Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 28 maart 2021, 13:18 uur
Gnocchi met kip-pesto en een paastompouce na. Net geluncht met (te veel) poffertjes dus hoop dat ik het allemaal op kan 

2
geplaatst: 29 maart 2021, 04:47 uur
Een acceptabele poging tot Indonesisch van het enige restaurant in Valencia dat daar enigszins toe in staat is (gerund door Surinaamse Nederlanders haha).
Voor de rest is mijn favoriete keuken geheel onbekend in Spanje.

0
geplaatst: 29 maart 2021, 17:41 uur
voskat schreef:
Een acceptabele poging tot Indonesisch van het enige restaurant in Valencia dat daar enigszins toe in staat is (gerund door Surinaamse Nederlanders haha).
Resumerend: je woont in Spanje (Valencia) en je favoriete keuken is Indonesisch?Een acceptabele poging tot Indonesisch van het enige restaurant in Valencia dat daar enigszins toe in staat is (gerund door Surinaamse Nederlanders haha).
Hoe doet dit Surinaams-Nederlandse Indonesische restaurant het in Valencia?
2
geplaatst: 29 maart 2021, 17:54 uur
Japanse stoof met kip en heel veel groenten. met rijst. (nikujaga)
1
geplaatst: 30 maart 2021, 09:08 uur
Rogyros schreef:
Hoe doet dit Surinaams-Nederlandse Indonesische restaurant het in Valencia?
(quote)
Resumerend: je woont in Spanje (Valencia) en je favoriete keuken is Indonesisch?Hoe doet dit Surinaams-Nederlandse Indonesische restaurant het in Valencia?
Goed resumé, niks op aan te merken.

Volgens mij doen ze het best goed hier. Of misschien hou ik ze wel in m'n eentje overeind.

3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 30 maart 2021, 22:39 uur
voskat schreef:
Volgens mij doen ze het best goed hier. Of misschien hou ik ze wel in m'n eentje overeind.
(quote)

Ik vind het best apart. De Indonesische keuken is, wat mij betreft, écht goed. En toch? Hoeveel restaurants zijn er? Niet alleen in NL. Ook in andere landen. In Berlijn zijn er, als ik me niet vergis, een stuk of 3 (op 3,6 miljoen inwoners). In Nederland gaat men voor een nasi rames, saté of of gado-gado naar de lokale Chinees. Terwijl de Indo's de restaurants mijden. Omdat mama of oma het véél lekkerder maakt. Terwijl topkoks heel druk zijn met rendang.
Ik verheug me op de wederopening van restaurants en markthallen. En dan naar Markthalle 9. Een aantal variaties van tempeh eten
.Vandaag overigens, wat mij betreft, één van de lekkerste aardappelbijlagen gegeten. Patatas bravas. Vervolmaakt met een perfect gegaarde lamsrack en een lekkere frisse balsamico-spekjes-salade. Paste perfect bij de zomerse temperatuur van vandaag.
1
geplaatst: 2 april 2021, 03:01 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Ik vind het best apart. De Indonesische keuken is, wat mij betreft, écht goed. En toch? Hoeveel restaurants zijn er? Niet alleen in NL. Ook in andere landen. In Berlijn zijn er, als ik me niet vergis, een stuk of 3 (op 3,6 miljoen inwoners). In Nederland gaat men voor een nasi rames, saté of of gado-gado naar de lokale Chinees. Terwijl de Indo's de restaurants mijden. Omdat mama of oma het véél lekkerder maakt. Terwijl topkoks heel druk zijn met rendang.
Ha, naar de Chinees ga ik voor Chinees eten. Voor echte indo ging ik in Eindhoven naar Djawa of Bali of de toko's. Of inderdaad geluk hebben dat oma of moeder zin had.

Maar het is een feit dat de indo keuken enorm ondergerepresenteerd is. In Nederland toevallig niet omdat.. ja, er nu eenmaal veel indo's hier zijn beland. Dat is (helaas voor de rest van de wereld) uniek.
Dit is gewoon een enorm gat in de markt. Iedereen die indo probeert (échte indo) is meteen verslaafd... zo ook mijn Spaanse lief.

Maar het blijft bij individuele restaurants. Niemand heeft blijkbaar zin om er eens een ordinaire chain van te maken, zodat we op iedere straathoek eraan kunnen komen. Al ruim anderhalf jaar zonder zitten we nu.

1
geplaatst: 3 april 2021, 17:22 uur
Lauwwarme pasta met feta, artisjok, zwarte olijven en gemarineerde tomaatblokjes. Een heuse smaakexplosie, en dat zonder vlees! 

1
geplaatst: 3 april 2021, 17:34 uur
Vanmiddag rijst, japanse aardappelsalade, gyoza's en salade. Vanavond Franse uienramen.
0
geplaatst: 3 april 2021, 20:04 uur
Roerbak van aubergine , gehakt en hoisin saus.
Voor het serveren bestrooien met rauwe lentenuitjes.
Pandan rijst erbij.
In de middag (lunch) nog wafels met aarbeien, banaan en flink wat chocolade gegeten
Voor het serveren bestrooien met rauwe lentenuitjes.
Pandan rijst erbij.
In de middag (lunch) nog wafels met aarbeien, banaan en flink wat chocolade gegeten

2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 3 april 2021, 22:09 uur
Hélemaal in de ban van het witte goud.
Aspergesoep.
Asperges (met Frau Antje, gerookte ham en ei) met buikspek en erpel. Keurig begeleid door een Auxerrois uit Z-Limburg (kadotje).
Best aardig gelukt voor iemand die lekkerder eet dan kookt.
Aspergesoep.
Asperges (met Frau Antje, gerookte ham en ei) met buikspek en erpel. Keurig begeleid door een Auxerrois uit Z-Limburg (kadotje).
Best aardig gelukt voor iemand die lekkerder eet dan kookt.
2
geplaatst: 4 april 2021, 18:25 uur
Tagliatelle, rollade en haricots verts in spek gerold.
Trifle na.
Trifle na.
2
geplaatst: 4 april 2021, 18:36 uur
Een beetje uiensoep over van de ramen gisteren, Japanse aardappelsalade, gyoza's, salade, rijst.
2
geplaatst: 4 april 2021, 18:43 uur
Restjes van de brunch. Die bestond in de basis uit een ricottaomelet met groene asperge, doperwten, lente-ui, peterselie en gerookte zalm. Daarnaast croissantmuffins met spek en ei. Daarbij een mangosalade met rucola en ham. En nog wat diversen.
1
geplaatst: 4 april 2021, 23:01 uur
Lamskotelet, eendenborst en gepaneerde varkenshaas. Met gemengde salade, stokbrood en hausgemachte knoflooksaus.
1
geplaatst: 5 april 2021, 17:13 uur
Vanwege pasen: tapas in huize Fathead!
Gegrilde asperges met amandel-knoflookcrème
Rucolacakejes met pijnboompitten
Zalm-geitenkaas-avocadobonbons
Sushi
Minipizza
Japanse kipstokjes
Komkommersoep
Wraprolletjes met rauwe ham en roomkaas
Minihamburgertjes
Manchego
Ibericoham
Etc.
Etc.
Niet allemaal Spaans, wel allemaal lekker...
Gegrilde asperges met amandel-knoflookcrème
Rucolacakejes met pijnboompitten
Zalm-geitenkaas-avocadobonbons
Sushi
Minipizza
Japanse kipstokjes
Komkommersoep
Wraprolletjes met rauwe ham en roomkaas
Minihamburgertjes
Manchego
Ibericoham
Etc.
Etc.
Niet allemaal Spaans, wel allemaal lekker...
0
geplaatst: 5 april 2021, 17:16 uur
Beenham, ovenaarddappels, bloemkool met een papje.
Limoen bavarois.
Limoen bavarois.
1
geplaatst: 5 april 2021, 19:29 uur
Ramen met gefrituurde garnalen en krokante kip van de nieuwe plaatselijke ramenshop. Heerlijk 

* denotes required fields.