MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:

Vandaag de restjes van gisteren.
Wel alleen de eigen baksels en de buurman die van hem (was ook interessante en lekkere kost trouwens: hertenragout met eekhoorntjesbrood-gnocci, chips van pastinaak en gerookte melkschuim en toetje van witte chocolademousse gevuld met ganache, caramel).

Eigenlijk zou een balansdag beter zijn .

Een babi ketjap (schouderkarbonade staat nu te marineren), in sambal gestoofde zuurkool ( een soort van rode kool ) komkomersalade en pandan rijst.

Hier ook babi... pangang van de afhaal.

Alternatieve Humkes(tomaten)soep (met cupje koffiemelk want hij was erg pittig).
https://i.ibb.co/RDX8m9h/althumkessoep.jpg

Weer bloemkoolrijst (restje), met kippendijen, kerrie en shiitakes.

dix
Gado Gado.
Met broccoli, best veel.

ZAP! schreef:
Hier ook babi... pangang van de afhaal.
Kliekjesdag.

Shanghai paksoi, rijst en zalm met een sausje (restant) waar zaterdag de langoustine ook in gebakken was. Niets weggooien he!

dix
Vandaag gevulde kabouter. Ik heb er zin an.

Hey waar is mijn pasta

Vandaag pasta al forno.

dix
Rudi S schreef:
Hey waar is mijn pasta

Die had je in de oven gezet terwijl je het zes uur journaal zat te kijken. Kennelijk aangebrand?

Vandaag een eerste poging gedaan om biefstuk te bakken. Verder wat gebakken aardappeltjes en broccoli. Van de fond die achterbleef in de pan heb ik tot slot een pansaus weten te maken. Degelijke oefening, hoewel zo wat alles voor verbetering vatbaar was.

Barney Rubble schreef:
Vandaag een eerste poging gedaan om biefstuk te bakken. Verder wat gebakken aardappeltjes en broccoli. Van de fond die achterbleef in de pan heb ik tot slot een pansaus weten te maken. Degelijke oefening, hoewel zo wat alles voor verbetering vatbaar was.

Biefstuk bakken is inderdaad best lastig. Het is volgens mij vooral zaak om hem niet recht vanuit de koelkast in een hete pan te gooien. Nog belangrijker is: laten rusten. Anders loopt al het sap eruit.

Trouwens, mijn nummer 1 ergernis in een restaurant: iemand die vraagt om een goed doorbakken biefstuk. Bestel dan stoofvlees.

Vandaag sperziebonen, schnitzeltje en (jawel) rösti. Een Wicky-ijsje toe, de oranje.

Steaks moeten echt op kamertemp zijn, verder is het rusten in de vaak genoemde allu folie ( Ik maak er toch geen hoedjes van) een praktische en goede oplossing.
Je kunt evt tijdens de rust nog iets met een jus doen.
Het lastige is als je steaks van verschillende diktes moet bereiden ( de diktste het eerst in de pan).
Ik kies meestal voor korte bak / griltijd ( medium is voor ons al te gaar).
Hier de voorkeur om na het bakken zout, peper en andere kruiden aan te brengen.
Als je nieuw bent trail and error en gewoon accepteren dat het in het begin niet altijd geweldig is.

ZAP! schreef:
Alternatieve Humkes(tomaten)soep (met cupje koffiemelk want hij was erg pittig).
Kliekjesdag.

Een goed bereid biefstukje is me vaker niet gelukt dan wel.
Gelukkig ben ik er niet zo kapot van en is het duur.

Broccoli (merk Coil ) met knoflook en sojasaus, rijst en kippendijfilet.
Trouwens ook nog kibbenlingen van de markt meegebracht.

Salade met van alles erin. Koolhydraatarm en toch lekker.

dix
Geen idee. Zoon kookt en dat kan ie. Vast Italiaans.

Eerappels met wortels. Plus een zalmforel en een boerenschnitzel.

Nasi, saté en komkommersalade.
Uit onze eigen keuken.

Kweetnie, ikooknie. Wat de pot schaft dus.

Vandaag macaroni.

Spaghetti met kip. Bij gebrek aan ansjovis in de voorraadkast een saus gemaakt van knoflook, broccoli, spaanse peper èn aangebakken makreel. Ben benieuwd.

Onweerwolf
Spinazie, gebakken krieltjes en vissticks.

Fish & chips met natuurlijk een frisse salade erbij.

Een restje van van de week.

Zack
Heb het al op .....

Aardappelen, jus, sla, boerenschnitzel en komkommerschijfjes op zuur.

Rode koolschotel met gehakt, walnoten, appel, kaneel, Andalus en puree

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.