Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?
zoeken in:
3
geplaatst: 21 maart 2022, 21:44 uur
Taco's met rundergak, salsa, kwaksemool, bonenschotel zwarte bonen + koreander
0
geplaatst: 22 maart 2022, 08:48 uur
Rudi S schreef:
Hutspot vandaag, echt iets voor zondag.
Hutspot vandaag, echt iets voor zondag.
Waarom is dat eigenlijk echt iets voor zondag? Heb je zo'n hekel aan die dag?
1
geplaatst: 22 maart 2022, 10:27 uur
Rogyros schreef:
(quote)
Ik niet aan zondag, maar jij wel aan hutspot

0
geplaatst: 22 maart 2022, 10:35 uur
Ook mijn minst favoriete stamppot. De èrpels en peen gaat nog wel, maar van mij moet er zo min mogelijk juun in zitten

0
geplaatst: 22 maart 2022, 10:37 uur
GrafGantz schreef:
Ook mijn minst favoriete stamppot. De èrpels en peen gaat nog wel, maar van mij moet er zo min mogelijk juun in zitten
(quote)
Gewoon uien nemen dan komt het goed

Maar hutspot en zuurkoolstampot is hier favoriet.
1
geplaatst: 22 maart 2022, 10:41 uur
Rudi S schreef:
(quote)

Stamppot rauwe andijvie is de favoriet hier, met flink veel azijn zodat ie lekker zurig smaakt.
2
geplaatst: 22 maart 2022, 10:45 uur
Oh, maar er was nog genoeg azijn over voor de stukjes over hutspot 

0
geplaatst: 22 maart 2022, 11:00 uur
Je had Rogyros ook naar teletekst p. 818 kunnen verwijzen - geen tijd om ekt te koken
en dat zure kwam vanzelf wel na die eerdere wedstrijd waar ook vijf doelpunten waren gevallen, alleen de laatste aan de verkeerde kant 
Overigens ooit choucroute gegeten bij Maitre Kanter in Annecy - vijf soorten worst, prima - stond overigens ook een zuurkool met kreeft op de kaart!
0
geplaatst: 22 maart 2022, 12:07 uur
Mjuman schreef:
Overigens ooit choucroute gegeten bij Maitre Kanter in Annecy - vijf soorten worst, prima - stond overigens ook een zuurkool met kreeft op de kaart!
Zuurkool eten wij wel weer bij hoge uitzondering in stampot.
Deze heeft meestal de voorkeur ( staat zondag a.s. ook op de planning). Wat eten we vandaag? - MusicMeter.nl
Als wij zelf dumplings maken dan wordt ook zuurkool wel voor de vulling gebruikt.
Eens gegeten in het noorden van China, daarna " gekopieerd".
1
geplaatst: 22 maart 2022, 15:05 uur
Rudi S schreef:
Deze heeft meestal de voorkeur ( staat zondag a.s. ook op de planning). Wat eten we vandaag? - MusicMeter.nl
Als wij zelf dumplings maken dan wordt ook zuurkool wel voor de vulling gebruikt.
(quote)
Hier wordt de zuurkool op meerdere wijzen klaargemaakt, edoch steeds met de aardappelen eronder (niet erdoorheen), ook niet in het geval van puree. Heb ooit kroketjes gemaakt van zuurkool (met puree) en dat deed het erg goed bij de eendenborst.
Vanavond doen we hier heilbot, met krieltjes en witte asperges of verse doperwten - groente bepaalt de saus - dus tomaten/kreeft of mosterd-dragon, beide obv room/visfond (dat laatste, zelfgemaakt ligt altijd in kleine bakjes de vriezer, net als rivierkreeftjes).
0
geplaatst: 22 maart 2022, 16:59 uur
Mjuman schreef:
Je had Rogyros ook naar teletekst p. 818 kunnen verwijzen - geen tijd om ekt te koken
en dat zure kwam vanzelf wel na die eerdere wedstrijd waar ook vijf doelpunten waren gevallen, alleen de laatste aan de verkeerde kant
(quote)
Dat vijfde doelpunt waar je op doelt, daar was ik allesbehalve zuur over. Die wedstrijd was een typisch geval van eerst het zuur en daarna het zoet.
Je zag mij toch niet aan voor een aanhanger van Feyenoord??? Ik heb geen enkel probleem als iemand Feyenoorder is (mijn schoonvader is dat ook), maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n hint heb gegeven. Ik geniet ook nog steeds van tt 819 overigens.

3
geplaatst: 22 maart 2022, 17:00 uur
Hier wordt het vanavond spaghetti. Zuurkool wordt hier ook nooit geserveerd, maar het staat niet in mijn haatmaal top 5 hoor. 

1
geplaatst: 22 maart 2022, 17:20 uur
Rogyros schreef:
Dat vijfde doelpunt waar je op doelt, daar was ik allesbehalve zuur over. Die wedstrijd was een typisch geval van eerst het zuur en daarna het zoet.
Je zag mij toch niet aan voor een aanhanger van Feyenoord??? Ik heb geen enkel probleem als iemand Feyenoorder is (mijn schoonvader is dat ook), maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo'n hint heb gegeven. Ik geniet ook nog steeds van tt 819 overigens.
(quote)
Ho ho, rustigens an - Deventer was het toch? Nix in Mokum te zoeken!
Mijn jeugd-roots lagen net als die van Rudi S in het zuiden. Behalve dat ik lang in A heb gewerkt, heb ik nooit wat me die AA ("Amsterdam is de stad waar de rest van NL omheen is gebouwd") gehad.
Een deel van de familie-roots lag trouwens ook in Rotterdam, nader gepreciseerd het Noordereiland - dus van mij had je de rennies mogen laten aanrukken of de Gaviscon vanwege blijvend zuur

0
geplaatst: 22 maart 2022, 20:51 uur
Zeker rustig aan. No worries. Iedereen zijn meug, etc. En ik woon inderdaad in de mooiste stad van Nederland, in Amsterdam hoef ik dus niet te wonen. Ik ben zeker sympathisant van GA Eagles. Maar Ajax is mijn club. Vanaf het eerste moment dat ik voetbal op tv zag. Toen Johan Cruijff weer terug was bij Ajax begin jaren 80. Liefde op het eerste gezicht en dat is nooit meer overgegaan. Ik heb niks tegen andere clubs, ik doe niet mee met het geneuzel over 010, 040 en zo. Ik ben fan van Ajax.
Om weer om on topic terug te geraken; de horeca in de Arena is niet best. Veel geld voor matige friet, etc. Dus die laat ik standaard schieten.
5
geplaatst: 24 maart 2022, 14:41 uur
sprouting broccoli met sesamdressing, aardappeltjes uit de oven, spinazie kaas rondo
2
geplaatst: 24 maart 2022, 14:46 uur
Gemarineerde drumsticks ( knoflook, ketjap, honing en basterdsuiker) , rijst en komkommersalade.
4
geplaatst: 25 maart 2022, 16:58 uur
Gemarineerde speklapjes, gewokte groenten en gebakken rijst ( gisteren wat extra gemaakt).
3
geplaatst: 26 maart 2022, 08:08 uur
Gisteren uit eten geweest met een collega. We zijn naar de plaatselijke Griek (Zevenaar geweest). Vooraf gegrilde octopus een als hoofdgerecht Stifado.
Prima gegeten! En het was nog erg gezellig ook!!
Prima gegeten! En het was nog erg gezellig ook!!
3
geplaatst: 26 maart 2022, 09:25 uur
Gisteren Chinees. Vanavond gevulde portobello’s met gevulde pasta.
2
geplaatst: 26 maart 2022, 20:07 uur
Patatje moeilijk met een berenhap satésaus. Midnight snack: 2 broodjes bapao.
4
geplaatst: 26 maart 2022, 21:44 uur
Uit eten in Schin op Geul. Vooraf carpaccio, hoofd "knien in 't zoer" en na cheesecake met sorbetijs en slagroom. Goed te nassen, enige minpunt was dat we na afloop 15 minuten een berg op moesten lopen 

* denotes required fields.