Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
1
geplaatst: 18 september 2020, 18:01 uur
Aardappelen met jus, sla met gesnipperde ui e.d., stukje konijn filet. Na: ruimte ijsje.
2
geplaatst: 18 september 2020, 18:06 uur
Tomatensoepje met stokbrood en diverse smeersels. Fijn weekend!

2
geplaatst: 18 september 2020, 18:16 uur
Spies van ossehaas, ciabatta erbij, zelfgemaakte kruidenboter (walnoten), goed gevulde salade en haricots verts roerbak. Wijn is nog een dingetje - denk aan lichtgekoelde Merlot 

1
geplaatst: 18 september 2020, 18:39 uur
Bami met een pittig stukje kip uit de oven, roerbak groenten.
2
geplaatst: 18 september 2020, 18:57 uur
Pannenkoek van spitskool, lenteui en spekjes, topping een saus van ketchup, ketjap en worchestersaus, likje mayo. Weer eens wat anders.
2
geplaatst: 18 september 2020, 19:10 uur
Biefstuk met Ajvar, Frites (zelf gesneden) met Andalouse, Salade en glas Merlot, eet smakelijk!
0
geplaatst: 18 september 2020, 19:16 uur
0
geplaatst: 18 september 2020, 20:29 uur
Nope. Aanrader?
Ik zoek meestal meerdere recepten online op en verzin dan mijn eigen variatie op het gerecht. Heb de Shakshouka vandaag gemaakt met o.a. spinazie, sperziebonen en paprika.
0
geplaatst: 18 september 2020, 21:34 uur
Koenr schreef:
Nope. Aanrader?
Ik zoek meestal meerdere recepten online op en verzin dan mijn eigen variatie op het gerecht. Heb de Shakshouka vandaag gemaakt met o.a. spinazie, sperziebonen en paprika.
(quote)
Nope. Aanrader?
Ik herkende het gerecht. Met o.m 24 kitchen is een kookboek geen must, behalve als er goede technieken in staan. Vega is - opgegroeid in de vorige eeuw toen vlees. vis en gevogelte in ons ROM gebeiteld stond - best een issue.
Van Mimoun pikte ik bijv een recept op met filodeeg, pompoen, feta en doperwten en dat is uiterst smakelijk. En aan een Deens restaurant hield ik een goed recept van bietjes, met gegrilde kaas, vruchtensaus en quinoa over
- deels zelf verder uitgewerkt.Veel leer je in de praktijk - ben keukenhulp geweest in Stockholm
- en door te proberen.En anders, check: Wat eten we vandaag?
1
geplaatst: 19 september 2020, 16:10 uur
Pannenkoeken (met Maggi). Vooraf sla met wortel/ui/komkommerschijfjes op zuur en slasaus.
-edit- Morgen ongeveer idem.
-edit- Morgen ongeveer idem.
1
geplaatst: 19 september 2020, 18:17 uur
Gehaktbrood staat in de oven, pandan rijst, roerbak groenten en babi pangang.
1
geplaatst: 20 september 2020, 18:53 uur
!!! AllemeMaggi's, weet je wel, en alles is voor Bassie.
Een oude foto: https://i.ibb.co/fnDLHh7/32931171597-258d15499a-w.jpg
Even uitsmeren nog, oprollen en smullen maar.
Een oude foto: https://i.ibb.co/fnDLHh7/32931171597-258d15499a-w.jpg
Even uitsmeren nog, oprollen en smullen maar.
3
geplaatst: 20 september 2020, 20:27 uur
Geroerbakte cq gestoofde pot van pompoen, zoete aardappel, rode ui, knoflook, funghi trifolati, biefreepjes, pijnboompitjes, lenteui en truffelolie. Een rode Graves als begeleider.
2
geplaatst: 21 september 2020, 19:26 uur
Ik voorspel dat ik morgen een uitgebreide double-vega-burger ga eten. Dit mede om ook een bijdrage in 'vraag van de dag'-topic te kunnen doen. Hopen dat het goed afloopt, want ik heb ook wel zin in een frietje halen... En voor de zekerheid voorspel ik ook dat er morgen alweer een andere vraag in dat topic aan de orde is.
2
geplaatst: 21 september 2020, 21:14 uur
Roerbakmie met entrecotereepjes, hazelnoten, paksoi, shi-take, rode ui en zelfgewrochte roerbaksaus.
* denotes required fields.