MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Lasagne.

Leftovers, what else?

Niet veel, misschien een omelet. Ben alweer helemaal volgepropt op werk.

Mssr Renard
Vanavond lekkere snert, hoor ik net.

Op werk had ik left-over-kerststol in plaats van belegde boterhammen.

Ik twijfel nog tussen 3 sterren ergens in Berlijn of zelfgemaakte Thai.

Ach, het beste kan ik mevrouw Etta de Thai laten bereiden. Dan snijd ik wel de groenten en regel de muziek (van Bowie of van Reed, allicht)

Voor de 3e dag op rij bloemkool, dus voor de verandering maar eens gebakken aardappelschijfjes erbij. En rollade, ook voor de 3e maal.

Mssr Renard
ZAP! schreef:
Voor de 3e dag op rij bloemkool, dus voor de verandering maar eens gebakken aardappelschijfjes erbij. En rollade, ook voor de 3e maal.

Heb je weleens bloemkoolsteak gemaakt? Met een groot mes de bloemkool in grote dikke repen snijden en dan braden. Heerlijk man.

Mssr Renard schreef:
(quote)

Heb je weleens bloemkoolsteak gemaakt? Met een groot mes de bloemkool in grote dikke repen snijden en dan braden. Heerlijk man.

In het fijne kookboek ‘Eva’s Keukenkast’ staat iets soortgelijks, te weten ‘ Bloemkool Parmigiana’ . Ook mooie plakken, maar dan in/uit de oven. Mijn vegadochter loves it

Wij zijn verstokte liefhebbers van de klassieke wijze, zoals mijn moeder het altijd maakte. In zijn geheel koken (natuurlijk wel de bladen eraf), van het vocht een saus maken (met maïzena). Serveren in een glazen schaal (al zo'n 40, misschien wel 50 jaar dezelfde vuurvaste), saus erover en flink wat nootmuskaat daarover.

Jouw versie klinkt wel goed hoor, Mssr Renard, misschien zal ik het es voorzichtig opperen...

Mssr Renard schreef:
(quote)

Ook een vegetariër wil wel eens ergens zijn mes in zetten om zich uit leven als een kannibaal

Eerlijk is eerlijk - bloemkool stevig houden loont

Hier: viscurry met paksoi, ui koreander en kokosmelk erdoor, zilvervliesrijst erbij.

Vandaag: gourmetten bij schoonouders.
Vanavond: Rennies

Doppers und wortels.

sajoer boontjes, kipsate, rijst.

Kebab met broodjes, salade en frietjes.

Vanavond een muziekavondje bij een goede vriend. Op het menu staat Turks brood met lamsshoarma, knoflooksaus, beetje geraspte kaas en wat sla. En bier.

Rogyros schreef:
Vanavond een muziekavondje bij een goede vriend. Op het menu staat Turks brood met lamsshoarma, knoflooksaus, beetje geraspte kaas en wat sla. En bier.

...en wellicht nog wat muziek ?

Hier nog wat restjes uit de koelkast: allerlei paddenstoelen, ui, knoflook, witte wijn, blauwe kaas, peterselie, room, spek en pasta.

Leptop schreef:
(quote)

...en wellicht nog wat muziek ?

Op dit moment staat Nils Lofgren - Acoustic Live (1998) op!

Spareribs, nasi en broccoli.

Varkenshaas uit de slowcooker, gemarineerd in sojasaus, bruine suiker, kippenbouillon, knoflook en balsamicoazijn. Daarbij rosevalaardappeltjes uit de oven en sperziebonen. Slowcooker staat al aan vanaf 1 uur vanmiddag, dus het hele huis ruikt lekker ondertussen

Mssr Renard
Gado Gado, Tumis boontjes, Sambal goreng udang, Bali telor, en Bakabana als toetje, met erbij een alcoholvrije Lowlander I.P.A.

Boerenkool. Morgen ook.

Mssr Renard schreef:

alcoholvrije Lowlands I.P.A.

Bedoel jij Lowlander?

pannenkoeken.

Mssr Renard
Rudi S schreef:
(quote)

Bedoel jij Lowlander?

Ja, die.

Snel 2 kipsausijsjes gegeten en wat Brocoli. Vanaf 20.00 moet ik mijn 2e shift draaien voor de top 1000 van 1Twente tot 22.00. De eerste was van 04.00 tm 20.00 .

Michiel Cohen schreef:
...Vanaf 20.00 moet ik mijn 2e shift draaien voor de top 1000 van 1Twente tot 22.00. De eerste was van 04.00 tm 20.00 .
Wel graag een beetje ontopic blijven. Succes met je shift!

Pannenkoeken. ( stroop, spek, poedersuiker).

Nog een beetje van die chille sajoer boontjes met rijst.

Morgen en overmorgen ben ik weg, maar ik weet al wel wat we gaan eten (want dat is al tien jaar lang iedere oud en nieuw hetzelfde).

Vrijdag: boerenkool met vegaworst, oliebollen

Zaterdag: stokbrood met zelfgemaakte salades, croissantje vegashoarma, restjes boerenkool.

Vandaag Croques Monsieurs

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.