmatirijst en een mangosaus. Mangosaus bevat gepureerde mango, kokosmelk en limoen).
(dijfilet, paksoi en groene paprika samen met basmatirijst en een mangosaus. Mangosaus bevat gepureerde mango, kokosmelk en limoen).
0
geplaatst: 23 maart 2021, 20:23 uur
groentekroketjes, spinazie en champignons in zoete miso, knolselderijsteak met wafudressing, rijst
0
geplaatst: 23 maart 2021, 20:24 uur
Barney Rubble schreef:
Kip mango.
Kip mango.
Klinkt goed! Dat ga ik ook eens maken!
Gebruik je verder nog enige kruiden?
1
geplaatst: 23 maart 2021, 21:20 uur
Peper, zout en een beetje citroengras. Kip heb ik gemarineerd in sojasaus.
Heb verder niet echt een recept; ik improviseer maar wat bij elkaar

1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 24 maart 2021, 22:43 uur
Vandaag een Pad Thai laten bezorgen.
Het was helaas een Amerikaanse versie. Teveel afwijkingen. Té zoet (ondanks 2 schijfjes limoen) en vooral teveel ongewenste ingrediënten. Champignons, broccoli, wortel en vooral suiker etc. De noedeltjes waren van keurige fabriekskwaliteit.
De volgende keer maar weer afhalen bij een 'échte' Thai. Bezorgen doen ze niet en de wachttijd is aanzienlijk langer.
Het was helaas een Amerikaanse versie. Teveel afwijkingen. Té zoet (ondanks 2 schijfjes limoen) en vooral teveel ongewenste ingrediënten. Champignons, broccoli, wortel en vooral suiker etc. De noedeltjes waren van keurige fabriekskwaliteit.
De volgende keer maar weer afhalen bij een 'échte' Thai. Bezorgen doen ze niet en de wachttijd is aanzienlijk langer.
2
geplaatst: 27 maart 2021, 21:26 uur
Ramen op basis van paddestoelendashi en sojasaus met gebakken tofu, paksoi, rettich, shimeji, shiitake, lente-ui, nori-olie.
Beste ramen die ik tot nu toe zelf gemaakt heb.
Beste ramen die ik tot nu toe zelf gemaakt heb.
2
geplaatst: 27 maart 2021, 21:33 uur
Kippensoep
met pasta .
Heeft een middagje opgestaan , daarna door de zeef en het vlees van de botten geplukt.
met pasta .Heeft een middagje opgestaan , daarna door de zeef en het vlees van de botten geplukt.
2
geplaatst: 28 maart 2021, 09:55 uur
Gisteren gestoofde lamsnek en vooraf baby octopus van een plaatselijk Portugees restaurant.
1
geplaatst: 28 maart 2021, 09:58 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Vandaag een Pad Thai laten bezorgen.
Amerikanen zijn wereldkampioen in het verkloten van keukens.Vandaag een Pad Thai laten bezorgen.
Amerikaanse pizza's vind ik ook zo wanstaltig. Veel te dikke bodem (extra ingrediënt is lucht). Knetterzoete topics. Ik hou best van variatie. Een pizza shoarma bevalt me bijvoorbeeld prima. Maar de Amerikaanse versie van de pizza vind ik echt vreselijk.
1
geplaatst: 28 maart 2021, 12:14 uur
Ontbijt: havermoutpap met cacao en banaan
Lunch: bietjes en worteltjes uit de oven met zoete sojasaus, salade, rijst en een paar stukjes gebakken tofu
Diner: die heerlijke ramen gaat gewoon nog een keer in de herhaling
Lunch: bietjes en worteltjes uit de oven met zoete sojasaus, salade, rijst en een paar stukjes gebakken tofu
Diner: die heerlijke ramen gaat gewoon nog een keer in de herhaling
* denotes required fields.