MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Wat eten we vandaag?

zoeken in:
Catering vanuit het werk: stamppotjes met spek en worst.

Lin
Even snel aardappelschijfjes uit de oven met een vegaburger en een potje mais/groentemix want gelijk erna vergadering via zoom. Wat een drama blijft dat

Frietje moeilijk, berehap satésaus, kroket.

Thudd
Aertappels, sperziebonen met mosterdsaus en kleffe vegetarische moot.

Bami, kip uit de oven en komkommersalade, voor de liefhebbers nog een snelle saté saus.

Geroosterde bloemkool, aardappels en een ouderwetsche gehaktbal.

Verse pasta, spinazie, roomkaas, gerookte zalm en pijnboompitjes

ZAP! schreef:
Frietje moeilijk, berehap satésaus, kroket.

Wat is een frietje moeilijk?

Fathead - dat is met mayo (of fritessaus), curryketchup, satésaus en gesnipperde ui.

Heet dat niet ook een patatje oorlog?

Nee, dat heet een frietje oorlog.

Leptop schreef:
Heet dat niet ook een patatje oorlog?
Frietje oorlog is met satésaus, mayo met gesnipperde ui. Frietje moeilijk heet ook wel es frietje rotzooi, geloof ik. Frietje speciaal is dan weer curryketchup, mayo en gesnipperde ui, maar dat weet iedereen vast wel.

Had nog effe op Goegul gekeken en daar lees ik dan weer dat het streekafhankelijk kan zijn......Moelijk. Friet, patat, oorlog, moeilijk, rotzooi, curryketchup (kende wel weer de Gewurzcurry). Mooi vak dus, friteur.

Leptop schreef:
Had nog effe op Goegul gekeken en daar lees ik dan weer dat het streekafhankelijk kan zijn......Moelijk. Friet, patat, oorlog, moeilijk, rotzooi, curryketchup (kende wel weer de Gewurzcurry). Mooi vak dus, friteur.

Zekers: beneden daar rivieren, alwaar ik opgroeide, was pûhtat een frietje (al dan niet mét); bijv mexicano

Boven de rivieren werd saucis a.k.a. snijworst aangeduid met cervelaat - in Utrechts ook wel sterf_op_straat genoemd.

Frikandel speesjaal in 't zuiden open biin en hier in Utrecht een frikandel satésaus een Jos Brink.

Kapsalon lijkt me daarentegen universeel

Sanctie op snacken chez nous: lijfstraf; snacken zonder biechten en latere ontdekking (bonnetje of servetje in jaszak): week lang alle huishoudelijke karweitjes!

Vanavond: spruitjes uit de oven, gewokte spinazie, gebakken aardappeltjes en een karbonaadje.

Leptop schreef:
Bij 'onze' frietboer staat het weer als 'frites' geschreven. Ach, ja. In Tilburg heb ik wel es Franse frietjes met babi pangang (of zoiets) gehad en in Groningen moet je een keer bij Friet van Piet geweest zijn.

Straks: aardappelen met jus, sla+, stukje kip.

Pulled pork, aardappelpuree en sperzieboontjes.

Fathead schreef:
Nee, dat heet een frietje oorlog.

Tajine met bloemkool, kikkererwten, aardappel, ui, knoflook, tomatenblokjes, gekonfijte citroen, komijn, koriander en een klein beetje suiker.

Thudd
Zojuist naar binnen gewerkt:
Aardappels met spinazie a-la-creme en moot vegetarische klomp. Yoghurt als toetje.

In verband met de eerste herfstdag: Pompoensoep, zelf gemaakt met zojuist gevallen appels erdoor

Een bamboe curry met kip en bloemkoolrijst.

Rosbief, aardappeltjes, broccoli met een champignon-roomsaus.

Stamppot zuurkool met gekneusde peperkorrels en mosterd, jus, rookworst, spekjes. Jum.

Tagliatelle met een saus van in tomaat en appel gestoofd varkensvlees. Met bieslook.

Bij een aantal van de hieronder/hierboven beschreven spijzen vraag ik me af: zijn die ontstaan door wat er in de koelkast voor handen was, is het een gedurfd experiment ingegeven door een blad als de Allerhande of is het zoiets als kom laten we eens gek doen?

Anyway - hier wordt het rijst met een bonenschotel (met venkel, pompoen, zwarte bonen, tomaat, puntpaprika, ui) met merguez.

Mjuman schreef:
Bij een aantal van de hieronder/hierboven beschreven spijzen vraag ik me af: zijn die ontstaan door wat er in de koelkast voor handen was, is het een gedurfd experiment ingegeven door een blad als de Allerhande of is het zoiets als kom laten we eens gek doen?
Bij ons moesten de spekjes en rookworst nodig soldaat gemaakt worden i.v.m. de houdbaarheid. En zuurkool is een bescheiden favoriet hier. De peperkorrels zijn mogelijk al zo'n dertig jaar oud.

ZAP! schreef:
(quote)
Bij ons moesten de spekjes en rookworst nodig soldaat gemaakt worden i.v.m. de houdbaarheid. En zuurkool is een bescheiden favoriet hier. De peperkorrels zijn mogelijk al zo'n dertig jaar oud.

Hier in de omgeving is er wel een diner georganiseerd voor minder bedeelden - door chefs van lokale restaurants - en daarbij werd uitsluitend gebruik gemaakt van producten die over hun THT-datum heen waren.

Zelf maak ik er een gewoonte van om - bij wanneer ik pompoen schil - alles op te snijden en in de stoompan in de magnetron klaar te maken - wat niet direct nodig is korter stomen, af te laten koelen en in te vriezen; dat werkt ook goed met broccoli, groene bloemkool, paksoi en bleekselderij - dat laatste heb je bijv nodig in jambalaya of ossubuco, maar niet de hele stronk.

Zuurkool doe ik hier eerder met goede knakworst dan met rookworst - het snijden van de rookworst, het geborrel en het vet dat eruit loopt, wekt bij mij onwelkome associaties; de Hema-hallucinatie is daarvan nog de minst schadelijke

Spekjes en rookworst invriezen was niet echt een optie. Hier wordt ook van alles in de vriezer gemaakt vanwege de grote toevoer uit vaders moestuin; prei, spinazie, tomaatjes, rode bieten, etc..

De rookworst is hier onmisbaar, geen nare associaties whatsoever.

Mjuman schreef:

Anyway - hier wordt het rijst met een bonenschotel (met venkel, pompoen, zwarte bonen, tomaat, puntpaprika, ui) met merguez.

Appel, varken en tomaat is toch gewoon een klassieke combinatie. Eigenlijk i.c.m. rozemarijn, maar die staat niet in mijn tuin nu.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.