MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
nog wat geroosterde groenten in madrassaus

Andijviestamppot

Ik ga uit eten vanavond dus het is nog niet bekend.

Eveningguard schreef:
Ik ga uit eten vanavond dus het is nog niet bekend.
Spannend!! We verwachten uiteraard wel een volledig verslag achteraf!

Rogyros schreef:
(quote)
Spannend!! We verwachten uiteraard wel een volledig verslag achteraf!

Blijft lastig voor mensen buiten de randstad - correct Nederlands ooit een verslag vooraf gezien?
Alhoewel - come to think of it - dat was juist een van de 'konijnen uit de hoed' in het derde deel van Millenium

Nee, Mjuman. Maar een verslag kan wel tegelijkertijd, een live verslag. En dat zou ik Eveningguard niet aan willen doen.

Blijft lastig voor mensen binnen de randstad - zonder enige arrogantie en neerbuigendheid reageren op mensen buiten de randstad.

Wederom aardappels en prei, vandaag met een rundersaucijs.

Rogyros schreef:
Nee, Mjuman. Maar een verslag kan wel tegelijkertijd, een live verslag. En dat zou ik Eveningguard niet aan willen doen.

Blijft lastig voor mensen binnen de randstad - zonder enige arrogantie en neerbuigendheid reageren op mensen buiten de randstad.

Leuk gevonden, Calimero, maar een tikkie ernaast is 't wel: hoe kan je nou eten en tegelijkertijd verslag uitbrengen als je je wilt houden aan de (door je moeder) ingeprente regel niet praten met een volle mond.

Live-verslag: wie zit er nou te wachten op en daar gaat de vork in de linkerhand met een hapje van de eendemousse, terwijl het mes van rechts er nog fluks met portgelei op laat glijden, doorheen de ivoren wachters, de holte in .... raak; iedereen wacht - uit angst dat de VAR alsnog dit punt afkeurt ....

En mensen buiten de randstad waren altijd al, maar zijn gewoon na 23/3 weer van harte welkom als ze geld meenemen en hun best doen verstaanbaar te zijn. Ik praet ook altijd Nederlands als ik bij Talamini een ijsje haal of bij De Heks een biertje drink - als randstedeling verleg ik regelmatig mijn grenzen

Mjuman schreef:
(quote)

Leuk gevonden, Calimero, maar een tikkie ernaast is 't wel: hoe kan je nou eten en tegelijkertijd verslag uitbrengen als je je wilt houden aan de (door je moeder) ingeprente regel niet praten met een volle mond.

Ik weet niet waarom je mij Calimero noemt, maar zo voel ik mij zeker niet. Mijn opmerking was enkel ingegeven door jouw opmerking. Meer niet. En verder probeer je nu gewoon je gelijk te halen. Ik bedoelde enkel dat we de volgende dag graag horen hoe het was. Vind ik in ieder geval leuk. Deze discussie eerlijk gezegd wat minder.

En mensen buiten de randstad waren altijd al, maar zijn gewoon na 23/3 weer van harte welkom als ze geld meenemen en hun best doen verstaanbaar te zijn. Ik praet ook altijd Nederlands als ik bij Talamini een ijsje haal of bij De Heks een biertje drink - als randstedeling verleg ik regelmatig mijn grenzen

Dat jij de Deventer horeca goed kan waarderen, vind ik dan wel weer leuk. De Heks is mijn favoriete kroeg. Talamini heeft prima ijs, maar als je echt goed Italiaans ijs wil in Deventer, kun je het beste naar Gio's gaan (ligt aan het plein Grote Kerkhof).

Rogyros schreef:
(quote)

Ik weet niet waarom je mij Calimero noemt, maar zo voel ik mij zeker niet. Mijn opmerking was enkel ingegeven door jouw opmerking. Meer niet. En verder probeer je nu gewoon je gelijk te halen. Ik bedoelde enkel dat we de volgende dag graag horen hoe het was. Vind ik in ieder geval leuk. Deze discussie eerlijk gezegd wat minder.

(quote)

Dat jij de Deventer horeca goed kan waarderen, vind ik dan wel weer een leuk. De Heks is mijn favoriete kroeg. Talamini heeft prima ijs, maar als je echt goed Italiaans ijs wil in Deventer, kun je het beste naar Gio's gaan ( ligt aan het plein Grote Kerkhof).

Voor alle duidelijkheid - het was een grap, gebaseerd op woordbetekenis. I.m.o is een "live verslag" een bijzondere vorm van verslag, niet standaard.

Stel dat het gaat om een dinerafspraak met een (blind) date - vind ik de gedachte aan een live verslag tamelijk vrijpostig.

Vanavond een wokgerecht. Thaise groenten, wat garnalen, wat kruiden. Met mie. Binnen vijftien minuten klaar, wat mij vanavond goed uitkomt.

Als voorgerecht een Tataki van tonijn en als hoofdgerecht bijzonder gepaneerde kip gevuld met pruimen. Het was lekker heren.

Mooi! Klinkt ook goed, zeker het hoofdgerecht!

Een variant op het captain's dinner.

Spareribs, rijst en sperziebonen met champignons ( geen plakjes) in een sojasaus.

broodjes met nog wat kheema.

panjoe (moderator)
Pasta van de Italiaan, van hier vlakbij mijn kantoor op de uni. Huisgemaakte ravioli met ricotta en een truffelsaus, echt illegaal lekker en zeer betaalbaar (6,50 per portie). Mocht je ooit honger hebben en in Amsterdam-centrum zijn: doe jezelf een plezier en ga erheen. De tent heet Caldi e Freddi.

Ik bak ze straks thuis even aan in de koekenpan met flink olijfolie en maak er een simpele salade bij van sla en komkommer met balsamicodressing.

Gisteren was het een bloemkool pasta ovenschotel. Met prei, een uitje, paprika, creme fraîche, kerriepoeder, paprikapoeder, zout en een snufje sambal. Een geraspte kaas. Dat smaakte goed.

- Kipfilet uit de wok met kerrie, knoflook en citroengras
- Rode ui, paprika, prei
- Woksaus met soja
- Pandanrijst

Knolselderij-preisoep met za’atar. Broodje erbij.

Gebakken aardappelschijfjes, ijsbergsla, mogelijk met een karbonade - dus mogelijk ook niet...

Vanavond patat met zalm en een salade.

Burritos

Lasagne

panjoe (moderator)
Rudi S schreef:
Burritos

Hier ook!

De vulling wordt crème fraîche, gemarineerde vegakip met kerstomaatjes, zelf gestampte guacamole, gebakken bonen met tomatensaus en mais, sla, en geraspte kaas.

Burger, friet van zoete aardappels en gegrilde groente.

Risotto met dingen.

Aardappels met jus, ijsbergsla+++ (oma-stijl met gebakken spekjes en plakjes gekookt ei) en een hamburger.

Turks brood, kip met shoarmakruiden, sla, tomaat en knoflooksaus.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.