Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 8 december 2021, 21:37 uur
Drukke dag en moe, want te weinig geslapen. Daarom vandaag een pan groentesoep, met balletjes deze maal, want ik eet nog niet helemaal vleesloos. Fruit toe.
0
geplaatst: 8 december 2021, 21:53 uur
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 8 december 2021, 22:13 uur
Mjuman schreef:
Aha, bonjour Michel Le trio infernal
en dan de volgende keer:
La grande bouffe
(quote)
Aha, bonjour Michel Le trio infernal
en dan de volgende keer:
La grande bouffe
Une mauvaise hypothèse. Monsieur Mjuman
0
geplaatst: 8 december 2021, 22:41 uur
Eens te meer het bewijs dat een van de kleinste boeken ter wereld als titel heeft 'Duitse' humor!
Overigens zijt gij geen filmliefhebber, want het zijn beide veine films - met die met de blauwe Bugatti en Marcello Mastroanni als ultieme stijliconen.
3
geplaatst: 8 december 2021, 23:00 uur
Mjuman schreef:
Eens te meer het bewijs dat een van de kleinste boeken ter wereld als titel heeft 'Duitse' humor!
Jan heeft gewoon een boterham gehad

Hier pasta met vijf soorten kaas, koelkast moest leeg.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 8 december 2021, 23:23 uur
Mjuman schreef:
Overigens zijt gij geen filmliefhebber, want het zijn beide veine films - met die met de blauwe Bugatti en Marcello Mastroanni als ultieme stijliconen.
(quote)
Nee, ik kijk zelden films. De laatste tijd dan. En als? Dan grijp ik terug op Spielberg of de door mij geliefde Marx Brothers. Onder intellectuelen zal de 1e minder in de smaak vallen. Maar oké, zal me jeuken. De Marx-broertjes vind ik nabij 100 jaar nog steeds actueel. Dus geniaal.
Duitse humor? Ik had het nooit voor mogelijke gehouden. Dat ik een Gristen-Democraat zou willen omhelzen. Maar bij het afscheid van Angela Merkel is dus daadwerkelijk Nina Hagen gedraaid. Gooi je haren los Mädel
. Ik veronderstel dat Markje Rutte met Gordon komt aankakken. Of één of ander afgestoft klassiek werkje. Over humor gesproken
.
0
Jan uit Berlijn
geplaatst: 8 december 2021, 23:30 uur
dix schreef:
(quote)

Als Nederlander moet je het wel sandwich noemen, toch?
5 gesmolten kazen in 1 pasta zijn zonde, vind ik. Dat rommelt door elkaar.
Tip: leg ze op een plankje en proef ze afzonderlijk. Samen met wat druifjes en stroop en stokbrood ofzo.
4
geplaatst: 9 december 2021, 17:38 uur
Vanavond stokbrood met karbonades en Chinese wokgroenten.
Prima combinatie!
Prima combinatie!

2
Boer K
geplaatst: 9 december 2021, 17:42 uur
Peenstamp avec potatoes, baked onions en spekjes. Jus der by. Rookworst and moutarde.
Vlaflip na.
Vlaflip na.
1
geplaatst: 10 december 2021, 08:46 uur
Jan uit Berlijn schreef:
Tip: leg ze op een plankje en proef ze afzonderlijk. Samen met wat druifjes en stroop en stokbrood ofzo.
Gedaan maar het was geen succes. De pasta kreeg ik nauwelijks weg en de druiven rolden over de grond.
3
Boer K
geplaatst: 10 december 2021, 11:12 uur
Spinazie-a-la-creme, aardappelen en pangassiusfilet. O ja,... gekookt ei erbij.
4
geplaatst: 10 december 2021, 17:42 uur
Gisteren afhaal: bami met babi pangang, foh lam peng poen, saté ajam, atjar tjampoer en kroepoek.
Vandaag aardappels, jus, spinazie.
Morgen kliekjes van gister.
Vandaag aardappels, jus, spinazie.
Morgen kliekjes van gister.
5
geplaatst: 11 december 2021, 09:25 uur
Gisteren had mijn vrouw pasta gemaakt uit een potje van Heinz. Tomato-Basil. Nou, het was vooral een suikerbom. Zoete troep. Net zoals Dominos pizza. Amerikaanse verkrachting van authentieke Italiaanse gerechten.
Mijn dochter en ik hebben het niet opgegeten. We kunnen natuurlijk ook zelf de saus maken. Maar dit is lekker snel...
Ik heb 's avonds nog maar eens in de kast gekeken. Beetje gehakt, champions en een paprikaatje in de pan met teriyaki saus en een beetje mie. Eitje erbij en de buik was weer gevuld.
Waarom er altijd zoveel suiker in die potjes gegooid moet worden... Gemak dient de mens, maar het moet wel lekker zijn.
Mijn dochter en ik hebben het niet opgegeten. We kunnen natuurlijk ook zelf de saus maken. Maar dit is lekker snel...
Ik heb 's avonds nog maar eens in de kast gekeken. Beetje gehakt, champions en een paprikaatje in de pan met teriyaki saus en een beetje mie. Eitje erbij en de buik was weer gevuld.
Waarom er altijd zoveel suiker in die potjes gegooid moet worden... Gemak dient de mens, maar het moet wel lekker zijn.
3
Boer K
geplaatst: 11 december 2021, 13:06 uur
Vanavond...
Ik: 2 broodjes frikandel.
Vrouw: Pizza tonijn.
Zoon: Pizza salami.
Ik: 2 broodjes frikandel.
Vrouw: Pizza tonijn.
Zoon: Pizza salami.
0
geplaatst: 11 december 2021, 16:57 uur
Ik schreef vanochtend over verkrachting van authentieke Italiaanse gerechten....
* denotes required fields.