Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 22 oktober 2021, 16:28 uur
Gefrituurde krieltjes, laatste sla uit de tuin, schouderkarbonade.
2
geplaatst: 23 oktober 2021, 09:26 uur
Woensdag was ik alleen thuis. Vrouw en dochter waren en paar dagen weg. Ik heb twee kippenbouten heerlijk gekruid met in de inkepingen rozemarijn en tijm. Beetje zout en peper over de kippenbouten, rode peper gesneden, met de gesneden knoflook over de kip. Beetje olijfolie, uitgeperste citroen. De citroenschillen heb ik in stukjes erbij gedaan. Kleine tomaatjes erbij en drie kwartier in de oven. Stokbrood erbij en een aubergine in plakken, ook gekruid met tijm, rozemarijn, zout en peper langzaam gegrild en ik was tevreden.
3
geplaatst: 23 oktober 2021, 09:39 uur
Donderdag heb ik Chinese wokgroenten uit een zakje in de pan gemieterd, beetje teriyaki woksaus erbij, knoflookje, grote garnalen apart gewokt en dat gecombineerd met mihoen. Prima!
Gisteren pasta in champignonssaus, met grof gehakte spinazie, uitje, champignons natuurlijk en een mooi stuk spek in reepjes gesneden, apart gebakken en daarna natuurlijk toegevoegd bij het geheel. Zeer prima!
Vanavond uit eten met vrouw, zus, broertje, zwager en zwagerin.
Gisteren pasta in champignonssaus, met grof gehakte spinazie, uitje, champignons natuurlijk en een mooi stuk spek in reepjes gesneden, apart gebakken en daarna natuurlijk toegevoegd bij het geheel. Zeer prima!
Vanavond uit eten met vrouw, zus, broertje, zwager en zwagerin.
4
geplaatst: 23 oktober 2021, 10:01 uur
Vandaag , langzaam buikspek garen in de oven , groente curry (Thaise) erbij en pandan rijst.
2
geplaatst: 23 oktober 2021, 10:22 uur
Rudi S schreef:
Vandaag , langzaam buikspek garen in de oven , groente curry (Thaise) erbij en pandan rijst.
Klinkt heerlijk, Rudi!
4
geplaatst: 23 oktober 2021, 10:39 uur
Ik vind het koud genoeg buiten. Vanavond erwtensoep! Vandaag hele dag thuis, bouillonnetje staat al op. De geur heeft een wisselend effect op de bewoners van huize Fathead. Ikzelf, oudste en jongste dochter vinden het heerlijk ruiken, mijn vrouw en de middelste vinden dit niet.
5
Jan uit Berlijn
geplaatst: 24 oktober 2021, 02:15 uur
Köfte met wilde rijst (en wat groen-voeder). Jawohl, kan het wilder dan ik? 

4
geplaatst: 24 oktober 2021, 03:55 uur
Gisteren broodje shoarma speciaal, midnight snacks 2x broodje bapao, later vandaag nog eens een broodje shoarma speciaal.
4
geplaatst: 24 oktober 2021, 14:31 uur
Bak uit de oven. Dat wil zeggen: grote ovenschaal met daarin geroosterde groenten. Vandaag met krieltjes, wortel, champignon, paprika, tomaatjes, courgette en knolselderij (over van de erwtensoep). Met worst en ciabatta. Makkelijk, lekker en zo.
2
geplaatst: 24 oktober 2021, 17:59 uur
Spruitjes-pastinaak stampot met gehaktballetjes in een sojasaus.
2
geplaatst: 24 oktober 2021, 20:35 uur
1
geplaatst: 25 oktober 2021, 16:21 uur
Straks even rijst met gebakken kippenlevertjes en uien klaarmaken. 

4
geplaatst: 25 oktober 2021, 17:41 uur
Bloemkool, aardappelpuree (zelfgemaakt natuurlijk) en vega balletjes.
4
geplaatst: 25 oktober 2021, 19:04 uur
Hutspot met vega spekreepjes. Ook wij eten steeds minder vlees...
5
geplaatst: 25 oktober 2021, 20:56 uur
Gnocchi, ricotta, spinazie, citroen, afgetopt met wat snippers parmezaanse kaas.
4
geplaatst: 26 oktober 2021, 20:05 uur
Vandaag kip uit de oven gegeten met aardappelkroketjes en snijbonen
5
geplaatst: 26 oktober 2021, 21:36 uur
Bami met kipstukjes van de vegetarische slager, atjar, pindasaus en kroepoek. Strikt genomen ben ik er vandaag niet in geslaagd om 100% vegetarisch te eten vanwege die kroepoek...
* denotes required fields.