MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
dix
Maar hoe lang staat het daar al?

Spaghetti bolognese.

Schnitzel, aardappelen en sperzieboontjes.

Stamppot zoete aardappel, gedroogde tomaat, kaas en sla. Best een rare combi, dacht ik eerst, vooral die sla, maar het werkt goed als zomerse stamppot. Twee chipolataworstjes erbij.

Broodjes bal.

Gisteren Paella .

Vandaag waarschijnlijk friet met hamburgers .

Witte bonen in tomatensaus + braadworst.

Nasi, saté en komkommer in pittig zure dressing.

Tuinboontjes met een gestoofde karbonade.

Een soort van kindermenu. Vega-nuggets, crinkle fries en boontjes. Met mayonaise.

Engeland trapt tegen een rond object vanavond, en dus geheel Engels: fish & chips, maar dan zonder de vis en friet, maar met pizza, want ze kijken hier al uit naar een mogelijk treffen met Italië zondag a.s.

Poles Apart schreef:
Engeland trapt tegen een rond object vanavond, en dus geheel Engels: fish & chips, maar dan zonder de vis en friet, maar met pizza, want ze kijken hier al uit naar een mogelijk treffen met Italië zondag a.s.
of het wordt smørrebrød met Lurpak...

Vanavond macaroni met eigengemaakte champignonsaus, met spinazie, uitje, paprika, rood pepertje en natuurlijk champignons.

krieltjes, peultjes, champignonburger, mayo

Harira

ZAP! schreef:
Witte bonen in tomatensaus + braadworst.
Kliekjesdag.

Zoonlief brengt iets vd Mac, wordt dus big Mac , frietjes en vanille milkshake , dus niet koken vandaag.

MacAfee

Geen zuurkool?

Rogyros schreef:
Vanavond macaroni met eigengemaakte champignonsaus, met spinazie, uitje, paprika, rood pepertje en natuurlijk champignons.

Dit ging gisteren dus niet door. De maaltijd werd (erg lekkere) sperzieboontjes met krieltjes en een kippetje uit de oven.

Vandaag dan alsnog de hierboven genoemde en door mij bejubelde macaroni met champignonsaus.

pokebowl met tuinbonen, wortel, wakame, nori, komkommer, mango, krokante vegakip en Japanse mayo.

Kippenbouten pittig gekruid, spinazie, aardappelkroketjes en aardappelpartjes met chilivlokken.

madmadder schreef:
pokebowl met tuinbonen, wortel, wakame, nori, komkommer, mango, krokante vegakip en Japanse mayo.

Recept met sushi rijst neem ik aan ?

Rudi S schreef:
(quote)

Recept met sushi rijst neem ik aan ?

Jazeker, Japanse rijst gekookt, daarna in een ovenschaal uitgespreid om af te koelen en 5 eetlepels zoete rijstazijn erdoorheen geschept.

(zoete rijstazijn: 250ml rijstazijn, 80g suiker, 1el zout, 5 vierkante cm kombu en dan bijna aan de kook brengen en weer af laten koelen terwijl de kombu erin trekt, of je kunt het gewoon in de winkel kopen )

Tuinbonen doppen, 10 min. Koken en laten afkoelen, dan nog een keer doppen.

Japanse mayo: 100g mayonaise met een halve theelepel mosterd en een kwart theelepel dashipoeder (of wederom gewoon in de winkel kopen).

De krokante kip is gewoon een gebakken vega kipschnitzel in reepjes gesneden, lekker simpel. Binnenkort wil ik ook eens een versie met teriyaki kip maken, dat lijkt me ook echt lekker (en vis is natuurlijk ook altijd goed).

Voor de wakame gebruik ik vaak gedroogde die ik even in het water leg.

Rijst in een schaaltje, tuinbonen, komkommer, wortel, mango, wakame erbovenop, krokante kip daar weer bovenop, Japanse mayo eroverheen en afmaken met geroosterde zwarte sesam en dunne reepjes nori.

Echt heel lekker en je kunt natuurlijk eindeloos combineren met vlees/vis en groenten.

madmadder schreef:

(en vis is natuurlijk ook altijd goed).

Wij maken ook zelf graag sushi (zondag dus) en pokebowl (vaak met zalm).

Ingrediënten zijn hier in Eindhoven ruim voorhanden, toko's en aziatische supermarkten.
Amazing Oriental spant wel de kroon.

Rudi S schreef:
(quote)

Wij maken ook zelf graag sushi (zondag dus) en pokebowl (vaak met zalm).

Ingrediënten zijn hier in Eindhoven ruim voorhanden, toko's en aziatische supermarkten.
Amazing Oriental spant wel de kroon.

Jaaa, veel liefde voor de Amazing Oriental!

Ik heb nog nooit zelf sushi gemaakt, in mijn hoofd is dat oneindig veel werk. Pokebowl is dan toch een beetje sushi voor heel luie mensen zoals ik.

Wat zijn jouw favoriete onderdelen voor de pokebowl en sushi? Dan kan ik even inspiratie opdoen.

Loempia + varkenssaté.

madmadder schreef:

Wat zijn jouw favoriete onderdelen voor de pokebowl en sushi? Dan kan ik even inspiratie opdoen.

Heel basic denk ik,
avocado, surimi, komkommer, zalm, tonijn en soms ook forel. ( nooit mango gebruikt hier)
Zalm is wel favoriet en ook weleens omelet gebruikt.
Tja veel werk, je kunt het ook verdelen , dus met meer personen maken.
Wat lastig kan zijn is na het rollen die rol in stukjes snijden, de rijst blijft altijd wat aan het mes plakken, even in een bakje water helpt dan en ook een scherp mes (Let op niet drukken maar snijden ( zeg maar zaagbeweging).

Voordat je verdergaat naar YouTube

Hawaiiburger (met cheddar, bacon en ananas) en dikke Vlaamse frieten.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.