Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 7 september 2020, 16:45 uur
dix schreef:
Botersla seventies style, dus met augurk, hardgekookt eitje, slasaus en wat paprikapoeder.
Same, alleen gesnipperd uitje i.p.v. augurk, cherrytomaatjes en komkommerschijfjes i.p.v. hardgekookt eitje. Paprikapoeder doen we nooit, maar ga ik vandaag es proberen. Aardappelen met jus en een stukje kip erbij. De sla is een frisby / ijsberg variant, eigen kruising.Botersla seventies style, dus met augurk, hardgekookt eitje, slasaus en wat paprikapoeder.
2
Thudd
geplaatst: 7 september 2020, 20:41 uur
Rauwe andijvie met aardappelpuree en spekjes. Saucijs erbij. Yoghurt als toetje.
1
geplaatst: 8 september 2020, 18:17 uur
Rode kool, pureetje aardappel-pastinaak, gehaktballetjes in ketjapsaus.
1
geplaatst: 8 september 2020, 18:45 uur
Roodbaars uit de oven, met kerriesaus, quinoa met shi-take, hazelnoten, koreander erbij en gestoomde wortelschijfjes met sugar snaps, zoetzure komkommer.
0
geplaatst: 8 september 2020, 19:52 uur
Geroosterd witbrood kapje met gesmolten kaas, een gehalveerde halve rookworst, komkommerschijfjes en kruidenketchup. Sla vergeten...
0
geplaatst: 8 september 2020, 20:21 uur
ZAP! schreef:
Geroosterd witbrood kapje met gesmolten kaas, een gehalveerde halve rookworst, komkommerschijfjes en kruidenketchup. Sla vergeten...
Een gehalveerde halve rookworst? Half over de lengte en gehalveerd over de breedte?

0
geplaatst: 8 september 2020, 20:23 uur
Juist, Leptop, alleen in omgekeerde volgorde uitgevoerd. 
En ben ook wel benieuwd wat appelschut is...?

En ben ook wel benieuwd wat appelschut is...?
2
geplaatst: 8 september 2020, 23:34 uur
Lamsrack met selderijpuree en worteltjes. Glaasje Pinot Noir erbij. Een flinke verrassing die geweldig uitpakte.
1
Thudd
geplaatst: 9 september 2020, 16:30 uur
'Appelschut' was een kromme uitspraak van onze toen 2 a 3 jarige zoon Stefan - hij bedoelde stamppot.
Nu nog steeds, ca. 12/13 jr later, is stamppot 'gewoon' appelschut.

Nu nog steeds, ca. 12/13 jr later, is stamppot 'gewoon' appelschut.

1
geplaatst: 9 september 2020, 17:15 uur
Mjuman schreef:
Niet om reclame te maken maar de vega-producten van Lidl zijn alleszins prettig geprijsd, beduidend goedkoper dan die van AH - van beide vind ik trouwens die nep-kipstukjes niet te hachelen, aslof je geperforeerd rubber zit te knagen.
(quote)
Niet om reclame te maken maar de vega-producten van Lidl zijn alleszins prettig geprijsd, beduidend goedkoper dan die van AH - van beide vind ik trouwens die nep-kipstukjes niet te hachelen, aslof je geperforeerd rubber zit te knagen.
Ik vind het kwaliteitsverschil tussen de Kipstuckjes van de Vegetarische Slager en de huismerk vega-kip van AH/Lidl/andere supermarkten nog wel aanzienlijk. De eerste (duurste) variant voeg ik regelmatig toe aan sauzen en eenpansgerechten.
0
geplaatst: 9 september 2020, 17:37 uur
Thudd schreef:
'Appelschut' was een kromme uitspraak van onze toen 2 a 3 jarige zoon Stefan - hij bedoelde stamppot.
Aha. Maar dan is er nog de vraag: stamppot wat? Wortels? Boerenkool? Andijvie? Appel? 'Appelschut' was een kromme uitspraak van onze toen 2 a 3 jarige zoon Stefan - hij bedoelde stamppot.

0
geplaatst: 9 september 2020, 17:40 uur
Mjuman schreef:
Was vergeten te melden dat de Lidl niet op mijn route ligt... Niet om reclame te maken maar de vega-producten van Lidl zijn alleszins prettig geprijsd, beduidend goedkoper dan die van AH - van beide vind ik trouwens die nep-kipstukjes niet te hachelen, aslof je geperforeerd rubber zit te knagen.

En ik moet er ook bij melden dat ik bijna altijd eten maak voor iemand die verstokt vleeseter is...
-edit- vandaag aardappelen met jus, doppers en wortels (beetje knoflooksaus erbij), en kip.
2
geplaatst: 9 september 2020, 17:40 uur
Vandaag nog frito over die niet gebruikt was voor de babi pangang, dus sausje gemaakt, spaghetti erbij lekker.
3
geplaatst: 9 september 2020, 17:48 uur
ZAP! schreef:

En ik moet er ook bij melden dat ik bijna altijd eten maak voor iemand die verstokt vleeseter is...
(quote)
Was vergeten te melden dat de Lidl niet op mijn route ligt... 
Never too old to learn, ben inmiddels zelf op weg te flexitariën - heden een van de eerder beschreven dissen: mie, tempeh, taugé, cashewnoten, groene bloemkool, ui + zelfgemaakte roerbaksaus. Inmiddels 2-3 in de week geen vlees, geen plofkip meer, geen varkensvlees en sowieso al kleinere porties.
Van de week vegetarische filet americain geprobeerd - maar da's geen succes!
1
geplaatst: 9 september 2020, 17:52 uur
Niet alle vleeslijke lusten laten zich zo makkelijk vervangen ...
2
geplaatst: 9 september 2020, 18:45 uur
Pokébowl met mango, gember, zalm, biet, avocado (met chili), komkommer en dan vergeet ik vast nog iets.
2
geplaatst: 9 september 2020, 19:20 uur
Spitskool, geroerbakt met rozijn, abrikoos, walnoot en varkensgehakt gekruid met ras el hanout (en ui en knoflook). Topping van geitenkaas. Met rijst.
3
geplaatst: 9 september 2020, 21:55 uur
Zelfgebakken pannenkoeken!
Gevolg: een hele blije mume-baby (van bijna 11)

Gevolg: een hele blije mume-baby (van bijna 11)

1
Onweerwolf
geplaatst: 10 september 2020, 13:33 uur
Verse pasta met vega balletjes, courgette, paprika en tomatenpuree.
2
geplaatst: 10 september 2020, 14:24 uur
Gisteren worteltjes met aardappelpuree en tilapia uit de oven met dille, citroen, bosui, beschuit. Sausje erbij van witte wijn, crème fraiche, mosterd en eigeel.
Vandaag spaghetti met tomatensaus, gehakt en paddenstoelen.
Vandaag spaghetti met tomatensaus, gehakt en paddenstoelen.
* denotes required fields.