Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
4
geplaatst: 14 september 2020, 15:45 uur
GrafGantz schreef:
M'n vrouw had op zaterdag de slow-cooker weer eens opgestart voor een van m'n favorieten: "pulled lemon garlic chicken".
M'n vrouw had op zaterdag de slow-cooker weer eens opgestart voor een van m'n favorieten: "pulled lemon garlic chicken".
Na die lemon party van jou eerder deze maand weet ik nu niet zo goed wat ik met deze nieuwe cryptische omschrijving aanmoet. Vannacht maar eens heel voorzichtig googlen, met het bleekwater bij de hand.
2
geplaatst: 14 september 2020, 15:46 uur
GrafGantz schreef:
M'n vrouw had op zaterdag de slow-cooker weer eens opgestart voor een van m'n favorieten: "pulled lemon garlic chicken". (...) het is echt fingerlicking good, al kom je van elke portie ten minste 5 kilo aan. Vandaar ook die dad bod...
M'n vrouw had op zaterdag de slow-cooker weer eens opgestart voor een van m'n favorieten: "pulled lemon garlic chicken". (...) het is echt fingerlicking good, al kom je van elke portie ten minste 5 kilo aan. Vandaar ook die dad bod...
Bekend fenomeen: maat van me is - met een vrouw die altijd copieuze sauzen (room en boter) bij de gerechten maakt - in 12 jaar samenwonen zeker 15 kilo aangekomen. Zelf in de keuken staan geeft dat dan een verschil? Ja hoor, ben gewoon stevig begonnen (90+) en zo gebleven
Heden hier: couscous, merguez, ratatouille
2
geplaatst: 14 september 2020, 15:47 uur
Wij installeren ons tegen zessen in het najaarszonnetje met een plankje vol lekkers en een wit wijntje uit Groesbekistan.
0
geplaatst: 14 september 2020, 16:10 uur
dix schreef:
Na die lemon party van jou eerder deze maand weet ik nu niet zo goed wat ik met deze nieuwe cryptische omschrijving aanmoet. Vannacht maar eens heel voorzichtig googlen, met het bleekwater bij de hand.
(quote)
Oh, het had "pulled lemon garlic butter chicken" moeten zijn, mijn fout. Hoop dat dit een beetje gaat helpen met het googlen.
2
geplaatst: 14 september 2020, 19:02 uur
Een goed gevulde salade met een gebakken Jipburger (zo schijnen die te heten).
2
geplaatst: 14 september 2020, 22:40 uur
Vandaag lekker buiten gegeten: penne met spekjes, ricotta, artisjok, champies en tomaat.
1
geplaatst: 15 september 2020, 14:38 uur
Aardappelen met jus, doppers met wortels en een stukje kip.
2
geplaatst: 15 september 2020, 14:42 uur
Volkorenpita's met vegetarische basisreepjes met shoarmakruiden en veel sla en rauwkost.
2
Onweerwolf
geplaatst: 15 september 2020, 14:43 uur
Al gehad: schaaltje brinta, banaan, 4 boterhammen, 3 koppen koffie, beker karnemelk
Nog te gaan: 1 kop koffie, kliekje macaroni, schaal magere yoghurt, 2 mandarijnen, 2 crackers met kaas, 1 liter thee.
Nog te gaan: 1 kop koffie, kliekje macaroni, schaal magere yoghurt, 2 mandarijnen, 2 crackers met kaas, 1 liter thee.
1
geplaatst: 15 september 2020, 16:32 uur
Nog al bezig dagje, wordt een frietje hete kip van Alet (Eindhoven).
Morgen weer aan het fornuis.
Morgen weer aan het fornuis.
0
geplaatst: 15 september 2020, 23:02 uur
1
geplaatst: 16 september 2020, 21:35 uur
BBQ + bier in fijn gezelschap, na een bescheiden wandeling over landgoed Hardenbroek.
1
geplaatst: 16 september 2020, 23:57 uur
dix schreef:
Scheermessen en krabbepootjes.
Scheermessen en krabbepootjes.
Op een doordeweekse dag? Klinkt beetje als compensatie voor - niet leverbare? - Nijn.
Hier wast heilbot, met kruiden/mosterdsaus, roseval aardappel en roerbakspinazie met shitake en amandelen. Geen wijn ogv doordeweekse dag

0
geplaatst: 17 september 2020, 07:40 uur
Mjuman schreef:
(quote)
Op een doordeweekse dag? Klinkt beetje als compensatie voor - niet leverbare? - Nijn Dinsdag marktdag op de Binnenrotte, maar de vegetariër onder ons meldt zich bij voorkeur op woensdag. Met stoom en kokend water heb ik ze 24 uur vers kunnen houden, bij wijze van spreken dan.
Het konijn ligt nu te besterven in de vriezer. Er was een kok gecharterd, maar die bleek de hele middag met zijn eigen konijn aan de slag te zijn gegaan

0
geplaatst: 17 september 2020, 10:50 uur
dix schreef:
Dinsdag marktdag op de Binnenrotte, maar de vegetariër onder ons meldt zich bij voorkeur op woensdag. Met stoom en kokend water heb ik ze 24 uur vers kunnen houden, bij wijze van spreken dan.
Het konijn ligt nu te besterven in de vriezer. Er was een kok gecharterd, maar die bleek de hele middag met zijn eigen konijn aan de slag te zijn gegaan
(quote)
Dinsdag marktdag op de Binnenrotte, maar de vegetariër onder ons meldt zich bij voorkeur op woensdag. Met stoom en kokend water heb ik ze 24 uur vers kunnen houden, bij wijze van spreken dan.
Verse vis en schaaldieren is inderdaad een serieus issue. Veel viszaken hebben de afgelopen 10 - 15 jaar hel loodje gelegd - hier in de wijk is er wel een enkele bijgekomen, maar het aanbod (mediterrane focus) is te beperkt - en het ene alternatief (vis van de super) is geen reëel alternatief en het andere de yuppen-viszaak cum traiteur heel prijzig. Moet er - eerlijksheidshalve - wel bij vertellen dat de zeeduivel van hen (á 3,75 /100 g) wel van goede kwaliteit is.
Ook (eenmaal bereid) koud konijn kan een toepassing vinden in terrine met o.m. port, hazelnoten, wortel en nog wat dingsels.
Was even bang dat de deal met konijnenman Zap! was misgegaan

0
geplaatst: 17 september 2020, 11:05 uur
Ja, waar is de visboer? Bij de meeste visboeren heb je alleen nog kant en klaar spul. Hier in Den Bosch staat wel1x per week op de markt een stel kerels met mooie vis. Niet heel veel keus, maar dat vind ik altijd juist een goed teken. Ze fileren altijd waar je bijstaat en je kunt voor een appel en een ei nog wat visafval meekrijgen voor de bouillon. Veel restaurantmedewerkers komen er ook vis halen. En het is ook nog eens goedkoper dan bij de AH.
0
geplaatst: 17 september 2020, 15:12 uur
dix schreef:
Het konijn ligt nu te besterven in de vriezer.
Nog nooit gehoord van besterven in de vriezer, dat kan dus ook?Mijn naam is haas!Het konijn ligt nu te besterven in de vriezer.
3
geplaatst: 17 september 2020, 17:16 uur
Rib eye, aardappelpureetje (sausje erbij) en spinazie.
Eerst even de tour afkijken.
Eerst even de tour afkijken.
5
geplaatst: 17 september 2020, 17:51 uur
Tajine met pompoen, rode ui, kikkererwten, rozijnen, feta en amandelen.
* denotes required fields.