MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

M'n vrouw is Amerikaans, die blieft een burger alleen op een zacht broodje

Zou apart onderdeel moeten zijn van de inburgeringscursus: culinair inburgeren. Vanuit mijn ervaring in de bediening van een goed aangeschreven restaurant kan ik allerlei 'horror-'verhalen daarover opdissen, zoals erop staan ijsblokjes te krijgen om de Chateau Montrose (2e Grand Cru Classé) te 'kunnen' drinken - Marlon Brando zou zeggen the horror

Gnocci, spinazie, citroen, room, parmazaan.

Update: het was geen succes

GrafGantz schreef:
Update: het was geen succes
An unforgettable luncheon?

Jan uit Berlijn
Vanavond werkelijk zalig gehapt.

Europees - Japans- Koreaans.

Een kleine greep uit de 8 gangen:

Alba truffel.
Oestertjes met bearnaise.
Hert.
Spruitjes.
Camembert.
Kwark.

De schijf van 5 was duidelijk aanwezig . Er zaten ook papaja en druifjes bij. En niet te vergeten, de godendrank, van druifjes.

Jan uit Berlijn schreef:

En niet te vergeten, de godendrank, van druifjes.

Zo, Cognac na

Spaghetti bolognese. De saus staat al op.

T-bone steak, gebakken aardappelen en sperzieboontjes.

Gisteren weer de favoriet met groente van mijn dochter gegeten:

Gebakken spaghetti met spinazie, paprika, parmezaanse kaas en kipdijfilet.

Nasi van gisteren staat er op het menu. Niets mis mee.

Patat met een groentekroket.

Boer K
Brocolli, aardappelen en afgehakt stuk varken gesmeed tot appetijtelijk visueel lapje.

Aardappels, rode bieten, braadworst. Morgen ook, alleen dan opgebakken aardappels.

Lasagne met een gepimte ijsbergsalade.

meer spaghetti bolognese.

Minikrieltjes in boter in de wok met ui, tuinbonen, groentepakket met kastagnechampignons, fetakaas, citroensap, chilipoeder, cayennepeper, peper en zout.

Worteltjes, aardappelpuree en een vegan schnitzel. Drie mandarijnen toe.

kleine man
Vandaag lekker de laatste dag van mijn vrijgekozen vrije leven. Heerlijk gebakken aardappelen. Geen jus, want een kloddertje mayo is goed genoeg.
Daarbij gestoofde worteltjes met honing. Lijkt moeilijk maar is best makkelijk klaar te maken.
Een varkenshaasje tot sate gesneden, met pindasaus van mijn vriendin.... Smullen..

Vanaf nu een tijd minderen, met stok achter de deur. De pens moet echt kleiner. 140 is niet iets waarvan je denkt dat het gezond is.

Klote. Maar met gezonde tegenzin ga ik nu het traject in.

kleine man
ZAP! schreef:
(quote)
Tip: wikkel ze in zilverfolie.

She's dead.
Wrapped in plastic.

kleine man
1 maart weeg ik minder dan 130. Dat is minimaal 10 minder dan nu.

Ga het gewoon doen. Geen chocolaatjes meer bij de espresso. Geen cashewnootjes meer in de avond. Alleen nog het idee van vette ik, en blije ik.

Ga het gewoon doen, maar wel genieten van de feestdagen, want:

Dik wordt je niet tussen Sint en Oud en Nieuw, maar dik wordt je tussen Oud en Nieuw en Sint.

Maar toch ga ik morgen al starten. Hoop dat ik het redt, en anders heb ik in elk geval het starten gered. Maar dat stelt geen reet voor.

Boer K
Sperziebonen,aardappelen en pangassiusfilet. Yoghurt na.

Boer K
kleine man schreef:
Vandaag lekker de laatste dag van mijn vrijgekozen vrije leven. Heerlijk gebakken aardappelen. Geen jus, want een kloddertje mayo is goed genoeg.
Daarbij gestoofde worteltjes met honing. Lijkt moeilijk maar is best makkelijk klaar te maken.
Een varkenshaasje tot sate gesneden, met pindasaus van mijn vriendin.... Smullen..

Vanaf nu een tijd minderen, met stok achter de deur. De pens moet echt kleiner. 140 is niet iets waarvan je denkt dat het gezond is.

Klote. Maar met gezonde tegenzin ga ik nu het traject in.

Succes gewenst met je afvaltraject.

Ik was op 1/1/2021 140kg bij 1.96; nu 125... Grootste boosdoener was medicijn die als bijwerking heeft 'gewichtstoename'. Nadat ik gestopt was ging ik weer meer terug naar een wat gezonder gewicht... kreeg van het medicijn 'vreetkick', met alle gevolgen van dien.

Ajam paniki, rijst, kroepoek (vega) , tomatensalade.

luigifort schreef:
Minikrieltjes in boter in de wok met ui, tuinbonen, groentepakket met kastagnechampignons, fetakaas, citroensap, chilipoeder, cayennepeper, peper en zout.

Vandaag weer, maar dan nog met als extra courgette en broccoli..

Jan uit Berlijn
Spruitjes met gekookte erpel en sukade.

Ik bid nie veur brune bonen, zei Bartje. Nou, ik wel. Het smaakte mij vandaag weer prima, samen met gebakken aardappeltjes en een karbonaadje.

Jan uit Berlijn schreef:
Spruitjes met gekookte erpel en sukade.

En keertje niet uit eten?

Pasta met spinazie en zalm.

Rogyros schreef:
(quote)

En keertje niet uit eten?

De dag die je wist dat zou komen

Boer K
Ik: MacKroket, Franse frietjes met mayo, yoghurt.
Partner: BigMac, sojatoetje.
Zoon: McNuggets, Franse frietjes met fritessaus, milkshake aardbei.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:25 uur

geplaatst: vandaag om 20:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.