Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 6 mei 2021, 18:05 uur
GrafGantz schreef:
Pastapestotomaat.
toentomatenpastapestotomatentomatentovrat.Pastapestotomaat.
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 6 mei 2021, 23:00 uur
Patatas Bravas met konijn. Al moest ik de jus van de knijn gescheiden houden van de zalige aïloli en paprikasaus. Niet scheiden is lijden
.
.
1
geplaatst: 7 mei 2021, 15:53 uur
Cheeseburger of broodje gezond? In elk geval een kapje volkorenbrood met groenteschijf en gesmolten kaas erop, evt. met wat zoetzure rauwkost en saus / sauzen.
2
geplaatst: 7 mei 2021, 16:01 uur
0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:26 uur
0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:33 uur
En hoe zie je hem verder graag? Met of zonder bonen? Dat is in de VS altijd een groot punt van discussie

Hier gaat er een dotje zwarte bonen in omdat m'n vrouw kidneybonen smerig vindt

0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:37 uur
GrafGantz schreef:
En hoe zie je hem verder graag? Met of zonder bonen? Dat is in de VS altijd een groot punt van discussie

Zeker meestal zonder bonen, soms met een beetje kidneybonen en nooit met zo'n blik bruinen bonen.
0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:41 uur
Chili zonder bonen? Wat gaat er dan bij? Klinkt een beetje als stamppot boerenkool zonder aardappels...
0
geplaatst: 7 mei 2021, 16:43 uur
ZAP! schreef:
Chili zonder bonen? Wat gaat er dan bij? Klinkt een beetje als stamppot boerenkool zonder aardappels...
Gehakt, kruiden en tomaat, al is er over dat laatste ook discussie. Zijn twee rivaliserende scholen in de VS dus er is niet echt een correcte manier van chili maken. Of anders gezegd, beide groepen vinden dat hun manier de correcte is

Chili con carne - Wikipedia - en.wikipedia.org
0
geplaatst: 7 mei 2021, 17:15 uur
GrafGantz schreef:
Gehakt, kruiden en tomaat, al is er over dat laatste ook discussie./url]
Tuurlijk, het kruidenprutje, groenten en vlees, maar waar zijn de koolhydraten? Spaghetti Bolognese eet je toch ook niet zonder de spaghetti. Of ik mis iets?Gehakt, kruiden en tomaat, al is er over dat laatste ook discussie./url]
0
geplaatst: 7 mei 2021, 17:34 uur
Dan heet het voor het gemak Lasagna Bolognese.
Maar bij Spaghetti Bolognese zit spaghetti al in de benaming.
Bij Chili con carne zitten bonen niet in de verwijzing behalve als je bij Hak werkt.

2
geplaatst: 7 mei 2021, 17:58 uur
Rudi S - maar in lasagne zit ook pasta...
CCC heb ik altijd met bonen gegeten, maar swa. Ik zie op de wiki dat er voor de koolhydraten ook wel stokbrood, tortilla's of aardappelen gebruikt worden - ik ben weer gerustgesteld.
CCC heb ik altijd met bonen gegeten, maar swa. Ik zie op de wiki dat er voor de koolhydraten ook wel stokbrood, tortilla's of aardappelen gebruikt worden - ik ben weer gerustgesteld.

2
geplaatst: 7 mei 2021, 18:53 uur
Gisteren een heerlijke pasta met garnalen en paprika in een kreeftensausje gegeten.
Vandaag kip pakketjes met tomaat en geitenkaas uit de oven - provinciaal gekruid - met een beetje rijst en daarbij gewokte groene asperges en paprikareepjes.
Vandaag kip pakketjes met tomaat en geitenkaas uit de oven - provinciaal gekruid - met een beetje rijst en daarbij gewokte groene asperges en paprikareepjes.
2
geplaatst: 8 mei 2021, 16:43 uur
Indiase boterkip met rijst en paksoisalade (paksoi, mango, cashewnoten, kokos, sojasaus).
2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 9 mei 2021, 00:42 uur
Vanavond ben ik volledig van het padje af gekookt. Iemand heeft voor mij een risotto gefabriceerd met Duitse kaas en Aziatische kruiden? Mijn smaakpapillen moeten denk ik tot rust komen om hier een eerlijke mening over te geven. De Franse chardonnay heeft het alleen nog lastiger gemaakt. Fushion kan best lekker zijn. Maar hier ben ik nog niet over uit......
1
geplaatst: 9 mei 2021, 07:11 uur
Gisteren pasta al forno met zalm.
Vandaag frietje hete kip voor bij het voetbal.
0
geplaatst: 9 mei 2021, 08:54 uur
Rudi S schreef:
Lastige kluif?
1
geplaatst: 9 mei 2021, 09:02 uur
Tilburg komt voorbij, voor ons is alles lastig

Die kip wordt geplukt en is boneless uit eigen keuken.
* denotes required fields.