MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Met gasten alhier:

* div. tapas (serrano/bladerdeeg, börek, dolmadakia, inktvis)
* voor: couscous met hazelnoten, shitake, ui, sla met quacamole erboven, daarop kreeft met tomatengelei - sauvignon uit Zuid-Afrika
* hoofd: hert met saus van eekhoorntjesbrood, aardappeltaartje, verse doperwten met witte asperge en dragon - Barolo
* na: vloeiend chocoladetaartje met glas Elysium (prima rode dessertwijn uit de USA)

Koffie etc, etc

Rode bietsalade met feta en rucola.

Gisteren bij mijn schoonouders gegeten. Een vleesschotel bij een Turkse afhaaltent. Was prima weg te werken. Wel pittig. Dat werd scheermesjes poepen vanochtend.
(Ik heb het over de Nederlandse betekenis van poepen, niet de Belgische...)

Indiase curry (vega) met zelfgemaakt naanbrood

Kippendij, aardappelen, kastanjechampignon, wortel , uien en knoflook gaan samen met chilivlokken, frito, tomatenpuree, honing, ketjap, een boel kruiden en een beetje bouillon voor 8 uur in de slowcooker.
Stokbroodje erbij en smullen.

Bami ̶o̶f̶ ̶a̶)̶ ̶B̶a̶b̶i̶ ̶p̶a̶n̶g̶a̶n̶g̶,̶ ̶o̶f̶ ̶b̶)̶ foh lam peng poen ̶M̶o̶g̶e̶l̶i̶j̶k̶ met kroepoek.

Tomaten risotto met garnalen.

Broccoli-prei soep en falafel bowl.

Stijn_Slayer
Drie dagen buiten de deur gegeten. Net zeebaars met groenten en friet. Gister een slow cooking bbq met black angus steak, hot wings en spareribs. Die laatste vind ik zelfs van de keurslager goor en barbaars. En de dag daarvoor een lokale, biologische biefstuk tijdens een etentje.

Lekker, maar de menu's vol vlees en vis waren niet van deze tijd. Nu een dringende behoefte aan wat wokevoedsel om weer een beetje in het reine te komen.

Stijn_Slayer schreef:
Lekker, maar de menu's vol vlees en vis waren niet van deze tijd.

Had dat dan gezegd, dan was ik in jouw plaats gegaan.

Stijn_Slayer schreef:
Drie dagen buiten de deur gegeten. Net zeebaars met groenten en friet. Gister een slow cooking bbq met black angus steak, hot wings en spareribs. Die laatste vind ik zelfs van de keurslager goor en barbaars. En de dag daarvoor een lokale, biologische biefstuk tijdens een etentje.

Lekker, maar de menu's vol vlees en vis waren niet van deze tijd. Nu een dringende behoefte aan wat wokevoedsel om weer een beetje in het reine te komen.

Vroeger kon je nog ontslakken met Patty Brard; maar als ik - and who am I? - de keuze had gehad tussen ontslakken bij/met die Luv-Lady - en het door jou gewraakte voedsel, wist ik het wel.

Ceteris paribus is de wijze van bereiding essentieel voor een voorspoedige degustatie. Wat dat betreft: herinner me een gegrilde zalmmoot en na afloop van de degustatie daarvan werd me de vraag gesteld of "de zalm had gesmaakt" - waarop ik antwoordde: "ik hoop dat zijn dood zacht en snel was, want zijn after life mag geen enkele naam hebben en de dis was echt mis".

Volgende keer zou ik geen enkele risico nemen, de vraag stellen of je een joker mocht inzetten en GrafGantz sturen. Overigens is het niet meer van deze tijd om iig niet minstens één vega -optie te bieden.

Er is altijd een vega-optie, zelfs bij een cafetaria of de Mac.

ZAP! schreef:

Yeah right, Shaun - there's always the grass - https://www.youtube.com/watch?v=alsvYgrlBmY

steeltjesstamppot met worst

Pastasalade.

Pasta carbonara

Mjuman schreef:
Yeah right, Shaun - there's always the grass - https://www.youtube.com/watch?v=alsvYgrlBmY
Ik ga geen filmpje van 8 minuten kijken om jouw punt tot mij te nemen.

Kliekjesdag vandaag; bami foh lam peng poen met kroepoek.
Vanmiddag een sorbet kers in het zonnetje genuttigd - vandaag kon het nog.

Kimchi-kikkererwt-rode biet burgers met een courgette salade,

bereid onder muzikale begeleiding van Roxy Music's For Your Pleasure

ZAP! schreef:
(quote)
Ik ga geen filmpje van 8 minuten kijken om jouw punt tot mij te nemen.

Kliekjesdag vandaag; bami foh lam peng poen met kroepoek.
Vanmiddag een sorbet kers in het zonnetje genuttigd - vandaag kon het nog.

Ok - ik vond je reactie erg clichématig en een beetje schaapachtig, vandaar Shaun - daar ik wel om lachen met zijn rare vondsten.

De meeste vega-opties zijn nl vaak plat en smakeloos en dat zeg ik als flexitariër. En die taartpunt mocht je wel willen, maar kan je vergeten

Stijn_Slayer
ZAP! schreef:

Dat is juist het probleem: die opties zijn zo obligaat. Dan krijg je spaghetti waar toevallig geen vlees in zit, een groentecurry of iets met spinazie. Terwijl er wel acht vlees- en visgerechten zijn. Als je uit eten gaat, mag het wel iets feestelijker. Een vegagerecht vergt dan iets meer creativiteit en out of the box denken.

Vanavond nog een restje curry en een stuk naan.

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Dat is juist het probleem: die opties zijn zo obligaat. Dan krijg je spaghetti waar toevallig geen vlees in zit, een groentecurry of iets met spinazie. Terwijl er wel acht vlees- en visgerechten zijn. Als je uit eten gaat, mag het wel iets feestelijker. Een vegagerecht vergt dan iets meer creativiteit en out of the box denken.

Hoe toepasselijk in deze context: bij de buren wordt altijd elke maandag (ik heb 'em wel eens in ontvangst genomen) de HelloFresh-box afgeleverd - en daarin zitten zeer regelmatig verantwoorde verga-dishes.

Mijn opmerking richting ZAP! had dezelfde strekking, maar hij had geen tijd om de boodschap te decoderen

Vaak ook iets me ei en/of champignons, dan wel de gepaneerde kaashomp. Bij de zgn "set menu" restaurants zie je daarentegen steeds vaker dat voor vega meer ruimte wordt ingeruimd; vloeit ook deels voort uit prijs van vlees en vis. Beperking van de menu-prijs leidt er dan toe dat men creatief met groenten/granen etc gaat doen.

Spruitjes!

Friet met hamburgers, tja voetballen kijken

Stijn_Slayer schreef:
Ik ging er van uit dat er anno '22 (meer dan) genoeg keuze zou zijn, als je een beetje de juiste gelegenheid uit zou zoeken. Ik ga echter (zo goed als) nooit uit eten, dus ik neem het ter kennisgeving aan.

Rudi S schreef:
Friet met hamburgers, tja voetballen kijken

Vraag: gezien de wedstrijd - hoe verantwoord is de keuze voor Hamburgers? Huid en beer - wordt de tegenstander dol- dan wel doorgedraaid hedenavond is dat de premisse?

Deelder zou vragen lussie geen wors dan?

Mjuman schreef:
(quote)

Vraag: gezien de wedstrijd - hoe verantwoord is de keuze voor Hamburgers? Huid en beer - wordt de tegenstander dol- dan wel doorgedraaid hedenavond is dat de premisse?

Deelder zou vragen lussie geen wors dan?

De wedstrijd ( 18:45) is Jong Oranje - Jong Zwitserland ( ja ik kijk veel en die pot gaat nog echt ergens om.

Rudi S schreef:
(quote)

De wedstrijd ( 18:45) is Jong Oranje - Jong Zwitserland ( ja ik kijk veel en die pot gaat nog echt ergens om.

Ik fax je een aflaat

Rudi S schreef:
(quote)

Ik hoop dat VdLooij qua opstelling en tactiek wel wat beter voor de dag zal komen.

Bloemkool, piepers en kabeljauw. Om de bloemkool op te leuken maak ik een lichte kerriesaus met een boel champignons.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.