Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 2 december 2021, 08:52 uur
Rogyros schreef:
Morgen hoop ik risotto met garnalen en tomaten te maken
Morgen hoop ik risotto met garnalen en tomaten te maken
En het voornemen is uitgekomen... Uitje. Beetje witte wijn en vooral groentebouillon waarin de risotto gaart (beetje voor beetje erin gieten, ik weet het). Rauwe garnalen met een beetje peper en paprikapoeder gebakken op het laatst. Beetje Parmezaanse kaas en basilicum op het eind. Gehalveerde cherrytomaatjes er doorheen. En wat chili olie om het een beetje een bite te geven.
Heerlijk! RIssoto kan erg lekker zijn. Deze variant had ik nog niet eerder gemaakt. Maar dat ga ik zeker vaker doen!
3
geplaatst: 2 december 2021, 16:04 uur
Hutspot met nog wat overgebleven gebakken spekjes en ui (met zilveruitjes en jus).
5
geplaatst: 3 december 2021, 21:12 uur
Noedels. Kool, taugé, bundelzwammetjes, kipfilet. Met een boemboe van sereh, trassi, sjalot, knoflook, kemiri, palmsuiker, chilipeper en korianderzaad. Sausje van ketjap, scheutje oestersaus, citroen en gembersiroop.
5
Jan uit Berlijn
geplaatst: 3 december 2021, 23:04 uur
Spaghetti in olijfolie met knoflook en pepertjes (mét zaadjes).
0
geplaatst: 4 december 2021, 15:34 uur
Alwéér hutspot en nogmaals konijn. Midnight snack: o.a. witte bol met zure haring.
4
geplaatst: 4 december 2021, 15:51 uur
Broodjes hamburger met frites. Alle gewone broodjes waren op toen m'n vrouw boodschappen ging doen, dus we moeten het doen met kaas-ui broodjes. Kan een groot succes zijn, of het smerigste eten van de week 

3
geplaatst: 4 december 2021, 15:56 uur
GrafGantz schreef:
...we moeten het doen met kaas-ui broodjes...
Daar kan je beter een plak ham op doen, erg lekker....we moeten het doen met kaas-ui broodjes...
3
geplaatst: 4 december 2021, 15:59 uur
0
geplaatst: 4 december 2021, 16:11 uur
GrafGantz schreef:
Broodjes hamburger met frites. Alle gewone broodjes waren op toen m'n vrouw boodschappen ging doen, dus we moeten het doen met kaas-ui broodjes. Kan een groot succes zijn, of het smerigste eten van de week
Voor dit soort gelegenheden geeft het afbakbroodjes in soorten en maten. Handig om in huis te hebben, ook voor als je - post-puberteit - onverwachte meeëters krijgt

0
geplaatst: 4 december 2021, 16:32 uur
ZAP! schreef:
Alwéér hutspot en nogmaals konijn. Midnight snack: o.a. witte bol met zure haring.
Konijn is prima hoor.

0
geplaatst: 4 december 2021, 16:33 uur
Smaakt prima idd. Maar drie dagen op rij hutspot... dan is het wel weer mooi geweest.
0
geplaatst: 4 december 2021, 16:53 uur
Mjuman schreef:
Voor dit soort gelegenheden geeft het afbakbroodjes in soorten en maten. Handig om in huis te hebben, ook voor als je - post-puberteit - onverwachte meeëters krijgt
(quote)
M'n vrouw is Amerikaans, die blieft een burger alleen op een zacht broodje

1
geplaatst: 4 december 2021, 17:28 uur
* denotes required fields.