Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 19 augustus 2020, 19:01 uur
Gehakt aardappelen en groenten die er nog waren.
Chocovla met room toe.
Chocovla met room toe.
2
geplaatst: 19 augustus 2020, 19:07 uur
Frikandel speesjaal, echt een klassieker: het open been , om maar ervan te zwijgen hoe de frikandel satésaus ook wel werd genoemd.
Vandaag makkelijk: wraps, met enerzijds gerookte zalm, mosterddillesaus, tomaatjes/sla; anderzijds kipstukjes met cantharellen, walnoten en guacamole.
1
geplaatst: 19 augustus 2020, 19:31 uur
Dat lijkt me nog niet makkelijk, een wrap beleggen aan twee zijden, om nog maar te zwijgen van het oprollen... maar smakelijk!
0
geplaatst: 19 augustus 2020, 20:03 uur
En als verrassingstoetje maar liefst één heel theelepeltje inhoud van de helft van een vrucht van de blauwe passiebloem: https://i.ibb.co/fGPvdj7/DSCN1596.jpg
Lekker wel.
Lekker wel.
3
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:15 uur
Courgettesoep van een enorme courgette. Met zelfgemaakte tapenade en gerookte zalm. En broodjes. En soepstengels.
Je moet zo'n dikke courgette behoorlijk pimpen om de soep smakelijk te krijgen, van nature is het niet zo'n smaakmaker. Gepimpt met wijn, knoflook en citroen. Tapenade van heel veel basilicum, padano, olijven, pijnboompitjes, citroen. MAAR FATHEAD, DAT IS NIET KLASSIEK! Nee, maar toen ik mijn vinger erin stak was het wel verdomde lekker.
Je moet zo'n dikke courgette behoorlijk pimpen om de soep smakelijk te krijgen, van nature is het niet zo'n smaakmaker. Gepimpt met wijn, knoflook en citroen. Tapenade van heel veel basilicum, padano, olijven, pijnboompitjes, citroen. MAAR FATHEAD, DAT IS NIET KLASSIEK! Nee, maar toen ik mijn vinger erin stak was het wel verdomde lekker.
2
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:23 uur
Ik lees allerlei wonderlijke dingen hier. Nu kan Fathead ineens proeven met een vinger!
Courgettes kan je in plakken bakken met wat Italo-kruiden o.i.d., worden ze lekker van.
Hier doen we maar weer es aardappelen, jus, gepimpte sla en een stuk kip.
Als entree een paar stukken komkommer en een paar cherrytomaatjes.
Courgettes kan je in plakken bakken met wat Italo-kruiden o.i.d., worden ze lekker van.
Hier doen we maar weer es aardappelen, jus, gepimpte sla en een stuk kip.
Als entree een paar stukken komkommer en een paar cherrytomaatjes.
0
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:43 uur
ZAP! schreef:
Maar niet de courgettes die net zo groot zijn als je onderbeen.
Die zijn vol zaad en zaadlijsten en ook het bruikbare vruchtvlees is dradig.
0
geplaatst: 20 augustus 2020, 16:46 uur
Fathead - ah, moet die niet gewoon op het mestgat (wij zeggen nooit composthoop) dan?
2
geplaatst: 20 augustus 2020, 18:40 uur
Restjesdag: rijst met bloemkool, wortel, (bos)ui, sambal, knoflook, bonen en soja
Daarnaast drinken we een glas H2O
Edit: oei dat was wel heel veel sambal
Daarnaast drinken we een glas H2O
Edit: oei dat was wel heel veel sambal
1
geplaatst: 21 augustus 2020, 16:35 uur
Vandaag maar eens wat ui, knoflook, bleekselderij en winterpeen stoven , wat tomatenpuree en tomatenblokjes erbij.
Wat spekblokjes en rundergehakt en bouilon erbij en even laten suderen.
Hier past wel een fijne spaghetti en een mooie merlot bij.
Wat spekblokjes en rundergehakt en bouilon erbij en even laten suderen.
Hier past wel een fijne spaghetti en een mooie merlot bij.
1
geplaatst: 21 augustus 2020, 17:30 uur
Aardappelen, jus, sla met pesto dressing en gebakken verse worst.
Morgen diepvriespizza, scheelt weer een post.
Morgen diepvriespizza, scheelt weer een post.
2
geplaatst: 21 augustus 2020, 18:46 uur
Hier ook frietje gehaald, morgen picknicken en maak dan aardappelsalade, vegaballetjes in tomatensaus, kwarktaart in bekers, capresespiesjes en vegaworstenbroodjes.
Nu al trek
Nu al trek

0
geplaatst: 21 augustus 2020, 19:00 uur
Lin - en de frietjes moeten nog zakken...?!
Maar klinkt wel goed, zo'n picnic, en morgen is het ook niet zo warm.
Maar klinkt wel goed, zo'n picnic, en morgen is het ook niet zo warm.
2
geplaatst: 22 augustus 2020, 12:11 uur
Vandaag dus uitsloven in de keuken. Blij dat het geen 30 graden meer is.
Ingredienten zijn binnen. De buurman is ook met zijn gerechten aan de gang. Leuke hobby
.
Amuse 1: langoustine met soja, gember, honing en sesam.
Amuse 2: espressokopje koude komkommersoep met kokos, soja en sereh
Voor: makreel, appel, komkommer, dille, limoen. Begeleider: Franse Viognier
Tussen: nog onbekend (buurman)
Hoofd: risotto met bloemkool, Franse kip met ras el hanout, wortelcreme met Vadouvan, saus van kalfsfond met balsamico en appel-kersenstroop. Begeleider: Franse Pinot Noir, licht gekoeld.
Na: nog onbekend (buurman)
Net nog bij het wijnhuis wat restjes gekoelde witte wijn meegekregen van de wijnproefavond van gisteren. Hoef ik me tijdens het koken niet te vervelen
.
Ingredienten zijn binnen. De buurman is ook met zijn gerechten aan de gang. Leuke hobby
.Amuse 1: langoustine met soja, gember, honing en sesam.
Amuse 2: espressokopje koude komkommersoep met kokos, soja en sereh
Voor: makreel, appel, komkommer, dille, limoen. Begeleider: Franse Viognier
Tussen: nog onbekend (buurman)
Hoofd: risotto met bloemkool, Franse kip met ras el hanout, wortelcreme met Vadouvan, saus van kalfsfond met balsamico en appel-kersenstroop. Begeleider: Franse Pinot Noir, licht gekoeld.
Na: nog onbekend (buurman)
Net nog bij het wijnhuis wat restjes gekoelde witte wijn meegekregen van de wijnproefavond van gisteren. Hoef ik me tijdens het koken niet te vervelen
.
3
geplaatst: 22 augustus 2020, 17:26 uur
Mmm, ik ga voor meer variatie.
Boerencoil, spitscoil en gefrituurde coilvis
2
geplaatst: 22 augustus 2020, 17:49 uur
Pokebowl.
Later nog een fijn kaasplankje met een glaasje wijn.
Later nog een fijn kaasplankje met een glaasje wijn.
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 18:09 uur
0
geplaatst: 22 augustus 2020, 18:33 uur
Rudi S schreef:
Pokebowl.
Heeft dat iets met Pokemon van doen?Pokebowl.
1
geplaatst: 22 augustus 2020, 18:37 uur
Ja, een gewoon op de BBQ met die lui en zijn wij gelijk hier ook van die pokemondagen af 

* denotes required fields.