Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 4 december 2021, 18:01 uur
GrafGantz schreef:
M'n vrouw is Amerikaans, die blieft een burger alleen op een zacht broodje
(quote)
M'n vrouw is Amerikaans, die blieft een burger alleen op een zacht broodje
Zou apart onderdeel moeten zijn van de inburgeringscursus: culinair inburgeren.
Vanuit mijn ervaring in de bediening van een goed aangeschreven restaurant kan ik allerlei 'horror-'verhalen daarover opdissen, zoals erop staan ijsblokjes te krijgen om de Chateau Montrose (2e Grand Cru Classé) te 'kunnen' drinken - Marlon Brando zou zeggen the horror
5
Jan uit Berlijn
geplaatst: 5 december 2021, 00:23 uur
Vanavond werkelijk zalig gehapt.
Europees - Japans- Koreaans.
Een kleine greep uit de 8 gangen:
Alba truffel.
Oestertjes met bearnaise.
Hert.
Spruitjes.
Camembert.
Kwark.
De schijf van 5 was duidelijk aanwezig
. Er zaten ook papaja en druifjes bij. En niet te vergeten, de godendrank, van druifjes. 
Europees - Japans- Koreaans.
Een kleine greep uit de 8 gangen:
Alba truffel.
Oestertjes met bearnaise.
Hert.
Spruitjes.
Camembert.
Kwark.
De schijf van 5 was duidelijk aanwezig
. Er zaten ook papaja en druifjes bij. En niet te vergeten, de godendrank, van druifjes. 
4
geplaatst: 5 december 2021, 06:33 uur
6
geplaatst: 5 december 2021, 14:19 uur
Gisteren weer de favoriet met groente van mijn dochter gegeten:
Gebakken spaghetti met spinazie, paprika, parmezaanse kaas en kipdijfilet.
Gebakken spaghetti met spinazie, paprika, parmezaanse kaas en kipdijfilet.
3
Boer K
geplaatst: 6 december 2021, 14:13 uur
Brocolli, aardappelen en afgehakt stuk varken gesmeed tot appetijtelijk visueel lapje.
4
geplaatst: 6 december 2021, 16:15 uur
Aardappels, rode bieten, braadworst. Morgen ook, alleen dan opgebakken aardappels.
4
geplaatst: 6 december 2021, 21:28 uur
Minikrieltjes in boter in de wok met ui, tuinbonen, groentepakket met kastagnechampignons, fetakaas, citroensap, chilipoeder, cayennepeper, peper en zout.
4
geplaatst: 6 december 2021, 21:46 uur
Worteltjes, aardappelpuree en een vegan schnitzel. Drie mandarijnen toe.
2
kleine man
geplaatst: 6 december 2021, 23:03 uur
Vandaag lekker de laatste dag van mijn vrijgekozen vrije leven. Heerlijk gebakken aardappelen. Geen jus, want een kloddertje mayo is goed genoeg.
Daarbij gestoofde worteltjes met honing. Lijkt moeilijk maar is best makkelijk klaar te maken.
Een varkenshaasje tot sate gesneden, met pindasaus van mijn vriendin.... Smullen..
Vanaf nu een tijd minderen, met stok achter de deur. De pens moet echt kleiner. 140 is niet iets waarvan je denkt dat het gezond is.
Klote. Maar met gezonde tegenzin ga ik nu het traject in.
Daarbij gestoofde worteltjes met honing. Lijkt moeilijk maar is best makkelijk klaar te maken.
Een varkenshaasje tot sate gesneden, met pindasaus van mijn vriendin.... Smullen..
Vanaf nu een tijd minderen, met stok achter de deur. De pens moet echt kleiner. 140 is niet iets waarvan je denkt dat het gezond is.
2
kleine man
geplaatst: 6 december 2021, 23:28 uur
1 maart weeg ik minder dan 130. Dat is minimaal 10 minder dan nu.
Ga het gewoon doen. Geen chocolaatjes meer bij de espresso. Geen cashewnootjes meer in de avond. Alleen nog het idee van vette ik, en blije ik.
Ga het gewoon doen, maar wel genieten van de feestdagen, want:
Dik wordt je niet tussen Sint en Oud en Nieuw, maar dik wordt je tussen Oud en Nieuw en Sint.
Maar toch ga ik morgen al starten. Hoop dat ik het redt, en anders heb ik in elk geval het starten gered. Maar dat stelt geen reet voor.
Ga het gewoon doen. Geen chocolaatjes meer bij de espresso. Geen cashewnootjes meer in de avond. Alleen nog het idee van vette ik, en blije ik.
Ga het gewoon doen, maar wel genieten van de feestdagen, want:
Dik wordt je niet tussen Sint en Oud en Nieuw, maar dik wordt je tussen Oud en Nieuw en Sint.
Maar toch ga ik morgen al starten. Hoop dat ik het redt, en anders heb ik in elk geval het starten gered. Maar dat stelt geen reet voor.

2
Boer K
geplaatst: 7 december 2021, 15:38 uur
Sperziebonen,aardappelen en pangassiusfilet. Yoghurt na.
0
Boer K
geplaatst: 7 december 2021, 15:44 uur
kleine man schreef:
Vandaag lekker de laatste dag van mijn vrijgekozen vrije leven. Heerlijk gebakken aardappelen. Geen jus, want een kloddertje mayo is goed genoeg.
Succes gewenst met je afvaltraject.
Ik was op 1/1/2021 140kg bij 1.96; nu 125... Grootste boosdoener was medicijn die als bijwerking heeft 'gewichtstoename'. Nadat ik gestopt was ging ik weer meer terug naar een wat gezonder gewicht... kreeg van het medicijn 'vreetkick', met alle gevolgen van dien.
4
geplaatst: 7 december 2021, 20:05 uur
luigifort schreef:
Minikrieltjes in boter in de wok met ui, tuinbonen, groentepakket met kastagnechampignons, fetakaas, citroensap, chilipoeder, cayennepeper, peper en zout.
Vandaag weer, maar dan nog met als extra courgette en broccoli..
6
geplaatst: 8 december 2021, 00:02 uur
Ik bid nie veur brune bonen, zei Bartje. Nou, ik wel. Het smaakte mij vandaag weer prima, samen met gebakken aardappeltjes en een karbonaadje.
2
geplaatst: 8 december 2021, 08:36 uur
2
geplaatst: 8 december 2021, 18:13 uur
4
Boer K
geplaatst: 8 december 2021, 18:29 uur
Ik: MacKroket, Franse frietjes met mayo, yoghurt.
Partner: BigMac, sojatoetje.
Zoon: McNuggets, Franse frietjes met fritessaus, milkshake aardbei.
Partner: BigMac, sojatoetje.
Zoon: McNuggets, Franse frietjes met fritessaus, milkshake aardbei.
* denotes required fields.