Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
2
geplaatst: 24 december 2021, 11:32 uur
de vla is geschrapt en het wordt nu groentensoep voor voor.
0
Boer K
geplaatst: 24 december 2021, 13:24 uur
Mijn vrouw heeft ook iets in petto voor mij, maar dan na het kerstdiner... Volgens mij ga ik ook genieten, want alles wat zij klaar maakt is een suc*6... 

2
geplaatst: 24 december 2021, 14:29 uur
Michiel Cohen schreef:
...een verassing...
Dus we zien je niet weer?...een verassing...
6
geplaatst: 24 december 2021, 14:33 uur
Middagsnack: bamischijf met satésaus.
Avondeten: rode bieten.
Kerstborrel: ik heb een fles limoncello in de koelkast gezet (maar die moet in de vriezer, zo blijkt).
Midnight snack: kaas-ui bollen met extra kaas en mogelijk ook met komkommer.
Morgen bloemkool met rollade.
Tot zondag en eet smakelijk altesaam.
Avondeten: rode bieten.
Kerstborrel: ik heb een fles limoncello in de koelkast gezet (maar die moet in de vriezer, zo blijkt).
Midnight snack: kaas-ui bollen met extra kaas en mogelijk ook met komkommer.
Morgen bloemkool met rollade.
Tot zondag en eet smakelijk altesaam.
2
geplaatst: 24 december 2021, 14:48 uur
Mssr Renard schreef:
Fijne kerst makker!
Merry X-Mass (everyone)! Fijne kerst makker!

1
Mssr Renard
geplaatst: 24 december 2021, 16:59 uur
Ik werd laatst nog aangenaam verast door een houtkachel.
4
geplaatst: 25 december 2021, 10:15 uur
Gisteren visschotel, hapjespandingen, stokbrood met kazen.
Vandaag kippenpootjes en groenten op z'n Japans uit de crockpot.
Vandaag kippenpootjes en groenten op z'n Japans uit de crockpot.
5
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 december 2021, 10:24 uur
Bloemkoolrijst met rode linzenstoof met pompoen, zoete aardappels en bospeen. Van gisteren is verder nog wat soep over, niet geheel ontoevallig ook met rode linzen en zoete aardappels. Maar ik eet ook andere dingen, zoals groene linzen en kruimige aardappelen. 

3
geplaatst: 25 december 2021, 16:13 uur
Gebraden zalm, eendenborstfilet, aardappel-venkelschotel en langzaam gegaarde wortels met knoflook.
Dessert buffet.
Dessert buffet.
4
geplaatst: 25 december 2021, 16:24 uur
O ja, toetje doen we vandaag ook aan: vanille pudding met aardbeiensaus van die lieve Mona.
3
Boer K
geplaatst: 25 december 2021, 17:17 uur
Gourmet zonder mayonaise, maar met stokbrood en kruidenboter, huzarenslaatje en sauzen bij de vlees- en visschotel.
4
geplaatst: 25 december 2021, 19:25 uur
Een paar lekkerbekjes in de pan gedaan. Daarvoor heb ik onder de warme douche gestaan om te ontdooien na mijn mountainbiketraining. Het was hels koud op de fiets.
3
Boer K
geplaatst: 26 december 2021, 14:05 uur
Mijn persoonlijke basic kerstmenu: Loempia speciaal met witte lijs en beker satésaus. Géén tasje bij, ook zo lekkel.
4
geplaatst: 26 december 2021, 14:09 uur
Rollade, rijst, sperzieboontjes met champignons.
Hazelnootmousse.
Hazelnootmousse.
5
geplaatst: 26 december 2021, 14:48 uur
Ik maak vandaag een pan groentesoep, en ben nu de aardappels aan het schillen voor een zuurkoolstamppot. Met vegan spekreepjes en een rookworst. Verheug me nu al op de maaltijd.
5
geplaatst: 26 december 2021, 15:22 uur
Restje pastinaaksoep en verder stokbroodje met lekkere dingetjes.
3
geplaatst: 26 december 2021, 18:21 uur
Kerstdiner bij de oude heer en mevrouw Graf: bloemkool-pastinaaksoep, Hollandse garnalencocktail, rosevalaardappeltjes uit de oven, sla, snijbonen met spekjes, stoofperen en dikbilbiefstuk van een lokale koe. Nagerecht weet ik nog niet. De wijn voor bij het hoofdgerecht (Zinfandel uit Californië, gerijpt op eiken bourbonvaten) kwam uit mijn koker 

4
geplaatst: 26 december 2021, 18:33 uur
Kerstdiner bij schoonouders gister:
Vooraf: 2 schalen sushi waarvan 1 vega
Hoofd: Konijn
Côte de boeuf met kruidenboter
Gegrilde tonijn
Vegetarische quiche met groene asperges en limoen
Aardappelpuree met gebakken ui, Rode kool met appeltjes en rozijnen, Stoofpeertjes, Worteltjes, Patatjes.
Na: Grand dessert met oa Ijs, slagroom, brownie, tiramisu etc.
Vooraf: 2 schalen sushi waarvan 1 vega

Hoofd: Konijn
Côte de boeuf met kruidenboter
Gegrilde tonijn
Vegetarische quiche met groene asperges en limoen
Aardappelpuree met gebakken ui, Rode kool met appeltjes en rozijnen, Stoofpeertjes, Worteltjes, Patatjes.Na: Grand dessert met oa Ijs, slagroom, brownie, tiramisu etc.
6
geplaatst: 26 december 2021, 18:36 uur
Vandaag thuis simpel een vegetarische zoete aardappelsoep met rode paprika, wortel, knoflook en peterselie. Afbakbrood met kruidenboter en brie.
4
geplaatst: 27 december 2021, 11:42 uur
Vandaag: de restjes van gisteren.
Gisteren: voorgerecht geitenkaasballetjes met hazelnoot en cranberry, crostini met rucola en rosbief, eendeborst met wortel en mandarijn. Hoofdgerecht een maiskip sous vide ras el hanout met bloemkoolrisotto, wortelcreme vadouvan en een saus van balsamico en peren-kersenstroop. Nagerecht: cake kweepeer en vanilleijs (uiteraard zelf gemaakt) met crumble van koffie en cacao.
Eergisteren was ook al zo'n feest, zodat we vanmorgen maar de bossen in zijn geweest, 5 km hardlopen.
Gisteren: voorgerecht geitenkaasballetjes met hazelnoot en cranberry, crostini met rucola en rosbief, eendeborst met wortel en mandarijn. Hoofdgerecht een maiskip sous vide ras el hanout met bloemkoolrisotto, wortelcreme vadouvan en een saus van balsamico en peren-kersenstroop. Nagerecht: cake kweepeer en vanilleijs (uiteraard zelf gemaakt) met crumble van koffie en cacao.
Eergisteren was ook al zo'n feest, zodat we vanmorgen maar de bossen in zijn geweest, 5 km hardlopen.
2
geplaatst: 27 december 2021, 14:39 uur
Kip Cordon Blue. Ik weet alleen nog niet zeker of ik er rode kool bij doe als groente.
* denotes required fields.