MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Prima worst hoor, hier niet bekend als saucis, dus misschien bedoel je wat anders...

Nog zo'n soepdag: snert.

Nog wat over van gisteren, met wat nieuws erdoor wordt het een hutspot vandaag.

Stamppot boerenkool met jus, spekjes, mosterd, zilveruitjes en Gelderse worst. Morgen ook.

pasta, spekjes, groenten, gorgonzolasausje

panjoe (moderator)
Vega quiche van de bakker (broccoli, geitenkaas en walnoten), plus één van mijn favoriete salades (recept).

Frietje hete kip.

Andijviestamppot met stoofvlees

Aardappelpuree, spruitjes en een notenburger.

Spaghetti Bolognese.

Restje van gisteren. Zometeen nog een banaan.

Chili con carne met rijst en zure room.

Gisteren kippensoep, met veel erin. Ofwel echte maaltijdsoep. Vandaag de tweede helft.

Pittige kippenvleugels, sperziebonen, paddenstoelen en rijst.
Cheesecake als toetje.

Humkessoep.

Rogyros schreef:
Gisteren kippensoep, met veel erin. Ofwel echte maaltijdsoep. Vandaag de tweede helft.

Morgen de verlenging en dan - als de rest weigert verder te eten - volgende week donderdag de laatste 6 happen

Hier al een fikse entrecote gescoord - twijfel nog even of ik 'em in reepjes ga snijden en dan wokken met groene asperges, cashew, shi-take en lijst (geen samalbij) - of dat ie als steak in de grill-pan gaat en dan met zoete-aardappelblokjes uit de oven en uiteraard groene asperges.

Mjuman schreef:
(quote)

Morgen de verlenging en dan - als de rest weigert verder te eten - volgende week donderdag de laatste 6 happen

Hier al een fikse entrecote gescoord - twijfel nog even of ik 'em in reepjes ga snijden en dan wokken met groene asperges, cashew, shi-take en lijst (geen samalbij) - of dat ie als steak in de grill-pan gaat en dan met zoete-aardappelblokjes uit de oven en uiteraard groene asperges.

Hoewel ik een sucker ben voor een mooie entrecôte van de grill, zou ik in dit geval kiezen voor de eerste optie. Je hebt daar een mooie combi te pakken!

Hm, ik zou een entrecote altijd heel laten tijdens de bereiding, het" rusten " in oven / alu folie is bij mij heilig.

Rudi S schreef:
Hm, ik zou een entrecote altijd heel laten tijdens de bereiding, het" rusten " in oven / alu folie is bij mij heilig.

Eerlijk gezegd word ik ook niet graag in mijn rust (slaap) gestoord - m.b.t. entrecote vs roerbakken: vroeger kocht ik ('instant') runderreepjes van de Ah; echter sinds we een Turkse slager hebben in de buurt is het het vlees goedkoper, beter en lekkerder dan van Appie. Een entrecote 'verbouwen' tot runderreepjes is dan géén zonde.

Omdat ik nog (zelfgewrochten) kruidenboter heb, ga ik vermoedelijk - in afstemming met de CFO - de entrecote in zijn geheel in de grillpan leggen, met groene asperges, shi-takes, pistachenootjes en zoete aardappelblokjes erbij

kibbeling, gebakken aardappeltjes, paksoisalade.

Fajita’s ( kippendij, paprika, ui en knoflook), verder met tortilla’s, guacamole, zure room, salsa
geraspte  kaas, gekruide rijst, tortilla chips,
ijsberg sla en tomaatjes.

Gefrituurde krieltjes, drie soorten sla met tomaatjes en komkommer + schouderkarbonade.

Tomatenrisotto met garnalen.
Jummie!!

Rib-eye steak met uien en champignons, snijbonen, gebakken aardappels.

Wraps met falafel en salade

Curry van aardappel, spitskool, spinazie en cashewnoten.

Hutspot vandaag, echt iets voor zondag.

Pastasalade.

Vandaag broccoli met rozemarijn aardappeltjes uit de oven en een heerlijke kalfskarbonade. Groot genoeg om met het hele gezin te delen, maar ja...

Nasi, sajoerboontjes

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.