MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Jan uit Berlijn
Rudi S schreef:
(quote)

Tja, dit soort zaken komen inderdaad meer in aanmerking voor een tijdschrift als Quote.
Of ander Harry Mens even bellen.

Dat valt wel mee hoor. Er zijn zat mensen die in dit soort zaken héél erg graag eens willen eten en er een tijd lang voor sparen. Daarnaast komen er veel zakenlui. Niet het meest aangename publiek overigens. Al val ik er ook regelmatig onder .
Harry Mens? Dat is toch de slechtste interviewer uit de NL'se TV-geschiedenis?

Wat uit eten betreft vind ik vaak de zaken die er een stuk onder zitten véél interessanter en soms ook beter. Ik zit dan ook ieder jaar te hopen, dat mijn favoriete restaurants géén Michelinster krijgen. Dan komt er vaak opeens heel ander publiek op af. En niet het leukste. Aangezien een avondje uit eten méér is dan het eten alleen. Fijne bediening, aangename muziek, leuke inrichting etc.

Zoals eerder aangegeven vanavond een Gemüse-kebap. Zoals altijd bijzonder lekker.

Boer K
Patatje oorlog klinkt heel militant; misschien zijn er juist nu in het oosten van een oostelijker gelegen land behoeften de rantsoenen aan te vullen van de aldaar aanwezige conflicterende partijen...?

'Patatje conflict' klinkt al beter dan 'oorlog'... Een conflict impliceert mi geen oorlog pur-sang...

We kunnen het natuurlijk ook bij naam benoemen (geen politiek, toch?): "Patat Putin".

Misschien dat Mjuman in staat is om zijn bespiegelingen met ons te delen, want - laten we wel wezen - straks krijgen we weer een nieuwe actie-groep op de journaals, bijvoorbeeld 'kick-out patatje oorlog', ofwel 'KOPO'. Er zijn grenzen!

Jan uit Berlijn
(quote)

(quote)

(quote)

Tja, misschien voortaan even tot 10 tien tellen, want uitgerekend dit weekend is NL geconfronteerd met een lockdown die restauranteten minimaal tot 14/1 onmogelijk maakt. En om dan als Bill Bluffer uitgebreid de dis op te dissen getuigt niet echt van empathie - ik ben echt niet de enige die zich erop had verheugd deze Kerst 'ns niet aan het fornuis te hoeven staan.

En gefeteerd worden door "een zakenrelatie" en dan gezamenlijk minimaal een half minimumloon een bijstands- of een AOW-uitkering voor een alleenstaande stuk te slaan bewerkstelligt dan weer dat die Bill een twee superscript erbij krijgt. Altijd geleerd wat je niet uitgeeft, heb je het snelst verdiend en als er dan gefeteerd wordt tegen genoemde bedragen ben ik altijd Kees Krentenweger die dat relateert aan de omzet die je moet realiseren om een dergelijke marge te kunnen hebben. Heel vaak is - in normale business - de marge 10 - 15% en de (extra) dinerkosten gaan van die marge af. You can do the math!

Aan de andere kant, is er het elfde gebod: gij zult genieten en da's ook iets; misschien tijd om een bekend NL Prinzip ook in Duitsland te hanteren, de kerk midden in het dorp laten - want ook zodanig gefeteerd worden heeft een 'balance' of tegengewicht (verwachting).

Qua Patat heeft de Patat kapsalon een aardig herkomst, enigszins apokrief - dat dan wel. Er was een kapper die bij de naburige shoarma-tent altijd zo'n patatje bestelde - imo echt apocalyptisch - en op een bepaald moment zei: "schrijf maar even op voor me, kapsalon paar deuren verderop". Op een gegeven moment belt die kapper om zijn usual thing te bestellen en de jonge medewerker gaat aan de slag; wanneer zijn baas aan hem vraagt wat "die bizarre combinatie" is, zegt die medewerker, "oh kapsalon".

Ach, niet de eerste confrontatie tussen een Bourgondiër en een Calvinist .
Laat ik voorop stellen, dat deze avond niet mijn keuze was en zéker niet hoefde te betalen .. Ik zou het geheel anders doen. En goedkoper. Ik ken mijn math . Afhankelijk van het financieel belang, uiteraard.

In mijn leven blijft iedere vorm van religie en dus ook de 10 geboden buiten beschouwing. Ik respecteer ieders keuze, maar men moet mij niet lastig vallen met eeuwenoud geneuzel uit een stoffig, achterhaald boekje. Dat door de betrokkenen ook veelvuldig met handen, voeten en Schwanz overtreden is. Maar dat is een volledig andere discussie.

Ik had heerlijk gegeten én gedronken, maar het geheel gaf mij een 'dubbel' gevoel. Als ik dan naar huis loop en daklozen zie liggen....Vandaar ik het op een forum gedropt heb. Soms de tongen los maken heeft wel enigszins toegevoegde waarde.

Ik had het méér geapprecieerd als je was in gegaan op de op 1 na laatste alinea. Je zult het waarschijnlijk afdoen als het 'afkopen*' van.....

*Wist je dat heel veel topkoks (gratis) bijdragen aan voedselbanken en meerdere noodzakelijke maar eigenlijk absurdistische vrijwilligersorganisaties. In een maatschappij, waar het meeste geld naar een klein, héél klein percentage van de bevolking gaat?

Jan uit Berlijn schreef:
(quote)

Ach, niet de eerste confrontatie tussen een Bourgondiër en een Calvinist .
Laat ik voorop stellen, dat deze avond niet mijn keuze was en zéker niet hoefde te betalen .. Ik zou het geheel anders doen. En goedkoper. Ik ken mijn math . Afhankelijk van het financieel belang, uiteraard.

In mijn leven blijft iedere vorm van religie en dus ook de 10 geboden buiten beschouwing. Ik respecteer ieders keuze, maar men moet mij niet lastig vallen met eeuwenoud geneuzel uit een stoffig, achterhaald boekje. Dat door de betrokkenen ook veelvuldig met handen, voeten en Schwanz overtreden is. Maar dat is een volledig andere discussie.

Ik had heerlijk gegeten én gedronken, maar het geheel gaf mij een 'dubbel' gevoel. Als ik dan naar huis loop en daklozen zie liggen....Vandaar ik het op een forum gedropt heb. Soms de tongen los maken heeft wel enigszins toegevoegde waarde.

Ik had het méér geapprecieerd als je was in gegaan op de op 1 na laatste alinea. Je zult het waarschijnlijk afdoen als het 'afkopen*' van.....

*Wist je dat heel veel topkoks (gratis) bijdragen aan voedselbanken en meerdere noodzakelijke maar eigenlijk absurdistische vrijwilligersorganisaties. In een maatschappij, waar het meeste geld naar een klein, héél klein percentage van de bevolking gaat?

Had m'n bericht al weggehaald, omdat ik twijfelde, maar als je toch een punt van maakt. Anastacia zong in een bepaalde song I've paid my dues en in 't Engels heet 't ook wel tit for tat. Als je ergens gaat eten en er wordt flink in de buidel getast, weet je dat er ooit een wederdienst wordt gevraagd - > niets voor niets.

Ooit gewerkt voor een bedrijf waar we soms bij de klant met 4 p. presentaties deden (ieder vanuit zijn eigen domein); waren we wel zo slim om in 1 auto te komen, of de auto niet op het parkeerterrein bij de klant neer te zetten - 4 mensen van één bedrijf en dan allemaal in een fikse middenklasser - denkt de klant alras "moet ik daarvoor betalen?".

Lang de gewoonte gehad om regelmatig - geld uit de broekzak (nimmer een portemonnee op zak) 'af te romen' en in een dicht blik te doen; eenmaal per jaar werd dat geleegd en dan gingen we ervan eten, wat de pot bracht zeg maar, zelf betaald van 'left-overs'.

Noem me een calvinist, als atheïst laat ik de kerk graag midden in het dorp; (leren) roeien met de riemen die je hebt, is niet verkeerd. Met veel poen lekker eten (maken) of aan laten rukken is geen kunst; met minder toch goed en gevarieerd eten is lastiger. Voor 60 - 70 euro kan ik een 4-5 gangenmaaltijd maken, voor 4 p. paar tienen meer zitten er ook nog 3 flessen wijn bij. Goed en gericht inkopen en gebruik maken van opgedane ervaring (in NL en in Zweden).

Nogmaals noem me gerust een calvinist, noem ik jou een patser!

dix
Jan uit Berlijn schreef:

Deze decadente culinaire belevenis kan ik sussen met de belofte, dat mijn volledige dividendopbrengst (net als voorgaande jaren) naar het (hopelijk) Borsato-loze Warchild gaat.
Ik heb je verslag watertandend gelezen, maar bij deze disclaimer werd ik spontaan misselijk. Wees gewoon een vent, haal een doos Mayan Cigars van je dividend.

dix schreef:
(quote)
Ik heb je verslag watertandend gelezen, maar bij deze disclaimer werd ik spontaan misselijk. Wees gewoon een vent, haal een doos Mayan Cigars van je dividend.

Precies! Die laatste (edit: voorlaatste-) alinea maakt het pas fout

Ik zeg: wees een vent en noem het te schenken bedrag dan ook.

Nog een beetje van die superlekkere curry van afgelopen weekend. Naan erbij.

panjoe (moderator)
Bloemkoolfrittata, aardappelkroketjes, en een salade met feta, avocado, en granaatappelpitjes.

Pasta al forno.

Boer K
Groentetaart en lasagne.

Mssr Renard
Een ovenschotel van het één of ander

Driemaal achtereen: oven is in

Hier niet: tweemaal koek en pan en eenmaal stomer - heilbot, zeekraal met lenteui, krieltjes - en dan de vispan (dubbelt) voor de kervelsaus met visfond

Boer K
Spruitenstamp met gebakken spekjes. Mosterdsaus erbij. Jus. Vlaflip als toetje. O ja, kipnuggets ook naast de stamp...

Ik zag zojuist 2 runder saucijsen ontdooiend op een bordje... Benieuwd wat daar nog bij gaat komen.

Gaat vast goed komen!

Mssr Renard
2 x vegetarische roti met extra rotiplaten van de beste Warung van A'dam.

Bami met kip en boontjes.

Zalm in bladerdeeg. Simpele salade erbij.

Pastinaaksoep uit de slow cooker. Brood erbij.

Pannenkoeken

Boer K
Vlinderpasta, kookroom, pesto, champignons, cherrytomaatjes en kipblokjes... That spells 'kip-pesto schotel'.

Mssr Renard schreef:
2 x vegetarische roti met extra rotiplaten van de beste Warung van A'dam.

En welke is dit dan?

Mssr Renard
-SprayIt- schreef:
(quote)

En welke is dit dan?

Warung Sranang Makmur in Oost

Mssr Renard schreef:
(quote)

Warung Sranang Makmur in Oost

900 meter van mijn huis, merci! Ikzelf vind de LALLA ROOKH ook altijd erg lekker, weet niet of je die kent.

Mssr Renard
-SprayIt- schreef:
(quote)

900 meter van mijn huis, merci! Ikzelf vind de LALLA ROOKH ook altijd erg lekker, weet niet of je die kent.

Ik ken (pas) twee of drie roti-plekken in heel Amsterdam. 1 in Noord, 1 bij de Cuypersmarkt (erg fijn, maar vaak dicht) en degene die ik net noem. Maar dan probeer ik Lalla Rookh ook een keer. Ik moet dan nog wel helemaal naar Noord fietsen daarna. En vanaf februari werk ik in Zuid-Oost, niet meer in het centrum.

Hamburgers met frietjes.
Chocomousse na..

Rode bieten.

Prei met macaroni en een vegetarische schnitzel. En wat een dorst ik daarna had! Kwam zeker door die pastasaus. Gelukkig heb ik altijd een paar flessen mineraalwater op voorraad.

Boer K
Kerstavondvreten:
Gebakken aardappelpartjes, worteltjes en doperwtjes, wiener schnitzel.

Geen idee. Ik ga vanavond naar mijn broer en schoonzus in Almelooo en die hebben iets besteld. Word dus een verassing.

Kalkoengebraad, roerbakgroenten en aardappelkroketjes.
Vla voor na.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:43 uur

geplaatst: vandaag om 01:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.