Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 11 september 2021, 15:05 uur
stoepkrijt schreef:
Heb even gegoogeld wat het precies is en lijkt me erg lekker. Misschien zelf ook maar eens proberen te maken.
(quote)
Mijn interesse is gewekt!
Heb even gegoogeld wat het precies is en lijkt me erg lekker. Misschien zelf ook maar eens proberen te maken. Het is ontzettend simpel en smaakvol tegelijkertijd
Ik had in plaats van vlees oesterzwammen gebruikt, dat ging heel goed! Je moet alleen wel wat dingetjes van de toko hebben, zeker voor de bouillon (dashi). Ik had paddestoelendashi gemaakt, heb de shiitakes en de kombu (zeewier) bewaard en zojuist de shiitakes ingemaakt in sojasaus (vrij goddelijk, eet ik vaak bij mijn schaaltje rijst) en de kombu ga ik morgen smoren en gebruiken als vulling voor rijstballetjes (onigiri). O, ik houd van de Japanse keuken. 
Heb net ook zoetzure komkommer en worteltjes gemaakt, morgen eens proeven hoe die geworden zijn.

Ik loop nu wel heel stoer culinair te doen, maar vanavond eet ik denk ik gewoon rasfriet met een snackje haha. Al in geen eeuwen meer gehad en mag nog even een avondje ongezond doen in de laatste dagen van mijn vakantie.

6
geplaatst: 11 september 2021, 17:18 uur
Ik ga ook een keer nikujaga maken.
Moet wel even exotisch shoppen (sake, mirin, etc.), maar wij hebben hier een geweldige en grote Aziatische supermarkt. Lijkt me een leuk en lekker gerecht, ook voor de kinderen.
Hier vandaag Turkse pizza met gyros, wortel, sla, tomaten und so weiter.
Moet wel even exotisch shoppen (sake, mirin, etc.), maar wij hebben hier een geweldige en grote Aziatische supermarkt. Lijkt me een leuk en lekker gerecht, ook voor de kinderen. Hier vandaag Turkse pizza met gyros, wortel, sla, tomaten und so weiter.
4
geplaatst: 11 september 2021, 19:11 uur
madmadder schreef:
Ik had in plaats van vlees oesterzwammen gebruikt, dat ging heel goed!
Ik houd niet van paddenstoelen, dus ik houd het wel gewoon bij de klassieke variant. Ik had in plaats van vlees oesterzwammen gebruikt, dat ging heel goed!

Je moet alleen wel wat dingetjes van de toko hebben, zeker voor de bouillon (dashi).
Dan moet ik maar eens op zoek naar een toko hier in de buurt, haha. De Jumbo hier heeft best een breed assortiment, maar als je écht Aziatisch wilt koken red je het daar niet mee gok ik.
5
geplaatst: 11 september 2021, 21:57 uur
Pasta met anjovissaus, verslavend lekker. Broccoli als groente garnituur.
3
geplaatst: 12 september 2021, 13:38 uur
Vanavond stamppotje met spitskool en kerrie. Worstje erbij.
Heb gesmoorde kombu (kombu tsukudani) gemaakt vanochtend als vulling voor onigiri en holy shit dat is me even een partij lekker. Zometeen die rijstballetjes in elkaar flansen en dan nog even onder de grill (nadat besmeerd met een mengsel van sojasaus, suiker en gesmolten boter), inpakken in nori en dan heb ik mijn lunches voor komende week op werk ook weer (bijna) klaar.
Heb gesmoorde kombu (kombu tsukudani) gemaakt vanochtend als vulling voor onigiri en holy shit dat is me even een partij lekker. Zometeen die rijstballetjes in elkaar flansen en dan nog even onder de grill (nadat besmeerd met een mengsel van sojasaus, suiker en gesmolten boter), inpakken in nori en dan heb ik mijn lunches voor komende week op werk ook weer (bijna) klaar.
3
geplaatst: 12 september 2021, 13:53 uur
Aardappel gratin, karbonades en sperziebonen.
Chocoladevla voor na.
Chocoladevla voor na.
1
Jeve
geplaatst: 12 september 2021, 14:41 uur
madmadder schreef:
onigiri en holy shit
https://i1.wp.com/caliplate.com/wp-content/uploads/2016/04/onigiri_DSC_0064.jpgonigiri en holy shit
https://cdn.dribbble.com/users/1787778/screenshots/3713333/3_holy.png
Ik geef de voorkeur aan onigiri en holy moses...

https://i1.wp.com/caliplate.com/wp-content/uploads/2016/04/onigiri_DSC_0064.jpg
http://zsido.com/wp-content/uploads/2016/02/mozes.jpg
3
geplaatst: 12 september 2021, 18:40 uur
Gemengde salade met getrancheerde eend, gemarineerd in balsamico, honing en citroensap.
3
geplaatst: 12 september 2021, 18:46 uur
Kliekjesdag met waterijsje toe.
De enige échte Holy Moses waar ik voor zou gaan btw: https://i.ibb.co/02mfV5T/holy-moses-thrash-metal.jpg
De enige échte Holy Moses waar ik voor zou gaan btw: https://i.ibb.co/02mfV5T/holy-moses-thrash-metal.jpg
5
geplaatst: 12 september 2021, 19:17 uur
Visstoofpotje: kabeljauw, garnalen, zalm, venkel, wortel, prei, tomaten, knoflook, witte wijn, room, mosterd, peterselie en dille. Met Turks brood en erwtjes.
3
Jeve
geplaatst: 13 september 2021, 15:18 uur
Piepers reeds geschild, bloemkool ook al in pan. Groentesaus panklaar. Saucijzen im Bereitschaft.
Nu ff lekker muziek luisteren en af en toe ontluchten...
3
geplaatst: 13 september 2021, 17:50 uur
Jeve schreef:
Piepers reeds geschild, bloemkool ook al in pan. Groentesaus panklaar. Saucijzen im Bereitschaft.
Hier ongeveer hetzelfde. Maar dan met een biefstukje.
3
geplaatst: 13 september 2021, 18:33 uur
Hier hetzelfde als gisteren, uit de magnetron. Maar morgen ga ik weer aan de kook!
3
geplaatst: 14 september 2021, 14:28 uur
Aubergine-venkelsoep met stokbrood en boter.
Heb ook voor het eerst in mijn leven een bentobox in elkaar geflanst. Rijstballetjes, worteltjes namul stijl (is eigenlijk Koreaans dus een beetje valsspelen), geblancheerde peultjes, zoetzure komkommer en soja-ei. Komende werkdagen wordt lekker lunchen.
Heb ook voor het eerst in mijn leven een bentobox in elkaar geflanst. Rijstballetjes, worteltjes namul stijl (is eigenlijk Koreaans dus een beetje valsspelen), geblancheerde peultjes, zoetzure komkommer en soja-ei. Komende werkdagen wordt lekker lunchen.

3
Jeve
geplaatst: 14 september 2021, 16:50 uur
Ik wordt vandaag verrast door mijn partner met:
Sperziebonen, aardappelen en cordon-bleu.
Vandaag bereidt ik alleen het vlees.
Sperziebonen, aardappelen en cordon-bleu.
Vandaag bereidt ik alleen het vlees.
3
geplaatst: 15 september 2021, 01:28 uur
Midnight snack: leftover aardappels met (braadworst-)jus, gekookte herfstlof (aangemaakt met maïzena). Met nootmuskaat, uiteraat.
Later today: witlof/ham/kaas/aardappelpuree-ovenschotel.
3
geplaatst: 15 september 2021, 07:59 uur
Gisteren aardappelkroketjes, sperziebonen, champignons (gebakken in een beetje chili olie) en een stukje zalm.
1
geplaatst: 15 september 2021, 08:01 uur
ZAP! schreef:
Midnight snack: leftover aardappels met (braadworst-)jus, gekookte herfstlof (aangemaakt met maïzena). Met nootmuskaat, uiteraat.
Werk jij standaard 's avonds laat of vind je slapen gewoon zonde van je tijd?

3
Jeve
geplaatst: 15 september 2021, 13:02 uur
Spaghetti met ratatouille, corned beef, kruiden en strooikaas.
3
geplaatst: 15 september 2021, 16:09 uur
Euh, nou, dan moet de aap maar eens uit de mouw: ik werk dus niet... en daar laat ik 't even bij. 

3
geplaatst: 15 september 2021, 17:21 uur
De venkel-aubergine-tomatensoep is vandaag nog lekkerder!
De bentolunch van vandaag was echt geniaal ook.
De bentolunch van vandaag was echt geniaal ook.
2
geplaatst: 16 september 2021, 08:12 uur
ZAP! schreef:
(quote)
Euh, nou, dan moet de aap maar eens uit de mouw: ik werk dus niet... en daar laat ik 't even bij.

Ik lees altijd met een glimlach jouw midnightsnackavonturen.

4
geplaatst: 16 september 2021, 08:18 uur
Rogyros schreef:
Gisteren deed ik bij de Jumbo een zak Hak Champignon room groenteschotel in de winkelwagen. Gratis bij 400 punten en lekker makkelijk.
Ik vond het niet heel erg lekker. Geen aanrader, ook al is het makkelijk...
Gisteren deed ik bij de Jumbo een zak Hak Champignon room groenteschotel in de winkelwagen. Gratis bij 400 punten en lekker makkelijk.
Ik vond het niet heel erg lekker. Geen aanrader, ook al is het makkelijk...
Gisteren zijn Hak zak Italiaanse pastaschotel in de pan gemieterd. Mijn vrouw had een paar verschillende in de aanbieding gekocht. Alleen pasta erbij en klaar. Super makkelijk!
En ook deze was niet lekker.

* denotes required fields.