MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Pasta carbonara

Gehakt aardappelen en groenten die er nog waren.
Chocovla met room toe.

Rudi S schreef:
(quote)

, op een been kun je niet staan

Frikandel speesjaal, echt een klassieker: het open been , om maar ervan te zwijgen hoe de frikandel satésaus ook wel werd genoemd.

Vandaag makkelijk: wraps, met enerzijds gerookte zalm, mosterddillesaus, tomaatjes/sla; anderzijds kipstukjes met cantharellen, walnoten en guacamole.

Dat lijkt me nog niet makkelijk, een wrap beleggen aan twee zijden, om nog maar te zwijgen van het oprollen... maar smakelijk!

En als verrassingstoetje maar liefst één heel theelepeltje inhoud van de helft van een vrucht van de blauwe passiebloem: https://i.ibb.co/fGPvdj7/DSCN1596.jpg
Lekker wel.

Courgettesoep van een enorme courgette. Met zelfgemaakte tapenade en gerookte zalm. En broodjes. En soepstengels.

Je moet zo'n dikke courgette behoorlijk pimpen om de soep smakelijk te krijgen, van nature is het niet zo'n smaakmaker. Gepimpt met wijn, knoflook en citroen. Tapenade van heel veel basilicum, padano, olijven, pijnboompitjes, citroen. MAAR FATHEAD, DAT IS NIET KLASSIEK! Nee, maar toen ik mijn vinger erin stak was het wel verdomde lekker.

Ik lees allerlei wonderlijke dingen hier. Nu kan Fathead ineens proeven met een vinger!
Courgettes kan je in plakken bakken met wat Italo-kruiden o.i.d., worden ze lekker van.

Hier doen we maar weer es aardappelen, jus, gepimpte sla en een stuk kip.
Als entree een paar stukken komkommer en een paar cherrytomaatjes.

ZAP! schreef:

Courgettes kan je in plakken bakken met wat Italo-kruiden o.i.d., worden ze lekker van.

Maar niet de courgettes die net zo groot zijn als je onderbeen. Die zijn vol zaad en zaadlijsten en ook het bruikbare vruchtvlees is dradig.

Fathead - ah, moet die niet gewoon op het mestgat (wij zeggen nooit composthoop) dan?

ZAP! schreef:
Fathead - ah, moet die niet gewoon op het mestgat (wij zeggen nooit composthoop) dan?

Nee hoor, voor soep kan ie nog wel

Pureetje , gestoofde wortelen en schnitzels.

Restjesdag: rijst met bloemkool, wortel, (bos)ui, sambal, knoflook, bonen en soja

Daarnaast drinken we een glas H2O

Edit: oei dat was wel heel veel sambal

dix
Garnalen

Een linzensalade met veel ui en knoflook. Lekker meuren.

Vandaag maar eens wat ui, knoflook, bleekselderij en winterpeen stoven , wat tomatenpuree en tomatenblokjes erbij.
Wat spekblokjes en rundergehakt en bouilon erbij en even laten suderen.
Hier past wel een fijne spaghetti en een mooie merlot bij.

dix
Spaghetti a la vongole.

Aardappelen, jus, sla met pesto dressing en gebakken verse worst.
Morgen diepvriespizza, scheelt weer een post.

Vandaag een frietje.
Morgen uitsloven in de keuken.

Lin
Hier ook frietje gehaald, morgen picknicken en maak dan aardappelsalade, vegaballetjes in tomatensaus, kwarktaart in bekers, capresespiesjes en vegaworstenbroodjes.

Nu al trek

Lin - en de frietjes moeten nog zakken...?! Maar klinkt wel goed, zo'n picnic, en morgen is het ook niet zo warm.

Vandaag dus uitsloven in de keuken. Blij dat het geen 30 graden meer is.
Ingredienten zijn binnen. De buurman is ook met zijn gerechten aan de gang. Leuke hobby .

Amuse 1: langoustine met soja, gember, honing en sesam.
Amuse 2: espressokopje koude komkommersoep met kokos, soja en sereh
Voor: makreel, appel, komkommer, dille, limoen. Begeleider: Franse Viognier
Tussen: nog onbekend (buurman)
Hoofd: risotto met bloemkool, Franse kip met ras el hanout, wortelcreme met Vadouvan, saus van kalfsfond met balsamico en appel-kersenstroop. Begeleider: Franse Pinot Noir, licht gekoeld.
Na: nog onbekend (buurman)

Net nog bij het wijnhuis wat restjes gekoelde witte wijn meegekregen van de wijnproefavond van gisteren. Hoef ik me tijdens het koken niet te vervelen .

dix
Broccoli. De hele aankomende week

Broccoholic

dix schreef:

Mmm, ik ga voor meer variatie.

Boerencoil, spitscoil en gefrituurde coilvis

Pokebowl.
Later nog een fijn kaasplankje met een glaasje wijn.

dix schreef:

Haha, Coil

Rudi S schreef:
Pokebowl.
Heeft dat iets met Pokemon van doen?

Ja, een gewoon op de BBQ met die lui en zijn wij gelijk hier ook van die pokemondagen af

Zoiets

Gast
geplaatst: vandaag om 15:38 uur

geplaatst: vandaag om 15:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.