MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
ZAP! schreef:
Zelfde als woensdag.

Nieuwe aardappelen, sla en kip nog niet op of lekker genoeg om nog een keer te eten?

Rogyros schreef:
Gisteren was het saai. Aardappels met bloemkool. De steak met champignons compenseerde de rest enigszins.

Oh hier krijg ik met zo'n maaltje de boel wel blij hoor, als steak pakken wij dan graag een rib eye.

Rudi S schreef:
(quote)

Nieuwe aardappelen, sla en kip nog niet op of lekker genoeg om nog een keer te eten?
Mijn vader koopt altijd een hele lading kip voor in de vriezer (er zit hier zo'n cheapo kipwinkel vlakbij een kippenslachterij) en doet het dan in zakjes / porties waar we twee keer van kunnen eten.
Verder veel nieuwe aardappelen en sla in zijn moestuin en nog geen andere groenten die aan de oogst toe zijn.
Maar ook lekker genoeg, uiteraard.

Rogyros schreef:
Gisteren was het saai. Aardappels met bloemkool.
Bloemkool is hier een delicatesse... met sausje, neem ik aan? En wat nootmuskaat erover?

ZAP! schreef:
(quote)
Bloemkool is hier een delicatesse... met sausje, neem ik aan? En wat nootmuskaat erover?

Voor mij is bloemkool als kale groente geen delicatesse. We hadden geen melk, dus een sausje zat er ook niet in. Maar met de champignons en een bosuitje In een jus is het wel op te leuken.

Bloemkool heeft gewoon weinig smaak, vind ik. Als onderdeel van een gerecht kan het zeker lekker zijn en met een goede kerriesaus bijvoorbeeld ook, maar dan zijn het de andere ingrediënten die de bloemkool smaak geven.

Mijn dochter is niet de makkelijkste eter en dit soort dingen eet ze wel prima. Dus ja, ik kan er best mee leven. Als het maar niet elke dag is.

Rogyros Ik heb onlangs een pizza met een bloemkoolbodem gegeten en tot mijn verbazing was die heel erg prima

Nasi goreng met kipsate

Stokbrood met beenham honing mosterd saus, sla en tomaat erbij en nog wat dumplings.

Rogyros schreef:
...Als het maar niet elke dag is.
Elke dag doen we hier natuurlijk ook niet, dan blijft het juist speciaal. De smaak van (gekookte) bloemkool vind ik juist één van de lekkerste.

Vandaag kliekjesdag, bami met een gebakken eitje.

Koudeschotel, eitje, komkommer/tomatensalade en een hamburger.

Jan uit Berlijn
Na een verdomd lange en zware week was ik wel aan een pittig hapje toe.

Mehikaans
Maar dan écht! Geen Tex ervoor. Amerikaantjes moeten met hun vingertjes van fatsoenlijk eten afblijven.
Ze hebben uiteindelijk de burger en de pizza (en nog véél meer) verneuqt.

Bohnenmus + Guacamole + Maischips. Prima. Ondanks dat ik maïs varkensvoer vind. Mexicanen mogen het.
PUERCO ESPECIAL
gegrillter Schweinebauch,
Guacamole,
rote Salsa,
frische Crema
+ Käse.

Op zich niks mis mee. Ware het niet dat de kaas Monterey Jack was. Dat is vergelijkbaar met die plastic kaas die Yankenezen over die zogenaamde burgertjes smelten.

Om terug te komen op het begrip pittig. De Jalapeno-pepertjes deden het absoluut niet. Ik verdenk het restaurant van supermarktprut. Uit potjes of blikjes.

Ik ben bang, dat als ik écht Mexicaans wil eten ik naar Tijuana of Mexico-stad moet vliegen. In Europa heb ik zoiets nog niet echt ontdekt.

Of heeft een échte kenner tips?

Jan uit Berlijn
Ik heb es een keer iets op tv gezien over de eerste Mexicaan die ooit in Europa een restaurant begon, maar ik vind het programma én het restaurant niet met zekerheid terug. De enige die ik vond was Rose's Cantina in A'dam (1982 begonnen), maar die is recentelijk omgevormd tot Roses by SAL.

Overigens heb ik tijdens mijn korte zoektocht ontdekt dat er wel kalksteen in je nacho's, ehh, totopo('s?) moet zitten volgens een authentieke tortillabakker; bron. Niet zo'n gek idee dus van je, over maïs.

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
Jan uit Berlijn
Ik heb es een keer iets op tv gezien over de eerste Mexicaan die ooit in Europa een restaurant begon, maar ik vind het programma én het restaurant niet met zekerheid terug. De enige die ik vond was Rose's Cantina in A'dam (1982 begonnen), maar die is recentelijk omgevormd tot Roses by SAL.

Overigens heb ik tijdens mijn korte zoektocht ontdekt dat er wel kalksteen in je nacho's, ehh, totopo('s?) moet zitten volgens een authentieke tortillabakker; bron. Niet zo'n gek idee dus van je, over maïs.

Haha . In de Regulierdwars is veel te vinden. Behalve iets authentieks . Er staan overigens wat vriendjes en 1 vriendinnetje van Feestboek op datzelfde lijstje . Eén schrijver . Maar sí. Het gehoddel met producten is ook wat! Kalksteen? Daar moet ik toch eens per jaar naar de dentist. Mag dat zomaar in voedsel? Ik was me daar niet echt van bewust.

Ik word steeds bewuster van lokaal eten en minder multinationalistisch 'food'. Of authentieker.

Mijn vader werd onlangs nog lokaal vlees aangeboden ergens tijdens een fietstocht, echt schandalig wat die ervoor durfden te vragen; en hij heeft kennis van zaken op dat gebied. Zakkenvullerij, pas ervoor op.

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
Mijn vader werd onlangs nog lokaal vlees aangeboden ergens tijdens een fietstocht, echt schandalig wat die ervoor durfden te vragen; en hij heeft kennis van zaken op dat gebied. Zakkenvullerij, pas ervoor op.

Tuurlijk. Authentiek en lokaal zijn hippige begrippen en uiteraard zijn er dan ratjes die dat tot op de bodem uitbuiten. Maar uiteindelijk is het het gezonde verstand dat de vlag laat wapperen.

Ik lees best wel veel culinaire bijdragen op internet. Uiteindelijk weet je wel dan wel de 'schmutz' van de rest te onderscheiden.

Maar om on-topic te blijven? Die Mexicaanse keuken blijft wat dat betreft een mysterie.

Nog even lokaal, want je begon er zelf over. Een tijdje geleden troffen we tijdens een wandeling potjes jam aan van 8 (minstens, kon ook 9 of 10 geweest zijn) euro per stuk! En nu schieten me nog lokale wijntjes bij de Primera te binnen, ook schandalige prijzen. Nee, lokaal? Prima, mijn pa z'n moestuin bijvoorbeeld. Of zijn buurman, die van z'n kersen af wil, of z'n vers gevangen vis. Dat laatste eet ik nooit van mee, ik hou niet van zoetwatervis.

Maar goed, Mexicaans, ik weet er weinig van, behalve dat ik heel makkelijk quesadilla's kan maken en een lekkere chili con carne kan fabriceren. 't Is niet authentiek, maar het volstaat prima.

Restaurants? Ik heb geen idee, gewoon even Googlen. Misschien ook es wat oude Bourdain afleveringen checken? Die wist wel wat lekker was!

Jan uit Berlijn
ZAP! schreef:
Nog even lokaal, want je begon er zelf over. Een tijdje geleden troffen we tijdens een wandeling potjes jam aan van 8 (minstens, kon ook 9 of 10 geweest zijn) euro per stuk! En nu schieten me nog lokale wijntjes bij de Primera te binnen, ook schandalige prijzen. Nee, lokaal? Prima, mijn pa z'n moestuin bijvoorbeeld. Of zijn buurman, die van z'n kersen af wil, of z'n vers gevangen vis. Dat laatste eet ik nooit van mee, ik hou niet van zoetwatervis.

Maar goed, Mexicaans, ik weet er weinig van, behalve dat ik heel makkelijk quesadilla's kan maken en een lekkere chili con carne kan fabriceren. 't Is niet authentiek, maar het volstaat prima.

Restaurants? Ik heb geen idee, gewoon even Googlen. Misschien ook es wat oude Bourdain afleveringen checken? Die wist wel wat lekker was!

(embed)

Oeh ja. Bourdain. Wat een held! Maar hij ging naar plekjes waar jij en ik niet durfden te gaan en met een hele crew.

Googelen heeft mij nog weinig opgeleverd. Of ik moet uren vliegen om te happen.

Vis? Dat zal bij mij zelden lokaal zijn. Ik hou ook niet van karpers etc .

Maar oké, lokaal is bijna altijd wat duurder, omdat het volume een stuk minder is. En ik wil best wat meer betalen, zolang de kerk maar in het midden blijft. En dat is allang niet meer .

Jan uit Berlijn schreef:
Maar oké, lokaal is bijna altijd wat duurder, omdat het volume een stuk minder is.
'Wat' duurder is tot daar aan toe, maar drie of vier of vijf keer zo duur...? Toch maar niet.

Nou, hier heb je er 11, incl. toelichting. Genießen Sie es!

Jan uit Berlijn schreef:

Oeh ja. Bourdain. Wat een held! Maar hij ging naar plekjes waar jij en ik niet durfden te gaan en met een hele crew.

soms waren die gasten echt gangster.
Wel een spannend leven had die gast, die kwam ook echt in de uithoeken van de wereld en at ook van de meest schimmig streef food die je maar kunt bedenken ( very famous).
Tja die gast leefde erg Rock & roll maar achteraf toch ook best tragisch.

Jan uit Berlijn schreef:

Ik ben bang, dat als ik écht Mexicaans wil eten ik naar Tijuana of Mexico-stad moet vliegen. In Europa heb ik zoiets nog niet echt ontdekt.

Zelf maken, You tube en een Spaans woordenboek willen het soms ook wel doen.

Rudi S schreef:
Rogyros Ik heb onlangs een pizza met een bloemkoolbodem gegeten en tot mijn verbazing was die heel erg prima

Dat klinkt zeker goed!

Gisteren kip Stroganoff bij mijn schoonvader gegeten. Smaakte prima!

Vandaag is nog een verrassing. Zowel bij mij als bij mijn vrouw.

Hier geen verrassingen; gebakken (nieuwe) aardappelen, sla en een schnitzel.

Gewokte groenten, vega-stukjes "Asian style" en Hoisin-saus.

Kip ketjap, omelet , salade en rijst.

Pasta met surimi, bacon, doperwtjes en room.
Best lekker, maar ik denk dat het mij zonder de surimi zeker zo goed zal smaken.

Rogyros schreef:
Vandaag is nog een verrassing. Zowel bij mij als bij mijn vrouw.

En het werd gewokte spinazie met tomaatjes en pijnboompitten, krieltjes en een stukje zalm.

Jan uit Berlijn schreef:

Ik wilde je deze tippen in Rotterdam, maar lees net dat die gaat verdwijnen (al staat daar op de site zelf vreemd genoeg niets over): Kua Tacobar – Order Fresh Mexican with a discount - kua-tacobar.nl
Zit als het goed is ook een vestiging in Den Haag, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

Nieuwe aardappelen, spinazie + bal gehakt.

Er staat nog een bakje nasi goreng in de koelkast. Met een gebakken ei.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:58 uur

geplaatst: vandaag om 04:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.