menu

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Snert.

Leftover van gisteren: pittige spaghetti met een groente mengsel (gestoofde paprika, ui, courgette, aubergine in een fijne marinade).

Gado Gado en nog wat anders lekkers van de plaatselijkse Toko

Heden: uit de wok vega-vlees stukkens met shi-take, ui, paprika, paksoi en wortel, met zelfgewrochten roerbaksaus - dimsum erbij met chilitomatensaus.

Gisteren was 't zo serieus dat ik 't niet uitvoerig durf te beschrijven: 5 gangen met vis+salade, schaaldier, vis/pasta, fazant met saus, dessert met chocolade - uiteraard met wijn en gasten - die veilig naar huis wandelden

Op verzoek van onze jongste zoon een AVG-tje: aardappels, broccoli met kaassaus, een salade en draadjesvlees.

Hutspot, lekker hoor.
Lees jij mee Rogyros

Rudi S schreef:
Hutspot, lekker hoor.
Lees jij mee Rogyros

Ik ben blij dat ik het niet hoef te ruiken. Ik zag de afgelopen weken ook snert en lever voorbij komen. De drie gruwelgerechten. Waarbij snert nog het minst erg is. Nu ik dit typ voel ik de koude rillingen over mijn rug gaan, hahaha!!!

Vanavond bij ons op het menu andijviestamppot, met een kippenbout en meegebakken champignons.

Rogyros schreef:
...snert en lever.... gruwelgerechten...
Puur snoepgoed. Top-10 materiaal.

Vanmiddag op werk snert.

Zometeen Chili sin carne con pompoen.

1 kliek

Quinoa rijst met broccoli, amandeltofu, noten en sojasaus.

Okonomiyaki

Gegrilde kip, sajoer boontjes en pandan rijst.

Leptop schreef:
Okonomiyaki

Goed spul, wat zijn je favo toppings? In een nieuw kookboek dat ik heb staat ook een recept voor friet met okonomiyaki toppings, waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?

Ik had nog een restje pompoen preitaart.

madmadder schreef:
(quote)

Goed spul, wat zijn je favo toppings? In een nieuw kookboek dat ik heb staat ook een recept voor friet met okonomiyaki toppings, waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht?

Standaard met ketchup, soja saus, honing, mosterd en mirin. Heb je interessante varianten?

Niet echt, maar ik vind het altijd leuk om te lezen hoe anderen het eten want er zijn zoveel manieren. Ik eet altijd de classic met bonito flakes, Japanse mayo en okonomiyaki saus. Die laatste is wel echt heel lekker en makkelijk zelf te maken:

▢ 1½ Tbsp sugar
▢ 2 Tbsp oyster sauce
▢ 4 Tbsp ketchup
▢ 3½ Tbsp Worcestershire sauce

Medaillon van zeeduivel, tomaten/paprika/visfondsaus, gesmoorde palmkool met oregano, knoflook en hazelnoten, krieltjes.

Gisteren pasta in een romige champignonsaus, met naast de champignons een uitje, wat doperwtjes, cherrytomaatjes en rucola.

Leptop schreef:
Okonomiyaki

Ik moest opzoeken wat het was. Had er nog nooit van gehoord. Lijkt me een prima gerecht!

Vandaag was 't couscous met kipmerguez en ratatouille - rucola met gorgonzola erbij.

Veel tijd kwijt geweest met (vega)burgers maken: met gerookte tahoe, shitake, koreander, paprika, zongedroogde tomaat, verse koreander en ras-al-hanout. Door de omvang van de rookoven ging het rookproces op een bepaald punt fout. Moeten beëindigen; bij gas kon ik de rookoven (Camerons) op twee pitten zetten, goed opletten en af en toe grote pit iets lager zetten. Dat werkte dus niet op 2 inductieplaten. Nu dus een grote Camerons rookoven over

Vrijdag of anders morgen even kijken hoe de burgers smaken en of ze geslaagd zijn

Noedels met cashewnoten, spare ribs en tomatensalade.

Good ol witlofsalade, vegaburgertje, aardappeltjes.

Voor morgen al de ramen besteld bij Tokokoro na al een aantal dagen serieuze cravings.

Loaded Fries van Vegan heroes , erg lekker.

Black garlic vegan miso ramen met allerlei lekkere toppings. Gesauteerde boerenkool als side dish.

Kip piri piri ( kippendijen ) uit eigen keuken, champignons, ui, paprika en snijbonen (voorgekookt) geroerbakt.
Kruidige rijst om het af te maken.

Pizza tonijn

Bio steenoven vega pizza. Ik had er geen zin in om na het werk en hardlopen nog boodschappen te doen en te koken.

- aardappeltjes met furikake
- gesmoorde daikon met misosaus
- geroosterde knolselderij met een beetje ponzu
- wortelsoep
- komkommer met sesamolie en knoflook
- gefermenteerde chinese kool

sencha ijsthee erbij.

Spruitenstampot en chippolata worstjes

Gast
geplaatst: vandaag om 12:09 uur

geplaatst: vandaag om 12:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.