Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 17 december 2021, 18:29 uur
Zal een leeg topic worden, wie weet immers wat ie vergeet?
Andere topic-suggesties: wat draai je als je kookt, of wat draai je onder 't eten? (eet je trager van Sigur Ros of is techno bevordelijk voor de peristaltiek?)
0
Boer K
geplaatst: 18 december 2021, 06:11 uur
Leptop schreef:
Pizza Maffiosa
Pizza Maffiosa
Recept komt uit Corleone, Sicilie?
2
geplaatst: 18 december 2021, 09:52 uur
Ahum.... het was een gehaalde pizza. Wel van een echte Italiaan, plaatselijk gevestigd. Scherpe salami en zoute anjovis. Was lekker.
1
Boer K
geplaatst: 18 december 2021, 11:12 uur
Leptop schreef:
Ahum.... het was een gehaalde pizza. Wel van een echte Italiaan, plaatselijk gevestigd. Scherpe salami en zoute anjovis. Was lekker.
Weer een maffia-pizzabakker opgepakt in Den Haag | PanoramaAhum.... het was een gehaalde pizza. Wel van een echte Italiaan, plaatselijk gevestigd. Scherpe salami en zoute anjovis. Was lekker.

5
geplaatst: 18 december 2021, 13:49 uur
Crockpot staat voor het eerst aan. Linzencurry wordt het, met rode ui en wortel en paneer en ik maak er vanavond nog wat platbrood bij.
1
geplaatst: 18 december 2021, 14:26 uur
4
geplaatst: 18 december 2021, 15:40 uur
Wraps ( zalm, kipfilet, tomaat, ijsbergsla, knoflooksaus en Philadelphia ).
2
Mssr Renard
geplaatst: 18 december 2021, 19:00 uur
Ja, twee of drie keer per week. Maar soms speel ik vals en stel ik voor iets af te halen, zoals bijvoorbeeld roti of gado gado.
2
geplaatst: 18 december 2021, 19:09 uur
Midnight snack voorspelling: twee bruine boterhammen met kop-, ehhh, hoofdkaas... 

2
geplaatst: 18 december 2021, 19:47 uur
4
geplaatst: 18 december 2021, 21:12 uur
Recept van Yvette van Boven: risotto, rozemarijn, vermouth, kaki, geitenkaas, parmazaan, citroen, walnoot en garnituur met bimi.
5
geplaatst: 18 december 2021, 21:30 uur
Vandaag bij een vriend gegeten.
Roseval aardappelen uit de oven met o.a. rozemarijn, gepofte tomaatjes, pompoenpuree en chateaubriand (met een rode wijn saus/jus).
Heerlijk!
Roseval aardappelen uit de oven met o.a. rozemarijn, gepofte tomaatjes, pompoenpuree en chateaubriand (met een rode wijn saus/jus).
Heerlijk!
4
geplaatst: 18 december 2021, 21:52 uur
Rogyros schreef:
Roseval aardappelen uit de oven met o.a. rozemarijn, gepofte tomaatjes, pompenpuree en chateaubriand.
Heerlijk!
Roseval aardappelen uit de oven met o.a. rozemarijn, gepofte tomaatjes, pompenpuree en chateaubriand.
Heerlijk!
Klassiek voorbeeld van 't lekkerste voor het laatst
Pompenpuree - puree door de pomp? Hier deden we:
voor: risotto met paddestoelen, laagje courgette, daarop salade mesclun met guacamole daarop kreeft met tomatenbavarois - sancerre erbij
hoofd: ossehaas met piedmouton/fondsaus, bloemkool met gorgonzola, peultje met geroosterde amandelsnippers, aardappeltaartje met boerenkool en serrano - wijn: Italiaan, ripasso, uit kerstpakket
na: van fata morgana - gnothi seauton

2
Jan uit Berlijn
geplaatst: 18 december 2021, 22:33 uur
Goeienavond zeg! Das een kookavontuur rond de wereld.
Italiaans, Mexicaans, Frans. Een vleugje Nederlands en Amerikaans.
Bij dezen (
) wil ik mijn medeleven uitspreken aan iedereen in NL, die niet wil/kan koken.
Italiaans, Mexicaans, Frans. Een vleugje Nederlands en Amerikaans.
Bij dezen (
) wil ik mijn medeleven uitspreken aan iedereen in NL, die niet wil/kan koken.
1
geplaatst: 19 december 2021, 02:27 uur
Mjuman schreef:
Pompenpuree - puree door de pomp?
(quote)
Pompenpuree - puree door de pomp?
Ik bedoelde pompoenpuree. Ik heb het inmiddels aangepast. Deze pompoenpuree werd opgeleukt door o.m. kerrie erin te vermengen. Smaakte zeer prima!
3
geplaatst: 19 december 2021, 05:19 uur
Rogyros schreef:
...Ik bedoelde pompoenpuree. Ik heb het inmiddels aangepast...
Me dunkt dat die meestal zo clevere Mjuman dat drommels goed wist!...Ik bedoelde pompoenpuree. Ik heb het inmiddels aangepast...
Mjuman schreef:
...peultje...
Eentje maar? Karig hoor....peultje...
2
geplaatst: 19 december 2021, 13:07 uur
Mjuman schreef:
...peultje...
...peultje...
ZAP! schreef:
Eentje maar? Karig hoor.
Eentje maar? Karig hoor.
Tja, dat doet denken aan de minimalistische opmaak die sommige 'betere' restaurants toepassen, waarbij twee schijfjes wortel, één peul (of twee) vaak de rol vervullen van kleurornament. Wees gerust, het waren er meer.
A propos het recept van het voorgerecht (en de combi ervan) was goeddeels ontleend aan een gerecht dat ik at bij restaurant Auguste (Maarssen) toen het nog een M-ster had

Mssr Renard het streven is hier om 3* p.w. vlees te eten, 2 * p.w. vis en 2* p.w. vega - geen wet van meten en persen
- een pensum van > 40 jr in/met klassieke/nouvelle cuisine valt niet licht te compenseren - immers waar je in/mee omgaat, raak je door besmet 
2
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2021, 13:56 uur
In mijn bubbel eet niemand vlees
Je bent kluizenaar?
* denotes required fields.