Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
Jeve
geplaatst: 16 september 2021, 11:24 uur
Wortelen, aardappelen en kipschnitzel zonder groeihormoon.
2
geplaatst: 16 september 2021, 11:37 uur
Rogyros schreef:
Gisteren zijn Hak zak Italiaanse pastaschotel in de pan gemieterd. Mijn vrouw had een paar verschillende in de aanbieding gekocht. Alleen pasta erbij en klaar. Super makkelijk!
En ook deze was niet lekker.
(quote)
Gisteren zijn Hak zak Italiaanse pastaschotel in de pan gemieterd. Mijn vrouw had een paar verschillende in de aanbieding gekocht. Alleen pasta erbij en klaar. Super makkelijk!
En ook deze was niet lekker.
Je zou toch denken een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen

Eerlijk gezegd, uitgaand van het principe halen en brengen (van informatie) is dat nou net de reden waarom ik hier gewoon niet meer kom; heb hier weinig te zoeken. O.k. ik snap dat niet iedereen dezelfde culinaire aanleg/interesse heeft (evenredig met de muzikale, liefst), maar wat hier volgens het topic zeer regelmatig wordt gegeten/verteerd leidt hier (chez nous) tot ernstige culinaire Weltschmerz

Anders gezegd (ik citeer een beroemd chef-kok): if food has to be easy and fast, it may be time to reconsider
Nog één opmerking: beter de zak van Hak in de pan gemieterd, dan je eigen. Wel tijd om Hak de zak te geven

3
geplaatst: 16 september 2021, 11:48 uur
Wat restjes opmaken: gyoza's, edamame, saladetje wafudressing, ingemaakte kool, zoetzure worteltjes en komkommer, rijst met ingemaakte shiitake.
2
geplaatst: 16 september 2021, 13:38 uur
Deze versie had ik nog niet gehad, en het mot op! We hebben nog één zak, kerrie groenteschotel. Ga ik wel proberen. Verwachtingen zijn laag.

Eerlijk gezegd, uitgaand van het principe halen en brengen (van informatie) is dat nou net de reden waarom ik hier gewoon niet meer kom; heb hier weinig te zoeken. O.k. ik snap dat niet iedereen dezelfde culinaire aanleg/interesse heeft (evenredig met de muzikale, liefst), maar wat hier volgens het topic zeer regelmatig wordt gegeten/verteerd leidt hier (chez nous) tot ernstige culinaire Weltschmerz 
Anders gezegd (ik citeer een beroemd chef-kok): if food has to be easy and fast, it may be time to reconsider

Ik hou zeker van echt culinair eten op zijn tijd. Maar aan de andere kant is eten voor mij ook regelmatig gewoon brandstof om weer verder te gaan. Ik ben gek op lekker eten, maar ik vergeet de belangrijkste functie die eten eigenlijk heeft niet uit het oog. Ik ben dus een normale eter eigenlijk, denk ik. En mijn portemonnee moet het ook nog leuk vinden.
Als ik klaar ben met werken en heb 's avonds vanuit vrijwilligerswerk een vergadering of zo, dan vind ik het prima als het snel klaar is, enigszins voedzaam en snel weg te werken.
Dat gezegd hebbende, las ik graag jouw culinaire weekendse uitspattingen.

4
geplaatst: 16 september 2021, 17:38 uur
Rogyros schreef:
Ik hou zeker van echt culinair eten op zijn tijd. Maar aan de andere kant is eten voor mij ook regelmatig gewoon brandstof om weer verder te gaan. Ik ben gek op lekker eten, maar ik vergeet de belangrijkste functie die eten eigenlijk heeft niet uit het oog. Ik ben dus een normale eter eigenlijk, denk ik. En mijn portemonnee moet het ook nog leuk vinden.
Tja, culinaristiek is slechts voor een klein deel gebaseerd op kunde/talent en pegels en voor een reëel deel ook op oefening/inspanning en procesbeheersing (voorbereiding! - ga nooit obv een recept koken, zonder het recept minstens eenmaal te hebben gelezen) . Heel veel is te leren - met een goed kookboek (snijtechniek) of youtube-filmpjes.
Het toppunt van verdriet vind ik die zgn 'salade precomposé - alles, ook de 6 croutons, zit al in de shrink-wrap verpakking, incl dressing in plasticbakje - je hoeft het alleen nog maar in een schaal te pleuren, te husselen met de dressing (veel te zoet en kunstmatig) en hupsakee je hebt je salade. Ook de sauce béchamel van Granitalia - dun, zoutig - stemt verdrietig. Je wilt niet weten hoe vaak ik hoofdschuddend aan mensen bij de Appie heb gevraagd waarom maak je die niet zelf?. Om dan als een soort culinaire wereldverbeteraar uit te leggen hoe dat moet.
Ooit heeft m'n vriendin me weggevoerd toen ik uitleg gaf aan een yuppine die maar bleef vragen (schrijven in een aantekenblok) - let maar niet op hem was haar tekst.
Dit weekend nog wel een fijne terrine gemaakt met gerookte eend, kippelevertjes, port(gelei), cantharellen en walnoten, omhuld door serranoham. Een deel is de vriezer ingegaan

5
geplaatst: 16 september 2021, 17:42 uur
Vega hamburgers met (dikke) frieten en een simpele salade ( tja voetbal vanavond
).
).
4
geplaatst: 16 september 2021, 21:31 uur
Vandaag Turks brood met een Mexicaanse groente vlees mix uit de koeling bij de Jumbo. Jawel, dat kan ik zelf ook maken. Maar ik vond het lekker en het was in tien minuten klaar. Vrouw en dochter waren er niet en ik had niet veel tijd.
Tijdens en na het eten prima genoten van Bertolf - Happy in Hindsight (2021).
Tijdens en na het eten prima genoten van Bertolf - Happy in Hindsight (2021).
1
Jeve
geplaatst: 17 september 2021, 10:04 uur
Macaroni met 400gr groente en 200gr luncheon meat, ketchup er doorheen smeren.
2
geplaatst: 17 september 2021, 12:06 uur
Jeve schreef:
Dit vindt Mjuman echt he-le-maal niks!!

0
Jeve
geplaatst: 17 september 2021, 12:11 uur
2
geplaatst: 17 september 2021, 16:33 uur
Simpele salade, champignonburger, misschien wat aardappelkroketjes, misschien ook niet.
2
geplaatst: 17 september 2021, 17:03 uur
Rogyros schreef:
Vanavond Chinees. Bami met ossenhaas in champignonssaus (valt het u ook op dat ik van champignons hou?) en kipfilet in zwarte bonen saus.
Vanavond Chinees. Bami met ossenhaas in champignonssaus (valt het u ook op dat ik van champignons hou?) en kipfilet in zwarte bonen saus.
De helft daarvan heb ik opgegeten, de andere helft heb ik vanochtend uit de diepvries gehaald en zal straks op mijn bord verschijnen (met een verhitte pan als tussenstation).
2
geplaatst: 17 september 2021, 22:19 uur
Jeve schreef:
In de studietijd (mid/eind 70s) was Smac (van Unox) of in de UK Spam (zeker met een UB40-form - de Belgen onder ons "doppen"dan) - google daar maar 'ns op - voor velen geregelde kost. Er waren recepten waarbij je door bloem en/of ossestaartsoep (poedervorm) moest halen, snijden, bakken en er een soort poor mans goulash van moest maken. Welnu er zijn grenzen, al vindt PG dat je soms moet doen alsof die er niet zijn.
Dan zou ik nog eerder afdalen naar het niveau van de kipsatékroket van Lidl (4 voor 1,89), met wedges en een flutselsalade met dressing van yoghurt en blauwe kaas.
Witlof naar de volhardende Japanse koker8)
3
Jeve
geplaatst: 18 september 2021, 13:02 uur
Ik: macaroni left over van gisteren.
Partner: pizza.
Zoon: piccolini's.
Partner: pizza.
Zoon: piccolini's.
3
geplaatst: 18 september 2021, 20:32 uur
Heb mijn broer en zijn vriendin meegenomen naar ramenrestaurant ToKokoro. Was voor hun de eerste keer ramen en ze zijn helemaal om. Was echt heerlijk weer. 
Ik had tonkotsu miso ramen. Varkensbouillon met tare van miso met o.a. varkensgehakt, ingemaakte daikon, gemarineerd ei, gegrilde courgette en radijs.
Blondie met matcha na.

Ik had tonkotsu miso ramen. Varkensbouillon met tare van miso met o.a. varkensgehakt, ingemaakte daikon, gemarineerd ei, gegrilde courgette en radijs.
Blondie met matcha na.
3
Jan uit Berlijn
geplaatst: 18 september 2021, 23:26 uur
Vanavond heb ik werkelijk een fenomenaal dessert gegeten
.
Ongekende klasse. Het voldeed, voor een geoefende kaaseter, aan overtreffende verwachtingen
.
Facebook
.Ongekende klasse. Het voldeed, voor een geoefende kaaseter, aan overtreffende verwachtingen
.
2
geplaatst: 19 september 2021, 08:15 uur
Gisteren uit eten geweest.
Vooraf: Catalaanse scampi salade
Hoofd: Italiaans kippannetje
Na: Baron Otard VSOP (cognac)
Vooraf: Catalaanse scampi salade
Hoofd: Italiaans kippannetje
Na: Baron Otard VSOP (cognac)
1
geplaatst: 19 september 2021, 08:17 uur
Jan uit Berlijn schreef:
.
Ongekende klasse. Het voldeed, voor een geoefende kaaseter, aan overtreffende verwachtingen
.
Facebook
.Ongekende klasse. Het voldeed, voor een geoefende kaaseter, aan overtreffende verwachtingen
.Nu ben ik ook een liefhebber van kaas als dessert. Maar als ik op je link klik, dan krijg ik de opmerking dat de link mogelijk verwijderd is. Ik heb geen Facebook account, misschien ligt het daaraan?
2
geplaatst: 19 september 2021, 09:38 uur
Ik kan 'm ook niet zien. Misschien is-ie niet openbaar gemaakt en alleen met vrienden gedeeld?
Ramen
Fotootjes van onze ramenavonturen.
Ramen
Fotootjes van onze ramenavonturen.
1
geplaatst: 19 september 2021, 12:26 uur
Ohhh ik dacht eigenlijk dat iedereen dat op Instagram kon zien, dat je daar geen account voor hoefde te hebben.
Imgur: The magic of the Internet
Imgur: The magic of the Internet
3
geplaatst: 19 september 2021, 12:33 uur
Vanavond eet ik aardappelkroketjes, burgertje en komkommer/avocado/spinaziesalade met misodressing.
Heb ook sperziebonen met sesamdressing (gomaae) en een simpele omelet met nori gemaakt. En maïs even kort gekookt. Allemaal alvast voor de lunch van morgen. Heb ook nog een aantal porties ingevroren.
Heb ook sperziebonen met sesamdressing (gomaae) en een simpele omelet met nori gemaakt. En maïs even kort gekookt. Allemaal alvast voor de lunch van morgen. Heb ook nog een aantal porties ingevroren.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 19 september 2021, 19:15 uur
Rogyros schreef:
Nu ben ik ook een liefhebber van kaas als dessert. Maar als ik op je link klik, dan krijg ik de opmerking dat de link mogelijk verwijderd is. Ik heb geen Facebook account, misschien ligt het daaraan?
(quote)
Nu ben ik ook een liefhebber van kaas als dessert. Maar als ik op je link klik, dan krijg ik de opmerking dat de link mogelijk verwijderd is. Ik heb geen Facebook account, misschien ligt het daaraan?
Dat zou kunnen. Maar ik zie geen enkele andere mogelijkheid. Vanaf m'n pc kan ik hier geen foto's uploaden.
* denotes required fields.