MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
dix schreef:
Botersla seventies style, dus met augurk, hardgekookt eitje, slasaus en wat paprikapoeder.
Same, alleen gesnipperd uitje i.p.v. augurk, cherrytomaatjes en komkommerschijfjes i.p.v. hardgekookt eitje. Paprikapoeder doen we nooit, maar ga ik vandaag es proberen. Aardappelen met jus en een stukje kip erbij. De sla is een frisby / ijsberg variant, eigen kruising.

Sajoer boontjes, pittige kippenvleugeltje, noedels erbij.

Thudd
Rauwe andijvie met aardappelpuree en spekjes. Saucijs erbij. Yoghurt als toetje.

Thudd
Appelschut.

Rode kool, pureetje aardappel-pastinaak, gehaktballetjes in ketjapsaus.

Roodbaars uit de oven, met kerriesaus, quinoa met shi-take, hazelnoten, koreander erbij en gestoomde wortelschijfjes met sugar snaps, zoetzure komkommer.

Geroosterd witbrood kapje met gesmolten kaas, een gehalveerde halve rookworst, komkommerschijfjes en kruidenketchup. Sla vergeten...

ZAP! schreef:
Geroosterd witbrood kapje met gesmolten kaas, een gehalveerde halve rookworst, komkommerschijfjes en kruidenketchup. Sla vergeten...

Een gehalveerde halve rookworst? Half over de lengte en gehalveerd over de breedte?

Juist, Leptop, alleen in omgekeerde volgorde uitgevoerd.

En ben ook wel benieuwd wat appelschut is...?

dix
Lamsrack met selderijpuree en worteltjes. Glaasje Pinot Noir erbij. Een flinke verrassing die geweldig uitpakte.

Thudd
'Appelschut' was een kromme uitspraak van onze toen 2 a 3 jarige zoon Stefan - hij bedoelde stamppot.
Nu nog steeds, ca. 12/13 jr later, is stamppot 'gewoon' appelschut.

Rijmt ook op thud

Mjuman schreef:
(quote)

Niet om reclame te maken maar de vega-producten van Lidl zijn alleszins prettig geprijsd, beduidend goedkoper dan die van AH - van beide vind ik trouwens die nep-kipstukjes niet te hachelen, aslof je geperforeerd rubber zit te knagen.

Ik vind het kwaliteitsverschil tussen de Kipstuckjes van de Vegetarische Slager en de huismerk vega-kip van AH/Lidl/andere supermarkten nog wel aanzienlijk. De eerste (duurste) variant voeg ik regelmatig toe aan sauzen en eenpansgerechten.

Thudd schreef:
'Appelschut' was een kromme uitspraak van onze toen 2 a 3 jarige zoon Stefan - hij bedoelde stamppot.
Aha. Maar dan is er nog de vraag: stamppot wat? Wortels? Boerenkool? Andijvie? Appel?

Mjuman schreef:
Niet om reclame te maken maar de vega-producten van Lidl zijn alleszins prettig geprijsd, beduidend goedkoper dan die van AH - van beide vind ik trouwens die nep-kipstukjes niet te hachelen, aslof je geperforeerd rubber zit te knagen.
Was vergeten te melden dat de Lidl niet op mijn route ligt...

En ik moet er ook bij melden dat ik bijna altijd eten maak voor iemand die verstokt vleeseter is...

-edit- vandaag aardappelen met jus, doppers en wortels (beetje knoflooksaus erbij), en kip.

Vandaag nog frito over die niet gebruikt was voor de babi pangang, dus sausje gemaakt, spaghetti erbij lekker.

ZAP! schreef:
(quote)
Was vergeten te melden dat de Lidl niet op mijn route ligt...

En ik moet er ook bij melden dat ik bijna altijd eten maak voor iemand die verstokt vleeseter is...

Never too old to learn, ben inmiddels zelf op weg te flexitariën - heden een van de eerder beschreven dissen: mie, tempeh, taugé, cashewnoten, groene bloemkool, ui + zelfgemaakte roerbaksaus. Inmiddels 2-3 in de week geen vlees, geen plofkip meer, geen varkensvlees en sowieso al kleinere porties.

Van de week vegetarische filet americain geprobeerd - maar da's geen succes!

dix
Mjuman schreef:

Van de week vegetarische filet americain geprobeerd - maar da's geen succes!

Niet alle vleeslijke lusten laten zich zo makkelijk vervangen ...

Thudd
Kipkerrienoedels...

Pokébowl met mango, gember, zalm, biet, avocado (met chili), komkommer en dan vergeet ik vast nog iets.

dix schreef:
(quote)

Niet alle vleeslijke lusten laten zich zo makkelijk vervangen ...

Maar een zeemeermin maakt veel goed

Curry met kipblokjes, paksoi, paprika en champignons.

Spitskool, geroerbakt met rozijn, abrikoos, walnoot en varkensgehakt gekruid met ras el hanout (en ui en knoflook). Topping van geitenkaas. Met rijst.

Lin
Zelfgebakken pannenkoeken!

Gevolg: een hele blije mume-baby (van bijna 11)

Thudd
Saucijzen, ovengroente en krieltjes.

Onweerwolf
Verse pasta met vega balletjes, courgette, paprika en tomatenpuree.

Gisteren worteltjes met aardappelpuree en tilapia uit de oven met dille, citroen, bosui, beschuit. Sausje erbij van witte wijn, crème fraiche, mosterd en eigeel.

Vandaag spaghetti met tomatensaus, gehakt en paddenstoelen.

Stamppot andijvie / amsoi met spekjes.

Bami, saté en nog wat groententjes .

Gast
geplaatst: vandaag om 04:33 uur

geplaatst: vandaag om 04:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.