Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 22 augustus 2020, 20:21 uur
En voorzichtig met de broccoli! https://media0.giphy.com/media/xT5LMQJIXaFgN3OPhm/giphy.gif
1
geplaatst: 23 augustus 2020, 13:36 uur
Vandaag de restjes van gisteren.
Wel alleen de eigen baksels en de buurman die van hem (was ook interessante en lekkere kost trouwens: hertenragout met eekhoorntjesbrood-gnocci, chips van pastinaak en gerookte melkschuim en toetje van witte chocolademousse gevuld met ganache, caramel).
Eigenlijk zou een balansdag beter zijn
.
Wel alleen de eigen baksels en de buurman die van hem (was ook interessante en lekkere kost trouwens: hertenragout met eekhoorntjesbrood-gnocci, chips van pastinaak en gerookte melkschuim en toetje van witte chocolademousse gevuld met ganache, caramel).
Eigenlijk zou een balansdag beter zijn
.
2
geplaatst: 23 augustus 2020, 17:30 uur
Een babi ketjap (schouderkarbonade staat nu te marineren), in sambal gestoofde zuurkool ( een soort van rode kool
) komkomersalade en pandan rijst.
) komkomersalade en pandan rijst.
0
geplaatst: 24 augustus 2020, 18:39 uur
Alternatieve Humkes(tomaten)soep (met cupje koffiemelk want hij was erg pittig).
https://i.ibb.co/RDX8m9h/althumkessoep.jpg
https://i.ibb.co/RDX8m9h/althumkessoep.jpg
2
geplaatst: 24 augustus 2020, 18:48 uur
Weer
bloemkoolrijst (restje), met kippendijen, kerrie en shiitakes.
bloemkoolrijst (restje), met kippendijen, kerrie en shiitakes.
1
geplaatst: 25 augustus 2020, 17:55 uur
ZAP! schreef:
Hier ook babi... pangang van de afhaal.
Kliekjesdag.Hier ook babi... pangang van de afhaal.
2
geplaatst: 25 augustus 2020, 17:57 uur
Shanghai paksoi, rijst en zalm met een sausje (restant) waar zaterdag de langoustine ook in gebakken was. Niets weggooien he!
0
geplaatst: 25 augustus 2020, 18:53 uur
Die had je in de oven gezet terwijl je het zes uur journaal zat te kijken. Kennelijk aangebrand?
4
geplaatst: 25 augustus 2020, 20:54 uur
Vandaag een eerste poging gedaan om biefstuk te bakken. Verder wat gebakken aardappeltjes en broccoli. Van de fond die achterbleef in de pan heb ik tot slot een pansaus weten te maken. Degelijke oefening, hoewel zo wat alles voor verbetering vatbaar was.
4
geplaatst: 25 augustus 2020, 21:39 uur
Barney Rubble schreef:
Vandaag een eerste poging gedaan om biefstuk te bakken. Verder wat gebakken aardappeltjes en broccoli. Van de fond die achterbleef in de pan heb ik tot slot een pansaus weten te maken. Degelijke oefening, hoewel zo wat alles voor verbetering vatbaar was.
Biefstuk bakken is inderdaad best lastig. Het is volgens mij vooral zaak om hem niet recht vanuit de koelkast in een hete pan te gooien. Nog belangrijker is: laten rusten. Anders loopt al het sap eruit.

Trouwens, mijn nummer 1 ergernis in een restaurant: iemand die vraagt om een goed doorbakken biefstuk. Bestel dan stoofvlees.

Vandaag sperziebonen, schnitzeltje en (jawel) rösti. Een Wicky-ijsje toe, de oranje.
2
geplaatst: 25 augustus 2020, 21:54 uur
Steaks moeten echt op kamertemp zijn, verder is het rusten in de vaak genoemde allu folie ( Ik maak er toch geen hoedjes van) een praktische en goede oplossing.
Je kunt evt tijdens de rust nog iets met een jus doen.
Het lastige is als je steaks van verschillende diktes moet bereiden ( de diktste het eerst in de pan).
Ik kies meestal voor korte bak / griltijd ( medium is voor ons al te gaar).
Hier de voorkeur om na het bakken zout, peper en andere kruiden aan te brengen.
Als je nieuw bent trail and error en gewoon accepteren dat het in het begin niet altijd geweldig is.
Je kunt evt tijdens de rust nog iets met een jus doen.
Het lastige is als je steaks van verschillende diktes moet bereiden ( de diktste het eerst in de pan).
Ik kies meestal voor korte bak / griltijd ( medium is voor ons al te gaar).
Hier de voorkeur om na het bakken zout, peper en andere kruiden aan te brengen.
Als je nieuw bent trail and error en gewoon accepteren dat het in het begin niet altijd geweldig is.
1
geplaatst: 26 augustus 2020, 15:28 uur
Kliekjesdag.
Een goed bereid biefstukje is me vaker niet gelukt dan wel.
Gelukkig ben ik er niet zo kapot van en is het duur.
Een goed bereid biefstukje is me vaker niet gelukt dan wel.
Gelukkig ben ik er niet zo kapot van en is het duur.
1
geplaatst: 26 augustus 2020, 17:11 uur
Broccoli (merk Coil
) met knoflook en sojasaus, rijst en kippendijfilet.
Trouwens ook nog kibbenlingen van de markt meegebracht.
) met knoflook en sojasaus, rijst en kippendijfilet.Trouwens ook nog kibbenlingen van de markt meegebracht.
0
geplaatst: 27 augustus 2020, 15:55 uur
Eerappels met wortels. Plus een zalmforel en een boerenschnitzel.
2
geplaatst: 27 augustus 2020, 17:34 uur
Spaghetti met kip. Bij gebrek aan ansjovis in de voorraadkast een saus gemaakt van knoflook, broccoli, spaanse peper èn aangebakken makreel. Ben benieuwd.
2
geplaatst: 28 augustus 2020, 18:25 uur
Aardappelen, jus, sla, boerenschnitzel en komkommerschijfjes op zuur.
2
geplaatst: 28 augustus 2020, 18:40 uur
Rode koolschotel met gehakt, walnoten, appel, kaneel, Andalus en puree
* denotes required fields.