MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Deranged
Je kunt die shoarma ook prima door een vegetarische variant vervangen. Aangezien de kruiden centraal staan en het veelal ook nog eens opgaat in het geheel zul je het verschil niet proeven.

Deranged schreef:
Je kunt die shoarma ook prima door een vegetarische variant vervangen.
'Tuurlijk, maar dat doe ik lekker niet.

Deranged
Ah bende gij er zo ene.

Iemand die het verschil proeft, jazeker.

Deranged
Iemand die het waarschijnlijk niet eens heeft geprobeerd omdat ie er niet voor open staat. Vaak het wat minder jeugdige slag mensen. Tijden veranderen, er zijn echt een hoop hele goede vervangers op de markt. Daarnaast zijn heel veel wijven vandaag de dag helemaal into die shit. Upt zeker je game als je een goede vleesloze maaltijd op tafel weet te zetten. Misschien dat er daarna nog iets vleselijks te knabbelen valt zelfs.

Er zijn prima vegetarische recepten, ik doe er dan voor de bite en smaak meestal wel biefstuk of kipfilet door.

Deranged schreef:
Upt zeker je game als je een goede vleesloze maaltijd op tafel weet te zetten. Misschien dat er daarna nog iets vleselijks te knabbelen valt zelfs.

Geeft opeens een heel andere dimensie aan de typering Kiloknaller - de naam van een slagerij in Zuilen die altijd vlees - je raadt het al - per kilo verkocht.

Overigens is de combi van tempeh met cashewnoten en ketjap (met koreander etc) ook wel een fijne. Ooit uren staan prutsen met tahoe (uitlekken in een doek, fijnmaken, zelfrijzend bakmeel erdoor kruiden etc) om er burgers van te maken en dat leverde veel minder op.

Hier doen we zo quinoaburgers, met groene asperges, lente-ui en shitake in de roerbakpan, omafrietjes van zoete aardappelen, tomatensaus erbij.

Deranged schreef:
Iemand die het waarschijnlijk niet eens heeft geprobeerd omdat ie er niet voor open staat. Vaak het wat minder jeugdige slag mensen.
Ik vind de groenteburger van de Aldi erg lekker hoor. Verder was alles wat ik verder heb geprobeerd (niet veel, ik geef het toe) gewoon niet lekker.

Ze zouden er in de supers goed aan doen om van die sample-hapjes te presenteren. Als die goed smaken én het is ook nog es niet allejezus duur, dan kom ik misschien nog wel eens over de brug.

ZAP! schreef:
Ze zouden er in de supers goed aan doen om van die sample-hapjes te presenteren. Als die goed smaken én het is ook nog es niet allejezus duur, dan kom ik misschien nog wel eens over de brug.

Niet om reclame te maken maar de vega-producten van Lidl zijn alleszins prettig geprijsd, beduidend goedkoper dan die van AH - van beide vind ik trouwens die nep-kipstukjes niet te hachelen, aslof je geperforeerd rubber zit te knagen.

Deranged
Over het algemeen erg ingenomen met de producten van de Vegetarische Slager. De filet americain maakt zeker indruk met hoe ze de textuur daar ook te pakken hebben. Hun vegetarische kipstukjes vind ik beter smaken dan echte als je het hebt over droge bonken kipfilet. Tempeh moet ik nog steeds eens proberen.

Ach wij eten zo nu en dan ook vegetarisch , Jumbo heeft best aardig spul, eigen merk of vegetarische slager.
Een burger of van vegetarische kipstukjes sate maken.
Thuis is een gerecht als Mapo tofu best populair.

dix
Groentesoep, ik hoop op ballen.

Wij doen thuis wel eens een vegetarisch dagje (uiensoep, broccoli met brie, tomaat en walnoten, etc.), maar niet heel vaak, daarvoor ken ik te weinig echt lekkere varianten.

Vleesvervangers (Valess, Vivera, Vegetarische Slager, etc.) testen we ook wel eens uit, maar ik vind het over het algemeen niet al te best, zeker gezien de prijs. Voor een gezin met twee hongerige tieners en een hongerig basisschoolkind heb je wel 5 vleesjes nodig, of minimaal 2 bakjes husselvlees.

Gisteren couscous gegeten met gegrild courgettes, in de tajine gestoofde ui en paprika en drumsticks uit de oven met knoflook, citroen en za'atar.

Vanavond varkensstoofpot met witte wijn, tomaat en wortel.

Kliekjesdag.

dix
Mij werd verteld: Spring Roll Party

Ik moet even googlen wat dat precies is.

dix schreef:

Misschien dat je - naar analogie van de overbekende 'tupperware party' - geld mee moet nemen om loempia's (warm en oud) te kopen die worden gedemonstreerd.

Hier mixen we de grill: stukje entrecote, merguez, en klein burgertje van kalfsgehakt, gegrilde groente erbij (oberzien, couchette en venkel), ciabatta, pesto en kruidenboter erbij en een fles (rood of rosé - ff denken).

Meestal is een spring rol party, een soort buffet waarbij je van die rijstpapier vellen vult en oprolt met diverse groente, vlees, garnalen Naar keuze .
Dipsausjes er bij , spulletjes vooraf in " vulbare reepjes snijden.

Pastaprutje. Zo noemen wij dat. Het bestaat uit courgette, paprika, ui, knoflook, gerookte spekjes (slagerskwaliteit, dus geen waterige zooi), frito tomatensaus en parmazaan. En pasta.
Niet teveel, ga nog sporten straks.

dix schreef:

Wees maar blij dat het geen lemon party is.

GrafGantz schreef:
lemon party .

Ik moest die googlen, bedankt.

dix
GrafGantz schreef:
(quote)

Wees maar blij dat het geen lemon party is.
Ik zou ook even moeten googlen, maar mijn intuïtie vertelt mij dat dit geen pas geeft op een kinderfeestje.

Rudi S schreef:
(quote)

Ik moest die googlen, bedankt.

Vergeet je browser history niet te wissen.

Jij voorziet mij vandaag wel van nuttige weetjes.

Nep kessedia's met cervelaatworst.

Varkenshaas, aardappelpuree en spinazie, bijna klaar.

dix
Een forelletje. Mjammie.

Straks voor brunch uitsmijters en tosti's maken , wordt een lekkere luie zondag.

Patat, berenhap satesaus en kroket erbij waarschijnlijk. Van de lokale frietboer, uiteraard.

Babi pangang maken van schouderkarbonades , paksoi en tauge erbij met pandan rijst.

dix
Botersla seventies style, dus met augurk, hardgekookt eitje, slasaus en wat paprikapoeder. Daar moet eigenlijk gebakken aardappelen en een biefstuk bij, maar dat wordt helaas een worst.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.