Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
5
geplaatst: 23 januari, 18:37 uur
Leftover van gisteren: pittige spaghetti met een groente mengsel (gestoofde paprika, ui, courgette, aubergine in een fijne marinade).
5
geplaatst: 23 januari, 21:21 uur
Heden: uit de wok vega-vlees stukkens met shi-take, ui, paprika, paksoi en wortel, met zelfgewrochten roerbaksaus - dimsum erbij met chilitomatensaus.
Gisteren was 't zo serieus dat ik 't niet uitvoerig durf te beschrijven: 5 gangen met vis+salade, schaaldier, vis/pasta, fazant met saus, dessert met chocolade - uiteraard met wijn en gasten - die veilig naar huis wandelden
Gisteren was 't zo serieus dat ik 't niet uitvoerig durf te beschrijven: 5 gangen met vis+salade, schaaldier, vis/pasta, fazant met saus, dessert met chocolade - uiteraard met wijn en gasten - die veilig naar huis wandelden

4
geplaatst: 23 januari, 23:05 uur
Op verzoek van onze jongste zoon een AVG-tje: aardappels, broccoli met kaassaus, een salade en draadjesvlees.
2
geplaatst: 24 januari, 16:55 uur

Ik ben blij dat ik het niet hoef te ruiken. Ik zag de afgelopen weken ook snert en lever voorbij komen. De drie gruwelgerechten. Waarbij snert nog het minst erg is. Nu ik dit typ voel ik de koude rillingen over mijn rug gaan, hahaha!!!
2
geplaatst: 24 januari, 16:56 uur
Vanavond bij ons op het menu andijviestamppot, met een kippenbout en meegebakken champignons.
1
geplaatst: 24 januari, 17:36 uur
Rogyros schreef:
...snert en lever.... gruwelgerechten...
Puur snoepgoed. Top-10 materiaal....snert en lever.... gruwelgerechten...
4
geplaatst: 25 januari, 18:59 uur
Leptop schreef:
Okonomiyaki
Okonomiyaki
Goed spul, wat zijn je favo toppings? In een nieuw kookboek dat ik heb staat ook een recept voor friet met okonomiyaki toppings, waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?

Ik had nog een restje pompoen preitaart.
2
geplaatst: 25 januari, 20:15 uur
madmadder schreef:
Goed spul, wat zijn je favo toppings? In een nieuw kookboek dat ik heb staat ook een recept voor friet met okonomiyaki toppings, waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?
(quote)

Standaard met ketchup, soja saus, honing, mosterd en mirin. Heb je interessante varianten?
3
geplaatst: 25 januari, 20:22 uur
Niet echt, maar ik vind het altijd leuk om te lezen hoe anderen het eten want er zijn zoveel manieren. Ik eet altijd de classic met bonito flakes, Japanse mayo en okonomiyaki saus. Die laatste is wel echt heel lekker en makkelijk zelf te maken:
▢ 1½ Tbsp sugar
▢ 2 Tbsp oyster sauce
▢ 4 Tbsp ketchup
▢ 3½ Tbsp Worcestershire sauce
▢ 1½ Tbsp sugar
▢ 2 Tbsp oyster sauce
▢ 4 Tbsp ketchup
▢ 3½ Tbsp Worcestershire sauce
6
geplaatst: 25 januari, 20:40 uur
Medaillon van zeeduivel, tomaten/paprika/visfondsaus, gesmoorde palmkool met oregano, knoflook en hazelnoten, krieltjes.
3
geplaatst: 26 januari, 08:15 uur
Gisteren pasta in een romige champignonsaus, met naast de champignons een uitje, wat doperwtjes, cherrytomaatjes en rucola.
2
geplaatst: 26 januari, 08:18 uur
Leptop schreef:
Okonomiyaki
Okonomiyaki
Ik moest opzoeken wat het was. Had er nog nooit van gehoord. Lijkt me een prima gerecht!
4
geplaatst: 26 januari, 20:33 uur
Vandaag was 't couscous met kipmerguez en ratatouille - rucola met gorgonzola erbij.
Veel tijd kwijt geweest met (vega)burgers maken: met gerookte tahoe, shitake, koreander, paprika, zongedroogde tomaat, verse koreander en ras-al-hanout. Door de omvang van de rookoven ging het rookproces op een bepaald punt fout. Moeten beëindigen; bij gas kon ik de rookoven (Camerons) op twee pitten zetten, goed opletten en af en toe grote pit iets lager zetten. Dat werkte dus niet op 2 inductieplaten. Nu dus een grote Camerons rookoven over
Vrijdag of anders morgen even kijken hoe de burgers smaken en of ze geslaagd zijn
Veel tijd kwijt geweest met (vega)burgers maken: met gerookte tahoe, shitake, koreander, paprika, zongedroogde tomaat, verse koreander en ras-al-hanout. Door de omvang van de rookoven ging het rookproces op een bepaald punt fout. Moeten beëindigen; bij gas kon ik de rookoven (Camerons) op twee pitten zetten, goed opletten en af en toe grote pit iets lager zetten. Dat werkte dus niet op 2 inductieplaten. Nu dus een grote Camerons rookoven over

Vrijdag of anders morgen even kijken hoe de burgers smaken en of ze geslaagd zijn

4
geplaatst: 26 januari, 23:03 uur
Good ol witlofsalade, vegaburgertje, aardappeltjes.
Voor morgen al de ramen besteld bij Tokokoro na al een aantal dagen serieuze cravings.
Voor morgen al de ramen besteld bij Tokokoro na al een aantal dagen serieuze cravings.
3
geplaatst: 27 januari, 19:10 uur
Black garlic vegan miso ramen met allerlei lekkere toppings. Gesauteerde boerenkool als side dish.
3
geplaatst: 28 januari, 18:12 uur
Kip piri piri ( kippendijen ) uit eigen keuken, champignons, ui, paprika en snijbonen (voorgekookt) geroerbakt.
Kruidige rijst om het af te maken.
Kruidige rijst om het af te maken.
3
geplaatst: 28 januari, 18:50 uur
Bio steenoven vega pizza. Ik had er geen zin in om na het werk en hardlopen nog boodschappen te doen en te koken.
2
geplaatst: 29 januari, 19:08 uur
- aardappeltjes met furikake
- gesmoorde daikon met misosaus
- geroosterde knolselderij met een beetje ponzu
- wortelsoep
- komkommer met sesamolie en knoflook
- gefermenteerde chinese kool
sencha ijsthee erbij.
- gesmoorde daikon met misosaus
- geroosterde knolselderij met een beetje ponzu
- wortelsoep