Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
0
geplaatst: 17 oktober 2021, 02:23 uur
Nog 1tje dan:
1. Ik ben erg op mezelf, zo gemiddeld, dus uit eten is meer een straf dan wat anders. Dus dat gaat 'm gewoon niet worden. Een verslagje zal te zijner tijd wel volgen, waarschijnlijk.
2. en 3. Ik weet er te weinig van, dus ik laat het hierbij.
4. Pfff, Coldplay... gaat 'm ook niet worden, heb er niets mee. Maar ik ik weet nu tenminste wel dat je niet doelde op een Base Transceiver Station...
1. Ik ben erg op mezelf, zo gemiddeld, dus uit eten is meer een straf dan wat anders. Dus dat gaat 'm gewoon niet worden. Een verslagje zal te zijner tijd wel volgen, waarschijnlijk.
4. Pfff, Coldplay... gaat 'm ook niet worden, heb er niets mee. Maar ik ik weet nu tenminste wel dat je niet doelde op een Base Transceiver Station...

1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 17 oktober 2021, 03:12 uur
ZAP! schreef:
Nog 1tje dan:
Nog 1tje dan:
Fijne reactie Zap

1. Ik begrijp jou, denk ik. Gemiddeld dan. Zouden meer mensen moeten doen. Straffen doe je bij ouders die niet in staat zijn hunnie kinderen fatsoenlijk op te voeden. Vaak moet er een knoopje om iets.... Het gaat uiteindelijk om het sociale. Gewoon doen. Het kwakken van je belevenis. Buiten dat feestboek en getwitter enzo.
2 en 3. Prima.
4. Bij Clocks krijg ik rillingen. Die piano, die stem. Als je ooit afscheid hebt genomen van je grote voorbeeld (pa) en je partner en je mag dan de muziekkeuze bepalen.....?
Ooit, ooit had ik zijn zoon willen zijn

Tim Buckley - Song to the Siren - YouTube
Helaas en uiteindelijk prima zo.
2
geplaatst: 17 oktober 2021, 16:15 uur
Kartoffelsalat mit blokjes ham, haring in tomatensaus, sla, tomaat en zulks.
3
geplaatst: 17 oktober 2021, 16:42 uur
Ramen met wakadori kip en wantans. Wordt straks bij me bezorgd. Lui, maar lekker eetweekendje zo.
4
lambfv2
geplaatst: 17 oktober 2021, 17:49 uur
Zo straks kip met spinazie, witte bonen en een uitje.
4
geplaatst: 17 oktober 2021, 21:08 uur
Vanavond was het pasta met spinazie, zalm en tomaatjes in een zachte roomsaus.
3
geplaatst: 19 oktober 2021, 13:45 uur
tajine met pompoen, ui, kikkererwten, rozijnen, feta, couscous
3
geplaatst: 20 oktober 2021, 17:17 uur
Vandaag een "sobere" maaltijd: worteltjes, aardappelpuree en een groentekroket. Vruchtenyoghurt toe.
4
Ponty Mython
geplaatst: 20 oktober 2021, 17:33 uur
Vietnamese gekarameliseerde zalm (Ca Hoi Kho) met rijst en roerbakgroente.
5
geplaatst: 20 oktober 2021, 20:32 uur
Linzencurry met bloemkool, Madras-gehaktballetjes, naan en korianderyoghurt.
4
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 oktober 2021, 20:35 uur
Bruine bonen met spek, speklapjes en gebakken aardappelen.
1
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 oktober 2021, 23:09 uur
ZAP! schreef:
Bruine bonen én gebakken aardappelen, aparte combi.
Bruine bonen én gebakken aardappelen, aparte combi.
Wrom? Ik vind gebakken erpel (in roomboter) nog een stukje lekkerder dan gekookte. Ook omdat je bij gekookte erpel of stamppot een jus nodig hebt. Bij de gebakken erpel volstond een truffel-mayo (van een Bio-laden, dus géén Bin Laden
)Ik zou zeggen: Gebakken erpel en bruune bonen met spek. Try it at heum
.
2
geplaatst: 20 oktober 2021, 23:19 uur
Wij doen altijd óf eerappels óf bruune boon'n, nait allebei... gaat 'm denk ik (alweer) niet worden. Gebakken vind ik ook lekkerder dan gekookt, op zich, maar mochten er bv. spruitjes bij komen kijken, dan is het weer een ander verhaal.
Over peulvruchten gesproken; al eens een captains dinner geprobeerd? Hier een officieel recept (ik zie dat ze er daar ook aardappels bij doen), wij variëren er nogal op los.
Over peulvruchten gesproken; al eens een captains dinner geprobeerd? Hier een officieel recept (ik zie dat ze er daar ook aardappels bij doen), wij variëren er nogal op los.
1
geplaatst: 21 oktober 2021, 19:01 uur
Ik leef op soep deze dagen. Vanavond was het tomatensoep, morgen pompoensoep en daarna mag ik hopen dat ik toch weer iets vasts kan eten.
1
geplaatst: 21 oktober 2021, 19:06 uur
madmadder schreef:
...en daarna mag ik hopen dat ik toch weer iets vasts kan eten.
Beterschap....en daarna mag ik hopen dat ik toch weer iets vasts kan eten.
* denotes required fields.