MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Pasta met pesto, pancetta en rucola.

Aardappelen met jus, sla met gesnipperde ui e.d., stukje konijn filet. Na: ruimte ijsje.

Lin
Tomatensoepje met stokbrood en diverse smeersels. Fijn weekend!

Bobotie

Spies van ossehaas, ciabatta erbij, zelfgemaakte kruidenboter (walnoten), goed gevulde salade en haricots verts roerbak. Wijn is nog een dingetje - denk aan lichtgekoelde Merlot

Tajine met kip en paprika met rijst erbij.

Bami met een pittig stukje kip uit de oven, roerbak groenten.

Pannenkoek van spitskool, lenteui en spekjes, topping een saus van ketchup, ketjap en worchestersaus, likje mayo. Weer eens wat anders.

Shakshouka.

Biefstuk met Ajvar, Frites (zelf gesneden) met Andalouse, Salade en glas Merlot, eet smakelijk!

Koenr schreef:
Shakshouka.

Kookboek van Ottolenghi in huis?

Saotosoep en roti met chia siew.

Mjuman schreef:
(quote)

Kookboek van Ottolenghi in huis?

Nope. Aanrader?

Ik zoek meestal meerdere recepten online op en verzin dan mijn eigen variatie op het gerecht. Heb de Shakshouka vandaag gemaakt met o.a. spinazie, sperziebonen en paprika.

Koenr schreef:
(quote)

Nope. Aanrader?

Ik zoek meestal meerdere recepten online op en verzin dan mijn eigen variatie op het gerecht. Heb de Shakshouka vandaag gemaakt met o.a. spinazie, sperziebonen en paprika.

Ik herkende het gerecht. Met o.m 24 kitchen is een kookboek geen must, behalve als er goede technieken in staan. Vega is - opgegroeid in de vorige eeuw toen vlees. vis en gevogelte in ons ROM gebeiteld stond - best een issue.
Van Mimoun pikte ik bijv een recept op met filodeeg, pompoen, feta en doperwten en dat is uiterst smakelijk. En aan een Deens restaurant hield ik een goed recept van bietjes, met gegrilde kaas, vruchtensaus en quinoa over - deels zelf verder uitgewerkt.

Veel leer je in de praktijk - ben keukenhulp geweest in Stockholm - en door te proberen.

En anders, check: Wat eten we vandaag?

Pannenkoeken (met Maggi). Vooraf sla met wortel/ui/komkommerschijfjes op zuur en slasaus.

-edit- Morgen ongeveer idem.

Gehaktbrood staat in de oven, pandan rijst, roerbak groenten en babi pangang.

Thudd
Pizza di Corleone.

dix
Fish & Chips
Met mashed peas

Thudd
Broodjes hamburger.

Net (lunch) wentelteefjes gemaakt, vanavond Lasagna.

Smoorkip met rijst en paksoisalade.

ZAP! schreef:
Pannenkoeken (met Maggi).
?!

!!! AllemeMaggi's, weet je wel, en alles is voor Bassie.

Een oude foto: https://i.ibb.co/fnDLHh7/32931171597-258d15499a-w.jpg
Even uitsmeren nog, oprollen en smullen maar.

Geroerbakte cq gestoofde pot van pompoen, zoete aardappel, rode ui, knoflook, funghi trifolati, biefreepjes, pijnboompitjes, lenteui en truffelolie. Een rode Graves als begeleider.

Thudd
Lasagne.

Aardappelen met jus, tweede oogst boontjes.

Spaghetti

Ik voorspel dat ik morgen een uitgebreide double-vega-burger ga eten. Dit mede om ook een bijdrage in 'vraag van de dag'-topic te kunnen doen. Hopen dat het goed afloopt, want ik heb ook wel zin in een frietje halen... En voor de zekerheid voorspel ik ook dat er morgen alweer een andere vraag in dat topic aan de orde is.

Roerbakmie met entrecotereepjes, hazelnoten, paksoi, shi-take, rode ui en zelfgewrochte roerbaksaus.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:47 uur

geplaatst: vandaag om 18:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.